ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Φλεβάρη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
Εξοδος από το συνδικαλιστικό "λήθαργο";

Στάση εργασίας, αύριο, από 11πμ έως 4μμ, για να συγκληθεί η συνέλευση. Η ΔΑΣ προτείνει συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης - αφετηρία για μια άλλη πολιτική στις συγκοινωνίες, προς όφελος του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων

Σε 5ωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 4 μ.μ.) κατεβαίνουν αύριο Σάββατο οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ. Τις ώρες αυτές θα συγκληθεί γενική συνέλευση του κλάδου, για να εξεταστούν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και ο τρόπος επίλυσής τους.

Την απόφαση για τη στάση εργασίας και τη σύγκληση γενικής συνέλευσης, πήρε ομόφωνα το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, αλλά έχει αξία να επισημανθεί ότι είναι η πρώτη στάση εργασίας μετά από δύο χρόνια! Ολο αυτό το διάστημα, η ηγεσία του Συνδικάτου (ΠΑΣΚΕ) βυθίστηκε σε συνδικαλιστικό "λήθαργο", με μόνη... δραστηριότητα τη στήριξη όλων των επιλογών της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.

Οι κομμουνιστές συνδικαλιστές στον ΟΑΣΑ θεωρούν ότι έφτασε η ώρα να αναπτυχθεί ένα μέτωπο πάλης, για να ματαιωθούν τα σχέδια της κυβέρνησης για την πολυδιάσπαση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και να τεθούν οι στόχοι για 100% δημόσιες συγκοινωνίες, προς όφελος του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων σ' αυτές. Στην κατεύθυνση αυτή, οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ - ΟΑΣΑ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), πρότειναν στο ΔΣ του Συνδικάτου, πέρα από την αυριανή στάση εργασίας, να προκηρυχτούν επίσης: 24ωρη απεργία στις 22 Φλεβάρη, 2ωρες στάσεις εργασίας την 1η και 5η Μάρτη, καθώς και σύγκληση νέας γενικής συνέλευσης, μέσα στο πρώτο 15ήμερο του επόμενου μήνα. Η πρόταση αυτή, αλλά και το σύνολο των θέσεων της ΔΑΣ απορρίφθηκαν από την πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στο ΔΣ του Συνδικάτου, η οποία αποφάσισε ότι στη γενική συνέλευση πρέπει να εξεταστούν μόνο οι προσλήψεις οδηγών, η αντικατάσταση του στόλου, το κυκλοφοριακό πρόβλημα και οι λεωφορειολωρίδες. Πάντως, ανεξάρτητα από τις προθέσεις της ΠΑΣΚΕ, οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ θα ζητήσουν από τους εργαζόμενους να στηρίξουν τις θέσεις της παράταξης για:

  • Δημόσιες συγκοινωνίες 100%, με ενιαίο συγκοινωνιακό φορέα και κατοχυρωμένη κοινωνική πολιτική, χωρίς δάνεια και ελλείμματα. Ενιαίο εισιτήριο και ενιαία τιμολογιακή πολιτική. Ενιαίο σχεδιασμό, οργάνωση, λειτουργία και εκτέλεση, καθώς και ενιαία πολιτική προμηθειών και άμεση ανανέωση του στόλου της ΕΘΕΛ (σε σύνολο 1.500 λεωφορείων μόνο τα 600 είναι νέας τεχνολογίας, ενώ τα υπόλοιπα 900 "έκλεισαν" 18 χρόνια κυκλοφορίας!) κλπ.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με βάση τις συνολικές ανάγκες της συγκοινωνίας και ματαίωση των κυβερνητικών σχεδίων για προσλήψεις εποχικών - ωρομισθίων και των σεναρίων για τη σύσταση σωματείων - "μαϊμούδων" στις συγκοινωνίες.
  • Ενιαίο μισθολογικό, εργασιακό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες.
  • Πάλη ανά δημοτικό δίκτυο για τη βελτίωση των δημοτικών συγκοινωνιακών συστημάτων της ΕΘΕΛ και για τη λήψη άμεσων μέτρων βελτίωσης των συγκοινωνιών.
ΕΥΔΑΠ
Βαριές "καμπάνες" για κακοπληρωτές

Διπλασιάζεται το κόστος διακοπής και επανάληψης της υδροδότησης για όσους δεν πληρώνουν έγκαιρα τους λογαριασμούς και οχταπλασιάζεται η επανατοποθέτηση υδρομέτρου, που αφαιρείται σε περιπτώσεις παράνομης υδροληψίας

Βαριές "καμπάνες" με τη μορφή προστίμων και διακοπής της παροχής αποφάσισε να επιβάλει το ΔΣ της ΕΥΔΑΠ από την 1η Μάρτη σε όσους καταναλωτές δεν πληρώνουν έγκαιρα τους λογαριασμούς του νερού, αλλά και σε όσους κάνουν λαθραία υδροληψία από το δίκτυό της. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μέτρα αυτά αφορούν γύρω στο 3% των πελατών της ΕΥΔΑΠ, δηλαδή 30.000 με 50.000 οικογένειες ή μεμονωμένους πολίτες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ της ΕΥΔΑΠ:

  • Από την 1η Μάρτη υπερδιπλασιάζεται το κόστος για τη διακοπή και επανάληψη της υδροδότησης για όσους καταναλωτές είτε από αμέλεια είτε για άλλους λόγους αρνούνται συστηματικά να πληρώσουν έγκαιρα τους λογαριασμούς του νερού. Το κόστος πλέον της διακοπής και επανάληψης της υδροδότησης ανέρχεται σε 10.030 δρχ. μαζί με το ΦΠΑ, αντί των 4.600 δρχ. που είναι σήμερα.
  • Στις περιπτώσεις λαθραίας υδροληψίας ή αυθαίρετης επέμβασης στο σύστημα υδροδότησης ή παραβίασης της κλεισμένης παροχής - που εκτός των άλλων συνιστούν και ποινικό αδίκημα - επιβάλλεται η διακοπή της παροχής και λήψη πρόσθετων μέτρων για την αποτροπής της παραβίασής της, όπως "τάπωμα" του χαλκοσωλήνα ύδρευσης. Στην προκειμένη περίπτωση το κόστος της διακοπής και επανάληψης της παροχής ορίζεται σε 29.500 δρχ. μαζί με το ΦΠΑ. Μάλιστα, αν παρουσιαστεί το φαινόμενο υποτροπής, δηλαδή επανάληψη της παράνομης υδροληψίας, τότε θα αφαιρείται ο υδρομετρητής. Το κόστος της αφαίρεσης και επανατοποθέτησης του υδρομετρητή υπεροχταπλασιάζεται και θα στοιχίζει πλέον 59.000 δρχ. μαζί με το ΦΠΑ, αντί των 7.100 δρχ. που ισχύει σήμερα.

Αρμόδιες πηγές της ΕΥΔΑΠ διαβεβαίωναν ότι τα μέτρα αυτά αφορούν μόνο τους κακοπληρωτές πελάτες της και αυτούς που κάνουν παράνομη υδροληψία, προξενώντας βλάβες στα υδρόμετρα και όχι αυτούς που πληρώνουν τακτικά τους λογαριασμούς τους ή αλλάζουν τα υδρόμετρα που είναι χαλασμένα. Ο ίδιος ο γενικός διευθυντής της ΕΥΔΑΠ Γ. Ιωαννίδης δήλωσε ότι "ουδείς συνεπής πελάτης έχει κάποιο λόγο να ανησυχεί και πολύ περισσότερο να φοβάται από την εφαρμογή της συγκεκριμένης απόφασης".

Πάντως, η ΕΥΔΑΠ προτίθεται να ενημερώσει όλους τους καταναλωτές για την απόφασή της αυτή με ειδικό έντυπο που θα σταλεί με τους λογαριασμούς του νερού.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΩΝ
"Δημοκρατική Συνεργασία": Ψήφο κατά της ιδιωτικοποίησης

Να πάρουν μαζικά μέρος στις αρχαιρεσίες του σωματείου τους, που γίνονται την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη καλεί τους ταχυδρόμους της Αθήνας η παράταξη της "Δημοκρατικής Συνεργασίας" (πρόσκειται στην ΕΣΑΚ) και να καταδικάσουν τις δυνάμεις εκείνες, που, έχοντας την απόλυτη αυτοδυναμία στη διοίκηση, βάδισαν στα χνάρια του κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Με το σύνθημα "διαφοροποίηση της αποστολής των ΕΛΤΑ", - τονίζεται στην ανακοίνωση - και μέσα από την ψευδεπίγραφη "στρατηγική μελέτη εκσυγχρονισμού" της γνωστής εταιρίας "Πλάνετ" προωθείται η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, ενώ με το νέο νομοσχέδιο που αφορά στις 52 ΔΕΚΟ - ανάμεσά τους και τα ΕΛΤΑ - δίνεται η χαριστική βολή στο δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα τους.

Κυβέρνηση και διοίκηση των ΕΛΤΑ, επισημαίνει η παράταξη, δέσμιοι και υποτακτικοί στις συμφωνίες του Μάαστριχτ και της "Λευκής Βίβλου", υπονομεύουν το έργο των Ελληνικών Ταχυδρομείων, αποδιαρθρώνουν και συρρικνώνουν τις υπηρεσίες τους όπως έκαναν και με τις υπηρεσίες των "Εξπρές" και "Πόρτα - Πόρτα", αναγκάζοντας έτσι το καταναλωτικό κοινό να στρέφεται στις ιδιωτικές εταιρίες του κλάδου.

Ομως η πορεία των ΕΛΤΑ - συνεχίζει η ανακοίνωση - ενδιαφέρει πριν από όλους εμάς τους εργαζόμενους, γιατί είμαστε εμείς που δουλεύουμε ήλιο με ήλιο για να βγει η δουλιά, επειδή οι 200 θέσεις που είναι αναγκαίες παραμένουν κενές. Είναι οι ταχυδρόμοι που τα Σαββατοκύριακα τη "βγάζουν" στα ταχυδρομεία. Είναι οι ταχυδρόμοι της Αθήνας που δουλεύουν ακόμα και 6 χρόνια συνέχεια χωρίς να μπορούν να πάρουν την κανονική τους άδεια...

Τέλος η "Δημοκρατική Συνεργασία" ζητάει την ψήφο των ταχυδρόμων της Αθήνας για ν' αλλάξουν οι συσχετισμοί προς όφελος των ταξικών δυνάμεων, που έχουν τη θέληση να παλέψουν για Ταχυδρομείο δημόσιο, εκσυγχρονισμένο και αποτελεσματικό.

Πρόγραμμα κίνησης λεωφορείων με φυσικό αέριο

Πρόγραμμα για την κίνηση των θερμικών λεωφορείων της Αττικής με φυσικό αέριο προωθεί από κοινού η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ΔΕΠΑ, το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών, με σκοπό τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του Λεκανοπεδίου αλλά και τη μείωση του κόστους κίνησης των λεωφορείων.

Σύμφωνα με το σχέδιο του προγράμματος, το κόστος του οποίου υπολογίζεται σε 6 - 7 δισ. δρχ., η ΔΕΠΑ αναλαμβάνει την υποχρέωση να κατασκευάσει μέσα στο 1996 γραμμή φυσικού αερίου μέχρι το σημείο που βρίσκεται το μεγάλο μηχανοστάσιο του Οργανισμού. Ο ΟΑΣ θα κατασκευάσει σταθμό υγροποίησης του αερίου με τη μέθοδο της συμπίεσης ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιήσει στα υπάρχοντα ντιζελοκίνητα λεωφορεία.

Το πρόγραμμα σε πρώτη φάση αναμένεται να λειτουργήσει στις αρχές του επόμενου έτους για 50 περίπου λεωφορεία, ενώ σε χρονικό διάστημα περίπου τριών ετών προβλέπεται να εφαρμοστεί στα μισά απ' τα περίπου 3.500 υπάρχοντα λεωφορεία του ΟΑΣ.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΤΕ
Τελευταίο όπλο η επιτυχία στην απεργία

Μεγάλη ανταπόκριση στους εργαζόμενους έχουν βρει οι θέσεις, αλλά και η στάση της ΕΣΚ - ΟΤΕ για το ζήτημα της μετοχοποίησης - ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού και των απεργιακών κινητοποιήσεων. Η διαπίστωση ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ απεργούν, παρά τις σοβαρές επιφυλάξεις και τη δυσπιστία που τους δημιούργησε η μακρόχρονη αδράνεια της πλειοψηφίας της ΟΜΕ - ΟΤΕ, γίνεται αποδεκτή από μεγάλο μέρος των εργαζομένων, που κατανοούν ότι η συμμετοχή τους στην 4ήμερη πανελλαδική απεργία, που αρχίζει τη Δευτέρα, είναι το τελευταίο όπλο που διαθέτουν για να αποτρέψουν την απόφαση της κυβέρνησης.

Παράλληλα, αποδεκτή γίνεται και η θέση της παράταξης ότι η επιτυχία των απεργιακών αγώνων δεν εξαρτάται μόνο από την έκταση της απεργίας, αλλά πρώτα και κύρια από τους στόχους και το περιεχόμενό τους.

Πάντως χτες ο πρόεδρος της ΟΜΕ - ΟΤΕ Γ. Μανιάτης συναντήθηκε με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γιάννο Παπαντωνίου και συζήτησαν για ασφαλιστικά θέματα των εργαζομένων στον ΟΤΕ, ενώ τη Δευτέρα αναμένεται να αρχίσει να συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την εισαγωγή μετοχών στο Χρηματιστήριο.

Χτες ο Γ. Παπαντωνίου δήλωσε ότι η διαδικασία της μετοχοποίησης προχωράει ομαλά και θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 2,5 μηνών. Ο ακριβής χρόνος όμως θα οριστεί σύμφωνα με τις εισηγήσεις των συμβούλων του ΟΤΕ (ΕΤΕΒΑ και Αλφα Φάινανς) και των κύριων αναδόχων της έκδοσης (Εθνικής, Εμπορικής και Πίστεως). Για να δικαιολογήσει μάλιστα την κυβερνητική πολιτική υποστήριξε πως "διαμορφώνεται υψηλός βαθμός κοινωνικής συναίνεσης", ενώ μίλησε και για "πολιτική συναίνεση", υπονοώντας τη στάση της Νέας Δημοκρατίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ