ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Ιούνη 2020
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ - ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Με συλλαλητήρια στις 9 Ιούνη συνεχίζεται ο αγώνας κόντρα στο αντιδραστικό νομοσχέδιο

Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και φοιτητές ενώνουν, για μια ακόμα φορά, τη φωνή τους στο αίτημα να μην περάσει το αντιδραστικό νομοσχέδιο που χειροτερεύει το σχολείο, τσακίζει μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Μετά τις μαζικές μαχητικές κινητοποιήσεις που προηγήθηκαν, ετοιμάζουν τη συμμετοχή τους στα νέα συλλαλητήρια, την Τρίτη 9 Ιούνη.

Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρούν τη μέρα εκείνη σε απεργία. Στην Αθήνα, το ραντεβού έχει δοθεί στη 1 μ.μ. στα Προπύλαια, στη Θεσσαλονίκη στη 1.30 μ.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου, ενώ κινητοποιήσεις διοργανώνονται και σε άλλες πόλεις ενάντια στο νομοσχέδιο και διεκδικώντας παράλληλα εξασφάλιση όλων των μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.

Στο συλλαλητήριο στην Αθήνα συμμετέχουν Φοιτητικοί Σύλλογοι και μαθητές, με τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας να απευθύνει κάλεσμα για «Κλειστά σχολεία παντού, όλοι στους δρόμους με τα πανό της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών, με μαχητικά και οργανωμένα μπλοκ σχολείων και δήμων» και να δίνει ραντεβού στα Προπύλαια στις 12 το μεσημέρι.

Στην κινητοποίηση καλεί και η ΑΣΓΜΕ, τονίζοντας: «Αυτό το νομοσχέδιο σύσσωμο το γονεϊκό κίνημα, σε συμπαράταξη με τα σωματεία των εκπαιδευτικών, απαιτούμε να μην ψηφιστεί. Φτάνει πια. Καιρός να ακουστεί και η δικιά μας φωνή, η φωνή των χιλιάδων γονιών, που απαιτούν να αναλάβει η κυβέρνηση τις ευθύνες της απέναντι σε εμάς και τα παιδιά μας», σημειώνει και καλεί τις Ομοσπονδίες, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να συμμετάσχουν μαζικά στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια.

Στη Θεσσαλονίκη

Δράση ενημέρωσης του κόσμου για το αντιδραστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας οργάνωσαν χτες το απόγευμα η Α' ΕΛΜΕ και η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, που έστησαν πανό και μοίρασαν ανακοινώσεις, καλώντας και στις κινητοποιήσεις της επόμενης βδομάδας. Να σημειωθεί ότι στη Θεσσαλονίκη πέρα από την απεργιακή συγκέντρωση της Τρίτης, με απόφαση των ΕΛΜΕ και των Διδασκαλικών Συλλόγων, προγραμματίζεται νέα συγκέντρωση και συναυλία την Τετάρτη 10 Ιούνη, στις 7 μ.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου.

ΒΟΥΛΗ
Την Τρίτη στην Ολομέλεια οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις

Ολοκληρώθηκε χτες η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Στην Ολομέλεια της Βουλής αρχίζει την ερχόμενη Τρίτη, 9 Ιούνη, η συζήτηση του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ, ενσωματώνοντας και διευρύνοντας όλες τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων κυβερνήσεων, συνεχίζει στο δρόμο που χαράζουν ΟΟΣΑ, ΕΕ και ΣΕΒ για Παιδεία κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

Χτες, στην τελευταία συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή, η υπουργός Ν. Κεραμέως, επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση πήρε τη σκυτάλη από την προηγούμενη στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία, ανέφερε ότι «το κράτος έχει συνέχεια». Εστιάζοντας στις δεξιότητες άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ, που περιόρισε την υπόθεση αυτή «μόνο στη θεματική βδομάδα», ενώ η σημερινή κυβέρνηση τις εισάγει «σε όλη τη σχολική ζωή». Εξέφρασε την απορία της στην κριτική που ασκείται για τα δίδακτρα στα ξενόγλωσσα προγράμματα των ΑΕΙ, λέγοντας ότι «δεν θέλετε τα πανεπιστήμια να έχουν έσοδα», και είπε «ας αφήσουμε τα πανεπιστήμια ελεύθερα να πουν πώς θέλουν να αναπτυχθούν»...

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φίλης, εξαπέλυσε μύδρους κατά της κυβέρνησης και του νομοσχεδίου, δείχνοντας όμως ότι οι διαφορές τους είναι διαχειριστικές, ανέφερε προς την Ν. Κεραμέως ότι και «εμείς κάναμε διαδικασία αξιολόγησης. Εχουμε νόμο για την αξιολόγηση στελεχών της Εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολείων», αλλά ...«με τη συνειδητή συμμετοχή» τους. Υπερασπίστηκε βέβαια και την προώθηση των δεξιοτήτων, με κάποιες ψευτοδιαφωνίες σε όσα προωθεί η σημερινή κυβέρνηση. Στα «σημεία» ήταν και οι διαφωνίες που εξέφρασαν και τα άλλα αστικά κόμματα.

Για το σχολείο της αγοράς φτάνουν μερικές δεξιότητες και ορισμένες αποσπασματικές γνώσεις

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, φώτισε ακόμα περισσότερο αντιδραστικές πλευρές των όσων προωθεί η κυβέρνηση. Οπως εξήγησε, το σχολείο και το πανεπιστήμιο της αγοράς, μια τέτοια Εκπαίδευση «δεν χρειάζεται και τόσο πολύ γνώση επιστημονική, πολύπλευρη, δοσμένη με τον κατάλληλο εκείνο παιδαγωγικό τρόπο. Μια κατάρτιση και ορισμένες δεξιότητες αρκούν, φτάνουν. Και όταν αυτές παλιώνουν και γίνονται ξεπερασμένες, να και η διά βίου κατάρτιση, για την οποία φροντίζει και η ΕΕ, για μια ..."νέα αρχή" κάθε φορά στη ζωή του εργαζόμενου». Αλλωστε, πρόσθεσε, μια ματιά στα σχολικά βιβλία και στα αναλυτικά προγράμματα να ρίξει ένας γονιός «θα φρίξει κυριολεκτικά με τα αποσπασματικά, μονομερή και αντιεπιστημονικά υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένα».

Οσο για την εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία, «δεν είναι τίποτε άλλο παρά προετοιμασία και αυτό για την αντιμετώπιση και της μητρικής γλώσσας, αλλά και της ξένης, ως μιας απλής δεξιότητας και όχι ως το κύριο εκείνο όργανο, όχι μόνο της επικοινωνίας, αλλά και της σκέψης και της έκφρασης», τόνισε.

Για το ζήτημα της Κοινωνιολογίας και των Λατινικών ανέφερε: «Η λογική του ΣΥΡΙΖΑ ήταν "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι". Αντί να δει δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ πώς αυτό το μάθημα, των Λατινικών, θα γίνει πιο ουσιαστικό, να έχει μέσα στοιχεία Ιστορίας, να έχει στοιχεία γνώσης του ευρωπαϊκού πολιτισμού, αφαίρεσε τα Λατινικά. Γιατί, λέει, δεν είναι χρήσιμα. Τα ίδια πάνω - κάτω επιχειρήματα επικαλείται τώρα η ΝΔ για να αφαιρέσει την Κοινωνιολογία». Αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι να διδάσκονται τα Λατινικά «όχι ως παπαγαλία, αλλά επί της ουσίας, με γνώση των ιστορικών - πολιτισμικών συνθηκών μέσα στις οποίες ευδοκίμησε το όποιο λατινικό κείμενο εξετάζεται κάθε φορά. Μια τέτοια προσέγγιση μυρίζει Κοινωνιολογία και είναι Κοινωνιολογία», πρόσθεσε, συμπληρώνοντας πως το ζητούμενο «είναι η συνεργασία και όχι η αντιπαράθεση ανάμεσα στις επιστήμες» και πως ο νέος «μέχρι τα 18 του, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που επιλέγει να ακολουθήσει, έχει δικαίωμα - και ανάγκη, λέμε εμείς - στη γενική παιδεία». Πρότεινε «το μάθημα της Κοινωνιολογίας να ενταχθεί ως πανελλαδικά εξεταζόμενο, ανάλογα με το τμήμα ή τη σχολή που επιλέγει ο μαθητής, και αντίστοιχα να γίνεται για το μάθημα των Λατινικών».

Για τα δίδακτρα στα ξενόγλωσσα τμήματα σημείωσε ότι είναι στην κατεύθυνση «που δίνεται κεντρικά από την κυβέρνηση στα Ιδρύματα να αναζητούν πόρους να ανοίξουν μαγαζιά», υπενθυμίζοντας ότι την πόρτα άνοιξε πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ.

Οι φοιτητές διεκδικούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους

Αντιδράσεις του οργανωμένου φοιτητικού κινήματος προκάλεσαν οι φωνές που θέλουν να περάσουν τα μαθήματα χωρίς εξεταστική

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει το αίτημα κάποιων φοιτητών στη Θεσσαλονίκη να θεωρηθεί το εξάμηνο λήξαν και να κατοχυρωθεί για όλους τους φοιτητές χωρίς να δοθεί εξεταστική. Κάτω από αυτό το αίτημα, που καμιά ανταπόκριση δεν έχει βρει στο οργανωμένο φοιτητικό κίνημα και στην πλειοψηφία των φοιτητών, έγινε μια παράσταση την Τρίτη στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, ενώ κάποιες αντίστοιχες φωνές ακούστηκαν σε Αλεξανδρούπολη και Ιωάννινα.

Το θέμα προβλήθηκε από τα ΜΜΕ, προκαλώντας την αντίδραση του οργανωμένου φοιτητικού κινήματος, που τα αιτήματά του για διασφάλιση της εξεταστικής και για μέτρα με γνώμονα τις ανάγκες των φοιτητών δεν έχουν δει ανάλογη προβολή. Σε ανακοίνωση που υπογράφουν οι πρόεδροι 12 Φοιτητικών Συλλόγων του ΑΠΘ, σχολιάζουν τα δημοσιεύματα σημειώνοντας: «Ορισμένα ΜΜΕ προβάλλουν ως δήθεν διεκδικήσεις του φοιτητικού κινήματος αιτήματα αντιεπιστημονικά, κενά περιεχομένου, προκειμένου να αποστρέψουν πολλούς φοιτητές που αγαπούν, έχουν μεράκι για το επιστημονικό αντικείμενο από τις συλλογικές διαδικασίες. Στην πραγματικότητα, εξυπηρετούν την κυβέρνηση και την παράταξή τους στα πανεπιστήμια, τη ΔΑΠ. Μόνο ως τέτοια μπορούμε να εκλάβουμε τη συγκεκριμένη γραμμή που συκοφαντεί τα συλλογικά συγκροτημένα αιτήματά μας, αποπροσανατολίζοντας από τα ουσιαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες φοιτητές με την εξεταστική, τα εργαστήρια, τις κλινικές μας». Και μεταξύ άλλων επαναφέρουν τα αιτήματά τους για μέτρα, ώστε να μη χαθεί το εξάμηνο, να γίνει η εξεταστική διά ζώσης με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Σχόλιο της ΚΝΕ για την ανακοίνωση της ΔΑΠ

Πράγματι, το εν λόγω «αίτημα» να κατοχυρωθούν μαθήματα χωρίς να δοθεί η εξεταστική, αποτέλεσε «βούτυρο στο ψωμί» της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η οποία με μια ανακοίνωση με τίτλο «Στα πέντε μαθήματα πτυχίο δώρο» έσπευσε να συκοφαντήσει το φοιτητικό κίνημα.

Σε σχόλιό του για αυτήν την ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ σημειώνει:

«Μόνο ως αυτοσαρκαστική μπορεί να θεωρηθεί από τους φοιτητές η ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, με τίτλο "Στα 5 μαθήματα το πτυχίο δώρο", όταν είναι πασίγνωστα τα κυκλώματα αντιγραφών, τα ρουσφέτια και οι εκβιασμοί που στήνει στα πανεπιστήμια.

Η παράταξη της ΝΔ, με κουτοπόνηρο τρόπο - φυσιογνωμικό στοιχείο της ΔΑΠ - επιλέγει να προβάλει αιτήματα που δεν έχουν υιοθετηθεί από τους φοιτητές και τους συλλόγους τους, μόνο και μόνο για να κρύψει την ενοχή της για την πολιτική της κυβέρνησης που έχει "τινάξει στον αέρα" όχι μόνο την εξεταστική, αλλά συνολικά τις σπουδές των φοιτητών. Μάλιστα, στην πλειοψηφία των φοιτητικών συλλόγων - όταν εμφανίζονταν οι εκλεγμένοι της στα Διοικητικά Συμβούλια - καταψήφιζε τις διεκδικήσεις των φοιτητών για εξασφάλιση διά ζώσης εξεταστικής, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, για ισότιμη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση κ.λπ.

Αυτήν τη στάση της ΔΑΠ πήραν ως "πάσα" ορισμένοι δημοσιογράφοι, που, ως "παπαγαλάκια" της κυβέρνησης, βρήκαν ευκαιρία να συκοφαντήσουν το φοιτητικό κίνημα, τη στιγμή που τόσο καιρό δεν έχουν αφιερώσει λέξη για τα προβλήματα των φοιτητών. Αν άφηναν πίσω την απέχθειά τους για τους αγώνες του λαού και της νεολαίας και διασταύρωναν τις πληροφορίες τους, θα έβρισκαν ότι πουθενά σε όλη την Ελλάδα, σε κανέναν φοιτητικό σύλλογο, δεν έχει υιοθετηθεί αίτημα να μην εξετάζονται οι φοιτητές! Αντίθετα, οι φοιτητές με τους συλλόγους τους διεκδικούν τα αυτονόητα, δηλαδή να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους!

ΥΓ Προτείνουμε στις δυνάμεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια, στα παιδιά της "αριστείας" των ΚΕΚ Βρούτση ή αλλιώς "Σκόιλ ελικικού" να μετατρέψουν τον τίτλο της ανακοίνωσής τους σε επίσημο σύνθημά τους! Ετσι θα παραμείνουν πιστοί και στις αρχές τους...».

«Ζωντανεύουμε το ΑΠΘ»

Ολοκληρώνεται σήμερα η καμπάνια «Ζωντανεύουμε το ΑΠΘ» των Φοιτητικών Συλλόγων Βιολογίας, Γεωλογίας, Κτηνιατρικής, ΤΕΦΑΑ, Πολιτικών Επιστημών, ΜΜΕ, Ψυχολογίας, Παιδαγωγικού, Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών και ΣΟΦΕΘ.

Οι δράσεις ξεκινούν από τις 11 π.μ. στο τρίγωνο του Πολυτεχνείου και περιλαμβάνουν θεματική μέρα ζωγραφικής αφιερωμένη στο περιβάλλον, το τουρνουά σκακιού, καθώς και την έναρξη του θερινού σινεμά με προβολή αντιρατσιστικής ταινίας, στις 8.30 μ.μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ