ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μεγάλα έργα χωρίς παροχές στο κεφάλαιο

Επίκαιρη Ερώτηση - παρέμβαση του Κόμματος στη Βουλή

Να αποπερατωθούν τα μεγάλα δημόσια έργα που έχουν σταματήσει και να ξεκινήσουν όλα τα υπόλοιπα χωρίς νέες παροχές στους τραπεζικούς και κατασκευαστικούς ομίλους, ζητά από την κυβέρνηση το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του Κόμματος Ν. Καραθανασόπουλος και απευθύνεται στους υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών. Ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

«Είναι γνωστό ότι σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν δεκάδες έργα που είναι ανολοκλήρωτα ή έχουν σχεδιαστεί και παρ' όλα αυτά παραμένουν παγωμένα.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:

1. Κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα (έχει σταματήσει περίπου 2 χρόνια).

2. Αυτοκινητόδρομος Μεσοράχης - Αμφίπολης, έχει σταματήσει ένα χρόνο.

3. Η Ε65 Τρίκαλα - Καρδίτσα - Δομοκός - Λαμία, έχει σταματήσει πάνω από 2 χρόνια.

4. Το έργο Μαλιακός - Κλειδί έχει σταματήσει πάνω από ενάμιση χρόνο. Πρόσφατα δόθηκαν κάποια χρήματα μόνο για τις σήραγγες των Τεμπών για εργασίες τριών μηνών.

5. Οδικός άξονας Κορίνθου - Πάτρας - Τσακώνα, έχει σταματήσει 2 χρόνια.

6. Τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ Κόρινθος - Πάτρα επίσης έχουν σταματήσει 2 χρόνια με εξαίρεση 3-4 σταθμούς.

7. ΙOΝΙΑ ΟΔΟΣ έχει δημοπρατηθεί εδώ και δύο χρόνια και το έργο παραμένει παγωμένο.

8. ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Η κατασκευή του γίνεται με ρυθμούς χελώνας. Ενώ η πρόβλεψη παράδοσης ήταν για τον Οκτώβρη του 2012 μετατέθηκε για τον Νοέμβρη του 2016. Παράλληλα, έχουν γίνει εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων. Αυτή τη στιγμή, στο έργο δουλεύουν λιγότεροι από 100 εργαζόμενοι στον τομέα κατασκευής και γύρω στους 300 στα αρχαιολογικά σκάμματα. Επιπροσθέτως η καθυστέρηση έχει σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων της πόλης και στους αυτοαπασχολούμενους. Οι ανασκαφές 11 σταθμών και τα παράλληλα έργα δημιουργούν τεράστια προβλήματα στο κυκλοφοριακό αλλά και στην ατμόσφαιρα.

9. ΜΕΤΡΟ Αθήνας. Η γραμμή Χαϊδάρι - Πειραιάς, η οποία έχει σχεδιαστεί ως έργο και όμως δεν ξεκινάει. Γραμμές άλλες που είναι απαραίτητες για την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Αθήνας και έχουν σχεδιαστεί δεν προχωράνε όπως π.χ. η Γραμμή Γαλάτσι - Ζωγράφου.

10. Τα έργα της σιδηροδρομικής γραμμής Λιανοκλάδι - Δομοκός - Λαμία έχουν σταματήσει εδώ και δυο χρόνια.

Η κατάσταση αυτή έρχεται να επιδεινώσει δραματικά την ανεργία στον κλάδο των κατασκευών, η οποία προσεγγίζει το 80%. Επίσης, τίθεται σημαντικό θέμα ασφάλειας ειδικά στις οδικές αρτηρίες που τα έργα έχουν σταματήσει στη μέση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών, όπου ο δρόμος έχει μετατραπεί κυριολεκτικά σε παγίδα θανάτου για εκατομμύρια διερχόμενους οδηγούς και επιβάτες.

Οι απαιτήσεις των κατασκευαστικών εταιρειών για επιπλέον κρατικές ενισχύσεις, πέραν από το χρήμα που ήδη αρπάζουν από το λαό μέσω των διοδίων, αποτελεί τη βασική αιτία παύσης των εργασιών. Η κυβέρνηση πρέπει τώρα να αρνηθεί τις αξιώσεις των μεγάλων εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου και να απαιτήσει έμπρακτα τη συνέχιση και έναρξη των έργων. Αναδεικνύεται ανάγλυφα ότι τα μονοπώλια, μόνο παρασιτικό ρόλο μπορούν να παίξουν. Αποδεικνύεται επίσης ότι μόνο ένας ενιαίος φορέας κατασκευών που θα λειτουργεί στα πλαίσια μιας οικονομίας, όπου τα βασικά μέσα παραγωγής θα είναι εργατική - λαϊκή ιδιοκτησία, μπορεί να διασφαλίσει ολοκληρωμένη ανάπτυξη με αποκλειστικό κριτήριο τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Ερωτώνται οι κύριοι υπουργοί, τι μέτρα θα παρθούν για να αποπερατωθούν τα έργα που έχουν σταματήσει και να ξεκινήσουν όλα τα υπόλοιπα, χωρίς νέες παροχές στους τραπεζικούς και κατασκευαστικούς ομίλους».

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ
Τα δίνουν όλα για την κερδοφορία του κεφαλαίου

Με πρόσχημα την απασχόληση, τις επενδύσεις και την ψευδεπίγραφη «προστασία των καταναλωτών», η κυβέρνηση προχωράει στην υιοθέτηση νέων μέτρων στήριξης των διαφόρων επιχειρηματικών ομάδων. Την ώρα που εκατομμύρια εργαζόμενοι στενάζουν από τις συνέπειες των αλλεπάλληλων αντιλαϊκών πακέτων, ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσε ακόμα «δέκα προτεραιότητες για την ανάπτυξη και τον πολίτη», που στην πραγματικότητα ισοδυναμεί με νέο κύμα αντιδραστικών μέτρων για τη διευκόλυνση της κερδοσκοπικής δράσης των μονοπωλίων και του μεγάλου κεφαλαίου, σε βάρος των συμφερόντων του λαού και των εργαζομένων.

Σ' αυτό το πλαίσιο, ο Κ. Χατζιδάκης ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη δημιουργία των λεγόμενων Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (ΕΟΖ). Ο υπουργός είπε ότι η κυβέρνηση περιμένει την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την ΕΕ, προκειμένου να πάρει πιο συγκεκριμένη μορφή και χαρακτηριστικά ο τρόπος που θα στηθούν οι ΕΟΖ. Στην πραγματικότητα, με πρόσχημα την ενίσχυση της απασχόλησης, η κυβέρνηση επιδιώκει να δημιουργήσει περιοχές πλήρους εργοδοτικής ασυδοσίας, με συνθήκες γαλέρας για τους εργαζόμενους και μια σειρά φορολογικά και διοικητικά προνόμια για τις επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν σ' αυτές. Η δε σπουδή του υπουργού ότι τάχα οι αλλαγές σχετικά με τις ΕΟΖ θα γίνουν με σεβασμό και εφαρμογή των κανόνων του εργατικού δικαίου, είναι ολοφάνερο ότι στερείται κάθε βάσης, αφού οι αλλαγές στο συγκεκριμένο δίκαιο αλλάζουν συνεχώς τα δύο τελευταία χρόνια.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε, ακόμη, ότι για την πολιτική που ευαγγελίζεται η συγκυβέρνηση, η «προστασία του καταναλωτή» συνίσταται στη «διαφύλαξη και ενίσχυση του ανταγωνισμού» και στην «εξάλειψη των εμποδίων εισόδου στην ελληνική αγορά».

Τα έργα

Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε έργα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, τα οποία θα χρυσοπληρώσει ο λαός, αφού θα βασίζονται στην ανταποδοτικότητα, δηλαδή ο λαός θα πληρώνει και για την κατασκευή και τη χρήση. Τα έργα αυτά εντάσσονται στις εξής κατηγορίες:

  • Εργα διαχείρισης απορριμμάτων: Ηδη εγκρίθηκε το έργο στην Αχαΐα και ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει το Σεπτέμβρη. Η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης απορριμμάτων προχωρά επίσης σε Δυτική Μακεδονία, Πελοπόννησο, Σέρρες, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία.
  • Εργα τεχνολογίας και επικοινωνιών: Εντός του επόμενου τριμήνου θα γίνει η έναρξη των διαγωνισμών για τα ευρυζωνικά δίκτυα με ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, που είναι ενταγμένα σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Αρχικά θα γίνει η διασύνδεση των αγροτικών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών της χώρας με χρήση όλων των διαθέσιμων ευρυζωνικών τεχνολογιών, ασύρματων, ενσύρματων, κινητών, δορυφορικών κ.λπ. Επίσης, με τον ίδιο τρόπο προωθούνται ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά πρακτικά των δικαστηρίων και ο εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών (ηλεκτρονικά εισιτήρια, τηλεματική), που θα συνοδευτεί και με τη μνημονιακή υποχρέωση για αύξηση της τιμής των εισιτηρίων μέχρι και 25%!
  • Κοινωνικές υποδομές: Με τη μέθοδο των Συμπράξεων πρόκειται να γίνουν σχολεία, δικαστικά μέγαρα, μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις, κτίρια για τη στέγαση άλλων δημόσιων υπηρεσιών κ.λπ.
  • «Αξιοποίηση» δημόσιας και δημοτικής περιουσίας: Η έναρξη έγινε ήδη με την έκταση του χιονοδρομικού κέντρου 3-5 Πηγάδια του Δήμου Νάουσας, η δημοπράτηση του οποίου θα γίνει μέσα στο Σεπτέμβρη.

Ο υπουργός επιπλέον δήλωσε την αισιοδοξία του ότι μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη θα υπάρξει συμφωνία για τη συνέχιση των έργων στους 4 οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, μια συμφωνία που θεωρείται ότι θα επιβαρύνει τον ελληνικό λαό που πληρώνει ήδη πανάκριβα διόδια με νέα προνόμια προς τους κατασκευαστικούς και τραπεζικούς ομίλους.

Τέλος, ο υπουργός δήλωσε ότι τον Απρίλη του 2013 αναμένεται να ολοκληρωθεί η επέκταση του Μετρό προς Ανθούπολη, τον Ιούλη του 2013 προς το Ελληνικό και το 2017 προς Χαϊδάρι και εξήγγειλε ότι το Δεκέμβρη ξεκινά η επέκταση του τραμ προς Πειραιά.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Εγκύκλιος για το χαράτσι στα ακίνητα

«Διευκρινιστική εγκύκλιο» για το φετινό χαράτσι πάνω στη λαϊκή κατοικία, το λεγόμενο τέλος ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ), αυτό που συνεχίζουν να μαζεύουν μέσα από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, εκδόθηκε χτες από το υπουργείο Οικονομικών.

Συγκεκριμένα:

Αυτή τη φορά υποτίθεται ότι αποσυνδέεται η υποχρέωση πληρωμής του τέλος από την παροχή ρεύματος. Ο «υπόχρεος» που δηλώνει στην αρμόδια ΔΟΥ αδυναμία καταβολής του ποσού, υποχρεώνεται να πληρώσει 50 ευρώ προκειμένου στη συνέχεια να αποσυνδεθεί το χαράτσι από τους λογαριασμούς ρεύματος και να περάσει στα κιτάπια της Εφορίας. Εκεί, το χαράτσι θα προστεθεί σ' άλλες οφειλές του φορολογούμενου, ο οποίος θα κληθεί να πληρώσει το σχετικό ποσό μαζί με τον φόρο εισοδήματος.

Φορολογούμενοι που δικαιούνται «απαλλαγή» ή μειωμένο χαράτσι υποβάλλουν στην αρμόδια Εφορία το ειδικό έντυπο για τη διαγραφή των ποσών.

Σε περίπτωση αλλαγής προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος, καταβάλλεται η τρέχουσα και οι τυχόν ληξιπρόθεσμες δόσεις. Το υπόλοιπο ποσό βεβαιώνεται στις δόσεις που υπολείπονται από τις ΔΟΥ.

Να σημειωθεί πως η ΔΕΗ και οι άλλοι πάροχοι, εξοφλούν κατά προτεραιότητα το χαράτσι της Εφορίας και στη συνέχεια το λογαριασμό ρεύματος, αν και στο βαθμό που υπάρχει υπόλοιπο. Ετσι όσοι δεν προσέλθουν στην Εφορία για τη μεταφορά της οφειλής τους στα «ληξιπρόθεσμα χρέη» θα βρεθούν αντιμέτωποι με το κίνδυνο διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος, αυτή τη φορά για την οφειλή στη ΔΕΗ και τους άλλους παρόχους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ