ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Οχτώβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΤΗΜΑ "ΠΥΡΓΟΥ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ"
Βορά στις ορέξεις πολυεθνικής

Να γίνει πάρκο και όχι πολυκατάστημα της ΚΟΝΤΙΝΕΝΤ, απαιτούν οι κάτοικοι των γύρω περιοχών

Με το σύνθημα "Το Πάρκο ανήκει στο λαό και όχι στο κεφάλαιο το πολυεθνικό", οι κάτοικοι των Αγίων Αναργύρων,του Ιλίου και του Καματερού απαίτησαν να αποδοθεί το κτήμα του "Πύργου Βασιλίσσης" στο λαό της περιοχής, για να γίνει χώρος πρασίνου και όχι στην πολυεθνική εταιρίαΚΟΝΤΙΝΕΝΤ.

Την Τρίτη το βράδυ, κάτοικοι και των τριών περιοχών συγκεντρώθηκαν έξω από το δημαρχείο των Αγίων Αναργύρων και με συνθήματα κατήγγειλαν την εγκληματική αδιαφορία των δημοτικών αρχών των Δήμων Αγίων Αναργύρων, Ιλίου, Καματερού, που συνηγόρησαν στην παράδοση του κτήματος στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Από τα μέλη των "Επιτροπών Ενάντια στην τσιμεντοποίηση του κτήματος "Πύργος Βασιλίσσης"" διαβάστηκε ψήφισμα που θυροκολλήθηκε στο δημαρχείο Αγίων Αναργύρων, στο οποίο καταγγελόταν η κυβέρνηση και ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς, που έσπευσε να υπογράψει την έκθεση για τα έργα που θα γίνονταν στο κτήμα.

"Καταγγέλλουμε τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, που ως άλλος Πόντιος Πιλάτος άναψε το πράσινο φως της καταστροφής. Παράλληλα, καλούμε την κυβέρνηση να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον, αποδίδοντας το χώρο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση", επισημαίνονταν στο ψήφισμα των κατοίκων.

Οι Επιτροπές ενάντια στην τσιμεντοποίηση του κτήματος "Πύργος Βασιλίσσης" κάλεσαν τον κόσμο να εναντιωθεί στην επικείμενη καταστροφή του τελευταίου ελεύθερου χώρου της περιοχής και να περιφρουρήσει τα δικαιώματά του για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας από το δημαρχείο προς τον "Πύργο Βασιλίσσης", που γίνονται τα έργα για τη δημιουργία πολυκαταστήματος ΚΟΝΤΙΝΕΝΤ.

Στη συγκέντρωση και πορεία παραβρέθηκαν δημοτικοί σύμβουλοι του Ιλίου, του Καματερού και των Αγίων Αναργύρων. Το επόμενο αγωνιστικό ραντεβού δόθηκε για τη Δευτέρα 2 Νοέμβρη στις 6.30 μ.μ. όπου θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία των Αγίων Αναργύρων.

Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη Πέμπτη, στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιλίου τα μέλη της "Δημοκρατικής Ενότητας" ζήτησαν να συζητηθεί το θέμα της δημιουργίας ΚΟΝΤΙΝΕΝΤ στον Πύργο Βασιλίσσης εκτός ημερήσιας διάταξης, πράγμα που αρνήθηκε τόσο η Δημοτική Αρχή όσο και οι άλλες παρατάξεις που βρίσκονταν στο Συμβούλιο.

Ελευθερία του λόγου και ποιότητα λόγου

Τους τελευταίους μήνες φάνηκαν να διεκδικούν για λογαριασμό τους το δικαίωμα ελευθερίας του λόγου ένας αρχιεπίσκοπος και ένας λεξικολόγος. Ειδικότερα: Ο πρώτος διεκδικεί το δικαίωμα να έχει λόγο για τα καίρια ζητήματα του τόπου και ο λόγος του να μην εκλαμβάνεται ως παρέμβαση ή αντιδικία, ο δεύτερος να έχει το δικαίωμα ως επιστήμονας να περιγράφει τη γλωσσική πραγματικότητα, όπως νομίζει σωστά. Ιερό δικαίωμα διεκδικούν οι άνθρωποι και είναι ν' απορεί κανείς πώς παρερμηνεύτηκαν οι προθέσεις τους σε τούτη την "παράξενη πατρίδα". Με την ελπίδα να συμβάλουμε στην αποκατάσταση ομαλής επικοινωνίας ανάμεσα στην κοινωνία μας και τα δύο "ευπαίδευτα" τέκνα της,επιχειρούμε με δέος τούτη την παρέμβαση.

Διατυπώνουμε πρώτα κάποιους κανόνες που έχουν υπόψη τους όσοι διεκδικούν το δικαίωμα ελευθερίας του λόγου:

- Τα όρια ελευθερίας του λόγου εκτείνονται ως εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Ετσι γράφουν οι επίσημες διακηρύξεις (1) και οι νόμοι και έτσι ορίζουν οι στοιχειώδεις κανόνες ευπρέπειας και αμοιβαίου σεβασμού.

- Αυτοί οι κανόνες είναι για όλους δεσμευτικοί, περισσότερο για εκείνους που κατέχουν υψηλά και επίζηλα αξιώματα, αυτοί είναι περίβλεπτοι και οι τυχόν άπρεποι λόγοι τους μπορούν να επηρεάζουν προς τον εκχυδαϊσμό τη συμπεριφορά των άλλων, των ταπεινών, των "κοινολαϊτών".

Υστερα απ' αυτά τα προοιμιακά θα διατυπώσω κάποια ερωτήματα απορίας προς τα δύο "ευπαίδευτα" μέλη της κοινωνίας μας:

α) Προς τον αρχιεπίσκοπο

- Αποτελεί χρήση ή κατάχρηση ελευθερίας του λόγου το να αποκαλείτε "γραικύλους" όποιους διαφωνούν μαζί σας για τις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας;

- Από πού αντλείτε τη βεβαιότητα ότι η δική σας γνώμη είναι η σωστή και των άλλων λαθεμένη;

- Από πού αντλείτε τη βεβαιότητα ότι η Εκκλησία ειδικά συντήρησε το έθνος; Υπάρχει και αντίθετη άποψη: Οτι στους δύσκολους καιρούς "ο πασάς και ο δεσπότης είχαν κοινά συμφέροντα (2) και ο ένας βοηθούσε τον άλλο.

- Οταν μιλάτε για "εχθρούς της Εκκλησίας, φανερούς και κρυφούς", δεν ανησυχείτε ότι έτσι ίσως παράγετε μίσος και φανατισμό στις ψυχές μέρους του ποιμνίου; Ο Χριστός θα έσπευδε να προσθέσει: "Αγαπάτε τους εχθρούς υμών".

- Αγνοείτε ότι τους νέους με τα ενώτια (κοινώς σκουλαρίκια) επιχείρησε από πολλά χρόνια να συναντήσει στις καφετερίες κάποιος άλλος ιεράρχης, σεμνά και αθόρυβα όμως, στην Αμφισσα; Τον συμβουλευτήκατε; Η ταπεινοφροσύνη και η αναγνώριση της αλήθειας είναι χριστιανικές αρετές,νομίζω το γνωρίζετε.

- Κι αν ζούσε ο Χριστός σήμερα, βέβαια θα έσπευδε να συναντήσει αυτούς με τα ενώτια, όχι όμως με τρεις χρυσούς σταυρούς στον προκοίλιο χώρο και δύο χρυσοκέντητους στο επιρριπτάριο, αλλά με έναν ξύλινο σταυρό βαρύ, στον ώμο.

- Πάντως, συνηγορούμε ελεύθερα να συναντήσετε τους νέους με τα ενώτια. Ισως θα μάθετε πολλά για τη ζωή: Οτι το πρώτο πρόβλημά τους είναι η εύρεση μιας θέσης σε τούτη τη ζωή, ότι πολλοί άλλοι νέοι - μάλλον οι περισσότεροι - δεν έχουν ενώτια, ούτε θαμίζουν (συχνάζουν) στις καφετερίες, γιατί δεν έχουν χρήματα. Αυτούς δε θα τους αναζητήσετε, μακαριότατε; Αυτοί έχουν πιο μεγάλη ανάγκη να τους θυμόμαστε. Και είναι πιθανό να σας πουν: "Δεν αρκεί να θίγει κάποιος ποικίλα προβλήματα, ανάγκη και να κάνει κάτι για την επίλυσή τους.Αλλιώς; Η λέγε τι σιγής κρείττον ή σιγήν έχε.

- Νομίζω, μακαριότατε, ότι "συρρίκνωση της Εκκλησίας" θα προσγράψει η ιστορία στα άστοχα λόγια σας μάλλον, παρά στη δράση "εχθρών" της Εκκλησίας, που έχουν άλλα σοβαρότερα προβλήματα να αντιμετωπίσουν και δεν ασχολούνται μαζί σας, όταν δεν τους παρενοχλείτε απρόκλητα (3).

β) Προς τον κ. λεξικολόγο

Εχετε γράψει στο λεξικό "σας" (4) τέτοιον ορισμό: "Ελευθερία είναι η δυνατότητα αυτόβουλης και απεριόριστης δράσεως σύμφωνα με τις επιθυμίες (κάποιου), η απουσία καταναγκασμού ή καταπίεσης...". Αγνοείτε τις διακηρύξεις της ανθρωπότητας ότι οι ελεύθεροι άνθρωποι κινούνται μέσα στα όρια της ελευθερίας τους με σεβασμό για την ελευθερία των συνανθρώπων τους; (δείτε τη σημείωση 1).

Οταν γράψατε τέτοιο ορισμό ελευθερίας, δε σεβαστήκατε τους ελεύθερους πολιορκημένους του Σολωμού; Θα σας έλεγαν ότι η ελευθερία κατοικεί και στη συνείδηση του αλυσοδεμένου που αποφασίσει ακόμη και να θυσιαστεί για να απαλλαγεί από τις αλυσίδες και την ταπείνωση. Αυτός είναι πιο ελεύθερος.

- Οταν προωθείτε στην αγορά ένα Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας - έστω σε συνεργασία με 12 άλλους, που εργάστηκαν με τις οδηγίες σας και, άρα, έχετε ακαδημαϊκή ευθύνη και απέναντι σ' αυτούς - δεν αισθάνεστε την ηθική υποχρέωση του ελεύθερου επιστήμονα να τηρεί κάποιους κανόνες λεξικολογίας; Λόγου χάρη το λεξικό:

  • να έχει πληρότητα
  • να έχει αντικειμενικότητα
  • οι ορισμοί να οδηγούν σε γνωρισμό (5) των οριζόμενων εννοιών;

- Οταν παραβιάζετε τους βασικούς κανόνες, φέρνετε σε δύσκολη θέση και τον ευγενικό συνεργάτη σας, που προσπάθησε να σας υπερασπίσει γράφοντας ότι ίσως να πρόκειται για "λάθη" (εκεί που επισημαίνουμε παραλείψεις), ίσως για "καλή πρόθεση" (6) εκεί που επισημάναμε ύποπτες παρασιωπήσεις.

Αλλα ολισθήματα έχουμε καταγράψει σε άλλα δημοσιεύματα (7).

Αγαπητοί αδελφοί, όσο περισσότερη ελευθερία λόγου διεκδικούμε, τόσο καλύτερη ποιότητα λόγου οφείλουμε, όταν μάλιστα κατέχουμε θέση περίοπτη στην κοινωνία μας. Ο κοινολαϊτης αδελφός ζητεί από μας να του προσφέρουμε δείγματα λόγου (ήθους) για μίμηση, όχι για αποφυγή ή για υποτίμηση της ευπρέπειας.

Ενας κοινολαϊτης αφελής

Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ

Σημειώσεις:

1. Στα Δίκαια του Ανθρώπου,άρθρο 6, ο Ρήγας έχει συνοψίσει το νόημα της ελευθερίας με λόγια λιτά: "Ελευθερία είναι εκείνη η δύναμη οπού έχει ο άνθρωπος εις το να κάμει όλο εκείνο οπού δε βλάπτει εις τα δίκαια του γειτόνου του" (του συνανθρώπου του ή του πλησίον). Ανάλογα στη γαλλική Διακήρυξη (1789).

2. Αυτά έχει γράψει κάποιος πέρα από κάθε υποψία πολίτης με το όνομα Παν. Πιπινέλης στην "Πολιτική Ιστορία της Νεωτέρας Ελλάδος", τ. Α', σελ. 43, το 1927!

3. Σας προειδοποιήσαμε με δύο άρθρα: Περί Υπερμετροέπειας... και Συνεπειών της ("Ριζοσπάστης", 28.5.98 και 29.8.98)

4. Εννοώ το "Λεξικό" των 12 συνεργατών σας και δικό σας

5. Αριστοτέλης, Αναλυτικά Υστερα,90 b 16: "Ορισμός έστιν ουσίας γνωρισμός".

6. "Ελευθεροτυπία" (20.8.98) όπου συνεργάτης σας με "ευχαριστεί" για δικό μου άρθρο (28.7.98)

7. Στα περιοδικά "Φιλόλογος", "Εκπαιδευτικά", "Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης" κ.ά.

Ιδρύεται Ειδική Γραμματεία Μετανάστευσης

Στην ίδρυση Ειδικής Γραμματείας Μετανάστευσης στο υπουργείο Εσωτερικών, προσανατολίζεται η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην εν λόγω Επιτροπή- που προβλέπεται να περιληφθεί σε επικείμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τους μετανάστες - πρόκειται να μεταφερθούν κάποιες αρμοδιότητες, που αφορούν στους μετανάστες και σήμερα είναι διάσπαρτες σε διάφορα υπουργεία. Σχετική μελέτη που καταγράφει και συγκεντρώνει τις αρμοδιότητες βρίσκεται στα χέρια του υπουργού Εσωτερικών, Αλ. Παπαδόπουλο, ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει επαφές με τους υπουργούς Δημόσιας Τάξης και Εργασίας για το θέμα των μεταναστών και το επικείμενο νομοσχέδιο.

Το περιεχόμενο του νομοσχεδίου είχε απασχολήσει πρόσφατη συνάντηση του υπουργού Εσωτερικών με τον Πρωθυπουργό, Κ. Σημίτη, ενώ προηγήθηκαν - λίγο μετά το μακελειό της οδού Νιόβης - δηλώσεις του Αλ. Παπαδόπουλου σε καθημερινή εφημερίδα, που έδιναν μια γεύση των κυβερνητικών προθέσεων. Τότε, ο υπουργός Εσωτερικών είχε αποδώσει την εγκληματικότητα στη χώρα στους μετανάστες...

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου δεν αναμένεται να γίνει στο άμεσο μέλλον, τουλάχιστον όχι όσο το κυβερνητικό επιτελείο απασχολούν τα σενάρια ή σχέδια ανασχηματισμού.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Περικοπές στα προγράμματα παιδείας

Για περικοπή κονδυλίων ύψους 141 εκατομυρίων ECU από τις χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τα προγράμματα παιδείας στην Ελλάδα κάνει λόγο ο Ευρωβουλευτής του "ΣΥΝ" Αλ. Αλαβάνος, επικαλούμενος απάντηση του κοινοτικού επιτρόπου Π. Φλινν. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετικό Δελτίο Τύπου, "αποφασίστηκε μείωση της συμβολής του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Ταμείου στο επιχειρησιακό πρόγραμμα "Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Εκπαίδευση" κατά 190 εκατ. ECU και ταυτόχρονα αύξηση της συμβολής του Περιφερειακού Ταμείου κατά 49 εκατ. ECU, συνολικά δηλαδή μείωση κατά 141 ECU".

Απαντώντας το υπουργείο Παιδείας, με ανακοίνωσή του τονίζει ότι "η αναθεώρηση του ΕΠΕΑΕΚ που συμφωνήθηκε στις 21/7/98, με γνώμονα την ενίσχυση των προγραμμάτων για εξοπλισμό και υποδομές του εκπαιδευτικού συστήματος, όχι μόνο δεν κατέληξε σε μείωση, αλλά, αντίθετα σε καθαρή αύξηση ύψους 8 δισ. δραχμών και συγκεκριμένα από 588,7 δισ. σε 596,7 δισ.". Το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει, επίσης, ότι "το ΕΠΕΑΕΚ δε συμμετέχει στην πρόσθετη κατανομή πόρων που προέκυψε από την πρόσφατη αλλαγή στην ισοτιμία της δραχμής και οι παρατηρήσεις του κ. Φλινν αναφέρονται σε αυτό ακριβώς το σημείο".

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
"Ανοιξε" ένα σφραγισμένο για ναρκωτικά μαγαζί

Προσβολή της αυτοτέλειας του θεσμού του Δημοτικού Συμβουλίου, αποτελεί η ακύρωση, από το υπουργείο Εσωτερικών, απόφασης του Δήμου Περιστερίου να μην εγκρίνει τη λειτουργία νυχτερινού κέντρου στην περιοχή, που είχε σφραγιστεί για χρήση και διακίνηση ναρκωτικών.

Η επιτροπή του άρθρου 18 του υπουργείου, στην οποία προσέφυγε η ιδιοκτήτρια του εν λόγω κέντρου, θεώρησε ότι η επιχείρηση έχει προβεί σε όλες τις νόμιμες διαδικασίες και προσέβαλε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η επιτροπή αιτιολόγησε την απόφασή της, προβάλλοντας το σκεπτικό ότι η ιδιοκτήτρια του κέντρου έχει λευκό ποινικό μητρώο. "Προσπέρασε", ωστόσο, το γεγονός ότι η ιδιοκτήτρια είναι, ταυτόχρονα, και μητέρα του προηγούμενου ιδιοκτήτη, στην οποία ο τελευταίος μεταβίβασε την κυριότητα του νυχτερινού κέντρου, ώστε να ξαναλειτουργήσει. Μετά την απόφαση της επιτροπής του άρθρου 18, το Δημοτικό Συμβούλιο Περιστερίου προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Απαράδεκτη χαρακτηρίζει την παρέμβαση του υπουργού Εσωτερικών ο Νίκος Αρβανίτης,δημοτικός σύμβουλος της "Δημοτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας" Περιστερίου. Κι αυτό, γιατί, όπως τονίζει, ακυρώνει έμμεσα τη δυνατότητα των δήμων να εγκρίνουν τις άδειες λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αρμοδιότητα που η ίδια η κυβέρνηση μετέφερε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ο ίδιος μας εξηγεί πως ο δήμαρχος και η παράταξή του δεν είναι άμοιροι ευθυνών, καθώς κρατούν στα συρτάρια μελέτη χρήσεων γης, που είχε κατατεθεί το 1996 από δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας και είχε ψηφίσει και η "Δημοτική Αγωνιστική Πρόταση".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ