ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 6 Απρίλη 2008
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΑΞΟΝΩΝ
Πολλαπλό ξεζούμισμα του λαού

Οι αυξήσεις - «φωτιά» των διοδίων κατά 45% έως 180% είναι μόνο η αρχή

Οι αυξήσεις - «φωτιά» που επιβλήθηκαν από την περασμένη βδομάδα στο χαράτσι των διοδίων σε τρία τμήματα των εθνικών οδικών αξόνων και κυμαίνονται από 45% έως και 180%, μαζί με αυτές στο Ρίο - Αντίρριο που προηγήθηκαν, αλλά και με αυτές που έπονται στο υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο, αποδεικνύουν ανάγλυφα την αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Μια πολιτική που ιδιωτικοποιεί τα πάντα, ώστε να θησαυρίζουν κάποιοι μονοπωλιακοί επιχειρηματικοί όμιλοι, φορτώνοντας όλο και νέα βάρη στο λαό, ο οποίος ζει ήδη με το φάσμα της ανεργίας, με διαρκώς όλο και πιο «πελεκημένα» τα ασφαλιστικά, δημοκρατικά και εργασιακά του δικαιώματα, αλλά και με αυξήσεις - εμπαιγμό του ενός ευρώ στα μεροκάματά του.

Ο «Ρ» από την πρώτη στιγμή είχε προβλέψει και καταγγείλει το τι θα συμβεί, από τη στιγμή που:

  • Οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», τις οποίες προετοίμασε και δημοπράτησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και υλοποιεί τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ, παραδίνουν τον έναν μετά τον άλλον τους οδικούς άξονες της χώρας στους μεγάλους ιδιωτικούς κατασκευαστικούς ομίλους.
  • Τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», αν και θα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια, ιεραρχούνται, δημοπρατούνται, κατασκευάζονται και λειτουργούν με τη λογική των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και με κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου και όχι την εξυπηρέτηση των αναγκών της λαϊκής οικογένειας.

Τώρα πια, αυτό το βλέπουν και το αισθάνονται όλοι στο «πετσί» τους...

Διαρκές χαράτσωμα

Οι τεράστιες προσαυξήσεις των διοδίων κατά 45% έως 180%, που επιβλήθηκαν από την περασμένη βδομάδα - και μάλιστα πριν καν ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων - είναι μόνο η αρχή.

Σύμφωνα με τις «συμβάσεις παραχώρησης», οι ιδιωτικοί επιχειρηματικοί όμιλοι αποκτούν το δικαίωμα να επιβάλλουν και νέες αυξήσεις στα διόδια σε δύο περίπου χρόνια και με την ολοκλήρωση κάποιων τμημάτων των αυτοκινητοδρόμων. Επίσης, έχουν το δικαίωμα να αναπτύξουν και νέους (μετωπικούς και πλευρικούς) σταθμούς διοδίων, ώστε αυτοί να βρίσκονται σε απόσταση 50 περίπου χιλιομέτρων ο ένας από τον άλλον. Τέλος, να τιμολογούν τα διόδια με το χιλιόμετρο, δηλαδή με την απόσταση που διανύει κάθε όχημα και με τη βοήθεια ηλεκτρονικών και δορυφορικών συστημάτων, αλλά και να τα εισπράττουν μέσω τραπεζικών καρτών ή άλλων ειδικών καρτών. Δεν είναι μάλιστα λίγοι που πιστεύουν ότι το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργήθηκε στα διόδια την πρώτη μέρα επιβολής των αυξήσεων, έγινε προκειμένου οι οδηγοί να σπεύσουν να προμηθευτούν τέτοιες κάρτες και ηλεκτρονικά συστήματα (π.χ. e-pass) ώστε οι μεγαλοεργολάβοι να προεισπράττουν ακόμη και αυτά τα διόδια που τώρα προεισπράττονται για να γίνουν τα έργα! Αλλωστε σε διάταγμα του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη λειτουργικότητα των συστημάτων αυτών, προβλέπεται ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα πρέπει το μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεων διοδίων να γίνεται με ηλεκτρονικά συστήματα...

Μετά μάλιστα την ολοκλήρωση όλων των έργων, που υπολογίζεται γύρω στο 2011, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν νέες αυξήσεις, έτσι ώστε ο λαός να πληρώνει από 5,5 έως 6,5 λεπτά το χιλιόμετρο (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και του πληθωρισμού από το 2003), έναντι περίπου 1,7 λεπτών που πλήρωνε μέχρι την περασμένη βδομάδα.

Και, βέβαια, οι αυξήσεις δε σταματούν εδώ, αφού στα 30 χρόνια που θα εκμεταλλεύονται τους εθνικούς άξονες οι ιδιωτικοί όμιλοι θα μπορούν να επιβάλλουν ετήσια αύξηση στο χαράτσι, με βάση την αύξηση του πληθωρισμού...

Συμβάσεις πολλαπλής αφαίμαξης του λαού

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι «συμβάσεις παραχώρησης» που ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τη ΝΔ και από το ΠΑΣΟΚ (την τελευταία για το τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα «πρόλαβε» να την ψηφίσει και το ΛΑΟΣ), αποτελούν συμβάσεις πολλαπλής αφαίμαξης για το λαό, ο οποίος και τα χρηματοδοτεί από την άγρια φορολογία που του γίνεται και τα κατασκευάζει με το δικό του ιδρώτα - πολλές φορές και με το αίμα του - αλλά και αναγκάζεται να τα χρυσοπληρώνει ξανά για δεκαετίες για τη χρήση τους.

Ας δούμε πώς:

  • Οι ιδιωτικοί επιχειρηματικοί όμιλοι συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια, καλύπτοντας με αυτά λιγότερο από το 10% του συνολικού κόστους. Για παράδειγμα, στη «σύμβαση παραχώρησης» για το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη, σε ένα κατασκευαστικό - μελετητικό κόστος 882,2 εκατ. ευρώ η ίδια συμμετοχή της κοινοπραξίας είναι μόνο 55 εκατ. ευρώ, δηλαδή 6,2%, και άλλα 50 εκατ. ευρώ, που αποτελούν το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας... Το ίδιο συμβαίνει και στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, όπου με ένα συνολικό κόστος 2,807 δισ. ευρώ οι ιδιώτες θα καταβάλουν περίπου 240 εκατομμύρια ή το 8,5% του συνόλου του κόστους του έργου, εκ των οποίων μάλιστα τα 100 εκατομμύρια θα αποτελέσουν μετοχικό κεφάλαιο. Ουσιαστικά, δηλαδή, αν αφαιρεθούν και αυτά, τότε η συμμετοχή του ιδιώτη σ' αυτό το έργο θα είναι 4,3%! Οπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι ακόμη και αυτά τα ελάχιστα ποσά καλύπτονται από τις εισπράξεις των διοδίων που τους παραχωρούνται προκαταβολικά - και μάλιστα δραστικά αυξημένα!
  • Αντίθετα, ο ελληνικός λαός καταβάλλει με «ζεστό» χρήμα από τον κρατικό προϋπολογισμό ή και από κοινοτικές επιδοτήσεις ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό του συνολικού κόστους, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από δάνεια. Για παράδειγμα, για τον άξονα Κορίνθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη το Δημόσιο θα καταβάλει 330 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 37% του συνολικού κατασκευαστικού κόστους (882 εκατ. ευρώ). Για την Ιόνια Οδό το Δημόσιο καταβάλλει 330 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 29,5% του συνολικού κόστους (1.120 εκατ. ευρώ).
  • Επιπλέον, παραχωρούνται στους ιδιωτικούς ομίλους, για να τα εκμεταλλευτούν επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που κατασκευάζονται σήμερα με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού. Συγκεκριμένα: Για λογαριασμό του ομίλου της Ιονίας Οδού κατασκευάζονται οι παρακάμψεις Αγρινίου, τμήματα του Μαλιακού και το έργο Σχηματάρι - Χαλκίδα. Για λογαριασμό του ομίλου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη κατασκευάζονται τα τμήματα Σήραγγα Ραψομάτη - Λεύκτρο και Παραδείσια - Τσακώνα. Για λογαριασμό του ομίλου Κεντρικής Ελλάδας κατασκευάζεται το μεγαλύτερο τμήμα του Μαλιακού. Στον όμιλο Μαλιακός - Κλειδί θα παραδοθούν τα τμήματα Ράχες - Λάρισα που μόλις ολοκληρώθηκαν. Στον όμιλο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα παραδίδονται τα τμήματα της Κακιάς Σκάλας και της παράκαμψης Πάτρας που πρόσφατα παραδόθηκαν στην κυκλοφορία.
  • Τέλος, σε μερικά από τα έργα, εκτός όλων των άλλων, παρέχονται και επιδοτήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τις κοινοπραξίες! Για παράδειγμα, αυτό συμβαίνει στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας (η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει και τα 400 εκατ. ευρώ) και Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης (132 εκατ. ευρώ).
Εξυπηρετούν ευρύτερες βλέψεις του κεφαλαίου

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι τα έργα αυτά είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να διευκολύνουν τις ευρύτερες βλέψεις του μεγάλου κεφαλαίου. Να εξασφαλίζουν, ευρύτερα, τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, τη ρωσική, την ασιατική για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου.

Επίσης, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου για διάφορες επενδύσεις εκατέρωθεν των οδικών αυτών αξόνων. Για παράδειγμα, η χωροθέτηση του οδικού άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας, είναι τέτοια που να διαπερνά την περιοχή Καϊάφα Ηλείας (η οποία κατά σύμπτωση κάηκε πέρσι το καλοκαίρι), ώστε να διευκολυνθούν τα σχέδια εμπορευματοποίησης στην περιοχή, δηλαδή ανάπτυξης μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, γηπέδων γκολφ, κέντρων θαλασσοθεραπείας κ.ά.

«Στον αέρα» οι εργαζόμενοι

Στον «αέρα» βρίσκονται στο μεταξύ οι περίπου 500 εργαζόμενοι στα διόδια, υπάλληλοι του υπό κατάργηση Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, οι οποίοι καλούνται να εγκαταλείψουν σταδιακά τις εργασίες τους, αφού οι σταθμοί καταλαμβάνονται από τους ιδιωτικούς ομίλους. Με βάση το νόμο, έχουν το δικαίωμα να καταταγούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, τους δόθηκαν κάποιοι κατάλογοι με θέσεις του Δημοσίου, προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις και να δηλώσουν ποιες προτιμούν. Ωστόσο, δε διευκρινίστηκε ποιο θα είναι το νέο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς. Ετσι εκφράζουν τη δικαιολογημένη ανησυχία τους. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι από μεριάς κάποιων ιδιωτικών ομίλων ασκείται πάνω τους τρομοκρατία, καθώς, όπως καταγγέλλουν στον «Ρ», τους απαγορεύτηκε να μιλούν στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης!

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Από κινητοποίηση της ΝΑΣ
Από κινητοποίηση της ΝΑΣ
«Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Δημόσιες, σύγχρονες δωρεάν συγκοινωνίες. Εργα και υποδομές που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και το περιβάλλον». Με αυτές τις βασικές θέσεις και συνθήματα το ΚΚΕ οργανώνει τον αγώνα του, για να καταργηθούν τα υπέρογκα και προκλητικά χαράτσια που έχουν δρομολογήσει και επιβάλει διαχρονικά οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, καλώντας το λαό να παλέψει μαζί του.

Οι κινητοποιήσεις που οργανώθηκαν την περασμένη Παρασκευή το απόγευμα από τις δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, κατά τις οποίες έπεσαν οι μπάρες των διοδίων για δύο ώρες περίπου στους σταθμούς των Αφιδνών και της Ελευσίνας, δεν ήταν ούτε οι πρώτες και δε θα είναι ούτε οι τελευταίες.

Η ενισχυμένη δύναμη που έδωσε ο λαός και οι εργαζόμενοι στο ΚΚΕ και στις εκλογές στις 16 Σεπτέμβρη, θα αξιοποιείται με αυτόν τον τρόπο. Δηλαδή, με δραστηριότητες, πρωτοβουλίες και αγώνες στους δρόμους, στις εργατικές συνοικίες, στους χώρους δουλειάς.

«Οι αυξήσεις - φωτιά (από 45% έως 180%) που έγιναν στα διόδια είναι μόνο η προκαταβολή στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, υπογράμμιζε σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, αμέσως μόλις ανακοινώθηκαν οι προκλητικές αυξήσεις». Και επισήμανε ότι «η οργή και η αγανάκτηση των οδηγών είναι δικαιολογημένη, αλλά δεν αρκεί. Το KKE καλεί σε αγώνα για να καταργηθούν όλα τα διόδια. Να εμποδίσει ο λαός τα αντιλαϊκά μέτρα. Δράση τώρα στα σωματεία, στους συλλόγους κ.α. διεκδικώντας την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών της λαϊκής οικογένειας. Ανυπακοή και αντιπαράθεση με την ΕΕ».

Δυναμικές κινητοποιήσεις

«Δρόμοι χωρίς διόδια», ήταν το αίτημα της κινητοποίησης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ πέρσι το καλοκαίρι σε σταθμό της Αττικής Οδού
«Δρόμοι χωρίς διόδια», ήταν το αίτημα της κινητοποίησης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ πέρσι το καλοκαίρι σε σταθμό της Αττικής Οδού
Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή που δρομολογούνταν οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», οι δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ αντέδρασαν δυναμικά. Πέρσι το καλοκαίρι, είχαν πραγματοποιήσει σειρά κινητοποιήσεων και αποκλεισμό σταθμών διοδίων σε όλη τη χώρα, απαιτώντας την κατάργηση του απαράδεκτου αυτού χαρατσιού. Τέτοιες κινητοποιήσεις είχαν γίνει στα διόδια της Αττικής Οδού (σταθμοί Μεταμόρφωσης, Κατεχάκη, Δουκίσσης Πλακεντίας), Αφιδνών, Μαλγάρων Θεσσαλονίκης, Λεπτοκαριάς Πιερίας, Σχηματαρίου, Ελευσίνας, Ρίου Αχαΐας, Ακτιου Πρέβεζας κ.α.

Το ΚΚΕ πάλεψε για τα αιτήματα αυτά και μέσα στη Βουλή, καταθέτοντας σειρά Ερωτήσεων, με πιο πρόσφατη αυτή του περασμένου Γενάρη με αφορμή τις αυξήσεις στα διόδια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.

Υπενθυμίζουμε ότι κινητοποιήσεις με θέμα την κατάργηση των διοδίων διοργάνωσαν το 2006 σε πολλές περιοχές της χώρας (Αθήνα, Καλαμάτα, Πάτρα, Πύργο, Αρκαδία, Αργολίδα κ.α.) οι αγωνιστικοί συνδυασμοί στους δήμους και τις νομαρχίες.

Από την προχτεσινή κινητοποίηση του ΚΚΕ στα διόδια Ελευσίνας
Από την προχτεσινή κινητοποίηση του ΚΚΕ στα διόδια Ελευσίνας
Η διέλευση των οχημάτων προχτές ήταν ελεύθερη στα διόδια των Αφιδνών με παρέμβαση των κομμουνιστών
Η διέλευση των οχημάτων προχτές ήταν ελεύθερη στα διόδια των Αφιδνών με παρέμβαση των κομμουνιστών
Δικαιολογημένη οργή και αγανάκτηση

Την οργή και αγανάκτηση του λαού και μαζικών φορέων έχουν προκαλέσει ήδη οι υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, που επιβλήθηκαν λόγω της ιδιωτικοποίησης των εθνικών οδικών αξόνων, ενώ όλο και πιο πολλοί συμμερίζονται πλέον τη θέση του ΚΚΕ για κατάργηση όλων των διοδίων.

Από σήμερα τα μεσάνυχτα, πρόκειται να ακινητοποιηθούν τα περίπου 20.000 φορτηγά αυτοκίνητα εθνικών μεταφορών, καθώς η Ομοσπονδία των ιδιοκτητών τους αποφάσισε απεργία διαρκείας, αντιδρώντας στις μεγάλες αυξήσεις (136%) των διοδίων στις κατηγορίες αυτές. Κάθε δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή επιβαρύνεται κατά 52 ευρώ.

Η ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδών και η αύξηση των διοδίων προκαλεί την αντίδραση των φορέων των 100.000 ατόμων με αναπηρίες. Κι αυτό επειδή ουσιαστικά καταργούνται δύο πρόσφατες μάλιστα υπουργικές αποφάσεις - η πρώτη το Μάη του 2007 και η άλλη πριν από ένα μήνα - με τις οποίες απαλλάσσονταν όλα τα οχήματα των ΑμΕΑ από την υποχρέωση της καταβολής διοδίων. Οι εκπρόσωποι των αναπήρων κάνουν λόγο για πρωτοφανή εμπαιγμό της κυβέρνησης, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να μειώσει τις αντιδράσεις τους, διοχέτευε στους δημοσιογράφους ότι έχει γίνει συνεννόηση με τους μεγαλοεργολάβους και αυτοί δέχτηκαν να αφήνουν τα αυτοκίνητα των ΑμΕΑ να περνούν ελεύθερα. Ωστόσο οι ίδιοι οι ιδιωτικοί όμιλοι, όπως για παράδειγμα ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», αποκλείουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς σε ανακοίνωσή του γράφει επί λέξει: «Η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. ενημερώνει ότι σύμφωνα με το Νόμο 3506/2007 (άρθρο 25.4), από την καταβολή διοδίων τελών εξαιρούνται μόνο αστυνομικά οχήματα, οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και ασθενοφόρα»...

Τις αυξήσεις των διοδίων καταγγέλλει και η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ), επισημαίνοντας ότι οι αυξήσεις «επιφέρουν νέο κύμα ανατιμήσεων στα προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης και θα είναι ακόμα ένα δυσβάσταχτο κόστος για τα φτωχά λαϊκά στρώματα».

ΠΑΜΕ
«Νέα ληστεία»

Σε ανακοίνωσή του για τις νέες αυξήσεις στα διόδια, η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ χαρακτηρίζει τις αυξήσεις «νέα ληστεία σε βάρος των εργαζομένων» και σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Η νέα αυτή επιδρομή στο εισόδημα των εργαζομένων έρχεται λίγο πριν στεγνώσει το μελάνι από την υπογραφή της άθλιας συμφωνίας από τη ΓΣΕΕ με τον ΣΕΒ της αύξησης του ενός ευρώ περίπου.

Η εργατική τάξη της χώρας μας πληρώνει τριπλά. Πληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής των έργων που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Ξαναπληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία. Πληρώνει πάλι διόδια για να τα χρησιμοποιεί.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, προχωρά στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών αξόνων παραδίδοντάς τους στο μεγάλο κεφάλαιο με τα ΣΔΙΤ.

Τα μεγάλα έργα που έγιναν και θα γίνουν δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων, του λαού, αλλά γίνονται για να εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, τη ρωσική και ασιατική για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου.

Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ καταγγέλλει την κυβέρνηση της ΝΔ για τη νέα ληστεία. Και καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν. Να παλέψουμε: Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς χαράτσια, παντού. Για δημόσιες, σύγχρονες φθηνές συγκοινωνίες και με δωρεάν ζώνη το πρωί. Μείωση των εισιτηρίων την υπόλοιπη μέρα. Για υποδομές και έργα που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να πληρώνει ο λαός».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ