ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι μειώσεις στα εισιτήρια οδηγούν σε αύξηση κόστους για τα λαϊκά στρώματα

Φτηνό τρικ, που δεν μπορεί να κρύψει τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των νοικοκυριών, είναι η διαφημιζόμενη από την κυβέρνηση «μείωση των εισιτηρίων». Η σχετική απόφαση οδηγεί μόνο στην αύξηση των κερδών των εταιριών, που με γνώμονα το απόλυτο κέρδος διαχειρίζονται τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Στην πράξη η μείωση του εισιτηρίου από το 1,40 στο 1,20 ευρώ - αλλά για 70 λεπτά μεταφοράς από 90 που ισχύει σήμερα - οδηγεί σε διπλασιασμό του κόστους, αφού, για 90 λεπτά μεταφοράς, όποιος πληρώνει σήμερα 1,40 θα πληρώνει αύριο 2,40, καθώς είναι υποχρεωμένος να αγοράσει δύο εισιτήρια.

Επίσης, η λεγόμενη μείωση από τα 45 στα 30 ευρώ της ενιαίας κάρτας σημαίνει αύξηση κατά 50% για όσους μπορούσαν κι έκαναν τη δουλειά τους με την κάρτα των 20 ευρώ για τα λεωφορεία. Αφού πλέον καταργείται η κάρτα λεωφορείων, τρόλεϊ, τραμ των 20 ευρώ και όλοι είναι υποχρεωμένοι να αγοράζουν την ακριβότερη κάρτα των 30 ευρώ. Ακόμα περισσότερο, δεν μπορεί σήμερα κανείς να επαίρεται για μειώσεις όταν, όπως αναφέρει το ΠΑΜΕ, «πριν τις πρώτες μειώσεις των μισθών το εισιτήριο ήταν έως 0,80 ευρώ για όλο το σύστημα και οι μισθοί ήταν τουλάχιστον 35% μεγαλύτεροι...».

Ενδεικτική είναι η αναφορά της έκθεσης του ΟΑΣΑ, το 2006, που ανέφερε ότι το 1993 η τιμή του εισιτηρίου για μία διαδρομή ήταν 0,22 ευρώ. Σήμερα φτάνει στο 1,20 ευρώ για μία διαδρομή. Σε 20 χρόνια έχουμε αύξηση 5,5 φορές!

Να σημειωθεί ότι την όλη σύλληψη περί μείωσης εισιτηρίων και τα περί ελάφρυνσης του κόστους για τις ευπαθείς ομάδες έρχονται να συμπληρώσουν και οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για: Την ένταση των ελέγχων για τον περιορισμό της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής», ενώ από τις αρχές Σεπτέμβρη θα τοποθετηθούν περιστρεφόμενες μπάρες στην πόρτα εισόδου των λεωφορείων, που πλέον η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού. Την ενίσχυση της εμπλοκής ιδιωτών μέσω του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου». Προσωρινός ανάδοχος για το έργο, συνολικού ύψους 94 εκατ. ευρώ, έχει οριστεί η κοινοπραξία «Τέρνα Ενεργειακή - LG CNS». Τις επόμενες μέρες, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το έργο ύψους 19 εκατ. ευρώ της «τηλεματικής», που έχει αναλάβει η κοινοπραξία «Intrasoft International - Intrakat». Και τα δύο αυτά έργα θα πραγματοποιηθούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και θα χρηματοδοτηθούν και από κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Τέλος, να υπογραμμιστεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων γίνεται με λεωφορεία και τρόλεϊ (1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα για τα λεωφορεία και 242.000 για τα τρόλεϊ, αντίστοιχα, στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον Ηλεκτρικό τις 310.000 και στο τραμ τις 50.000), σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ.

Κατά τεκμήριο, οι λαϊκές γειτονιές, που εξυπηρετούνται κυρίως με λεωφορείο, καλούνται να πληρώσουν και το μεγαλύτερο μέρος της νέας επιβάρυνσης.

Αν η κυβέρνηση είχε στο νου της να βοηθήσει τα λαϊκά στρώματα, η λύση είναι μία και έχει προβληθεί ξανά και ξανά από το εργατικό κίνημα:

Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%, ώστε να ανακουφιστεί η πλειοψηφία των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών, των στρατευμένων νέων. Λύση επίσης στο πρόβλημα της μεταφοράς είναι η πλήρης ανάπτυξη του στόλου σε όλα τα μέσα (απέναντι στο αίσχος της αναμονής μισής ή και μίας ώρας στα λεωφορεία, για να μη φτάνει ακόμα κι ο Ηλεκτρικός να έχει 7 λεπτά διάστημα ανάμεσα σε δύο συρμούς).

Ολα αυτά δεν μπορούν να εφαρμοστούν στο πλαίσιο μιας πολιτικής που το καπιταλιστικό κέρδος είναι ο οδηγός για τα πάντα.Το θέμα της μεταφοράς πρέπει να είναι ένα ακόμα μέτωπο λαϊκής συσπείρωσης και συμμαχίας, για να γίνουν και οι συγκοινωνίες περιουσία του λαού, στο πλαίσιο μιας λαϊκής οικονομίας.

Μαίνονται οι πυρκαγιές σε Μεσσηνία και Καλαμπάκα

Το καταστροφικό τους έργο συνεχίζουν οι πυρκαγιές στη Μεσσηνία και την Καλαμπάκα, που ακόμα δεν έχουν τεθεί υπό έλεγχο. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Πυρκαγιών, που μετρά τις καμένες εκτάσεις μέσω δορυφόρου, έχουν καεί περίπου 40.000 στρέμματα δασικής και καλλιεργήσιμης έκτασης. Σήμερα, αναμένεται στην περιοχή κλιμάκιο γεωπόνων της Περιφερειακής Ενωσης Μεσσηνίας, καθώς είναι τεράστιες οι καταστροφές σε καλλιέργειες σύκων και ελιών.

Μικρές εστίες, που γίνεται προσπάθεια να κατασβεστούν, παραμένουν στην Καλαμπάκα, σύμφωνα με την Πυροσβεστική. Η πυρκαγιά, που παραμένει ενεργή από το μεσημέρι της Κυριακής, φέρεται να έχει κάνει στάχτη περισσότερα από 30.000 στρέμματα.

Σε ύφεση ήταν χτες το απόγευμα - σύμφωνα με την Πυροσβεστική - η πυρκαγιά που ξέσπασε νωρίς το μεσημέρι στον Αγιο Ιωάννη Βόρειας Κυνουρίας. Οι φλόγες έκαιγαν δασική έκταση με πουρνάρια και έλατα, έχοντας σύμμαχο τους δυνατούς ανέμους που πνέουν στην περιοχή. Στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής, καθώς υπήρχε ο κίνδυνος να επεκταθεί στον Πάρνωνα. Συγκεκριμένα, επιχειρούσαν 34 πυροσβέστες με 14 οχήματα και οκτώ άτομα πεζοπόρο και από αέρος δύο «καναντέρ», τα οποία αποχώρησαν λίγο πριν τις 3.30.

Τέλος, υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η φωτιά που εκδηλώθηκε χτες το πρωί σε δάσος με έλατα στο χωριό Οίτη Φθιώτιδας. Για την κατάσβεση της πυρκαγιάς επιχειρούσαν 10 πυροσβέστες με πέντε οχήματα και έξι άτομα πεζοπόρο τμήμα. Ωστόσο νέα πυρκαγιά ξέσπασε λίγο μετά από τις 3 το μεσημέρι σε δύσβατη περιοχή μεταξύ Σπαρτιάς και Μύλων. Στην Ανατολική Φθιώτιδα κατευθύνονται τουλάχιστον 7 οχήματα με 17 πυροσβέστες και μια ομάδα πεζοπόρο με 6 άτομα.

  • Μεγάλος είναι και σήμερα ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς σχεδόν στη μισή χώρα, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Η επικινδυνότητα αφορά τη Δυτική Αττική και τους Νομούς Εβρου, Ροδόπης, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Ξάνθης, Λαρίσης, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Μαγνησίας, Βοιωτίας, Ηρακλείου, Λασιθίου, την Ηπειρο, τη Δυτική και Ανατολική Πελοπόννησο, αλλά και τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου.
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πολιτική απομόνωση της Χρυσής Αυγής

Σε πολιτική απομόνωση της Χρυσής Αυγής καλεί η «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα καταδικάζει την απόφαση του δημάρχου Γ. Μπουτάρη, να προσκαλέσει εκπρόσωπο των ναζιστών στην άτυπη σύσκεψη των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων του Δήμου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 25/8, ενόψει της έναρξης της θητείας των νέων δημοτικών οργάνων.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκε αρχικά εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής, ο οποίος όμως στη συνέχεια αποχώρησε και δεν έλαβε τελικά μέρος σε αυτή, μετά από απαίτηση των υπολοίπων παρατάξεων.

Στη σύσκεψη έγινε μια πρώτη συζήτηση κυρίως για ζητήματα του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης και των οργάνων του, αφού οι όποιες τροποποιήσεις του νέου κανονισμού θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης της διαπαραταξιακής επιτροπής πριν ο νέος κανονισμός λειτουργίας τεθεί προς ψήφιση στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο.

Στη διάρκεια της σύσκεψης, ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Γιάννης Δελής καταδίκασε την ενέργεια του Δημάρχου Μπουτάρη να καλέσει στη σύσκεψη τη νεοναζιστική Χρυσή Αυγή, επικαλούμενος γι' αυτό τη νομιμότητα. Ζήτησε οι όποιες αλλαγές του κανονισμού - κανονισμός που είναι προϊόν έτσι κι αλλιώς του αντιδραστικού «Καλλικράτη» - να διευρύνουν τα δημοκρατικά δικαιώματα των δημοτικών συμβούλων και των λαϊκών φορέων της πόλης.

Επίσης πρότεινε, το νέο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης και ο δήμαρχος, να κρατήσουν στάση πολιτικής απομόνωσης απέναντι στην εγκληματική φασιστική οργάνωση χωρίς να παράσχουν οποιαδήποτε διευκόλυνση στην παράταξη της Χρυσής Αυγής που είναι υπόδικη για την εγκληματική της δράση.

Στην τελευταία αυτή πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και παρά τις αντιφασιστικές κορόνες των υπόλοιπων παρατάξεων, άλλοι, όπως ο δήμαρχος, εξέφρασαν επιφυλάξεις για τη νομιμότητά της (!) άλλοι, όπως η ΝΔ, σιώπησαν, και άλλοι, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, στάθηκαν μόνο στην αυστηρή τήρηση του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου και στη διαδικασία της ορκωμοσίας ζητώντας απλώς την ξεχωριστή ορκωμοσία των χρυσαυγιτών συμβούλων.

Επιστρέφει ο Δακτύλιος

Στις 15 Σεπτέμβρη, επιστρέφει ο Δακτύλιος στο ευρύτερο κέντρο της Αθήνας και για τους παραβάτες επιφέρει μεγάλα χρηματικά πρόστιμα. Σύμφωνα με την Αστυνομία, θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Ιούλη 2015. Η κίνηση των οχημάτων, με το γνωστό «μονά - ζυγά», θα γίνεται από Δευτέρα έως Πέμπτη 7 το πρωί έως 8 το βράδυ και την Παρασκευή από τις 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι. Σημειώνεται πως δεν υπάρχει Δακτύλιος τα Σαββατοκύριακα, τις επίσημες αργίες και τις μέρες που πραγματοποιείται απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Υπενθυμίζεται πάντως πως οι κάτοχοι άδειας κυκλοφορίας στο Δακτύλιο για όλες τις μέρες θα πρέπει να τις ανανεώσουν, καθώς αυτές του 2013 - 2014 δε θα ισχύσουν τη νέα σεζόν.

Ορκίστηκαν οι Περιφερειακές Αρχές Αττικής και Θεσσαλονίκης

Ορκίστηκαν χτες οι εκλεγμένες Περιφερειακές Αρχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Στην Αθήνα οι εκλεγμένοι σύμβουλοι του ΚΚΕ με το ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Πρωτούλης, Γιάννης Μανουσογιαννάκης, Γιώργος Μαυρίκος και Αλεξάνδρα Μπαλλού ορκίστηκαν με πολιτικό όρκο λέγοντας πως: «Ορκίζομαι πως θα υπηρετώ τα λαϊκά συμφέροντα. Αυτός είναι ο δικός μας όρκος».

Παράλληλα, στην έδρα της Περιφέρειας στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία του Περιφερειάρχη, των αντιπεριφερειαρχών και των Συμβούλων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Με πολιτικό όρκο ορκίστηκαν οι σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Γιάννης Ζιώγας, Θόδωρος Ιγνατιάδης και Τιμοθέα Ρακιτζή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ