ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Φλεβάρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αναζήτηση της ουσίας

Νομίζω ότι η ανάλυση θεμάτων λεπτών και επίμαχων είναι ανάγκη να γίνεται με συγκεκριμένα παραδείγματα, με ουσιαστικά στοιχεία, όχι αξιολογικά επίθετα, με τρόπο απλό, ώστε να μπορεί και ο μη ειδικός αναγνώστης να παρακολουθεί τη συλλογιστική της ανάλυσης και - το κυριότερο - να μορφώνει ο ίδιος γνώμη.

Με τέτοια μέθοδο επιχειρούμε μια προσέγγιση - ανάλυση για τα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας. Επειδή δεν έχουμε ένα επίσημο κείμενο, βασιζόμαστε στις σύντομες ανακοινώσεις του υπουργού, στο κείμενο συνέντευξης που έδωσε ο ίδιος σε απογευματινές εφημερίδες (φύλλο της 28/1/1997) και σε όσα είπαν ο υπουργός και τρεις ακαδημαϊκοί δάσκαλοι συνομιλητές του, καλεσμένοι όλοι σε μια τηλε-ορατή συζήτηση το βράδυ της 27/1/1997 (ΕΡΑ 1). Και επειδή η ανακοίνωση των νέων μέτρων παραπέμπει (δηλαδή αναφέρεται) στο λεγόμενο Εθνικό Απολυτήριο, μπορούμε να αναφερόμαστε και μεις σ' αυτό, που το γνωρίζουμε με δύο επίσημες γραπτές μορφές: Ενα "φυλλάδιο", που διανεμήθηκε με τις κυριακάτικες εφημερίδες της 2/6/1996 και το σχέδιο νόμου που είχε ετοιμάσει ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας και προωθούσε βιαστικά για ψήφιση στη Βουλή λίγο πριν τις εκλογές του Σεπτέμβρη 1996. Εχοντας λοιπόν υπόψη όλα αυτά σημειώνουμε:

α. Εξετάσεις εθνικού επιπέδου (δηλαδή απρόσωπες, με θέματα που θα διατυπώνονται από κεντρική υπηρεσία, με διαδικασίες αδιάβλητες, με βαθμολόγηση από άλλους εκπαιδευτικούς, άγνωστους για τους εξεταζόμενους) θα γίνονται και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και η βαθμολογία θα συνοδεύει τους εξεταζόμενους και θα λαμβάνετε υπόψη (λιγότερο στην α τάξη και προοδευτικά περισσότερο στη β και πιο πολύ στη γ τάξη) για τη διαμόρφωση του βαθμού του "Εθνικού Απολυτηρίου". Με αυτό στο χέρι οι νέοι ως υποψήφιοι θα διεκδικούν μια θέση στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Αν δε γίνουν δεκτοί με την πρώτη κρούση, θα επιχειρήσουν δεύτερη, τρίτη... και αν δε γίνουν δεκτοί τον πρώτο χρόνο, θα μπορούν να επανέλθουν τον επόμενο, μεθεπόμενο... Θα μπορούν και να πάνε για τη θητεία τους στο στρατό (οι άρρενες) και να επανέλθουν για τις σπουδές τους αργότερα... Αρα, όλοι θα έχουν λόγους για υψηλή βαθμολογία, μέσα από αδιάβλητες διαδικασίες (όπως τώρα με τις "πανελλήνιες εξετάσεις"), για να μπορούν να επιτύχουν το στόχο τους, μια θέση της δικής τους επιλογής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την πρώτη, έστω και δεύτερη ή και τρίτη κρούση, αλλά τον πρώτο χρόνο ή το δεύτερο...

Με αυτά τα θεσμικά δεδομένα, που προκύπτουν από όσες πηγές μνημόνευσα:

1. Καταργούνται οι εξετάσεις προς ΑΕΙ - ΤΕΙ ή τριπλασιάζονται;

2. Η καταραμένη "παραπαιδεία" εξαλείφεται ή επισπεύδεται κατά δύο χρόνια;

3. Και όσοι νέοι υστέρησαν σε επιδόσεις (με απρόσωπες και αδιάβλητες εξετάσεις) στην α ή στη β τάξη του Λυκείου, με κομμένες τις ελπίδες για επιτυχία στην πρώτη - δεύτερη κρούση τον πρώτο χρόνο, πόσο ευτυχείς θα είναι στη σχολική αίθουσα τον επόμενο χρόνο, πόσο με την τραυματισμένη εμφάνισή τους θα χαίρονται και θα βοηθούν τη ζωή στη σχολική αίθουσα;

4. Μήπως μέσα στην ατμόσφαιρα απαισιοδοξίας που θα ζουν, θα αρχίσουν ένα ή δύο χρόνια νωρίτερα να προσανατολίζονται για αποδημία με σκοπό τις σπουδές; Θα αναχαιτιστεί η φοιτητική μετανάστευση ή θα ενταθεί;

Συνολικά: Καταργούνται οι "δέσμες" ή πληθύνονται τα δεσμά;

β. Από τα χείλη των ακαδημαϊκών δασκάλων άκουσα την κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι σήμερα στα τριτοβάθμια ιδρύματα στη χώρα μας έχουμε τη ζηλευτή αναλογία ένα μέλος του διδακτικού προσωπικού αντιστοιχεί προς 15 του σπουδαστικού - φοιτητικού πληθυσμού! Και χάρηκα μαζί και απόρησα. Γιατί αποκαλύπτεται τώρα αυτή η ζηλευτή εικόνα; Εχει, άραγε κάποια σχέση με την αποκάλυψη που έκανε στην ίδια τηλε-ορατή συζήτηση ο υπουργός;

γ. Είπε δηλαδή ο άνθρωπος, για να εξηγήσει την απαισιοδοξία του - μέσα στην κατά τα άλλα συννεφιασμένη ατμόσφαιρα των τελευταίων βδομάδων - ότι έρχονται από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (ΚΠΣ) 480.000.000.000 (480 δισ.). Αυθόρμητα πήγε ο νους μου σε μια άλλη επιχορήγηση από το ίδιο ΚΠΣ. Πρόκειται για 24 δισ. δραχμές για επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα δράσης έχει συνταχθεί από το Σεπτέμβρη 1996, αλλά επιμόρφωση ως 31/1/1997 δεν έχει αρχίσει. Και μια λεπτομέρεια, για το "διαχειριστή έργου" προβλέπεται αποζημίωση ευτελής: Μόλις 500 εκατομμύρια δραχμές. Ποιος είναι; Με ποια αρμοδιότητα; Ποιος τον ορίζει; Ισως κάτι να γνωρίζει ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας. Εγώ πάντως σκεφτόμουν: Τα 480 δισ. θα δοθούν για ενίσχυση των περιφερειακών πανεπιστημίων (Γιάννενα, Φλώρινα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Ορεστιάδα, Λέσβο, ...Ρόδο) ή για διαχειριστές έργων;

δ. Μου απομένουν δύο ερωτήματα ουσίας από την ακρόαση και μελέτη του υλικού που μνημόνευσα:

1. Ο διάλογος, που υποσχέθηκε ο υπουργός, θα περιοριστεί στις λεπτομέρειες του "επεξεργασμένου" σχεδίου που ακούσαμε ή θα διευρυνθεί για να ακουστούν άλλες προτάσεις, που είναι ίσως καλύτερες από πλευρά εκπαιδευτική και κοινωνική; Η πρώτη εκδοχή πάντως δεν είναι διάλογος. Θυμίζει...

2. Αφού οι εξαγγελίες αναφέρονται εξίσου στο Λύκειο και στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, γιατί δεν προσκλήθηκαν στους Δελφούς εκπρόσωποι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως αρμόδιοι για τον τομέα τους; Οταν αγνοείται το τεκμήριο αρμοδιότητας, οι χρησμοί της Πυθίας δεν είναι μόνο δυσνόητοι, κινδυνεύουν να είναι πολύ λαθεμένοι.

Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ

Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ
Μαζί θα δώσουμε τη μάχη
  • Συγκινητικές στιγμές στο μηχανοστάσιο των ΗΣΑΠ στον Πειραιά
  • Τα σηκωμένα χέρια στις συνελεύσεις υπέρ της συνέχισης του αγώνα έδωσαν την απάντηση στην κυβέρνηση
  • Μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μεγάλη πορεία χτες και στον Πειραιά

"Σώστε την παιδεία μας. Καθηγητές και εργαζόμενοι να δώσουμε τον αγώνα, για να μπορούμε να μορφώσουμε τα παιδιά μας".Αυτά ήταν μερικά από τα λόγια που ακούστηκαν χτες το πρωί, από εργαζόμενο στο μηχανοστάσιο του ΗΣΑΠ, στον Πειραιά, κατά τη διάρκεια επίσκεψης κλιμακίου της ΕΛΜΕ Πειραιά, για να ενημερώσουν και να κουβεντιάσουν με τους εργαζόμενους για την απεργιακή τους κινητοποίηση.

Οι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν ιδιαίτερα πρόθυμοι για ενημέρωση "από πρώτο χέρι" σχετικά με τα αιτήματα των απεργών καθηγητών και το μέλλον της σχολικής χρονιάς και αμέσως στήθηκε ένα πηγαδάκι γύρω από τους καθηγητές. Εκφράζοντας την αγωνία των εργαζομένων για την εκπαίδευση των παιδιών τους, που κοστίζει κάθε χρόνο άλλο έναν κρατικό προϋπολογισμό, οι εργάτες του ΗΣΑΠ έστησαν διάλογο με τους καθηγητές, στον οποίο δε χωρούσε η κυβερνητική προπαγάνδα ούτε η συκοφάντηση του αγώνα των καθηγητών.

"Βρισκόμαστε στην 5η βδομάδα της απεργίας. Παλεύουμε για αναβάθμιση και ενίσχυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας και για την οικονομική μας αναβάθμιση. Ζούμε κατά 70.000 δραχμές κάτω από το επίσημο όριο της φτώχειας. Εμείς ζητάμε να αγγίξουμε τουλάχιστον το όριο της φτώχειας", είπε ο Π. Γιαννακόπουλος,μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, προς τους εργαζόμενους.

Ζητώντας τη συμπαράστασή τους σημείωσε: "Αυτό το φορτίο που σηκώνουν οι εκπαιδευτικοί είναι βαρύ. Πρέπει να δημιουργήσουμε όλοι μαζί ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο, που να ανατρέψει αυτή την αντιλαϊκή πολιτική και να απαιτήσουμε μόρφωση για όλα τα παιδιά του λαού".

Στη συνέχεια ο Μπ. Λόντος,αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ είπε στους εργαζόμενους για το τι έχουν καταφέρει οι καθηγητές μέχρι τώρα από αυτή την απεργία: "Η πρώτη νίκη είναι ότι εμείς οι καθηγητές σηκωθήκαμε από τον "καναπέ", συνειδητοποιήσαμε τις ανάγκες μας και βγήκαμε στο δρόμο για να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν. Επίσης, τώρα πια η κοινωνία έχει αποδεχτεί τα προβλήματα της παιδείας".Σε ερώτηση για το πόσο θα αντέξουν απάντησε: "Μέχρι να δικαιωθούμε. Πώς θα γυρίσουμε πίσω στο σχολείο, για να διδάξουμε ήθος, αγώνα και δύναμη, αν δε δικαιωθούμε πρώτα; ".

Παίρνοντας το λόγο ο Αποστόλης, εργαζόμενος στον ΗΣΑΠ, είπε: "Σας συγχαίρω γι' αυτό τον αγώνα. Εχετε δίκιο. Πείτε μας όμως τι διεκδικείτε όσον αφορά τα οικονομικά σας, για να ξέρουμε τι να απαντάμε".

"Παίρνουμε 225.000 δραχμές και διεκδικούμε 310.000 καθαρές αποδοχές για τον νεοδιόριστο",απάντησε ο Π. Γιαννακόπουλος σημειώνοντας: "Η αδιαλλαξία της κυβέρνησης στα αιτήματά μας στοχεύει να αποθαρρύνει κάθε εργαζόμενο ώστε να μην αγωνίζεται για το δίκιο του. Αν και αυτός ο αγώνας σπείρει απογοήτευση τότε και εσείς με τη σειρά σας δε θα κάνετε ποτέ απεργία".

Για τις χαμένες διδακτικές ώρες, αλλά και για τα χρήματα που έχουν χάσει μέχρι τώρα οι καθηγητές από την απεργία, ένας άλλος εργαζόμενος, ο Κώστας, έδωσε μόνος του την απάντηση: "Σε κάθε αγώνα, για να κερδίσεις αυτά που διεκδικείς πρέπει να θυσιάσεις και κάτι. Ετσι και σε αυτόν τον αγώνα η κυβέρνηση χάνει ψήφους, εσείς χάνετε λεφτά και οι μαθητές κάποιες διδακτικές ώρες. Χωρίς κόπο και θυσίες δεν κερδίζεται τίποτα".

Η Γενική Συνέλευση

Το χτεσινό πρωινό στον Πειραιά, εκτός από τις εξορμήσεις σε χώρους δουλιάς, ήταν και αποφασιστικό. Εγινε η γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Πειραιά όπου εγκρίθηκε η εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, με συντριπτική πλειοψηφία, για συνέχιση της απεργίας και την επόμενη εβδομάδα (6η εβδομάδα).

Πριν αρχίσουν οι διαδικασίες της ΓΣ, αγωνιστικούς χαιρετισμούς και τη συμπαράστασή τους στο δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών απηύθυναν εκ μέρους του Εργατικού Κέντρου Πειραιά ο Β. Ανθής,μέλος του ΔΣ, εκπρόσωπος μαθητών του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας, ο Γ. Βαγγελάκος,εκ μέρους της Ενωσης Συνταξιούχων ΙΚΑ Πειραιά και Πέριξ δήμων, εκ μέρους των Ναυτεργατικών Σωματείων ο Γ. Μανουσογιαννάκης,γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ο "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ", ο οποίος και τόνισε ότι η απεργία των εκπαιδευτικών είναι και απεργία όλου του κόσμου, σημειώνοντας: "Να γυρίσετε στα σχολεία νικητές και με ψηλά το κεφάλι. Θα το πετύχετε! ".

Η πορεία

Αμέσως μετά την απόφαση για συνέχιση του αγώνα, οι καθηγητές του Πειραιά λίγο μετά τη 1.30 το μεσημέρι πορεύτηκαν στους κεντρικούς δρόμους της πόλης για να καταλήξουν στη νομαρχία.

Απαντώντας στην κυβέρνηση οι καθηγητές βροντοφώναζαν: "Οι καθηγητές δεν είναι τζογαδόροι, είναι αγωνιστές και πρωτοπόροι" και "τα 3 πεντοχίλιαρα ρίξτε τα στα παιδάκια, να πάνε στα περίπτερα να πάρουν γαριδάκια". Κι απευθυνόμενοι στους κατοίκους του Πειραιά ενημέρωναν: "Το μάθημα που δίνουμε ετούτη τη στιγμή διδάσκει αξιοπρέπεια και όχι υποταγή","όσο η κυβέρνηση μας κοροϊδεύει, τόσο ο αγώνας μας θεριεύει".

ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
"Κανένα συμβιβασμό υποταγής"

"Η απεργία μας βρίσκεται σε κρίσιμη φάση. Εχει αναπτυχθεί μια δυναμική που ασκεί μεγάλη πίεση και είναι ακριβώς η στιγμή που πρέπει να μπούμε ακόμα πιο αποφασιστικά και με μεγαλύτερη ένταση στη μάχη, αχρηστεύοντας την τακτική ταλαντεύσεων της ηγεσίας της ΟΛΜΕ. Δυναμώνουμε και ενισχύουμε μαζικά τις απεργιακές επιτροπές. Ανοιγόμαστε πλατιά στο λαό, στους γονείς, στους μαθητές, στους σπουδαστές, στους εργαζόμενους. Συμβάλλουμε ακόμη πιο δυναμικά στη διαμόρφωση του μετώπου Παιδείας και του ευρύτερου λαϊκού μετώπου".Τα παραπάνω τονίζει σε χτεσινή ανακοίνωσή της η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών απευθυνόμενη στους απεργούς καθηγητές καλώντας τους μαζί με το λαϊκό μέτωπο να μην επιτρέψουν την "ηθική μείωση της παιδείας".

Η ΔΕΕ επισημαίνει ότι "ο μεγαλειώδης αγώνας των εκπαιδευτικών εξελίσσεται σε πηγή που γεννά και συνεχίζει να γεννά το καινούριο, το ελπιδοφόρο για την παιδεία και ευρύτερα για την κοινωνία" αναφέροντας ανάμεσα σε άλλα και ορισμένα από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα αυτού του αγώνα:

  • "Δικαιώθηκε στη συνείδηση και ενεργοποίησε ευρύτερα λαϊκές δυνάμεις. Εβαλε τις βάσεις για την κοινή δράση και το συντονισμό των προσπαθειών, ώστε να διεκδικηθούν και να επιβληθούν λύσεις στα προβλήματα της παιδείας. Ανέδειξε την αξία του ενωμένου αγώνα στη βάση, του συντονισμού, του μετώπου Παιδείας αλλά και του παλλαϊκού μετώπου και της έμπρακτης αλληλεγγύης.
  • Αποκάλυψε πιο ξεκάθαρα το πρόσωπο της κυβερνητικής πολιτικής, που προωθείται σύμφωνα με τις εντολές και τα ψευτοοράματα της ΕΕ, πολιτική προσαρμογής της εκπαίδευσης και της μόρφωσης στις νέες απαιτήσεις του κεφαλαίου, που είναι ανάλγητη, απάνθρωπη και επικίνδυνη.
  • Φανερώθηκε ότι ο κύριος στόχος αυτής της πολιτικής είναι η υποβάθμιση του περιεχομένου και όλων των συντελεστών της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι η αφαίρεση του δωρεάν και ενιαίου χαρακτήρα της. Είναι η ανεργία, η μισοαπασχόληση, η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Γιατί η γνώση και η μόρφωση, όταν παίρνει μαζικό χαρακτήρα, μπορεί να αποτελέσει όπλο αμφισβήτησης του οικονομικού και κοινωνικού μοντέλου που προωθούν. Επομένως, δεν ταιριάζει στη λεγόμενη "ευρωπαϊκή διάσταση" της εκπαίδευσης και της "κοινωνίας της γνώσης" των λίγων που οικοδομούν. Σε αυτή την κατεύθυνση βρίσκονται και οι εξαγγελίες περί δήθεν "ελεύθερης πρόσβασης" στα ΑΕΙ - ΤΕΙ και το "Εθνικό" απολυτήριο. Στόχος τους, στην κοινωνία που "οραματίζονται", είναι η παιδεία να γίνει ολοκληρωτικά εμπόρευμα και να την αποκτούν και οπωσδήποτε να την ελέγχουν μόνο οι κατέχοντες και οι ιδιοποιούμενοι τον πλούτο αυτής της κοινωνίας.
  • Για την προώθηση αυτών των σχεδίων, τονίζεται, οι εκπαιδευτικοί τούς είναι απαραίτητοι. Δεν μπορούν, πλέον, να ανέχονται τους εκπαιδευτικούς να μπαίνουν εμπόδιο στα σχέδιά τους. Επομένως, πρέπει να υποταχθούν, να εξοντωθούν οικονομικά, επιστημονικά, εργασιακά και κοινωνικά".

Η ΔΕΕ τονίζει επίσης ότι τόσο η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, όσο και της ΝΔ όταν βρίσκονται στην αντιπολίτευση αναγνωρίζουν στα λόγια το δίκιο και την ανάγκη να δοθούν ουσιαστικές λύσεις στην κατεύθυνση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών όταν όμως βρεθούν στην κυβέρνηση κάνουν ακριβώς το αντίθετο αναφέροντας ως παράδειγμα την επερώτηση που είχε κάνει ο Κ. Σημίτης όταν η ΝΔ ήταν κυβέρνηση και ζητούσε την αύξηση των δαπανών για την παιδεία τουλάχιστον στο 10% του προϋπολογισμού.

Η ΔΕΕ καλεί τους καθηγητές σε ανατροπή κάθε μηχανισμού υπονόμευσης και απεργοσπασίας, αντιμετώπιση της επίθεσης συκοφαντίας και αυταρχισμού. Καλεί σε "παραμερισμό κάθε προσπάθειας, όχι μόνο της ηγεσίας της ΠΑΣΚ αλλά και συνδικαλιστών των ΔΑΚΕ, ΣΥΝ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, που στην κρίσιμη φάση του αγώνα, επινοούν είτε από σκοπιμότητα, είτε από συμβιβασμό "μίνιμουμ πακέτα", για μια πιο "επαναστατική" ομαλή προσγείωση κατ' ευθείαν στην αγκαλιά της κυβερνητικής πολιτικής". Η ΔΕΕ καλεί σε: "κανένα συμβιβασμό υποταγής με αυτή την πολιτική και αυτή την κυβερνητική αντιμετώπιση βαρβαρότητας. Οι εκπαιδευτικοί, το μέτωπο Παιδείας, το ευρύτερο λαϊκό μέτωπο, που έκαναν ήδη αποφασιστικά βήματα όπως το μεγαλειώδες παλλαϊκό συλλαλητήριο της περασμένης Πέμπτης, θα συνεχίσουν πιο δυναμικά, πιο αποφασιστικά," τονίζει.

ΜΑΘΗΤΕΣ
"Είμαστε αλληλέγγυοι στους καθηγητές μας"
  • Συνέντευξη Τύπου έδωσαν χτες εκπρόσωποι μαθητικών κοινοτήτων, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στους απεργούς καθηγητές
  • Παμμαθητικό συλλαλητήριο διοργανώνεται αύριο Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, έξω από το υπουργείο Παιδείας

"Δηλώνουμε ότι συμπαραστεκόμαστε με κάθε τρόπο στον αγώνα των καθηγητών μας, γιατί γνωρίζουμε ότι μόνο ένας πολύπλευρα αναβαθμισμένος καθηγητής, μέσα από ένα αναβαθμισμένο δημόσιο δωρεάν σχολείο, μπορεί να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του σε μας τους μαθητές".

Αυτό τόνισαν χτες εκπρόσωποι μαθητικών κοινοτήτων κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν στα γραφεία του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας, στη διάρκεια της οποίας οι εκπρόσωποι των μαθητών τόνισαν την απόλυτη συμπαράστασή τους στους καθηγητές,καλώντας ταυτόχρονα τους μαθητές της Αθήνας και του Πειραιά να πάρουν μαζικά μέρος στο παμμαθητικό συλλαλητήριο που πραγματοποιείται αύριο Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, έξω από το υπουργείο Παιδείας.

Ο Α. Χαλβατζής, πρόεδρος του δεκαπενταμελούς του 1ου ΓΕΛ Ν. Ιωνίας, διάβασε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ψήφισμα συμπαράστασης προς τους καθηγητές, που υπογράφεται από 400 και πλέον μαθητές εκλεγμένους σε πενταμελή και δεκαπενταμελή μαθητικά συμβούλια από 100 και πλέον σχολεία της Αθήνας και του Πειραιά. Κατήγγειλε επίσης την προσπάθεια που καταβάλλει η κυβέρνηση να στρέψει γονείς και μαθητές ενάντια στους απεργούς εκπαιδευτικούς: "Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι είμαστε αλληλέγγυοι στους καθηγητές μας και τους συμπαραστεκόμαστε με κάθε τρόπο" κατέληξε.

Ο Γ. Γκέλης μέλος τους δεκαπενταμελούς συμβουλίου του Πολυκλαδικού Λυκείου Πειραιά και μέλος του Συντονιστικού των σχολείων του Πειραιά, τόνισε: "Αν νικήσουν οι καθηγητές καταλαβαίνουμε ότι η νίκη τους θα είναι και δική μας νίκη, αφού τα αιτήματά τους είναι και δικά μας αιτήματα. "

Κλείνοντας τη συνέντευξη ο Χρ. Μαγκλάρας, πρόεδρος του 3ου Λυκείου Βύρωνα, κάλεσε μαθητές και γονείς να συμπαραταχτούν στον αγώνα τω καθηγητών και "όλοι μαζί, μέσα από ένα κοινό μέτωπο, να παλέψουμε για τη λύση των προβλημάτων της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης. Δεν πρέπει να λείψει κανείς από το συλλαλητήριο της Πέμπτης" κατέληξε.

  • Μαθητές, εκλεγμένοι σε πενταμελή και δεκαπενταμελή συμβούλια από την Καλλιθέα, τη Ν. Σμύρνη και το Μοσχάτο συγκρότησαν συντονιστικό μαθητών, για να συσπειρώσει όλους τους μαθητές των παραπάνω δήμων και να συντονίσουν τους αγώνες τους και να παλέψουν όλοι μαζί για τα προβλήματα της δημόσιας δωρεάν παιδείας.

Το Συντονιστικό Μαθητών Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης και Μοσχάτου καλεί τους μαθητές να συμμετάσχουν στη μαθητική πορεία, που θα γίνει αύριο Πέμπτη και ώρα 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας. Η προσυγκέντρωση είναι στις 11 το πρωί στο σταθμό της Καλλιθέας.

Το σημερινό πρόγραμμα

Σήμερα η ΕΛΜΕ Πειραιά θα πραγματοποιήσει περιοδεία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά - Περάματος στις 9 το πρωί, ενώ στις 11.30 πμ αντιπροσωπεία της θα επισκεφθεί το εργοστάσιο του ΟΣΕ στην περιοχή "Ρετσίνα", για να ενημερώσει και να κουβεντιάσει με τους εργαζόμενους για την απεργιακή τους κινητοποίηση.

Συμπαράσταση στους εκπαιδευτικούς

Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά εκφράζει την αλληλεγγύη του στον δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι η ικανοποίηση αιτημάτων όπως ο ιστορικός στόχος του 15%, η διατήρηση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, η άμεση λύση του κτιριακού προβλήματος σε πρωινή βάρδια, οι διορισμοί από την επετηρίδα για πλήρη επάρκεια θέσεων και η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, δεν μπορεί παρά να συμβάλλουν στην αναγκαία αναβάθμιση της παιδείας και κατά συνέπεια της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.

Με συντριπτική πλειοψηφία, η ΕΛΜΕ Πειραιά ψήφισε αγώνα και για έκτη

βδομάδα

Από τη συζήτηση των καθηγητών με τους εργαζόμενους στους ΗΣΑΠ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ