ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 2 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΙΓΑΝΤΩΣΗ ΠΕΤΡΟΛΑ
Σήμερα όλο το Θριάσιο στο πόδι
  •   Ο αποκλεισμός της Ανατολικής Εισόδου της Ελευσίνας στις 11.30 π.μ. θα είναι μόνο η αρχή των κινητοποιήσεων, αν δε ματαιωθεί το έγκλημα
  • Προσυγκεντρώσεις στις 10.30 π.μ. στα Δημαρχεία Μάνδρας, Ασπροπύργου και Μαγούλας και στις 11 π.μ. στο Δημαρχείο Ελευσίνας

Ο νομάρχης, οι δήμαρχοι και τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή συνέντευξη.
Ο νομάρχης, οι δήμαρχοι και τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα στη χτεσινή συνέντευξη.
Σήμερα στις 11.30 το πρωί οι κάτοικοι του Θριάσιου Πεδίου, αποφασισμένοι όσο ποτέ και συσπειρωμένοι σαν μια γροθιά, ανοίγουν με τον αποκλεισμό της Ανατολικής Εισόδου της Ελευσίνας στον κόμβο της «Χαλυβουργικής» ένα νέο κύκλο δυναμικών κινητοποιήσεων για τη ματαίωση των σχεδίων γιγάντωσης της ΠΕΤΡΟΛΑ. Ο κύκλος αυτός θα κλείσει, μόνο όταν η ΠΕΤΡΟΛΑ αποσύρει τα επεκτατικά της σχέδια, ή όταν οι τρεις συναρμόδιοι υπουργοί σταματήσουν τη διαδικασία αδειοδότησης των σχεδίων της αυτών. Μέχρι τότε, οι κινητοποιήσεις θα κλιμακώνονται με κάθε μορφής διαμαρτυρία, είτε στην Αθήνα, δηλαδή εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις, είτε στο Θριάσιο, δηλαδή εκεί που επιχειρείται το μεγάλο έγκλημα.

Αυτό δήλωσαν χτες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με μια φωνή, η Επιτροπή Αγώνα κατά των επεκτάσεων της ΠΕΤΡΟΛΑ, οι τέσσερις δήμαρχοι της περιοχής και οι εκπρόσωποι των δεκάδων φορέων που δίνουν τους τελευταίους 12 μήνες έναν τιτάνιο αγώνα για να σώσουν το Θριάσιο από την περαιτέρω υποβάθμιση και από τους κινδύνους ενός ολοκαυτώματος τύπου «Μποπάλ» ή «Σεβέζο».

«Οι υπουργοί - τονίστηκε μεταξύ άλλων - μας κλείνουν το δρόμο της αναβάθμισης και της προόδου. Οι πολίτες δε θα δεχτούν με κανέναν τρόπο την ολοκλήρωση επί δημοκρατίας του αποτρόπαιου εγκλήματος της δικτατορίας. Η ιστορική Ελευσίνα, η γενέτειρα του Αισχύλου, με την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά, δε θα μεταβληθεί σε πόλη της ΠΕΤΡΟΛΑ και του Λάτση. Τα σχέδια γιγάντωσης της ΠΕΤΡΟΛΑ αγγίζουν τα όρια του παραλόγου και ως τέτοια θα αντιμετωπιστούν».

Ο αγώνας δεν πρόκειται να σταματήσει αν δε ματαιωθούν τα σχέδια επέκτασης δηλώνουν κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής (Η φωτογραφία από παλιότερη κινητοποίηση)
Ο αγώνας δεν πρόκειται να σταματήσει αν δε ματαιωθούν τα σχέδια επέκτασης δηλώνουν κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής (Η φωτογραφία από παλιότερη κινητοποίηση)
Οπως είναι γνωστό, προσυγκεντρώσεις θα γίνουν: Στις 11 π.μ. στο Δημαρχείο Ελευσίνας. Στις 10.30 π.μ. στα Δημαρχεία Μάνδρας, Ασπροπύργου και Μαγούλας.

Στη συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησαν οι δήμαρχοι Μάνδρας Αλ. Μαραγκός, Ελευσίνας Γ. Γεωργόπουλος, Ασπροπύργου Γ. Λιάκος, ο πρόεδρος της Κοινότητας Μαγούλας, Δ. Μίχας, τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα Αντ. Χοροζάνης, επικεφαλής της ΝΑΣ Δυτ. Αττικής και Χρ. Χριστάκης. Παραβρέθηκαν και πήραν το λόγο οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και του ΣΥΝ Γ. Αμπατζόγλου, ο νομάρχης Δυτικής Αττικής Π. Παπαπέτρου,, η εκπρόσωπος της ΤΕΔΚΝΑ Β. Νικολαΐδου, ο διευθυντής του ελληνικού τμήματος της «Γκρίνπις» Στ. Ψωμάς, κ.ά. ενώ, όπως επισημάνθηκε, την καθολικότητα του αιτήματος να μην επιτραπούν οι επεκτάσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ, υποδηλώνει και το γεγονός ότι όλοι σχεδόν οι βουλευτές της περιοχής, ανεξάρτητα από κομματική τοποθέτηση, έχουν υποβάλει Ερωτήσεις στη Βουλή για το θέμα, ζητώντας εξηγήσεις από τους αρμόδιους υπουργούς.

Με χτεσινή του ανακοίνωση, που μοιράστηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, το Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας - Δυτικής Αττικής κάνει γνωστό ότι αποφάσισε τη συμμετοχή του στην αγωνιστική διαμαρτυρία του αποκλεισμού της Ανατολικής Εισόδου της Ελευσίνας. Παράλληλα, καλεί τα μέλη του να συμμετάσχουν στις 11 το πρωί στην προσυγκέντρωση, που θα γίνει μπροστά στο Δημαρχείο Ελευσίνας.

Θέλει να γίνει ...ΔΕΗ

Οι εγκαταστάσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ, δίπλα ακριβώς στην πόλη της Ελευσίνας
Οι εγκαταστάσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ, δίπλα ακριβώς στην πόλη της Ελευσίνας
«Οι επεκτάσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ έχουν κινητοποιήσει και συνεγείρει όλους τους κατοίκους της περιοχής, γιατί πρόκειται για θέμα ζωής», τόνισε ο νομάρχης Δυτικής Αττικής Π. Παπαπέτρου, ο οποίος κάλεσε τους κυβερνώντες «να μας πουν πώς έχουν δεσμευτεί με διάφορους επιχειρηματίες», υπονοώντας σαφώς - όπως και άλλοι ομιλητές - ότι το σχέδιο των επεκτάσεων ήταν προαποφασισμένο και ότι αυτές γίνονται με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου, ενώ από πίσω κρύβεται η προσπάθεια του Ομίλου Λάτση να επεκταθεί στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κερδίζοντας χώρο από τη ΔΕΗ, ενόψει απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας. «Πάνε να δημιουργήσουν στο Θριάσιο, που θεωρείται ο σκουπιδοτενεκές του Λεκανοπεδίου - τονίστηκε - επιπλέον ένα εργοστάσιο σαν αυτό της ΔΕΗ στο Κερατσίνι».

«Η περιοχή του Θριάσιου, επισήμανε σε άλλο σημείο ο Π. Παπαπέτρου - έχει μετατραπεί σε διακεκαυμένη ζώνη, καταδικασμένη από όλες τις κυβερνήσεις. Μέσα στα τόσα άλλα, ανακοινώθηκε ότι θα μεταφερθούν από το Ελληνικό μια σειρά από δραστηριότητες στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, αυξάνοντας τους κινδύνους. Φανταστείτε τι μπορεί να γίνει αν θυμηθούμε το περιστατικό με το "Αλμπατρος" που έπεσε το 1991. Οσον αφορά για έργα, ούτε ένα έργο αναβάθμισης δεν προβλέπεται για την περιοχή ούτε από το πρόγραμμα των Ολυμπιακών έργων. Ολα, όμως, έχουν και τα όριά τους».

Ο Ν. Γκατζής

«Γίνεται μια συντονισμένη επίθεση λεηλασίας απέναντι στον ελάχιστο ελεύθερο χώρο, που έχει απομείνει στο Θριάσιο, σε συνεργασία της κυβέρνησης και του Λάτση, εις βάρος της υγείας των κατοίκων, του περιβάλλοντος, της ανάπτυξης και της ποιότητας ζωής τους», τόνισε, μεταξύ άλλων, παίρνοντας το λόγο, ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής.

«Συμπαραστεκόμαστε και θεωρούμε - πρόσθεσε - ότι ο αγώνας σήμερα της Επιτροπής πρέπει να γίνει αγώνας ολόκληρου του Λεκανοπεδίου Αττικής. Δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί στη συνείδηση των κατοίκων αυτή η εγκληματική απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρεί τα πάντα και ιδιαίτερα το περιβάλλον και τους ελεύθερους χώρους στα συμφέροντα της πλουτοκρατίας».

«Η επίθεση της κυβέρνησης - τόνισε σε άλλο σημείο ο βουλευτής του ΚΚΕ - έχει επεκταθεί και με το νομοσχέδιο για τις ΒΕΠΕ, όπου τα συμφέροντα των επιχειρηματιών θεωρούνται δημόσιο συμφέρον και τους δίνεται το δικαίωμα να απαλλοτριώνουν οποιονδήποτε ελεύθερο χώρο ή δασική έκταση. Εχει, επίσης, λεηλατηθεί ο ελεύθερος χώρος της περιοχής του Θριάσιου, που προέβλεπε ο νόμος 1337/83, με τον οποίον συνυπολογιζόταν η ιδιοκτησία σε όλους τους Δήμους. Με τροπολογία, την υποχρέωση εισφοράς του ίδιου ιδιοκτήτη την περιορίζει κατά δήμο, με αποτέλεσμα να χαρίζει εκατοντάδες στρέμματα κοινόχρηστων χώρων στους μεγαλοϊδιοκτήτες. Τέλος, η αναθεώρηση του άρθρου 24 με τις δασοκτόνες τροπολογίες στοχεύει σε τέτοιες περιπτώσεις, όπως το Θριάσιο, να περνούν χωρίς τους περιορισμούς και διαδικασίες που σήμερα προβλέπονται και χωρίς την παρέμβαση του ΣτΕ».

Απαντήσεις στις προσχηματικές δικαιολογίες

Οι εκπρόσωποι της Επιτροπής Αγώνα απάντησαν επίσης σε μια σειρά από προσχηματικές δικαιολογίες της κυβέρνησης, τις οποίες επικαλείται, προκειμένου να δώσει το «πράσινο φως» για τη γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ:

  • «Υπάρχει διαρκής κρατική αδιαφορία για την περιοχή μας, τόνισε ο δήμαρχος Ασπροπύργου Γ. Λιάκος, αντικρούοντας την εξαγγελία της κυβέρνησης περί "προγράμματος αναβάθμισης και ανάπλασης του Θριάσιου", με την οποία συνόδεψε την απόφαση για αδειοδότηση. Κάθε χρόνο εισπράττει από τον περίφημο περιβαλλοντικό φόρο στα καύσιμα (το περίφημο τάλιρο της βενζίνης) 60 δισ. δρχ., αλλά μέχρι τώρα δεν έχει δοθεί ούτε 1 δισ. δρχ. για το Θριάσιο». «Οταν έγινε ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΔΑ - πρόσθεσε ο Π. Παπαπέτρου - μας έλεγαν ότι από τα 60 δισ. της επένδυσης, τα 10 θα κατευθυνθούν για την προστασία του περιβάλλοντος. Τώρα όποιος περνά από κει βλέπει τα αποτελέσματα. Αρκεί το πρόσφατο περιστατικό ρύπανσης, για το οποίο επιβλήθηκε πρόστιμο 200 εκατ. δρχ.». Κανείς, λοιπόν, δεν μπορεί να πιστέψει τις κυβερνητικές αυτές εξαγγελίες.
  • Λένε ότι θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. «Ποιος τους πιστεύει - τόνισε ο δήμαρχος Μάνδρας Α. Μαραγκός - όταν μετά τον προηγούμενο "εκσυγχρονισμό" της η ΠΕΤΡΟΛΑ μείωσε το προσωπικό της κατά 50%; Συγκεκριμένα, από 1.200 εργαζόμενους που είχε το 1992, το 1999 τους μείωσε σε 550». «Αν ήθελε να αυξήσει τις θέσεις εργασίας ο κ. Λάτσης - δήλωσε ο Στ. Ψωμάς - θα επένδυε τα ίδια ακριβώς ποσά στην Αιολική Ενέργεια, που έχει πολύ μικρότερο ρίσκο και θα δημιουργούσε 2.500 νέες θέσεις εργασίας». «Μας λένε για δημιουργία 500 νέων θέσεων εργασίας - δήλωσε ο Π. Παπαπέτρου - αλλά δε μας λένε ότι εξαιτίας αυτής της επέκτασης εγκαταλείπεται η ιδέα για την κατασκευή του εμπορικού λιμανιού στην Ελευσίνα, που θα επέφερε 5.500 νέες θέσεις εργασίας». «Κάθε φορά που εκσυγχρονίζουν τα εργοστάσιά τους οι επιχειρηματίες - τόνισε ο Αντ. Χοροζάνης - μειώνονται οι θέσεις εργασίας. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Κι αυτό γιατί ο εκσυγχρονισμός τους δε γίνεται ποτέ με όρους δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, αλλά με όρους ανταγωνισμού».
  • Η ΠΕΤΡΟΛΑ ισχυρίζεται ότι οι ρύποι δε θα αυξηθούν από την επέκτασή της. «Δεν είναι αλήθεια - τόνισε ο Στ. Ψωμάς. Τα στοιχεία που επικαλείται είναι επιλεκτικά, αφού είναι γεγονός ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση των οξειδίων του αζώτου, των υδρογονανθράκων και του διοξειδίου του άνθρακα». Αποκρύπτεται επίσης ότι ο μεγάλος κίνδυνος προέρχεται από τα μικροσωματίδια, τα οποία είναι ύποπτα για θανάτους, όπως απέδειξε πρόσφατη μελέτη της «Γκρίνπις», πρόσθεσε ο ίδιος και κατέληξε, λέγοντας: «Είμαστε αντίθετοι και σ' αυτό το 3ο κύμα επέκτασης της ΠΕΤΡΟΛΑ και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να το αποτρέψουμε».
Η ΤΕΔΚΝΑ

Ο αγώνας των κατοίκων του Θριάσιου δεν αφορά μόνο τους κατοίκους της περιοχής. Αφορά όλο το Λεκανοπέδιο. Αυτό το μήνυμα έφερε, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, η εκπρόσωπος της ΤΕΔΚΝΑ Β. Νικολαΐδου. «Υπάρχει - τόνισε - ομόφωνη απόφαση συμπαράστασης, την οποία θα φροντίσουμε να υλοποιήσουμε, αφού οι κυβερνώντες παίζουν το ρόλο του εκπροσώπου του Λάτση και όχι της πολιτείας». «Οι επεκτάσεις δε θίγουν μόνο το Θριάσιο, αλλά ολόκληρο το Λεκανοπέδιο και γι' αυτό και ο Δήμος Αθηναίων πρέπει να πάρει θέση», δήλωσε η δημοτική σύμβουλος Α. Φιλίνη.

«Δε διαπραγματευόμαστε τίποτε»

Το τελευταίο μεγάλο δυστύχημα: 14 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι Λάτσηδες
Το τελευταίο μεγάλο δυστύχημα: 14 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι Λάτσηδες
Ενα ατελείωτο «κατηγορώ» κατά του Ομίλου Λάτση και της κυβερνητικής πολιτικής που εξυπηρετεί τα συμφέροντά του σε βάρος μιας ολόκληρης περιοχής, αποτέλεσε η κεντρική εισήγηση της χτεσινής συνέντευξης που διάβασε ο Δήμαρχος Μάνδρας Α. Μαραγκός. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτει το εντελώς προσχηματικό περιεχόμενο που έχουν τα επιχειρήματά τους και δηλώνει «δε διαπραγματευόμαστε τίποτε. Ζητάμε να μη γίνουν οι επεκτάσεις».

Ο Ομιλος Λάτση - τονίστηκε συγκεκριμένα - προσπαθεί να πετύχει ό,τι δεν πέτυχε με τις 4 επεκτατικές απόπειρες του παρελθόντος: να θεμελιώσει ένα νέο, συνθετότερο και διαρκώς επεκτεινόμενο - εδαφικά και παραγωγικά - διυλιστήριο, ακριβώς δίπλα στις πόλεις! Η γιγάντωση του διυλιστηρίου προβάλλεται ως αναγκαία προϋπόθεση για τη μείωση της σημερινής δύσοσμης, ρυπογόνου και επικίνδυνης δραστηριότητάς του!! Ιδού ο παραλογισμός ή καλύτερα η λογική των μεγάλων συμφερόντων της ΠΕΤΡΟΛΑ: Αφήστε με να μεγαλώσω, για να σας ρυπάνω! Αφήστε με να έρθω πιο κοντά σας για να γίνω ασφαλέστερη! Η αξιοθαύμαστη και κυνική ταυτόχρονα επιχειρηματολογία της ΠΕΤΡΟΛΑ προκαλεί την κοινή λογική! Η υλοποίηση του «τεχνολογικού και περιβαλλοντικού εκσυγχρονισμού» της περιόδου '87-'91 έφερε περισσότερη ρύπανση και δυσοσμία στην Ελευσίνα και τη Μάνδρα, ενώ δεν μπόρεσε να εξουδετερώσει τους κινδύνους: ατύχημα με 14 νεκρούς το '92, έκρηξη με έναν τραυματία το Μάη του 2000».

Οι έγκαιρες και επανειλημμένες οχλήσεις μας, οι διαρκείς κινητοποιήσεις μας, η άσκηση κάθε πρόσφορου μέσου προς την κυβέρνηση και τους 3 συναρμόδιους υπουργούς για έναν ειλικρινή ουσιώδη διάλογο δε φάνηκαν ικανές να στρέψουν το ενδιαφέρον των κυβερνώντων στο πρόβλημά μας. Επιδίωξαν έναν προσχηματικό και κατ' επίφαση διάλογο μαζί μας, μια μόλις βδομάδα πριν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοινώσει την - προειλημμένη - απόφασή τους για υπογραφή της «κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας» χορήγησης προέγκρισης χωροθέτησης για τη γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ - πρώτο βήμα για την τελική αδειοδότηση.

Προσήλθαμε σε αυτόν το «διάλογο» με τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Ανάπτυξης με ατράνταχτα επιχειρήματα στη... φαρέτρα μας, για να αντικρούσουμε - έκπληκτοι - αυτούσια την επιχειρηματολογία της ΠΕΤΡΟΛΑ, εκπεφρασμένη από τα υπουργικά χείλη!

Μέσω 2 εμπεριστατωμένων Υπομνημάτων αποδείξαμε με τον πλέον αναμφισβήτητο τρόπο ότι:

  • Η εναρμόνιση με τις Οδηγίες της ΕΕ AUTO OIL αφορά μόνο το 10-15% της συνολικής επένδυσης όσον αφορά το κόστος και την εγκατεστημένη ισχύ και ότι η παραγωγή ενέργειας και πρώτης ύλης λιπαντικών δεν αφορούν τις προαναφερόμενες οδηγίες.
  • Η εταιρία δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα βιωσιμότητας, αφού κατά την τελευταία τριετία πραγματοποιεί και διαρκώς πολλαπλασιάζει τα κέρδη της (1998 - 4 δισ., 1999 - 11 δισ., 2000 - 18 δισ.), ενώ ο εμπορικός της κλάδος παρουσιάζει διαχρονικά υψηλότατη κερδοφορία, αφού η ΠΕΤΡΟΛΑ διαθέτει τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους.
Προσφυγή στο ΣτΕ

Οσον αφορά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τονίστηκαν τα εξής:

  • Οι τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων ουδέποτε μετρήθηκαν ή ελέγχθηκαν ούτε από την εταιρία, ούτε από τα αρμόδια όργανα του ΥΠΕΧΩΔΕ.
  • Το ΕΜΠ κατά παραγγελία της ΠΕΤΡΟΛΑ διενήργησε υπολογισμούς μόνο για τη διάχυση των ατμοσφαιρικών ρύπων, βασιζόμενο στα επίπεδα εκπομπής ρύπων, υφιστάμενα και μελλοντικά, που καθόρισε η ίδια η ΠΕΤΡΟΛΑ και μάλιστα για 3 μόνο ρύπους!
  • Ο εδαφικός χώρος της σχεδιαζόμενης επέκτασης τελεί υπό δικαστική εμπλοκή, αφού βρίσκεται σε δασική έκταση και ήδη το θέμα έχει παραπεμφθεί στο ΣτΕ και έχει οριστεί δικάσιμος η 15 - 5 - 2001.
  • Σύμφωνα με τη νομολογία του ΣτΕ, η χορήγηση παρέκκλισης του άρθρου 4 του ν. 1360/83 για την Αττική έχει κριθεί ότι τελεί σε αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και κατ' επέκταση με το άρθρο 24 του Συντάγματος, διότι επιτρέπει την αύξηση της παραγωγής και της εγκατεστημένης ισχύος. Στην περίπτωση της ΠΕΤΡΟΛΑ η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος κατά 71.370 ίππους ξεπερνά κατά 238 φορές το επιτρεπόμενο όριο των 300 ίππων! Αναμένεται η δημοσίευση της παρέκκλισης και θα επακολουθήσει προσφυγήστο ΣτΕ.
  • Οσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η αύξηση κατά 5,2 φορές των ποσοτήτων των απαερίων και των διαρροών, θα αυξήσουν δραματικά τη δυσοσμία και τη ρύπανση της περιοχής.
  • Οσον αφορά, τέλος, την επικινδυνότητα: αυξάνεται κατακόρυφα η πολυπλοκότητα - συνθετότητα των παραγωγικών διαδικασιών, ενώ οι αυτοματισμοί που εισάγονται κάθε άλλο παρά εγγυώνται την ασφάλεια του διυλιστηρίου, το οποίο επεκτείνεται εδαφικά πάνω στη ζώνη ασφαλείας μεταξύ της υφιστάμενης εγκατάστασης και της ΠΥΡΚΑΛ! Η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος κατά 3,6 φορές, κάθε άλλο παρά εγγυάται ότι ο κίνδυνος ενός καταστροφικού ατυχήματος μεγάλης έκτασης θα μειωθεί.
Κορεσμένη περιοχή

Το Θριάσιο - τονίστηκε σε άλλο σημείο - είναι Βιομηχανικά Κορεσμένη Περιοχή και δεν αντέχει άλλη επιβάρυνση. Παρά το γεγονός ότι οι φυσικοί αποδέκτες αέρας - θάλασσα - έδαφος έχουν δεχτεί τεράστια επιβάρυνση δεν έχει εκπονηθεί η απαραίτητη μελέτη που να τεκμηριώνει τη σημερινή κατάσταση και την ποιότητα των φυσικών αποδεκτών. (Ζώνη Ειδικών Περιβαλλοντικών Ενισχύσεων - Αρθρο 23 Ν. 1650/86).

Η εκπόνηση μιας τέτοιας μελέτης αποτελεί την ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για να τεκμηριωθεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από νέες μονάδες ή δραστηριότητες. Για να διαπιστωθεί τελικά τι άλλο μπορεί να αντέξει το πολύπαθο Θριάσιο! Ομως ούτε ο κ. Λαλιώτης ούτε ο κ. Χριστοδουλάκης αποδέχτηκαν την πρόταση αυτή, κόβοντας ουσιαστικά τις γέφυρες ενός ουσιαστικού και γόνιμου διαλόγου και ενισχύοντας την κοινή πεποίθηση ότι νόμοι για την προστασία του περιβάλλοντος υπάρχουν, η πολιτική βούληση για να ενεργοποιηθούν και να εφαρμοστούν δεν υπάρχει!

Κάλπικες εξαγγελίες

Η αναγγελία της παρέκκλισης από τα χείλη του Κυβερνητικού Εκπροσώπου στις 25 Ιανουαρίου συνοδεύτηκε - τονίζει η Επιτροπή Αγώνα - και από την εξαγγελία ενός αόριστου «προγράμματος αναβάθμισης και ανάπλασης του Θριάσιου Πεδίου», το οποίο «καταρτίζεται» δήθεν από τα υπουργεία Ανάπτυξης, ΠΕΧΩΔΕ και Εθνικής Οικονομίας, για το περιεχόμενο του οποίου κανείς Δήμαρχος ούτε ο Νομάρχης γνωρίζει τίποτε, ούτε κανενός ζητήθηκε η γνώμη.

Είναι προφανές ότι επιχειρείται επιμελώς να χρυσωθεί το χάπι της Γιγάντωσης της ΠΕΤΡΟΛΑ με την εξαγγελία κάποιων εφήμερων και εφ' άπαξ «αντισταθμιστικών οφελών» που η λαϊκή σοφία πολύ χαρακτηριστικά σαρκάζει: «να σε κάψω Γιάννη να σ' αλείψω λάδι»... Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε άλλη επιβάρυνση ούτε να συμψηφίσουμε την αποδοχή νέων επεκτατικών σχεδίων στο Θριάσιο, νέων επιβαρύνσεων και νέων κινδύνων με κάποια εφήμερα οικονομικά οφέλη.

ΑΕ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να δώσουμε προοπτική στον αγώνα μας

Με ανακοίνωσή της η Αχτιδική Επιτροπή Θριάσιου του ΚΚΕ καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση, πιστός υπηρέτης των συμφερόντων των Λάτσηδων και των εντολών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υπέγραψε την παρέκκλιση του νόμου 84/84 και ουσιαστικά έδωσε το πράσινο φως για τη γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι τα επιχειρήματα περί δήθεν ανάπτυξης και κατοχύρωσης των θέσεων εργασίας τα θυμάται η κυβέρνηση όταν σχεδιάζει ένα ακόμα «έγκλημα» σε βάρος του λαού. Στα σαθρά αυτά επιχειρήματα απαντά η ίδια η ιστορία της ΠΕΤΡΟΛΑ, που μετά τον τελευταίο «εκσυγχρονισμό» της έχασαν τη ζωή τους 14 εργαζόμενοι και τέθηκε σε κίνδυνο όλο το Θριάσιο, ενώ στην επιχείρηση έμειναν οι μισοί εργαζόμενοι.

Το ΚΚΕ στηρίζει αταλάντευτα τον αγώνα του λαού της περιοχής, όπως εκφράζεται από όλες τις Δημοτικές Αρχές, την Επιτροπή Αγώνα κατά των επεκτάσεων της ΠΕΤΡΟΛΑ, τα Σωματεία, τους μαζικούς φορείς, που ξεπερνώντας αναστολές και πολιτικές εντάσεις, απαιτούν να μην επεκταθεί η ΠΕΤΡΟΛΑ και να θεωρείται το Θριάσιο «κορεσμένη» περιβαλλοντικά περιοχή, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, η οποία καταλήγει: «Φτάνει πια. Καιρός είναι οι ενωμένες λαϊκές δυνάμεις να διεκδικήσουν την πραγματική λαϊκή εξουσία, για να επιβάλλουν τη λαϊκή οικονομία, που στο κέντρο της θα έχει τα συμφέροντα του λαού και του τόπου».

Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι εκτός από τα παραπάνω αιτήματα που σωστά προβάλλονται σήμερα, προοπτικά ο αγώνας πρέπει να στοχεύσει στην κοινωνικοποίηση και των δύο διυλιστηρίων που βρίσκονται στην περιοχή, στα πλαίσια κοινωνικοποίησης συνολικά της ενέργειας. Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει σε ιδιώτη και το υπό κρατικό έλεγχο διυλιστήριο του Ασπροπύργου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ