Λυδία Κονιόρδου |
Ο σκηνοθέτης, παιδαγωγός και ερευνητής Ανατόλι Βασίλιεφ προσεγγίζει για πρώτη φορά τη «Μήδεια» του Ευριπίδη. Εχει προηγηθεί η σκηνοθεσία του έργου «Μήδειας υλικό» του Χάινερ Μίλερ.
Τι ακριβώς είναι η πράξη της προδομένης βάρβαρης μάγισσας που σκοτώνει τα παιδιά της, καταγγέλλοντας την ανδρική απιστία και την άνιση γυναικεία μεταχείριση; «Αθλιότατον φυτόν»; Η πρώτη απάντηση που έρχεται στο νου είναι «εκδίκηση», λέει η Βαλερί Ντρεβίλ που ερμήνευσε τη μιλερική ηρωίδα. Ομως ο Βασίλιεφ αντικαθιστά τη λέξη «εκδίκηση» με τη λέξη «θυσία». Πώς θα ειπωθεί ένα ποιητικό κείμενο, χωρίς τη στερεότυπη έκφραση του λόγου και του συναισθήματος, είναι το δεύτερο ερώτημα στο οποίο στρέφεται ο Ρώσος δάσκαλος και σημειώνει: «Τη μάνητα ψάλλε θεά της κόρης του Αιήτη, την τρομερή, που σώριασε καημούς στους Κορινθίους, απ' όταν φιλονίκησαν και πρωτομπήκαν σ' έχθρα, ο κυβερνήτης της Αργώς, ο Βασιλιάς Ιάσων και λαγγεμένη από έρωτα η Μήδεια απ' την Κολχίδα».
Σόνια Θεοδωρίδου |
Παντελής Θαλασσινός - Γιώτα Νέγκα |
«Λοκαντιέρα» από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου |
Γιάννης Ιωάννου - Καλλιόπη Βέττα |