Δεν ξέρετε τι είναι το 813; Είστε τυχεροί! Γιατί δεν είστε αναγκασμένοι να περιμένετε μέσα στο κρύο μισή και περισσότερη ώρα και αυτό να μη λέει να φανεί! Μερικές φορές, δεν έρχεται ούτε στα 45 λεπτά! Ερχεται όποτε του καπνίσει! Και είναι το μοναδικό λεωφορείο που διασχίζει από δεξιά την Αθήνα. Μιλάμε για γραμμή πρώτης ανάγκης.
Κάθε πρωί, λοιπόν, φεύγω από το σπίτι μου και φτάνω στη στάση τραγουδώντας και χορεύοντας! Δεν έχω λόγους να είμαι δυστυχισμένος! Εχω θάψει το νεκροθάφτη μου, είμαι αισιόδοξος άνθρωπος! Εκεί, όμως, τα πράγματα αναποδογυρίζουν! Από χαρούμενος, γίνουμε «Τούρκος»! Και μαζί με μένα γίνονται «Τούρκοι» και άλλοι γείτονες. Γυναίκες έγκυες, γριές, γέροι, παιδιά.
Από τις 365 μέρες του χρόνου είκοσι, άντε το πολύ τριάντα, να έπεσα πάνω στο λεωφορείο. Ή να περίμενα μόνον πέντε ή δέκα λεπτά! Τις υπόλοιπες μέρες καμία συνέπεια. Το λεωφορείο έρχεται όποτε γουστάρει! Και τα γερόντια πρέπει να προλάβουν τη σειρά στο ΙΚΑ στην Ομόνοια.
Εδώ να κάνω μια διευκρίνιση. Οι βρισιές δεν είναι κάθε μέρα οι ίδιες. Αλλάζουν ανάλογα με τις περιστάσεις! Αν το 813 πέρασε πριν την ώρα του, πριν φτάσω εγώ στη στάση, βρίζω και φτύνω προς τον ουρανό, ξέροντας ότι ο νόμος της βαρύτητας θα μου φέρει βρισιές και φτυσίματα επάνω μου. Και μου χρειάζεται αυτή η τιμωρία, αφού εμπιστεύτηκα τα δρομολόγια! Ας άφηνα νωρίτερα τον Αυτιά να συναγωνίζεται τον Παπαδάκη, και τα δίδυμα της ΝΕΤ και του Mega.
Οταν φτάνω στην ώρα μου και εκείνο αρνείται να έρθει, αλλά εγώ δε βιάζομαι, οι βρισιές μου έχουν σαρκαστικό χαρακτήρα. Κάνω πλάκα με τον εαυτό μου! Τον πειράζω, γελάω, τον μουντζώνω. Κάνω ό,τι κάνει ένας βλάκας, που τον έστησαν στο ραντεβού, που περιμένει απέλπιδα σε ένα πεζοδρόμιο. Οταν, όμως, βιάζομαι και αυτό, όπως είναι φυσικό, συμβαίνει τις περισσότερες φορές, τότε οι βρισιές μου βρωμάνε! Είναι τόσα τα νεύρα μου, που αδιαφορώ αν ακούγομαι! Αλλωστε, σιγά την πρωτοτυπία, όλη η στάση βρίζει φωναχτά και μουντζώνει! Αν κάποιος μας ηχογραφήσει θα διαπιστωθεί ότι έχουμε απόλυτο συγχρονισμό, απόλυτη ταύτιση ήχου και εικόνας, φόρμας και περιεχόμενο. Πολλές φορές, μάλιστα, οι βρισιές μας παίρνουν τη μορφή θεατρικών διαλόγων. «Γιατί δεν έρχεται, ρε»; φωνάζει ο ένας. «Γιατί είναι γαϊδούρια», απαντάει ο άλλος. «Γαϊδούρια είμαστε εμείς που περιμένουμε», παρεμβαίνει ο τρίτος. «Τι να κάνουμε, ρε, να τους μαχαιρώσουμε»; αγριεύει ο τέταρτος.
Και να ξέρετε, δεν τους βρίζω χυδαία μόνον για πάρτη μου. Μόνον για το 813. Τους βρίζω και για εσάς! Για τα δικά σας λεωφορεία. Τους βρίζω για τις έγκυες, τους γέροντες, τα παιδιά. Τους βρίζω για τις χιλιάδες, για τα εκατομμύρια εργατοώρες που χάνονται! Τους βρίζω γιατί τα «λεωφορεία» είναι γαϊδούρια και μόνο από βρισιές καταλαβαίνουν!
Υποκριτικές είναι οι δηλώσεις των εκπροσώπων ΕΕ και ΗΠΑ για το περιβάλλον. Πίσω από αυτές κρύβεται η βούληση του κεφαλαίου για νέες μπίζνες |
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες πιστεύουν ότι ένα σχέδιο αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής για τη μετά το 2012 εποχή πρέπει να είναι περιβαλλοντικά αποτελεσματικό και οικονομικά αειφόρο»! Αυτό γράφει σε ειδικό άρθρο του («Ελευθεροτυπία» 6-12-2007) ο πρέσβης των ΗΠΑ Ντ. Σπέκχαρντ, αποκαλύπτοντας το «φαύλο κύκλο» της καπιταλιστικής ανάπτυξης: Πώς να συμβιβάσει κανείς την «περιβαλλοντική αποτελεσματικότητα», με την «οικονομική αειφορία», δηλαδή την ανεξέλεγκτη κερδοφορία του κεφαλαίου στο διηνεκές;
Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι την ίδια ακριβώς μέρα που δημοσιευόταν το συγκεκριμένο άρθρο, κατατέθηκε μελέτη στη διάσκεψη του Μπαλί, σύμφωνα με την οποία οι ΗΠΑ ευθύνονται για το 28% των εκπομπών των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και η πιο αραιοκατοικημένη πολιτεία των ΗΠΑ, το Γουαϊόμινγκ των 510.000 κατοίκων, έχει υψηλότερες εκπομπές τέτοιων αερίων από 69 αναπτυσσόμενες χώρες μαζί, με 357 εκατ. κατοίκους(!) το Τέξας εκπέμπει περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη Βρετανία που έχει τριπλάσιο πληθυσμό, η Καλιφόρνια παράγει περισσότερο από τη Βραζιλία που έχει πενταπλάσιο πληθυσμό, η Φλόριντα εκλύει στην ατμόσφαιρα περισσότερα αέρια θερμοκηπίου από ό,τι η Αυστρία, η Πορτογαλία, η Ελβετία και η Ουγγαρία μαζί...
ΗΠΑ και ΕΕ, στο πλαίσιο του γενικότερου ανταγωνισμού των μονοπωλίων τους, χρησιμοποιούν και το πρόβλημα των κλιματικών αλλαγών για να αποκτήσουν καλύτερες θέσεις. Η ΕΕ στο Μπαλί προτείνει να μειώσουν οι αναπτυγμένες βιομηχανικά χώρες συνολικά τις εκπομπές των αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2020 κατά 30% και μέχρι το 2050 κατά 60-89% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Παρ' όλα αυτά, δεν προωθούν ουσιαστικά μέτρα ευθείας και άμεσης απόδοσης για τη μείωση των αερίων θερμοκηπίου, μεταξύ των οποίων:
Αντίθετα, προωθεί την επέκταση σε όλες τις χώρες των «ευέλικτων μηχανισμών», δηλαδή το άθλιο και αναποτελεσματικό για την προστασία του περιβάλλοντος μέτρο της «εμπορίας ρύπων». Κι αυτό με ρητά διακηρυγμένους στόχους: Πώς θα ξοδευτούν λιγότερα χρήματα από τις επιχειρήσεις. Πώς θα επωφεληθεί το μεγάλο κεφάλαιο κερδοσκοπώντας ασύδοτα και μέσα από το χρηματιστήριο της ρύπανσης. Πώς θα αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα των μονοπωλίων στο πλαίσιο του ενδοϊμπεριαλιστικού ανταγωνισμού και πώς θα διευκολυνθούν οι επενδύσεις τους στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Ηδη η αγορά των ρύπων έχει αγγίξει τα 12 δισ. δολάρια, ενώ προβλέπεται ο τζίρος αυτός να φτάσει έως το 2020 στα 585 δισ. δολάρια, δημιουργώντας ένα νέο είδος κερδοσκόπων καπιταλιστών.
Ενθερμος, βέβαια, υποστηριχτής του μέτρου της εμπορίας των ρύπων είναι και ο ...Νομπελίστας πρώην αντιπρόεδρος των ΗΠΑ και σφαγέας του λαού της Γιουγκοσλαβίας Αλ Γκορ. Προφανώς, επειδή βλέπει ότι από αυτόν τον ανταγωνισμό μπορούν να αποκομίσουν κέρδη και αρκετά μονοπώλια των ΗΠΑ...
Τόσο οι ΗΠΑ, όσο και η ΕΕ επιδιώκουν επίσης στα μέτρα να συνεισφέρουν και οι χώρες εκείνες που χαρακτηρίζονται ως αναδυόμενες οικονομίες (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία κ.ά.), περιορίζοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, με διπλό στόχο:
Ποιος πληρώνει, όμως, το κόστος και της δήθεν διεθνούς εκστρατείας για το κλίμα; Οι λαοί - δηλαδή οι ρυπαινόμενοι - αφού τα μονοπώλια έχουν τη δυνατότητα και το οποιοδήποτε κόστος να το μετακυλίουν στην κατανάλωση.
Παράδειγμα 1ο: «Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Ελλάδα, δεν μπορεί να προτείνεται και να συζητείται χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό κόστος για την κοινωνία και οι αναπτυξιακές επιπτώσεις της κάθε επιλογής. Είναι παραπλανητικό να υποστηρίζεται ότι μπορούμε να έχουμε ταυτόχρονα και χαμηλές τιμές προϊόντων ενέργειας για τον καταναλωτή και προστασία του περιβάλλοντος». Αυτό έγραφε το περιβόητο άρθρο της Οικονομικής Επιθεώρησης της ALPHA BANK, που προωθούσε τις ιδέες της «πράσινης» οικονομίας και αποκάλυψε ο «Ρ» προ ημερών. Δεν πέρασαν λίγες μέρες και η ΔΕΗ πρότεινε τις αυξήσεις - «φαρμάκι», για να ανέβει η ...ανταγωνιστικότητα με τους ιδιώτες των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Παράδειγμα 2ο: Ο ανταγωνισμός για τα βιοκαύσιμα ως εναλλακτικού καυσίμου, μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ, έχει ανεβάσει την τιμή των δημητριακών και έχει εξαντλήσει τα αποθέματά τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με υποσιτισμό όλο και μεγαλύτεροι πληθυσμοί.
Τελικά, ποιος, θα μας προστατεύσει από τους δήθεν προστάτες μας;