ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 17 Απρίλη 2020
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής για τη διεξαγωγή διαδικτυακής εικαστικής έκθεσης

Ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής σε εικαστικούς καλλιτέχνες - μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ) και εκπαιδευτικούς Τέχνης, που είτε κατάγονται από την Πάτρα, είτε ζουν στην Πάτρα, για τη διεξαγωγή διαδικτυακής - ψηφιακής εικαστικής έκθεσης, που θα φιλοξενηθεί στην ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού και της Δημοτικής Πινακοθήκης, από τις 10 Μάη.

Οπως σημειώνεται στο κάλεσμα του Πολιτιστικού Οργανισμού: «Μέσα από την πρωτοβουλία για τη συγκεκριμένη έκθεση πιστεύουμε ότι οι εικαστικοί καλλιτέχνες, μπορούν - αξιοποιώντας την Τέχνη τους - να συμβάλουν σημαντικά στην πραγματική ανάταση και αισιοδοξία, στο να μη νιώσει κανείς μόνος του, στην έκφραση της αλληλεγγύης σε όλους εκείνους τους συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε ανάγκη, αλλά και στους γιατρούς, στους νοσηλευτές, στους εργαζόμενους σε όλους εκείνους τους κλάδους που παραμένουν ανοιχτοί αυτό το διάστημα, συμβάλλοντας στην εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού μας. Να δυναμώσει η διεκδίκηση για μέτρα ενίσχυσης του συστήματος Υγείας, για να μη φορτωθεί ο λαός στις πλάτες του τις συνέπειες της πανδημίας. Να αποτυπώσει καθένας μέσα από τον χρωστήρα, το πενάκι, τη σμίλη του, με όποιον τρόπο έκφρασης επιλέξει τις σκέψεις, τα συναισθήματά του, τη διέξοδο και πώς τη φαντάζεται, στέλνοντας το μήνυμα πως κανείς δεν είναι μόνος του, πως η δύναμη βρίσκεται στη συλλογική δράση και διεκδίκηση!

Την ίδια στιγμή, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποκτά και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, καθώς για πρώτη φορά μέσω της ιστοσελίδας του Πολιτιστικού Οργανισμού και της Δημοτικής Πινακοθήκης θα δίνεται η δυνατότητα δωρεάν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι νέες και οι νέοι, συνολικά ο λαός της Πάτρας να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν το έργο των εικαστικών καλλιτεχνών που θα συμμετάσχουν και κατάγονται από την Πάτρα ή ζουν στην πόλη μας, εμπνέονται, αντλούν ερεθίσματα και δημιουργούν από την καθημερινότητά της.

Ευελπιστούμε ότι η θετική σας ανταπόκριση στην πρωτοβουλία που παίρνουμε θα συμβάλει όχι μόνο στην προσπάθεια να δώσουμε διέξοδο μέσω της τέχνης και του πολιτισμού στους συμπολίτες μας, μέσω μιας υψηλής αισθητικής έκθεσης εικαστικών τεχνών, αλλά την ίδια στιγμή θα συμβάλει σε ένα πρώτο βήμα που επιχειρείται από τον Πολιτιστικό Οργανισμό και τη Δημοτική Πινακοθήκη, ώστε να καταγραφεί και να αρχίσει να αναδεικνύεται και να αξιοποιείται μέσω εκθέσεων και άλλων πρωτοβουλιών που θα λάβουμε στο μέλλον, το καλλιτεχνικό δυναμικό της πόλης μας».

Για περισσότερες πληροφορίες όποιος επιθυμεί μπορεί να επικοινωνεί καθημερινά από τις 10.00. έως τις 13.00 (εκτός Σαββατοκύριακου) με το γραφείο της Δημοτικής Πινακοθήκης Πατρών.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΧΟΡΟΥ, ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Καμία απάντηση για την εκπαιδευτική διαδικασία στις καλλιτεχνικές σχολές

Copyright 2018 The Associated

Ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου με ανακοίνωσή του καταγγέλλει το υπουργείο Πολιτισμού για τη στάση του απέναντι στα προβλήματα που βιώνουν οι σπουδαστές των συγκεκριμένων καλλιτεχνικών σχολών αλλά και στις διεκδικήσεις τους.

Οπως σημειώνεται, «μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με το ΥΠΠΟ σε σχέση με τη λειτουργία και την εκπαιδευτική διαδικασία στις σχολές Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου, ακούσαμε διά στόματος του επίσημου φορέα τα εξής:

Είναι παράλογο να αναμένουν οι σπουδαστές τόσο σύντομες απαντήσεις για την εκπαιδευτική διαδικασία των σχολών τους σε αυτήν την έκτακτη κατάσταση. Είναι παράλογο να λέμε ότι υπάρχει σήμερα κάποιος σπουδαστής ή δάσκαλος που δεν έχει τα απαραίτητα μέσα για να συμμετέχει στα τηλεμαθήματα. Το ζήτημα των διδάκτρων για τις ιδιωτικές σχολές δεν είναι θέμα του υπουργείου αλλά της κάθε σχολής, όπως και το ότι η ένταξη των σχολών στο σύστημα επιδότησης - επιδομάτων είναι στην ευθύνη και τη συνεργασία πολλών υπουργείων».

Στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος στέκεται στο γεγονός ότι «δεν μπορούν να κρυφτούν τα πολλαπλά προβλήματα που προκύπτουν από το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης για το Χορό, το Θέατρο και το Κινηματογράφο γίνεται μέσω ιδιωτικών σχολών που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Το κουβάρι που έχει δημιουργηθεί για την εκπαιδευτική διαδικασία και την λειτουργία των σχολών σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες είναι αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης που ισχύει τόσα χρόνια! Τι απαντάει το υπουργείο στην αγωνία των καθηγητών για το πώς θα εξασφαλίσουν το μισθό τους; Τι απαντάει το υπουργείο στους σπουδαστές που είτε οι ίδιοι είναι εργαζόμενοι και έχουν βρεθεί χωρίς κανένα εισόδημα, είτε αντίστοιχα οι οικογένειές τους και δεν μπορούν να καταβάλλουν τα δίδακτρα που τους ζητούνται; Η αναγκαιότητα για άλλου τύπου καλλιτεχνική εκπαίδευση επιβεβαιώνεται και απέναντι στα σημερινά προβλήματα!».

Σχετικά με την έρευνα για τις επιπτώσεις στους εργαζόμενους του χώρου του Πολιτισμού

Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε τη διεξαγωγή έρευνας για τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης στους επαγγελματίες του πολιτιστικού και δημιουργικού κλάδου. Οπως σημειώνεται, «η έρευνα αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής του ΥΠΠΟΑ για τον σύγχρονο πολιτισμό και για εκείνους που τον υπηρετούν».

Πρόκειται για μια προσπάθεια να διασκεδάσουν την ανησυχία και την αγανάκτηση που εκπέμπουν οι καλλιτέχνες και γενικότερα οι εργαζόμενοι στο χώρο του Πολιτισμού για τη ζωή τους και το έργο τους. Τα σωματεία των εργαζομένων στο χώρο με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο έχουν αναδείξει τη δεινή θέση στην οποία βρίσκονται οι καλλιτέχνες. Σε πολλούς από αυτούς το τελευταίο τους μεροκάματο ήταν τον Φλεβάρη και θα ξαναδούν μεροκάματο τον Οκτώβρη, αν όλα πάνε καλά. Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις που κυριαρχούν, η εργασία με σύμβαση μιας μέρας, η ημιαπασχόληση, η εποχική εργασία, η αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία, η ανεργία έχουν ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι καλλιτέχνες και εργαζόμενοι του χώρου να μην πληρούν τις προϋποθέσεις για να ενταχθούν έστω και σε αυτά τα υπολειπόμενα των αναγκών μέτρα στήριξης. Οι εργαζόμενοι του χώρου με τις συμβολικές τους κινητοποιήσεις, τη συλλογή χιλιάδων υπογράφων απαιτούν να παρθούν μέτρα για την επιβίωσή τους τώρα. Σε αυτές τις διεκδικήσεις τους έχουν συναντήσει «πόρτα» από τα αρμόδια υπουργεία, ανάμεσά τους και το υπουργείο Πολιτισμού.

Το κυριότερο ζήτημα, όμως, είναι για ποιον σκοπό γίνεται αυτή η έρευνα: Γίνεται για να επιλυθούν τα προβλήματα των εργαζομένων στο χώρο ή για να επιταχυνθούν οι απαιτούμενες αναδιαρθρώσεις για την κερδοφορία του κεφαλαίου στον κλάδο; Από τα θέματα στα οποία κατευθύνεται στο δεύτερο μέρος της η έρευνα, διαφαίνεται η πρόθεση της κυβέρνησης να ρίξει τα βάρη της ευθύνης για την τραγική κατάσταση που βιώνουν στον καθένα ξεχωριστά. Γι' αυτό άλλωστε αφήνεται να εννοηθεί ότι οι καλλιτέχνες δεν έχουν τις ικανότητες να δημιουργήσουν επιτυχημένο έργο, άρα χρειάζεται να ενδυναμωθούν με καταρτίσεις και επανακαταρτίσεις για να αποκτήσουν «δεξιότητες, ικανότητες και τεχνογνωσία που τους βοηθούν να δημιουργούν με επιτυχία». Και το δεύτερο που διαφαίνεται είναι πως θα διευρυνθούν η εμπορευματοποίηση, η ανταγωνιστικότητα, η επιχειρηματικότητα στο χώρο του Πολιτισμού μέσα από «βιώσιμες εργασιακές πρακτικές και επιχειρηματικά μοντέλα», «εξωστρέφεια», «συμπράξεις» κ.λπ., για να διασωθεί η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων στον κλάδο, που αυτό για τους εργαζόμενους μεταφράζεται στη διατήρηση, αν όχι επιδείνωση των στυγνά εκμεταλλευτικών σχέσεων και όρων εργασίας τους.

«Εφυγε» από τη ζωή ο Λουίς Σεπούλβεδα

«Εφυγε» χτες από τη ζωή ο καταξιωμένος και στρατευμένος Χιλιανός συγγραφέας Λουίς Σεπούλβεδα - ο οποίος είχε εξοριστεί από τη δικτατορία του Αουγκούστο Πινοσέτ - σε ηλικία 70 ετών στην Ισπανία, όπου έμενε τα τελευταία χρόνια, από τον κορονοϊό. Νοσηλευόταν σε νοσοκομείο στο Οβιέδο από τα τέλη Φλεβάρη.

Γεννήθηκε το 1949 στη Χιλή και αφού τελείωσε το Γυμνάσιο στο Σαντιάγο σπούδασε θεατρική σκηνοθεσία. Στα χρόνια των σπουδών του συμμετείχε ενεργά στο φοιτητικό κίνημα, όντας μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος Χιλής. Στα χρόνια της διακυβέρνησης του Αλιέντε υπήρξε στέλεχος στο τμήμα των πολιτιστικών θεμάτων. Μετά το πραξικόπημα και τη δικτατορία του Πινοσέτ φυλακίστηκε. Αφού κατάφερε να φύγει από τη Χιλή, το 1979 εντάχθηκε στη Διεθνή Ταξιαρχία που αγωνιζόταν στη Νικαράγουα. Στη συνέχεια έφυγε για την Ευρώπη και εγκαταστάθηκε στο Αμβούργο, λόγω του θαυμασμού του για τη γερμανική λογοτεχνία (είχε μάθει μάθει Γερμανικά στη φυλακή). Δούλεψε και ως δημοσιογράφος, ταξιδεύοντας πολύ συχνά στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική.

Ο καταξιωμένος συγγραφέας, ποιητής, πεζογράφος, δραματουργός αφήνει πίσω του ένα πλούσιο έργο. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε πενήντα γλώσσες. Ευρύτερα γνωστός έγινε με το έργο «Ενας γέρος που διάβαζε ιστορίες αγάπης», εμπνευσμένο από τις εμπειρίες του όταν έζησε με τους Ινδιάνους Σουάρ. Ιδιαίτερα αγαπημένο έργο του είναι και «Ο γάτος που έμαθε σε ένα γλάρο να πετάει».

ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑΣ

ΒΑΣΩ ΠΡΙΟΒΟΛΟΥ
ΒΑΣΩ ΠΡΙΟΒΟΛΟΥ
ΦΩΤΟ

Σήμερα 17/4/2020 συμπληρώνεται ένας χρόνος από τον πρόωρο χαμό της αγαπημένης μας ΒΑΣΩΣ ΠΡΙΟΒΟΛΟΥ, στελέχους του Κόμματος, με σημαντική συμβολή στο κίνημα των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ, καθώς και στο γυναικείο κίνημα.

Στη μνήμη της καταθέτουμε στο κόμμα μας, το ΚΚΕ, που με παραδειγματική αφοσίωση υπηρέτησε, 100 ευρώ, μέσω της ΚΟΒ ΕΒΕ Ιωαννίνων.

Οι κόρες της, Αθηνά και Ελένη Σπύρου

Ο γαμπρός της, Γιώργος Μολφέτας

Η εγγονή της, Ιωάννα



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ