ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Ιούνη 2005
Σελ. /48
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τούτων δοθέντων ... οπορτουνισμός

«

Τούτων δοθέντων», δηλαδή του καπιταλισμού, οι θέσεις του ΚΚΕ για την ακτοπλοΐα είναι ανεδαφικές. Ετσι καταλήγουν τα άρθρα στελεχών του ΣΥΝ στον τοπικό Τύπο των νησιών, που αφορούν στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα της χώρας μας, εστιάζοντας την κριτική τους στη θέση του Κόμματος για Δημόσιο Εθνικό Φορέα Ακτοπλοΐας.

«Μέχρι να εκπληρωθούν οι θέσεις του ΚΚΕ, εγώ θα έχω πεθάνει...», συμπληρώνουν προφορικά άλλα στελέχη τους στις πρόσφατες κινητοποιήσεις στα λιμάνια.

Κοινός παρονομαστής στη λογική του ΣΥΝ η προσαρμογή στο σύστημα, η υποταγή στις συνθήκες της «ασύδοτης καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης» - λες και μπορούσε να είναι και μη ασύδοτη - η συμμόρφωση των θέσεων του ΚΚΕ με τις υποδείξεις των αφεντικών, όπως άλλωστε κάνει ο ΣΥΝ. Μπορεί, βέβαια, το εν λόγω κόμμα στο τελευταίο του συνέδριο να θυμήθηκε το σοσιαλισμό με δημοκρατία - τι άλογος πλεονασμός - αλλά και πάλι τον περιορίζει στο επίπεδο των μεταρρυθμίσεων εκείνων που είναι αποδεκτές από τους καπιταλιστές. Με λίγα λόγια, στο κλασικό ερώτημα μεταρρύθμιση ή επανάσταση, ο ΣΥΝ είναι σαφής με το μέρος της πρώτης.

Ο οπορτουνισμός τους φτάνει σε τέτοιο σημείο, ώστε να θεωρούν διεκδίκηση μια στρατηγική που θα απευθύνεται κατά πρώτο λόγο στους καπιταλιστές της Ευρώπης να πάρουν πίσω τις διατάξεις για την απελευθέρωση των συγκοινωνιών - δηλαδή να αυτοκαταργηθούν ως τέτοιοι που είναι - και κατά δεύτερο θα απευθύνεται στην κυβέρνηση, στους ντόπιους τοποτηρητές του κεφαλαίου, για να κάνει θεσμικές παρεμβάσεις «προς όφελος των κατοίκων των ακριτικών νησιών και όχι των εφοπλιστών». Πιστοί στο δόγμα του Μπερνστάιν, η κίνηση είναι το παν ο τελικός στόχος τίποτε, δεν μπορούν να δουν ότι το λαϊκό κίνημα για να είναι αποτελεσματικό πρέπει τα βραχυπρόθεσμα αιτήματά του, που διά της δύναμής του και της επιβολής του μπορεί να γίνουν δεκτά εν μέρει στον καπιταλισμό, να συνδέονται με τα μακροπρόθεσμα, που είναι η απελευθέρωσή του από τα σημερινά δεσμά. Αλλιώς είναι σαν να προσπαθεί με ασπιρίνες να θεραπεύσει τον καρκίνο. Στα δικά μας τοπικά δεδομένα, πέρσι με τον αγώνα καταφέραμε να διατηρηθούν οι εκπτώσεις, να συγκρατηθούν κάπως οι τιμές. Φέτος ξεκινάμε από καλύτερες οργανωτικά θέσεις αλλά ο αντίπαλος και πιο οργανωμένος είναι και πήρε και πάλι τις αυξήσεις του τριπλάσιες από τον πληθωρισμό και συνεχίζει την επίθεσή του έχοντας στο πλευρό του την κυβέρνηση της ΝΔ και τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και θέσεις, όπως του ΣΥΝ, που δεν αμφισβητούν την παντοκρατορία του.

Οι παραπάνω αντιφάσεις της πολιτικής του ΣΥΝ είναι γεγονός ότι δεν ακουμπάνε μόνο στον πολιτικαντισμό που τον διακρίνει ως κόμμα, αλλά πρώτα και κύρια ακουμπάνε στον πολιτικό του χαρακτήρα, που έχει αποκτήσει πλέον βαθιά σοσιαλδημοκρατικά χαρακτηριστικά, τα οποία δεν μπορεί να κρύψει.

Είναι τα χαρακτηριστικά που αφορούν στη διαχείριση του καπιταλισμού και των προβλημάτων που δημιουργεί, είναι τα χαρακτηριστικά του συμβιβασμού, της συμβίωσης με το σημερινό σάπιο σύστημα της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Η δήθεν αντινεοφιλελεύθερη ρητορεία τους εκτός από το να ψαρεύει στα θολά νερά, χρησιμοποιείται και ως τρόπος συσπείρωσης δυνάμεων της κλασικής και νέας σοσιαλδημοκρατίας τύπου ΠΑΣΟΚ, των αριστερίστικων γκρουπούσκουλων και άλλων πασιφιστικών κινημάτων, οι οποίες υπό τον τίτλο «Κοινωνικό Φόρουμ» και με κοινό παρονομαστή τον αντικομμουνισμό μάχονται για έναν άλλο κόσμο εφικτό αλλά και αποδεκτό σε τελική ανάλυση από τον καπιταλισμό.

Οταν τα κέρδη του κεφαλαίου και στην Ελλάδα είναι ασύλληπτα σε αυξήσεις, όταν μόνο το 2005 θα εκτιναχτούν σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη λόγω των ρυθμίσεων του νέου αναπτυξιακού νόμου της ΝΔ, λόγω των αυξήσεων στο ΦΠΑ, λόγω της εισοδηματικής πολιτικής με τους μισθούς πείνας και λόγω των άλλων χαριστικών ρυθμίσεων, οι του ΣΥΝ αδυνατούν να κατανοήσουν γιατί το ΚΚΕ προτείνει μείωση των ναύλων μέχρι και 50% χωρίς επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς δηλαδή και πάλι εμείς να πληρώσουμε τη νύφη, γιατί προτείνει Δημόσιο Εθνικό Φορέα Ακτοπλοΐας.

Γι' αυτό και μας ζητά να συμμορφωθούμε και να προσαρμοστούμε στην καπιταλιστική πραγματικότητα. Με τα ψίχουλα των αφεντικών μας να χτίσουμε τα όνειρά μας και τα όνειρα των παιδιών μας. Αυτός είναι ο κόσμος τους, του λίγο καλύτερα, αλλά τόσο όσο μας επιτρέπουν. Δικαίωμά τους αναφαίρετο, γι' αυτό πολλοί από αυτούς που σήμερα απαρτίζουν την ηγεσία του ΣΥΝ φύγανε από το ΚΚΕ, γι' αυτό συνεργάζονται και συναγελάζονται με όμορους προς αυτούς χώρους στη ΓΣΕΕ, στην ΑΔΕΔΥ και στα άλλα συνδικαλιστικά όργανα.

Το ΚΚΕ, όμως, έχει συγκεκριμένη πρόταση που ακουμπά και στο σήμερα των αγώνων και στο αύριο της οικοδόμησης του σοσιαλισμού. Δεν κρύβουμε από κανέναν ότι η θέση μας για Δημόσιο Εθνικό Φορέα Ακτοπλοΐας είναι μια πρόταση που προϋποθέτει μια κυβέρνηση λαϊκής εξουσίας, που στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας, στο όνομα των δικαιωμάτων του εργαζόμενου λαού, θα κοινωνικοποιήσει τις ακτοπλοΐες. ΝΑΙ, θα τις πάρει από τα χέρια των εφοπλιστών και θα τις θέσει στην υπηρεσία των πληβείων της χώρας μας. Μην ανατριχιάζετε!!! Αυτή η λαϊκή εξουσία με την εργατική τάξη και τους άλλους συμμάχους της μπορεί να οικοδομήσει την κοινωνία της κατάργησης της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, το σοσιαλισμό.

«Μα εμείς μπορεί να πεθάνουμε μέχρι τότε...». Εμείς απαντάμε. Και όχι μόνο εμείς! Ομως αξίζει να ζει κανείς και να πεθαίνει για ένα ιδανικό! Αξίζει να αγωνίζεται ανυπότακτα ορθοστατών και ορθοβαδίζων παρά να δίνει γην και ύδωρ στους κάθε μορφής «κατακτητές» της ζωής μας. Ο σύντροφός μας Χαρίλαος Φλωράκης έζησε στη μεστή ζωή του όχι μόνο τις μεγάλες στιγμές του κομμουνιστικού κινήματος, αλλά και την ανατροπή του. Κι όμως, ούτε στιγμή δεν κιότεψε, δεν υπέστειλε τη σημαία. Γι' αυτό κι εμείς συνεχίζουμε, ακόμα κι αν δε ζήσουμε το σοσιαλισμό. Θα τον ζήσουν οι επερχόμενες γενιές και θα 'ναι ντάλα μεσημέρι, όπως έλεγε ο Κώστας Λουλές.

Τα υπόλοιπα είναι παραμύθια «για την ενότητα της αριστεράς» ή το πολύ πολύ για την «ενότητα πάνω στο πρόβλημα»...


Μάρκος ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ