Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για τα κενά εκπαιδευτικών συζητήθηκε στη Βουλή
Ξεκινώντας από το... δεν υπάρχει πρόβλημα, παραδεχόμενος στη συνέχεια ότι υπάρχουν περίπου 100 κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δύο μήνες μετά την έναρξη των σχολείων (!) και καταλήγοντας ότι δεν θα κάνουμε διορισμούς εκεί που υπάρχουν πλεονάζουσες ώρες εκπαιδευτικών, εμφανίστηκε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στη συζήτηση προχτές της Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή για τα κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, περιέγραψε στην Ερώτηση τα προβλήματα των σχολείων, τονίζοντας ότι τα κενά είναι υπαρκτά, «και είναι υπαρκτά όχι επειδή το λέμε εμείς, κύριε υπουργέ, αλλά επειδή το ζουν εκατοντάδες, χιλιάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα», όπως είπε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε: «Η πραγματικότητα ακόμη και σήμερα, δύο μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων, είναι διαφορετική και καθόλου μα καθόλου κανονική. Οσοι ζουν, κύριε υπουργέ, στην εκπαίδευση και όσοι έχουν μια στοιχειώδη εικόνα για αυτήν, γνωρίζουν ότι τα περισσότερα ολοήμερα δεν μπορούν να φτιάξουν κανονικό πρόγραμμα μέχρι τις 4 το απόγευμα, σήμερα 30 του Οκτώβρη, και υποβαθμίζονται αυτά τα σχολεία, τα ολοήμερα, όλο και περισσότερο. Ολα αυτά γίνονται και μετά από το βαρύ χτύπημα που δέχτηκε το ολοήμερο σχολείο από τη δική σας κυβέρνηση». Εφερε δε συγκεκριμένα παραδείγματα για τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Μενίδι, τη Σκιάθο και τη Σκόπελο, αλλά και τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.
Ο υπουργός, ενώ στην αρχή αρνιόταν το πρόβλημα, ισχυριζόμενος ότι το ΚΚΕ έχει λάθος στοιχεία, στη συνέχεια αναδιπλώθηκε και παραδέχτηκε την ύπαρξη κενών, ισχυριζόμενος ότι η κατάσταση είναι απλώς καλύτερη από πέρυσι. Αντί όμως να δώσει μια απάντηση για το πότε θα καλυφθούν οι ελλείψεις, επέλεξε να επιτεθεί στις μαθητικές κινητοποιήσεις και στους γονείς που στέκονται στο πλευρό των διεκδικήσεων των παιδιών τους, κάνοντας μάλιστα και υποδείξεις για τα αιτήματα του μαθητικού κινήματος! «Είναι υπεύθυνο Σύλλογοι Γονέων να παίρνουν τα παιδιά και να λένε κάνουμε συλλαλητήριο για ένα ουσιαστικό σχολείο, αυτό είναι το αίτημα, για ένα ουσιαστικό σχολείο τα παιδιά χάνουν ώρες;», είπε συγκεκριμένα. Και αυτή την ίδια επίθεση σε γονείς και μαθητές για να κουκουλώσει τα υπαρκτά και μεγάλα προβλήματα (ίδια με τις επιθέσεις που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ) την επανέλαβε στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου του υπουργείου.
Συνεχίζεται η πλατιά εξόρμηση στους σπουδαστές στους χώρους κατάρτισης, που διοργανώνει αυτό το διάστημα η ΚΝΕ, με δεκάδες περιοδείες στελεχών της, αλλά και στελεχών του ΚΚΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα, Τετάρτη, περιοδείες θα γίνουν στα δημόσια ΙΕΚ Αγ. Δημητρίου και Αμπελοκήπων και αύριο, Πέμπτη, στα δημόσια ΙΕΚ Κηφισίας, Σιβιτανιδείου, Ηλιούπολης, Γλυφάδας, Χίου και στα δημόσια ΙΕΚ των Νοσοκομείων Παίδων «Αγ. Σοφία», Γεν. Κρατικού Νίκαιας και «Ευαγγελισμού». Αντίστοιχα, γίνονται περιοδείες στις ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Καλαμακίου (σήμερα), Αιγάλεω (αύριο) και Χίου (την Παρασκευή).
Στην ανακοίνωσή της, με την οποία απευθύνεται στους σπουδαστές των δημόσιων ΙΕΚ, η ΚΝΕ τονίζει, μεταξύ άλλων:
«Αυτοί που καταδικάζουν τη ζωή και το μέλλον μας... να μας βρουν απέναντί τους!
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει μεγάλο θράσος. Μιλά για "αναβάθμιση της τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης". Την παρουσιάζει ως διέξοδο προς ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
Τα σποτάκια του υπ. Παιδείας με τα καλογυαλισμένα εργαστήρια, τους ευτυχισμένους εκπαιδευτικούς και τους τυχερούς μαθητές δεν μπορούν να κρύψουν την κατάσταση που έχουν διαμορφώσει όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα και επεκτείνει η σημερινή των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Τα "ωραία" λόγια τους δεν μας πείθουν... καταρρέουν μπροστά στην πραγματικότητα...
Η συλλογική οργάνωση και δράση μέσα σε κάθε σχολή και χώρο δουλειάς είναι ο δρόμος για την κάλυψη των αναγκών μας στο σήμερα και στο αύριο.
Στη σχολή και στην πρακτική άσκηση... κανένας μόνος του! Ερχόμαστε σε επαφή με τους Συλλόγους Σπουδαστών των δημόσιων ΙΕΚ. Οργανώνουμε τον αγώνα μας μαζί με τα σωματεία που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ και μας στηρίζουν. Φτιάχνουμε Επιτροπές Αγώνα από την πρώτη μέρα στα τμήματά μας και στο ΙΕΚ μας».
Με μια καλαίσθητη πρόσκληση που κοσμείται με σοβιετικές αφίσες καλεί η Οργάνωση των Εκπαιδευτικών στην εκδήλωση |
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης:
-- Κεντρική ομιλία από τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
-- Θεματική παρέμβαση: Η δυναμική της οργάνωσης της σχολικής ζωής, ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σχολείο της σοσιαλιστικής διαπαιδαγώγησης.
-- Προβολή βίντεο.
-- Θεατρικό δρώμενο με αποσπάσματα από το μυθιστόρημα της Λ. Κοσμοντεμιάνσκαγια «Ζόγια και Σούρα».
-- Μουσικό πρόγραμμα.
Από τις ξεναγήσεις μέσα στο Μουσείο |
Δεκάδες παιδιά συναντήθηκαν το πρωί της Κυριακής στο Μουσείο, όπου ξεναγήθηκαν σε δυο γκρουπ, ανάλογα με την ηλικία τους. Μέσα από τα εκθέματά του ήρθαν σε επαφή με λαμπρές σελίδες της Ιστορίας που έγραψε ο λαός μας, άκουσαν για το πραγματικό «Οχι» που είπε ο λαός μας, κόντρα στην προπαγάνδα των σχολείων τους που μπροστά στην επέτειο λιβάνιζαν τον δικτάτορα Μεταξά, άκουσαν για τον Ναπολέοντα Σουκατζίδη και τους 200 εκτελεσμένους της Πρωτομαγιάς του '44, για την Ηρώ Κωνσταντοπούλου, που στο Μουσείο εκτίθενται τα έπιπλά της σε ειδική αίθουσα που φέρει το όνομά της κ.ά. Η επίσκεψη συνεχίστηκε στο «Θυσιαστήριο της Λευτεριάς», το μνημείο των εκτελεσμένων, που γέμισε τα παιδιά γνώσεις και συγκίνηση, ενώ η εκδρομή συνεχίστηκε με ομαδικά παιχνίδια και πικ νικ στα γρασίδια το μεσημέρι.
Το σχεδιασμό της για την Ανώτατη Εκπαίδευση, ο οποίος υπαγορεύεται από τις μνημονιακές δεσμεύσεις και από τη στρατηγική ακόμα πιο οργανικής σύνδεσης με τις ανάγκες της αγοράς σε περιφερειακό επίπεδο, προωθεί με εντατικά βήματα η κυβέρνηση. Στο πλαίσιο αυτό, η πορεία των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων είναι από τα βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, όπως σημείωσε ο υπουργός Παιδείας χτες σε συνέντευξη Τύπου.
Η πιο άμεση παρέμβαση είναι η ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το οποίο θα προκύψει από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά και, όπως ανακοινώθηκε, εντός του Γενάρη θα αρχίσει να λειτουργεί η Διοικούσα Επιτροπή του, που θα ολοκληρώσει τη μεταβατική περίοδο λειτουργίας, με στόχο το Ιδρυμα να βρίσκεται στο επόμενο μηχανογραφικό δελτίο.
Επίσης, σημαντικό κομμάτι για την «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας τη λειτουργία διετών δομών, που έρχονται να προστεθούν στο «μενού» προγραμμάτων και πτυχίων της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Οπως είπε, σε πρώτη φάση θα απευθύνονται αποκλειστικά σε αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων και στόχος είναι να εξασφαλιστεί η δυνατότητα πρακτικής άσκησης σε όσους φοιτούν σε αυτά.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον του εκπαιδευτικού προσωπικού των Ιδρυμάτων, είπε πως δεν θα διαταραχθεί καμία συνθήκη εργασίας, ενώ ειδικά για το έκτακτο προσωπικό των ΤΕΙ σημείωσε ότι θα διατηρηθεί το καθεστώς των συμβασιούχων και οι διετείς δομές θα στελεχώνονται και με ένα τέτοιο προσωπικό.
Παράλληλα με τη διαδικασία συγχώνευσης των δύο ΤΕΙ, και με σπουδαστές και εργαζόμενους να εκφράζουν μια σειρά ερωτήματα, γνωρίζοντας τα εμπόδια που υπάρχουν συνολικά στις σπουδές και την ανασφάλεια για το μέλλον, σε εξέλιξη βρίσκονται μια σειρά συζητήσεις μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Επιτροπές έχουν συγκροτηθεί ανάμεσα στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΤΕΙ Θεσσαλίας και το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και υπάρχει συνεργασία ανάμεσα στο ΤΕΙ και το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Τέλος, χτες, αναφερόμενος μεταξύ άλλων στο ζήτημα της εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «απώτερος στόχος» είναι - εκτός από τις Ιατρικές, τα Πολυτεχνεία και ενδεχομένως τις Νομικές - να μην υπάρχει κλειστός αριθμός εισαγομένων.