Ανατριχιαστικές οι μαρτυρίες των επιβατών του σαπιοκάραβου αποκαλύπτουν το μέγεθος του εγκλήματος κυβέρνησης - εφοπλιστών, που έστειλαν στο θάνατο 81 ανθρώπους
Οι τραγικές μνήμες του ναυαγίου αναβιώνουν καθημερινά και δείχνουν στους συγγενείς των θυμάτων τους πραγματικούς ενόχους |
Η κατάθεση του κάθε μάρτυρα, που περνάει από το βήμα του δικαστηρίου, όπως και οι χτεσινοί, ακόμα και οι πιο «ανώδυνες» καταθέσεις, ακόμα και αυτές που συνειδητά δε θέλουν να βάλουν «το δάχτυλο στην πληγή» και να χτυπήσουν τον ένοχο, δηλαδή τους εφοπλιστές και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους, δεν μπορούν να αποκρύψουν το τεράστιο μέγεθος του εγκλήματος που συντελέστηκε σε βάρος των 81 ανθρώπων που στάλθηκαν στο θάνατο, με αυτό το σάπιο και αναξιόπλοο καράβι, που τα στοιχεία βοούν ότι το ναυάγιό του, ήταν θέμα χρόνου.
Χαρακτηριστική ήταν η κατάθεση του εφέτη Στυλιανού Σκάβδη. Παρά το γεγονός ότι με τα όσα είπε προκάλεσε την οργή του ακροατηρίου, καθώς έριξε όλες τις ευθύνες αποκλειστικά και μόνο στους ναυτεργάτες, δηλώνοντας ότι «η εταιρία δεν είχε καμία ευθύνη για το ναυάγιο», τα όσα έζησε ο ίδιος για να σωθεί, αναδεικνύουν περίτρανα τους υπεύθυνους. Πάντως, ο εφέτης «τράβηξε την προσοχή» και προκάλεσε ερωτηματικά όχι μόνο για τα όσα είπε, αν και άνθρωπος της «Δικαιοσύνης», αλλά και από το γεγονός ότι ο δικηγόρος των πλοιοκτητών, Γιάννης Ηρειώτης, είπε στην αίθουσα του δικαστηρίου ότι ο ίδιος ήταν ο... μεσολαβητής για να έρθει ο εφέτης σε διακανονισμό με την εταιρία. Επιπλέον, ο συγκεκριμένος δικηγόρος ο οποίος έχει σχολιαστεί για τη συμπεριφορά με την οποία αντιμετωπίζει τους μάρτυρες, στην προκειμένη περίπτωση με τον εφέτη ήταν ιδιαίτερα φιλικός...
Από το βήμα πέρασε και ο Κωνσταντίνος Νόας, μοναδικός μάρτυρας - μέχρι τώρα - που είπε ότι είδε τον καπετάνιο του πλοίου, Β. Γιαννακή, σε σαλόνι του πλοίου μετά την πρόσκρουσή του στις βραχονησίδες Πόρτες. Ωστόσο, όταν ο καπετάνιος ρωτήθηκε από τον εισαγγελέα τι έχει να πει σχετικά, απάντησε ότι ήταν έξω από την πόρτα της γέφυρας. Επίσης, ο ίδιος μάρτυρας κατήγγειλε το Λιμενικό που επιτρέπει τον απόπλου τέτοιων πλοίων και την εταιρία του πλοίου που το είχε εν πλω επιβιβάζοντας ανθρώπινες ζωές.
Με επιστολή προς την κυβέρνηση, ζητούν να σταματήσει η συνεχής υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών
«Δεν είναι δυνατόν ως κοινωνία, να αφεθούμε μοιρολατρικά να κάνουμε χαρακίρι στο βωμό των κερδοσκοπικών παιχνιδιών των πλοιοκτητών».
Αυτό διαμηνύουν με επιστολή τους προς την κυβέρνηση οι τρεις δήμαρχοι του νησιού της Ικαρίας, οι οποίοι σημαίνουν αγωνιστικό συναγερμό προς τους δημότες τους, τους επαγγελματικούς και συνδικαλιστικούς φορείς του νησιού, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί από τη συνεχή υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και να απαιτήσουν τη δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Την επιστολή υπογράφουν οι δήμαρχοι Ραχών Φανούρης Καρούτσος, Ευδήλου Στέλιος Σταμούλος και Αγίου Κηρύκου Σπύρος Τέσκος. Την αποστέλλουν προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Τουριστικής Ανάπτυξης. Τονίζουν ότι όπως είχαν προβλέψει οι νησιώτες και η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθώντας την ίδια πολιτική με αυτήν του ΠΑΣΟΚ, αντί να αντιμετωπίσει προβλήματα, επιδείνωσε την κατάσταση. Η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σημειώνουν ότι το μόνο που έκανε ήταν να απελευθερώσει την ασυδοσία των ακτοπλοϊκών εταιριών «που χρόνια τώρα κερδοσκοπούν» και «κρατούν σε πλήρη κοινωνική και οικονομική αιχμαλωσία όλους τους νησιώτες».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των όσων αντιμετωπίζουν φέρνουν την ακινητοποίηση από τις 3 Ιούλη του πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ» από μηχανική βλάβη που είχε ως αποτέλεσμα ολόκληρο το βόρειο τμήμα της Ικαρίας να εξυπηρετείται με δύο δρομολόγια τη βδομάδα, με αποτέλεσμα να δεχτεί ισχυρό πλήγμα η οικονομία του νησιού που ήδη βρίσκεται σε συνθήκες καθίζησης.
Επισημαίνουν τις ευθύνες τόσο του ΥΕΝ και της κυβέρνησης που, αδιαφορώντας για τα προβλήματα των νησιωτών, «επιλεκτικά συνδιαλέγεται με τους εφοπλιστές», αλλά και της πλοιοκτήτριας εταιρίας Hellenic Seaways (πλοιοκτήτρια και του ναυαγισμένου ΣΑΜΙΝΑ) που δεν έλαβε από την πρώτη στιγμή τα απαραίτητα μέτρα, για να αποκατασταθεί η εξυπηρέτηση του νησιού όπως είχε υποχρέωση. Και υπογραμμίζουν ότι «για πολλοστή φορά αναδεικνύεται η ανάγκη αντιμετώπισης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ως κοινωνικού αγαθού και όχι εμπορεύματος». «Αμεση προβάλλει η ανάγκη σύστασης του δημόσιου Εθνικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών».
Οι δήμαρχοι καταλήγουν: «Ευνόητο είναι ότι επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμη διεκδίκηση απολεσθέντων πολύτιμων πόρων για τις τοπικές κοινωνίες μας». Να σημειωθεί ότι το ΠΗΓΑΣΟΣ που «έμεινε» από στρόφαλο, ξεκινά ξανά σήμερα Τετάρτη, επίσημα τα ταξίδια του, όμως αρκετοί ναυτεργάτες εκφράζουν επιφυλάξεις για το αν έχει επισκευαστεί πλήρως, καθώς η βλάβη που υπέστη είναι πολύ σοβαρή. Το περασμένο Σάββατο έκανε δοκιμαστικό ταξίδι μέχρι τη Σάμο και στην επιστροφή προς Πειραιά επιβίβασε επιβάτες.
Στο μεταξύ, στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου βγήκαν «εκτός» τρία πλοία. Το «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ», έμεινε το περασμένο Σάββατο, 16 Ιούλη, από βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή λίγο πριν καταπλεύσει στο λιμάνι της Κύμης με 81 επιβάτες. Την Κυριακή, 17 του μήνα το πρωί, το «ΘΑΣΟΣ ΙV» λίγο μετά τον απόπλου του από το λιμάνι της Καβάλας, επέστρεψε λόγω βλάβης στον καταπέλτη. Την ίδια μέρα, το καταμαράν «ΥΔΡΑ» έφτασε στην Αίγινα με μία μηχανή.
Αναβλήθηκε, την τελευταία στιγμή, η επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών Μιχ. Λιάπη στη Λάρισα, που επρόκειτο να γίνει σήμερα. Ο λόγος της αναβολής που επικαλέστηκε ο υπουργός, σε επικοινωνία του με το νομάρχη Λάρισας, είναι ότι προέκυψε έκτακτο ταξίδι στο εξωτερικό.
Ομως, αξίζει να σημειωθεί, ότι, όπως έλεγαν πολλοί Λαρισαίοι, χτες, η αναβολή της επίσκεψης βολεύει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, καθώς εμμένει στην άρνησή της να δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της διέλευσης των σιδηροδρομικών γραμμών στο κέντρο της πόλης (σ.σ. σχετική έρευνα δημοσίευσε χτες ο «Ρ»). Και ο Μιχ. Λιάπης, δεδομένου ότι «ο κόμπος έφτασε στο χτένι», ύστερα από τα πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα που γίνονται στις ράγες, γνωρίζει ότι δεν έχει περιθώρια να δώσει ούτε καν ανέξοδες υποσχέσεις, καθώς οι Λαρισαίοι συνειδητοποιούν την επιχείρηση κοροϊδίας τους για το θέμα, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις τους. Κάτι που ο Μιχ. Λιάπης και η κυβέρνηση της ΝΔ θέλουν να αποφύγουν.
«Λαός και νεολαία... πάμε πλατεία!!!». Με το σύνθημα αυτό και με την αγωνιστική διάθεση να χτυπάει «κόκκινο» ακόμα και στην καρδιά του καλοκαιριού η Διαδημοτική Επιτροπή για την απομάκρυνση της χωματερής συνεχίζει τον αγώνα για το περιβάλλον της περιοχής, αυτή τη φορά με συναυλία διαμαρτυρίας σήμερα στις 8.30 το βράδυ στην πλατεία Ηρώων στα Ανω Λιόσια.
Παρά την ταξική και ρατσιστική επιλογή όλων των κυβερνήσεων που θέλουν την περιοχή το αποχωρητήριο όλης της Αττικής, τους δημάρχους με τις δημοτικές πλειοψηφίες Ανω Λιοσίων και Φυλής να συμφωνούν και να ξεπουλάνε τον τόπο για να παζαρεύουν βρώμικο χρήμα, οι κάτοικοι και φορείς συνεχίζουν τον ανυποχώρητο αγώνα που δίνουν εδώ και καιρό. Ενάντια στην αστυνομοκρατία, στην τρομοκρατία και την καταστολή θα φωνάξουν σήμερα και πάλι, με μουσικούς ρυθμούς αυτή τη φορά, «ούτε στα Λιόσια ούτε στη Φυλή έξω από το Θριάσιο η χωματερή».
Το μουσικό τόνο θα δώσουν με τη συμμετοχή τους οι ANTITERRA, η Σούλα Βαζούρα, η Γιώτα Βέη, η Μαρία Δημητριάδη, ο Σπύρος Μπρέμπος, το ΦΤΗΝΟ ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ και ο Λάκης Χαλκιάς ενώ την εκδήλωση θα παρουσιάσουν ευγενικά μέλη του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. Η είσοδος, όπως έχουν ανακοινώσει οι διοργανωτές, είναι ελεύθερη και αρκεί η δήλωση αγωνιστικής συμμετοχής στον αγώνα που δίνουν για ένα καλύτερο περιβάλλον.