Eurokinissi |
«Με αφορμή το νοσηρό κλίμα που επικρατεί στο υπουργείο Πολιτισμού επιχειρείται να καλυφθεί ένα "νόμιμο" θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, που εμπορευματοποιεί κάθε τομέα δράσης και πολιτιστικής παρέμβασης.
Αυτή η πολιτική της κυβέρνησης, που οχυρώνεται πίσω από το "νόμιμο" θεσμικό πλαίσιο, οδηγεί χιλιάδες εργαζόμενους σε ομηρία, ένταση της εκμετάλλευσης και έχει παραδώσει τον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά στις συμπληγάδες των εργολάβων και των "χορηγών".
Σε αυτό το έδαφος αναπτύσσονται οι ρουσφετολογικοί μηχανισμοί με τους επίσημους θεσμούς και τους κομματικούς μηχανισμούς.
Σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε τους φωτογραφικούς διαγωνισμούς, όπως αυτός των 148 ατόμων για τη "Γενική Γραμματεία Ολυμπιακής Ανάπτυξης", τις ψευδεπίγραφες διακηρύξεις ωρομισθίων που δε δημοσιοποιούνται καν.
Στο όνομα του θεσμικού πλαισίου (1958/1991 και νόμ. 3525) της δήθεν αυτεπιστασίας και των επειγουσών αναγκών στοιβάζονται στην ομηρία χιλιάδες εργαζομένων για χρόνια. Στην ίδια κατεύθυνση αξιοποιούνται οι διάφοροι οργανισμοί, που χρόνια στήνονται και ξεφυτρώνουν για να νομιμοποιούνται ιδιωτικά συμφέροντα και να λειτουργούν ως ένας ακόμη μοχλός για την άλωση των εργασιακών σχέσεων.
Ηδη στο τέλος του προηγούμενου έτους το φαινόμενο τέτοιων προσλήψεων εντάθηκε. Το "Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Εργων" προκήρυξε 140 συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας στο πρόγραμμα "Υδάτινες Διαδρομές", σε μια προκήρυξη που δε δημοσιοποιήθηκε, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι, και με την οποία προσλήφθηκε προσωπικό με κριτήρια απολύτως αδιαφανή, όχι για να εργαστεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, αλλά για να διοχετευτεί σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΠΟ!
Την ίδια στιγμή τα κενά του οργανισμού του 2003 μένουν κατά χιλιάδες ακάλυπτα: Μόνο η φύλαξη μουσείων και αρχαιολογικών χώρων καταγράφει κενό 929 ατόμων, ενώ οι απολύσεις του τελευταίου διαστήματος ανέρχονται σε 600.
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ: Οπως σας είναι γνωστό, μετά το τμήμα έκτασης 13.241,00 Μ2 του Πάρκου Ελευθερίας (δημοτική περιουσία), που δωρήθηκε «άνευ ανταλλάγματος» στο Μέγαρο Μουσικής, με το ΦΕΚ 1061Δ/1995, ακολούθησε άλλη μια, εκτάσεως 1.420,27 Μ2, με το ΦΕΚ 219Α/1998, το οποίο δεν περιλάμβανε σκαρίφημα με τη θέση της παραχωρούμενης έκτασης.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Εύα Μελά, Λιάνα Κανέλλη, Λίλα Καφαντάρη και Γιώργος Μαυρίκος ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό και τον καλούν να καταθέσει μέσα στις προθεσμίες που ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής όλα τα σχετικά έγγραφα:
ΧΡΗΣΗ ΕΘΙΣΤΙΚΩΝ ΨΥΧΟΤΡΟΠΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΠΡΟΛΗΨΗ - ΕΛΕΓΧΟΣ - ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ): Στις αρχές Φλεβάρη 2008 τέθηκε σε εφαρμογή η Πάγια Διάταξη υπ' αριθμ. 10-2/2007 για όλο το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, κωδικοποιώντας σε ενιαίο θεσμικό κείμενο σειρά νόμων, διαταγμάτων, οδηγιών και προεδρικών διαταγμάτων για τη χρήση εθιστικών ψυχοτρόπων ουσιών από προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, Κώστας Αλυσανδράκης, Γιάννης Ζιώγας, Γιώργος Μαυρίκος και Βέρα Νικολαΐδου ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό:
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗ «ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ» ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ: Η κατασκευή εργοστασίου ηλεκτρικής ενέργειας στη «Χαλυβουργική» είναι επακόλουθο των αντιλαϊκών επιλογών των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες ψηφίζοντας τους νόμους 3426/2005 προωθούν τη μετατροπή της ΔΕΗ σε ιδιωτική επιχείρηση μέσω της μετοχοποίησης. Ανοιξαν έτσι το δρόμο για την είσοδο στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, σε όλους τους φιλόδοξους επενδυτές.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Δήμος Κουμπούρης, Λιάνα Κανέλλη, Νίκος Καραθανασόπουλος, Εύα Μελά και Γιώργος Μαυρίκος ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό τι μέτρα θα πάρει ώστε να μη γίνει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στη «Χαλυβουργική» και συνολικά στο Θριάσιο Πεδίο.
-- Στοιχεία για σχολικά ατυχήματα, αν συλλέγει το υπουργείο Παιδείας.
-- Τι μέτρα παίρνει για την εξασφάλιση όρων υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία;
-- Υπάρχει φορέας που πιστοποιεί την καταλληλότητα των σχολικών κτιρίων;
-- Ποιο είναι το προβλεπόμενο τελικό κόστος του έργου του Μεγάρου Μουσικής και πότε θα ολοκληρωθεί;
-- Πόσα χρήματα έχουν δαπανηθεί για την «ολοκλήρωση» από το 2005 μέχρι σήμερα;
-- Ποια είναι η ετήσια επιχορήγηση του Μεγάρου Μουσικής από τον τακτικό, από τις δημόσιες διοικήσεις και τον ειδικό λογαριασμό;