ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Γενάρη 2006
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΦΟΔΡΟ ΚΥΜΑ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑΣ
Αθωράκιστη η χώρα, ανύπαρκτες οι υποδομές

Τεράστιες οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που κρατούν τον κρατικό μηχανισμό χωρίς υποδομές αντιμετώπισης «εκτάκτων αναγκών»

Eurokinissi

Για μία ακόμη φορά η χώρα μας παρουσιάστηκε πλήρως αθωράκιστη, μπροστά στον πρώτο χιονιά: Η Ελλάδα «κόπηκε» για ώρες στα δύο, αφού στάθηκε αδύνατο να μείνει ανοιχτή η Εθνική Οδός στο ύψος των Τεμπών. Δεκάδες χωριά αποκλείστηκαν σε πάνω από δέκα νομούς. Ολόκληρος ο νομός Κεφαλονιάς παραμένει ακόμη χωρίς ρεύμα, ενώ προβλήματα στην ηλεκτροδότηση αντιμετώπισε και η περιοχή του Βαρνάβα, λίγα μόλις χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας!

Κόντρα, λοιπόν, στις μεγαλόστομες διαβεβαιώσεις των συναρμοδίων υπουργών τις προηγούμενες μέρες ότι είχαν ληφθεί όλα τα μέτρα για την αντιμετώπιση του επερχόμενου χιονιά, στην πράξη αποδείχτηκε ότι οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έχουν καταντήσει «γυμνό» από υποδομές και ανίσχυρο τον κρατικό μηχανισμό για να παρέμβει και να αντιμετωπίσει «έκτακτες καταστάσεις». Τα πάντα έχουν εναποτεθεί στους διάφορους εργολάβους, με τους οποίους υπογράφονται σχετικές συμβάσεις, για τον αποχιονισμό, όπως αποκάλυψε από προχτές ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς.

Η «γύμνια» του κρατικού μηχανισμού, δεν μπόρεσε να συγκαλυφτεί ούτε με την έκτακτη σύσκεψη που συγκάλεσε το μεσημέρι χτες στο Μαξίμου ο Κ. Καραμανλής, με τη συμμετοχή των μισών περίπου υπουργών. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προσπάθησε να δικαιολογήσει «το κόψιμο της χώρας στα δύο» στα Τέμπη, αποδίδοντάς τον σε ένα τυχαίο συμβάν (καραμπόλα αυτοκινήτων), αδυνατώντας ωστόσο να απαντήσει πώς ένα τέτοιο συμβάν είναι σε θέση να διακόψει την κυκλοφορία επί πολλές ώρες, όταν υποτίθεται ότι ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού και όλα τα μηχανήματα και ο εξοπλισμός είναι στους δρόμους... Πάντως, όπως ανέφερε μετά τη συνεδρίαση ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, σε όλη τη διαδρομή του ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) υπάρχουν όλα και όλα 156 μηχανήματα «όλων των κατηγοριών»(!) «για να εξασφαλίζουν να μένει ανοιχτή η ΠΑΘΕ».

Ο χιονιάς σκέπασε τη χώρα, και η ανυπαρξία υποδομών την... «έθαψε»

Eurokinissi

Ο χιονιάς σκέπασε τη χώρα, και η ανυπαρξία υποδομών την... «έθαψε»
Ο Θ. Ρουσόπουλος υποστήριξε ότι «δεν είχαμε εγκλωβισμό στα Τέμπη, αλλά είχαμε οδηγούς αυτοκινήτων οι οποίοι παρέμειναν με τη θέλησή τους εκεί»... Δεν παρέλειψε βέβαια να μετακυλίσει τελικά τις ευθύνες στους... πολίτες που μετακινούνται με τα αυτοκίνητά τους!

Το μόνο, πάντως, μέτρο που αποφάσισε η Κυβερνητική Επιτροπή ήταν η πλήρης απαγόρευση στο κεντρικό οδικό δίκτυο (ΠΑΘΕ και Αθήνα - Τρίπολη - Καλαμάτα) από τις 6 χτες το απόγευμα ως τις 6 σήμερα το πρωί των φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων, με εξαίρεση κάποια βυτιοφόρα πετρελαίου, τα οποία πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από περιπολικά.

Μέσα σ' αυτό το κλίμα το ΠΑΣΟΚ βρήκε την ευκαιρία να κάνει «αντιπολίτευση», ξεχνώντας, προφανώς, τις ζοφερές καταστάσεις που έζησε η χώρα επί των ημερών του σε ανάλογες καταστάσεις. Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου, σε δηλώσεις του υποστήριξε: «Δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι η κυβέρνηση Καραμανλή κατάφερε μέσα σε λίγες μέρες, πρώτα απ' όλα να ενσπείρει τον πανικό, να ενισχύσει την αισχροκέρδεια και παρά τα πολλά και μεγάλα λόγια, να παρουσιάζονται και πολλά και μεγάλα προβλήματα». Τέλος, δημαγωγώντας επανέφερε την πρόταση για το επίδομα θέρμανσης.

Στο μεταξύ, με χτεσινές του δηλώσεις ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Π. Φούρλας, υποστήριξε ότι η κρατική μηχανή ανταποκρίθηκε στα προβλήματα που παρουσιάστηκαν από τις έντονες χιονοπτώσεις που έπληξαν τη χώρα. Ο ίδιος συμπλήρωσε πως θα εξακολουθήσουν και σήμερα τα έντονα καιρικά φαινόμενα, αφού, σύμφωνα με την ΕΜΥ, θα συνεχιστούν οι θυελλώδεις άνεμοι και οι χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ θα υπάρξει και παγετός.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ «ΕΜΦΡΑΓΜΑ» ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Διαχρονικές οι ευθύνες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Οι κυβερνήσεις των δύο κομμάτων δεν υλοποίησαν εδώ και πολλά χρόνια το έργο της σήραγγας που θα μπορούσε να δώσει λύσεις. Τώρα πριμοδοτούν την κερδοφορία των μεγαλοεργολάβων που θα το φτιάξουν, επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια

Εγκλωβισμένοι στα Τέμπη για πολλές ώρες παρέμειναν οι οδηγοί

ICON

Εγκλωβισμένοι στα Τέμπη για πολλές ώρες παρέμειναν οι οδηγοί
Τελικά, η Εθνική Οδός Αθηνών - Θεσσαλονίκης έκλεισε, διαψεύδοντας τον υπουργό Δημόσιας Τάξης Γ. Βουλγαράκη και την κυβέρνηση, που είχαν δεσμευτεί ότι θα κάνουν τ' αδύνατα - δυνατά για να παραμείνει ανοιχτός.

Οι κυβερνητικές υποσχέσεις ότι ο κρατικός μηχανισμός θα είναι σε πλήρη ετοιμότητα αποδείχτηκαν χωρίς αντίκρισμα, η Εθνική Οδός έκλεισε στο ύψος των Τεμπών, λόγω τροχαίου ατυχήματος που έγινε το απόγευμα της Δευτέρας, με αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία εκατοντάδων οδηγών και επιβατών των διερχόμενων αυτοκινήτων που συνεχίστηκε και χτες. Ωστόσο, ύστερα από την απαγόρευση της κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων στην Εθνική, στον κόμβο της Γυρτώνης, κοντά στα Τέμπη, παρέμειναν εγκλωβισμένοι πολλοί οδηγοί, που οι αρχές τούς άφησαν στο έλεος της χιονοθύελλας.

O υπουργός Δημόσιας Τάξης, ύστερα από την έντονη οργή και την αγανάκτηση του κόσμου για τον αποκλεισμό της Εθνικής Οδού, επιχείρησε με επιτόπου δηλώσεις, από τα Τέμπη, να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, επικαλούμενος ότι παλιότερα, επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, τα προβλήματα που δημιουργούνταν από την κακοκαιρία ήταν μεγαλύτερα. Βεβαίως, δεν εξήγησε γιατί, ενώ δήλωνε ότι ο κρατικός μηχανισμός είχε προετοιμαστεί κατάλληλα για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας, προκλήθηκε τεράστια ταλαιπωρία. Το μόνο που βρήκε να πει είναι ότι οι ευθύνες που υπάρχουν θα αξιολογηθούν αργότερα.

Είναι ολοφάνερο, λοιπόν, ότι ο κρατικός μηχανισμός, με ευθύνη της κυβέρνησης και σε τοπικό επίπεδο της Περιφέρειας Θεσσαλίας, δεν ήταν σε ετοιμότητα, αφού δεν πάρθηκαν τ' αναγκαία μέτρα στην Κοιλάδα των Τεμπών, όπου ο δρόμος είναι ιδιαίτερα στενός και εκ των πραγμάτων θα υπήρχε πρόβλημα και με το παραμικρό ατύχημα. Και φαίνεται πως οι αρμόδιες αρχές δεν έστειλαν τα απαραίτητα μηχανήματα και όσα έστειλε δεν ήταν επαρκή και κατάλληλα.

Η ανετοιμότητα για την αντιμετώπιση των αναμενόμενων προβλημάτων που θα προκαλούσε η επιδείνωση του καιρού δεν οφείλεται σε αδυναμία του κράτους, αλλά στην αδιαφορία του, όχι μόνο γιατί δεν πάρθηκαν όλα τ' αναγκαία μέτρα, αλλά και γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, δεν προχώρησε τα έργα υλοποίησης της σήραγγας των Τεμπών, ώστε να διευκολύνεται η συγκοινωνία, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν αντίξοες καιρικές συνθήκες και, βεβαίως, για ν' αποφεύγονται τα πολλά τροχαία ατυχήματα που σημειώνονται εκεί, εκ των οποίων πολλά θανατηφόρα.

Το ίδιο ανέτοιμος αποδείχτηκε ο κρατικός μηχανισμός να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σε εκατοντάδες χωριά της περιοχής. Χτες, ήταν αποκλεισμένα 115 χωριά στη Θεσσαλία - στους νομούς Τρικάλων (83), Καρδίτσας (22), Λάρισας (10). Η κυκλοφορία διακόπηκε σε πολλά σημεία στις ορεινές περιοχές, αλλά και στην Εθνικό Οδό Τρικάλων - Αρτας, από το 10ο έως το 45ο χιλιόμετρο, ενώ η κυκλοφορία διεξαγόταν με δυσκολία και μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Προβλήματα δημιουργήθηκαν και στην ηλεκτροδότηση, με τις συχνές διακοπές ρεύματος σε χωριά και των τεσσάρων νομών της Θεσσαλίας. Τα σχολεία παρέμειναν κλειστά στο νομό Καρδίτσας και στις ορεινές περιοχές της Μαγνησίας, της Λάρισας και των Τρικάλων.

Βυθίστηκε πλοίο «ανοιχτά» του Αιγαίου

Δύο ακόμη αλλοδαποί ναυτεργάτες αγνοούνται (τουλάχιστον μέχρι αργά χθες το βράδυ), μέλη του 16μελούς πληρώματος του φορτηγού πλοίο «A. AKIF» σημαίας Καμπότζης που βυθίστηκε ανοιχτά του Αιγαίου, μετά τον Ελληνα πλοίαρχο Παντελή Ντίλη, ο οποίος αγνοείται από το βράδυ της περασμένης Κυριακής, όταν το φορτηγό πλοίο «KOSTAS», σημαίας Ονδούρας, βυθίστηκε ανοιχτά της Αλγερίας, θύματα των ασύδοτων εφοπλιστών, που, μπροστά στο κέρδος, δε διστάζουν κάτω από άκρως δυσμενείς και επικίνδυνες καιρικές συνθήκες να στέλνουν τα σαπιοκάραβά τους ακόμα και στο βυθό!

Η νέα ναυτική τραγωδία, η περιπέτεια της οποίας σημειώθηκε λίγες ώρες μετά τη βύθιση του πλοίου «KOSTAS», διαδραματίστηκε επί ώρες στα ανοιχτά του Αιγαίου.

Συγκεκριμένα, το πλοίο έπλεε ακυβέρνητο από προχθές το βράδυ, λόγω μηχανικής βλάβης, περίπου 23 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Λήμνου. Είχε αποπλεύσει κενό φορτίου, σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες (άνεμοι έντασης 10 - 11 μποφόρ) από τη Σμύρνη για ανεφοδιασμό με καύσιμα στο Τσανάκαλέ και τελικό προορισμό τη Ρουμανία. Ο πλοίαρχος, μόλις το πλοίο πήρε κλίση, κάλεσε σε βοήθεια, προκειμένου να το εγκαταλείψουν. Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες δύο ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης και φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού να παραλάβουν τα 16 μέλη του πληρώματος (11 Τούρκοι, 3 Αζέροι, 2 Ρουμάνοι), αυτό δεν έγινε κατορθωτό, λόγω της περιορισμένης ορατότητας, της χαμηλής νέφωσης, της ισχυρής χιονόπτωσης και των θυελλωδών ανέμων έντασης 10 μποφόρ που επικρατούσαν στην περιοχή.

Το πλοίο, για περισσότερες από 17 ώρες, έπλεε ακυβέρνητο στη θάλασσα του Αιγαίου κι έφτασε μέχρι τις νησίδες Αδελφοί, κοντά στις Βόρειες Σποράδες. Δεκαπέντε από τους ναυτεργάτες επιβιβάστηκαν σε σωσίβια λέμβο, ενώ ένας δεν τα κατάφερε κι έπεσε στη θάλασσα. Η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού κατάφερε και περισυνέλεξε σώους 14 ναυτεργάτες. Μια ώρα αργότερα, το πλοίο βυθίστηκε. Οι προσπάθειες για τον εντοπισμό των υπόλοιπων δύο ναυτεργατών συνεχίζονταν, τουλάχιστον, μέχρι αργά το βράδυ.

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
«Ετοιμότητα στα χαρτιά»

Οι ευθύνες για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην Εθνική Οδό, στα Τέμπη, ανήκουν αποκλειστικά στην κυβέρνηση και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Λάρισας του ΚΚΕ, σημειώνοντας ότι αποδείχτηκε πως η ετοιμότητα ήταν στα χαρτιά και στις δηλώσεις.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής: «Παρά τις υποσχέσεις του υπουργού Δημόσιας Τάξης κ. Βουλγαράκη και της κυβέρνησης γενικότερα ότι ο κρατικός μηχανισμός είναι σε ετοιμότητα και δε θα υπάρχουν προβλήματα, η κυκλοφορία στην Εθνική οδό, στα Τέμπη, διακόπηκε, διαψεύδοντας τραγικά την κυβέρνηση.

Αποδείχτηκε ότι η ετοιμότητα ήταν στα χαρτιά και στις δηλώσεις. Οι ευθύνες είναι σοβαρές και ανήκουν αποκλειστικά στην κυβέρνηση και στην περιφέρεια Θεσσαλίας.

Το γεγονός του αποκλεισμού της Εθνικής οδού στα Τέμπη αναδείχνει επίσης τις μεγάλες ευθύνες, τόσο της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, όσο και των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ, για τη μη υλοποίηση της κατ' επανάληψη εξαγγελθείσας σήραγγας των Τεμπών, που θα έδινε λύση στο πρόβλημα της ασφαλούς κυκλοφορίας.

Χωρίς περιστροφές και δικαιολογίες, η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να ξεκινήσει άμεσα τις διαδικασίες κατασκευής του έργου, όχι παραχωρώντας το σε ιδιώτες, αλλά με δημόσια δαπάνη και λειτουργία.

Το ίδιο ανέτοιμη αποδείχτηκε και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της χιονόπτωσης, αφού αρκετά χωριά στο Νομό Λάρισας αποκλείστηκαν και παραμένουν αποκλεισμένα. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχουν μηχανήματα καθαρισμού του επαρχιακού οδικού δικτύου, ώστε να γίνεται απρόσκοπτα η κυκλοφορία.

Αυτά είναι οι συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής, που ασκείται εδώ και δεκαετίες, που ενώ για τους λίγους δίνει τόσα πολλά, για τις λαϊκές ανάγκες γενικότερα και ειδικότερα για την κατασκευή έργων υποδομής και εξασφάλισης μηχανισμού σε υλικά και έμψυχα μέσα για την αντιμετώπιση προβλημάτων από καιρικά φαινόμενα δίνει ελάχιστα. Και γι' αυτό επιβάλλεται αυτές οι πολιτικές και οι φορείς άσκησής τους να αποδυναμωθούν από το λαό, στις ερχόμενες νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές, ενισχύοντας τα αγωνιστικά, ριζοσπαστικά ψηφοδέλτια.

Κυβέρνηση, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και Δήμοι πρέπει άμεσα να φροντίσουν για το άνοιγμα των δρόμων που είναι αποκλεισμένοι, ώστε να αποκατασταθεί η επικοινωνία με όλα τα χωριά και να καλύψουν τις ανάγκες σε εξοπλισμό και προσωπικό το επόμενο διάστημα, γιατί ο χειμώνας έχει ακόμα δρόμο».

Στο σκοτάδι Κεφαλονιά - Ιθάκη

Πάνω από 25.000 άνθρωποι στην Κεφαλλονιά και την Ιθάκη έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Η καταστροφή δέκα πυλώνων της ΔΕΗ έχει βυθίσει στο σκοτάδι και το κρύο χιλιάδες σπίτια στα δύο νησιά, ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις τεχνικών της εταιρίας, η αποκατάσταση της βλάβης θα χρειαστεί μερικές μέρες.

Το τοπικό μπλακ - άουτ έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην τροφοδοσία. Φούρνοι δε λειτουργούν, ενώ πολλοί κάτοικοι έσπευσαν στα σούπερ μάρκετ για να εφοδιαστούν με τα απαραίτητα τρόφιμα. Τα πρατήρια καυσίμων δεν έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν βενζίνη και άλλα καύσιμα, ενώ όλες οι υπηρεσίες των νησιών και η παραγωγική τους δραστηριότητα υπολειτουργούν.

Η ζημιά στο δίκτυο της ΔΕΗ συνέβη στις δύο χτες τα ξημερώματα. Λόγω των ισχυρών ανέμων και του παγετού κατέρρευσαν οι πυλώνες που συνέδεαν το δίκτυο ηλεκτροδότησης του νησιού με το εθνικό δίκτυο. Πριν εφτά χρόνια είχε παρουσιαστεί ανάλογο πρόβλημα αφού οι κατασκευές που υπάρχουν δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υφιστάμενες ανάγκες, ενώ υπάρχει και πρόβλημα συντήρησής τους. Παράλληλα, καταστροφές προκλήθηκαν και στο δίκτυο διανομής με την καταστροφή πολλών ξύλινων στύλων. Εξάλλου το αιολικό πάρκο της Κεφαλλονιάς παραμένει ανενεργό αφού δεν υπάρχει δίκτυο διανομής και σύνδεσης με τις ανεμογεννήτριες.

Οι υπεύθυνοι της ΔΕΗ υπολογίζουν πως θα χρειαστεί τουλάχιστον μια βδομάδα για να αποκατασταθεί πλήρως το δίκτυο. Ηδη στο νησί βρίσκεται 30μελές συνεργείο της ΔΕΗ που θα εργαστεί για την αποκατάστασή του. Το τοπικό δίκτυο επιθεωρήθηκε χτες κάτω από πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες, ενώ αναμένονται τρία ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη που θα απακαταστήσουν μερικώς το δίκτυο μέσης τάσης. Προβλήματα δημιουργήθηκαν και στο δίκτυο τηλεπικοινωνιών. Η πορθμιακή γραμμή Κυλλήνης - Πόρου και Κυλλήνης - Αργοστολίου παρέμεινε χτες κλειστή λόγω της κακοκαιρίας.

  • Στην Αττική οι μεγάλες χρονικά διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος στην περιοχή του Βαρνάβα δημιούργησαν αντιπαράθεση. Οι τοπικές αρχές υποστήριζαν ότι υπήρχε οδική πρόσβαση για τα συνεργεία της ΔΕΗ, ενώ η επιχείρηση το αντίθετο. Οι βόρειες περιοχές του Βαρνάβα, του Γραμματικού, του Καπανδριτίου, του Αγίου Στέφανου, αλλά και της Νέας Μάκρης, του Μαραθώνα και της Ραφήνας πέρασαν δύσκολες ώρες χωρίς ηλεκτρικό για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Χτες το πρωί, «κυκλοφορούσαν» φήμες ότι ζητήθηκε από το διευθυντή της Περιφέρειας Αττικής της ΔΕΗ Σ. Σαββίδη να υποβάλει την παραίτησή του και ότι αυτός το έπραξε καταθέτοντας και σχετικό υπόμνημα για τα όσα συνέβησαν σε σχέση με τον Βαρνάβα.

Κλειστά σχολεία και δικαστήρια

Κλειστά θα είναι και σήμερα τα σχολεία των δήμων και κοινοτήτων της Νομαρχίας Αθηνών. Εξαρχής κλειστά ήταν χτες τα σχολεία των παρακάτω Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Πεντέλης, Νέας Πεντέλης, Εκάλης, Ερυθραίας, Κηφισιάς, Βριλησσίων, Μελισσίων, Χαλανδρίου.

Κλειστά θα παραμείνουν εξάλλου σήμερα όλα τα δικαστήρια (Ποινικά, Πολιτικά και Διοικητικά) και οι αντίστοιχες δικαστικές υπηρεσίες της χώρας, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Δικαιοσύνης Αν. Παπαληγούρα. Θα λειτουργήσουν μόνο τα Μονομελή και Τριμελή Πλημμελειοδικεία που δικάζουν με τη διαδικασία του Αυτόφωρου.

Αποκλεισμένα εκατοντάδες χωριά

Πάνω από 470 χωριά είχαν αποκλειστεί σε 13 νομούς της χώρας μέχρι χθες το απόγευμα. Μία 60χρονη έχασε τη ζωή της χθες το πρωί στον Αγ. Στέφανο, εξαιτίας της χαμηλής ορατότητας που επικρατούσε από τη χιονόπτωση. Η άτυχη γυναίκα παρασύρθηκε από τρένο «Ιντερσίτι», που είχε προορισμό τη Θεσσαλονίκη στις 9 χθες το πρωί, στο σταθμό του Αγ. Στεφάνου.

Η επιδείνωση του χιονιά και η επέκτασή του σε ολόκληρη την Ανατολική Στερεά - Εύβοια και στους νομούς της, Εύβοιας, Φθιώτιδας, Βοιωτίας, Φωκίδας και Ευρυτανίας, επιδείνωσε και τα προβλήματα που εμφανίστηκαν από την πρώτη μέρα, ενώ τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά και σήμερα σε όλους τους νομούς. Στην Εύβοια πάνω από 20 χωριά είναι αποκλεισμένα, 25 στη Δυτική Φθιώτιδα και 10 στην Ευρυτανία. Σε περιοχή του Διστόμου Ευβοίας οδηγός φορτηγού ήταν αποκλεισμένος χτες το βράδυ και κινδύνευε να πέσει σε γκρεμό.

Στην Αιτωλοκαρνανία 30 χωριά είναι αποκλεισμένα στην Ορεινή Ναυπακτία, Τριχωνίδα, Ορεινό Βάλτο και Ξηρομέρη.

Στο μεταξύ, εξακολουθεί η απαγόρευση για τη διέλευση οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στο τμήμα της Εγνατίας Οδού από το δυτικό κόμβο της Κομοτηνής μέχρι τον Ιασμο. Κλειστή είναι η παλιά εθνική οδός Κοζάνης - Βέροιας, στα υψώματα της Καστανιάς, ενώ στους εθνικούς δρόμους Γρεβενών - Ιωαννίνων και Κοζάνης - Ιωαννίνων απαγορεύτηκε η κυκλοφορία όλων των φορτηγών, με φορτίο μεγαλύτερο από 3,5 τόνους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ