Η Κομματική Οργάνωση Αθήνας του ΚΚΕ και η Νομαρχιακή Επιτροπή Αττικής του ΚΚΕ με κοινή τους ανακοίνωση καλούν το λαό του Λεκανοπεδίου να χαράξει μια άλλη πορεία οικονομικής ανάπτυξης ενάντια στα μονοπώλια και την πλουτοκρατία και να αγωνιστεί ώστε το νέο ιδιωτικό αεροδρόμιο στα Σπάτα να γίνει κρατικό και να τεθεί στην υπηρεσία του λαού.
«Η κυβέρνηση - επισημαίνεται στην ανακοίνωση - προχωρά με φιέστες και παράτες στα εγκαίνια του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών στα Σπάτα. Ενός αεροδρομίου που αντί να εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες, θα αξιοποιηθεί για την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Το νέο αεροδρόμιο εντάσσεται στα πλαίσια των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, για τη δημιουργία ενός περιφερειακού κόμβου μεταφορών πλήρως παραχωρημένου στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων της "Χόχτιφ" και των άλλων πολυεθνικών, το οποίο θα παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομική διείσδυση του κεφαλαίου στα Βαλκάνια, στην ευρύτερη περιοχή και στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς».
«Βασικά στοιχεία της λειτουργίας και εκμετάλλευσης του Αεροδρομίου καθορίζονται από την πολιτική που υπαγορεύεται από τις Βρυξέλλες προς όφελος της πλουτοκρατίας, πολιτική που βαθαίνει την εξάρτηση της χώρας από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Πρόκειται για ένα ξένο ιδιωτικό αεροδρόμιο στο ελληνικό έδαφος», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η ανακοίνωση στη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της γερμανικών συμφερόντων εταιρίας, που θα εκμεταλλεύεται τη λειτουργία του αεροδρομίου. Συγκεκριμένα, τονίζει: «Με την αποικιοκρατικού χαρακτήρα σύμβαση, το νέο αεροδρόμιο έχει χρυσοπληρωθεί από τον ελληνικό λαό, ο οποίος και σαν χρήστης θα κληθεί να το ξαναπληρώσει, για να βγάλει και από τη λειτουργία του υπερκέρδη η εταιρία. Η "Χόχτιφ", συνεχίζει, ενώ συμμετείχε στη χρηματοδότησή του με λιγότερο από 10%, θα αποκομίζει τεράστια υπερκέρδη για 30 χρόνια, κατέχοντας το 45% των μετοχών της εταιρίας του αεροδρομίου. Εχουμε με λίγα λόγια ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο που χτίστηκε με τα λεφτά του ελληνικού λαού».
Τό νέο αεροδρόμιο, συνεχίζει, αποτελεί παραπέρα συγκέντρωση του κεφαλαίου και πλούτου στα χέρια της ολιγαρχίας. Αποτελεί ένα επιπλέον βήμα στην κυβερνητική πολιτική της πλήρους απελευθέρωσης των μεταφορών και άλλων κλάδων και της έντασης της εκμετάλλευσης των εργαζομένων.
Το ΚΚΕ, στην ανακοίνωσή του, περιγράφει τις συνέπειες για τους εργαζομένους από τη λειτουργία του αεροδρομίου και τα μέτρα που δρομολογούνται σε βάρος των εργαζομένων. Ηδη, αναφέρεται στην ανακοίνωση, πριν τη λειτουργία του, δρομολογούνται μέτρα σε βάρος των εργαζομένων και των λαϊκών συμφερόντων που οδηγούν:
«Οι συνέπειες της εντατικοποίησης της εργασίας θα είναι βαριές στον τομέα της ασφάλειας πτήσεων και των ίδιων των εργαζομένων», επισημαίνει η ανακοίνωση.
Για την κατάσταση αυτή, τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ, οι πολιτικές των οποίων είναι προσηλωμένες στον αντιλαϊκό μονόδρομο της ΕΕ και στην υπηρεσία των συμφερόντων των μονοπωλίων και του ιμπεριαλισμού.
Σοβαρές είναι και οι ευθύνες του ΣΥΝ, ο οποίος μιλάει για κάποιο δημόσιο τομέα στην οικονομία «όπου η παρουσία και η δράση του θα δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης και του ιδιωτικού» και για μια ΟΑ πολυμετοχική, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Βαριές επίσης είναι και οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ηγεσίας του συνδικαλιστικού κινήματος, η οποία αντί να οργανώσει την πάλη της εργατικής τάξης, προωθεί το συμβιβασμό και την υποταγή στα συμφέροντα της πλουτοκρατίας.
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ Η ΑΝΑΓΚΗ:
Το νέο αεροδρόμιο να κρατικοποιηθεί, να γίνει λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία του ελληνικού λαού, με φτηνές αναβαθμισμένες και ασφαλείς υπηρεσίες.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να παραμείνει ενιαία και δημόσια, αποκλειστικά αρμόδια και υπεύθυνη για τη λειτουργία, οργάνωση κι εκμετάλλευση όλων των Αεροδρομίων της χώρας.
Παράλληλα να μην ιδιωτικοποιηθεί η ΟΑ και οι θυγατρικές της. Να παραμείνει κρατικός αερομεταφορέας και να έχει το μονοπώλιο στις εσωτερικές πτήσεις.
Τα Αεροδρόμια, οι Αερομεταφορές, η Ενέργεια, οι Τηλεπικοινωνίες και άλλοι βασικοί τομείς της οικονομίας πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στο Κράτος, να εξασφαλίζουν σταθερή και μόνιμη απασχόληση, με πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, με πλήρεις συνδικαλιστικές και δημοκρατικές ελευθερίες. Αυτοί οι τομείς είναι απαραίτητο να γίνουν λαϊκή περιουσία.
Να μη δοθεί ούτε σπιθαμή γης στους ιδιώτες από το Ελληνικό. Ο ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΠΝΕΥΜΟΝΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗΣ.
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΛΑΟ ΝΑ ΧΑΡΑΞΕΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΟΡΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ.
Η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα μπορούν να αναπτύξουν τους αγώνες τους ενάντια στην επίθεση κυβέρνησης, ΕΕ και μονοπωλίων. Η λαϊκή πάλη θα έχει αποτελέσματα και προοπτική, όσο αλλάζει ο συσχετισμός της δύναμης, δυναμώνει η αντιμονοπωλιακή πάλη για την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων και των κομμάτων της ευρω-υποταγής.
ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΤΙΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΛΕΙ ΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ από υπόλογος το «παίζει» τιμητής των πάντων!
Αν και οι Αμερικανοί έχουν απομακρυνθεί από τη βάση του Σχοινιά Μαραθώνα εδώ και μια δεκαετία, εγκαταλείποντας - όπως κάνουν συνήθως ανά τον κόσμο - όλες τις επικίνδυνες τοξικές ουσίες, η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ δεν είχε βρει τόσα χρόνια τον καιρό να τις απομακρύνει! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά τώρα που αποκαλύφθηκε ότι 500 κιλά της επικίνδυνης τοξικής ουσίας κλοφέν, τα οποία περιείχαν κάποιοι μεγάλοι μετασχηματιστές αδειάστηκαν στο έδαφος, ρυπαίνοντας το περιβάλλον, το ΥΠΕΧΩΔΕ δε διστάζει να ρίξει το βάρος για την υπόθεση σε ...όσους αντιδρούν στο να γίνει το κωπηλατοδρόμιο στο Σχοινιά, λες και αυτοί - κι όχι το ίδιο - είχαν την υποχρέωση να εξυγιάνουν το χώρο μετά την αναχώρηση των Αμερικανών!
Η υπόθεση έχει ως εξής: Το ΥΠΕΧΩΔΕ, που τόσα χρόνια αδρανούσε, τώρα που επείγεται να ξεκινήσει τα έργα για το κωπηλατοδρόμιο, ανέθεσε σε εργολάβο να απομακρύνει τους μετασχηματιστές με το κλοφέν και να τους οδηγήσει για καταστροφή σε ειδικό κέντρο στη Γερμανία. Πριν προλάβει όμως ο εργολάβος να ολοκληρώσει τις τυπικές διατυπώσεις για την απομάκρυνσή τους, κάποιοι άγνωστοι τους ...έκλεψαν (δείγμα κι αυτό του πόσο οι αρμόδιοι επιτηρούσαν ένα τόσο επικίνδυνο φορτίο), αδειάζοντας το περιεχόμενό τους στο έδαφος και σχηματίζοντας μια μικρή λίμνη! Ειδικευμένα συνεργεία τώρα προσπαθούν να διαγνώσουν πόσο μεγάλη είναι η ζημιά που έχει προκληθεί και να προβούν στην απορρύπανση του εδάφους, πριν επεκταθεί σε μεγάλο βάθος.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, το ΥΠΕΧΩΔΕ και ο αρμόδιος υπουργός αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους, προκαλούν. Θαυμάστε θράσος, από τη χτεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ: «Το επεισόδιο δείχνει ανάγλυφα το γεγονός ότι στην εγκαταλελειμμένη περιοχή του πρώην υγροτόπου του Σχοινιά βασίλευε η ασυδοσία, η αυθαιρεσία και η βάναυση προσβολή του περιβάλλοντος». (Σ.σ. αν αυτό δε συνιστά ομολογία για την αδράνεια του ΥΠΕΧΩΔΕ, τότε τι είναι;). Και η ανακοίνωση συνεχίζει: «Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την ανάγκη προστασίας και αναβάθμισης της περιοχής, η οποία διασφαλίζεται μόνο με τα προγραμματιζόμενα έργα (σ.σ. δηλαδή με την κατασκευή του ...κωπηλατοδρομίου!) και το σχέδιο διαχείρισης στα πλαίσια του Εθνικού Πάρκου». Και η ανακοίνωση καταλήγει με την ακόλουθη προκλητική φράση: «Οσοι αντιδρούν στο έργο, θα πρέπει να σκεφτούν και να συνυπολογίσουν το περιβαλλοντικό κόστος (σ.σ. προφανώς ούτε το ΥΠΕΧΩΔΕ το έχει συνυπολογίσει τόσο καιρό) της μη παρέμβασης (σ.σ. αλήθεια από ποιον;) στην ημι-κατεστραμμένη περιοχή του Σχοινιά».
Στο μεταξύ συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την κατασκευή του Κωπηλατοδρομίου. Το ΔΣ της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) με χτεσινή του ανακοίνωση εκφράζει την αντίθεσή του στη δημιουργία του Κωπηλατοδρομίου και επισημαίνει: «Η περιοχή χρήζει ιδιαίτερης προστασίας, καθώς είναι ιστορικός τόπος παγκόσμιας σημασίας και μοναδικος υγροβιότοπος, ο τελευταίος που έμεινε στην Αττική. Το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει την απόφασή της όσο είναι ακόμα καιρός και επισημαίνει ότι υπάρχουν εφικτές εναλλακτικές λύσεις», καταλήγει η ανακοίνωση της Ενωσης.