Με επιστολή της στον «Ρ», με τίτλο ο «Πολιτικός τους Πολιτισμός», η κομμουνίστρια αγωνίστρια της Εθνικής μας Αντίστασης Μαρία Κ. τονίζει, ανάμεσα στα άλλα:
Στη συνέχεια αναφέρεται στις επιθέσεις κατά του ΚΚΕ, από Καρατζαφέρη, Μητσοτάκη, Πάγκαλο και Δαμανάκη, τους δημοσιογράφους Στάη, Τρέμη, Πρετεντέρη και καταλήγει:
«Τελειώνοντας αυτό το κείμενο που φροντίσαμε, παρά την αγανάκτησή μας, να είναι στα όρια της ευπρέπειας και της σοβαρότητας που χαρακτηρίζει τους κομμουνιστές και άλλους αγωνιστές, θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους εκείνους τους ανθρώπους (όχι τους κομμουνιστές, γι' αυτούς ήταν καθήκον) που, ανεξάρτητα από την όποια πολιτική τους τοποθέτηση είχαν το ανάστημα και το θάρρος να υπερασπιστούν την εφημερίδα του ΚΚΕ, τον "Ριζοσπάστη". Και να καταδικάσουν τη βρώμικη αυτή επίθεση που ούτε στην περίοδο του εμφύλιου πολέμου δεν είχαν τολμήσει να κάνουν, γιατί και τότε υπήρξαν άνθρωποι που όρθωναν το ανάστημά τους ενάντια στα εγκλήματα και τις αδικίες και οι ελάχιστοι της πέτρινης γενιάς δεν το ξεχνάμε όσο ζούμε...
Και μια υπενθύμιση σε όσους ξεκίνησαν την επίθεση στο ΚΚΕ και τον "Ριζοσπάστη". Το 1948 η Σταθούλα Λεβέντη, εργάτρια, περνάει Στρατοδικείο με τις γνωστές, τότε, κατηγορίες. Πριν αρχίσει την απολογία της, ο Πρόεδρος του Στρατοδικείου της λέει: "Εχεις να πεις τίποτε;" "Μάλιστα", ήταν η απάντηση της Σταθούλας κι ο Πρόεδρος συνεχίζει: "Απ' ό,τι βλέπω γράμματα δεν ξέρεις, δεν πήγες σχολείο;" "Εμαθα κ. Πρόεδρε από το Ευαγγέλιο του Λαού". "Και ποιο είναι αυτό;" "Ο Ριζοσπάστης!". Βέβαια, η Σταθούλα εκτελέστηκε χορεύοντας πρώτη πριν την εκτέλεσή της κάτω από το θρυλικό φοίνικα των φυλακών Αβέρωφ "στη στεριά δε ζει το ψάρι..." κλπ. κλπ. Το παράδειγμά της ακολούθησαν όσες πήγαιναν για εκτέλεση.
Ετσι υπεράσπιζαν μέλη του Κόμματος και απλοί άνθρωποι του λαού το Κόμμα και την Εφημερίδα του. Γι' αυτό στέριωσε για 90 χρόνια και καμιά λάσπη δεν πρόκειται να λερώσει αυτήν την πορεία. Και μια τελευταία παράκληση προς τους ανθρώπους καλής θέλησης που δεν μπορούν και δεν πρέπει να ανεχθούν αυτό το διασυρμό της πολιτικής και κοινωνικής ζωής. Τους δίνεται η ευκαιρία με τις εκλογές να μαυρίσουν το δικομματισμό ψηφίζοντας μαζικά ΚΚΕ για την ίδια τους τη ζωή».
«Είμαι τακτικός αναγνώστης της καλής εφημερίδας του "Ρ" και σας συγχαίρω για την άρτια ενημέρωση. Πρέπει ακόμη να σας πω ότι στις τελευταίες δύο βουλευτικές εκλογές έχω ψηφίσει το ΚΚΕ. Το ίδιο θα πράξω και στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές.
Ομως, με ενοχλεί πάρα πολύ που πολλές φορές "χτυπάτε" την Ορθοδοξία. Αυτό δεν είναι σωστό και καλό, γιατί άλλο η δυτική θρησκειοποίηση και άλλο η Ορθοδοξία... Επίσης, ζούμε στην Ελλάδα, χώρα ηρώων (Κολοκοτρώνης, Μακρυγιάννης κ.ά.) και αγίων. Πού, λοιπόν, απευθύνεστε πολιτικά; Μόνον σε άθεους; Με πείραξε πάρα πολύ όταν σήμερα είδα στον "Τηλέπαθο" να ειρωνεύεστε τον Αγ. Γεώργιο για την κατάσβεση της πυρκαγιάς κ.λπ.
Προσωπικά, πιστεύω στο κοινωνικό πρόγραμμα του ηρωικού ΚΚΕ και στη δίκαιη πολιτική του. Ομως εγώ πιστεύω στο Θεό και πονώ όταν, ντε και καλά, περνάτε την αθεΐα από τις στήλες του "Ρ".
Θα παρακαλούσα για μια τίμια απάντηση καρδιάς μέσα από τον "Ρ". Μη μας διώχνετε από το καλό μας πατριωτικό Κόμμα, το ΚΚΕ, μόνο γι' αυτό το λόγο.
Με απέραντη τιμή
Γ. Μ.
Δημόσιος Υπάλληλος
ΥΓ: α) Ενας αδελφός της γυναίκας μου (ο κουνιάδος μου, δηλαδή) είναι ιερέας. Μάθετε λοιπόν ότι εκείνος με παρακίνησε και μ' έπεισε να ψηφίζω ΚΚΕ.
β) Μήπως ο Ηλείας Αντώνιος δεν ήταν πρώτος στην Αντίσταση, όπως και άλλοι Ιεράρχες;!»
Απάντηση του «Ρ»
Είμαστε απ' αυτούς που θα υπερασπιστούν το δικαίωμα των ανθρώπων να σκέπτονται και να δρουν ελεύθερα και άρα ελεύθερα να υιοθετούν και να ασπάζονται την κοσμοθεωρία τους. Αρα, σε καμία περίπτωση δε χωρίζουμε τους ανθρώπους σε θρησκευόμενους και μη. Η καπιταλιστική κοινωνία μας χωρίζει τους ανθρώπους ταξικά, δηλαδή μια ελάχιστη μειοψηφία κεφαλαιοκρατών εκμεταλλεύεται τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων. Αυτός είναι ο μοναδικός διαχωρισμός ανάμεσα στους ανθρώπους και αυτό το διαχωρισμό αγωνιζόμαστε να εξαλείψουμε με την οριστική κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Σε καμία περίπτωση επίσης δε θα ειρωνευόμασταν το θρήσκευμα ή ακόμα σύμβολο είτε της ορθοδοξίας είτε οποιουδήποτε άλλου θρησκεύματος. Το συγκεκριμένο σχόλιο ήταν πολιτικό και είχε το νόημα ότι όταν καίνε φωτιές τη χώρα, που τις έχουν βάλει εμπρηστές ενθαρρημένοι από την εμπρηστική νομοθεσία των εκάστοτε κυβερνώντων, η λύση μπορεί να βρίσκεται μόνο σε μέτρα που τα παίρνουν, ή δεν τα παίρνουν οι κυβερνήσεις και προς τα εκεί πρέπει να στρέφονται όλες οι λαϊκές διεκδικήσεις και η συνολικότερη πάλη του λαού.
Αύριο Κυριακή 5 Αυγούστου 2007
Αλλες εκδηλώσεις
«Με μεγάλες δυσκολίες και τεράστιο οικονομικό κόστος έστησα ένα Μουσείο παλαιάς φωτογραφίας (1860-1950) για το Ζαγόρι(400 πίνακες), με ελεύθερη είσοδο, διαθέτοντας και την πενιχρή σύνταξή μου για τη λειτουργία του. Σ' ένα χωριουδάκι του Ζαγοριού με είκοσι ψυχές -Ελάτη το λένε- φυλάγω τις δικές μου Θερμοπύλες, χρέος να αναδείξω τον πολιτισμό των προγόνων μου που τόσα πρόσφεραν στην Πατρίδα, δίχως να προσδοκούν οφέλη κι ανταμοιβές.
Ενδεικτικά σημειώνω πως από το χωριό μου, το Σκαμνέλι, μονάχα, υπήρξαν δέκα Φιλικοί και τρεις Ιερολοχίτες. Ακόμα υπάρχουν εκεί υπολείμματα Πελασγικών τειχών και, όπως ιστορικές πηγές καταγράφουν, ήταν η γενέτειρα των προγόνων του Βαρόνου Σίνα. Στο Αρχείο μου διαθέτω μεγάλο αριθμό φωτογραφιών που μέχρι την τελική μορφή τους απαιτείται υψηλή δαπάνη και φιλοξενούμαι προσωρινά σε χώρο που δε μου ανήκει, αύριο θα βρεθούν όλα στο δρόμο.
Αναζητώ βοήθεια, μ' ακούει κανείς; Δεν προσδοκώ προσωπικά οφέλη, την αναγνώριση την έλαβα με το παραπάνω στην επαγγελματική μου ενασχόληση, πολιτισμό παράγω. Δυστυχώς ελάχιστοι Νεοέλληνες νοιάζονται για το παρελθόν και τις ρίζες τους. Μπορεί να φαντάζω ονειροπαρμένος και γραφικός, μα δεν κιοτεύω. Η αγωνία μου είναι μονάχα τι θ' απογίνουν όλα όσα μέχρι σήμερα δημιούργησα, είναι κι η υγεία μου επισφαλής και δεν έχω πολλά περιθώρια».
Με επιστολή του προς την NEL LINES - Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου ΑΕ - ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βαρέως Αναπήρων Πολέμου 1940-41 και εντεύθεν, αντιστασιακός Σπύρος Διλιντάς, αναφέρεται στην απόφαση της εταιρείας να σταματήσει την έκδοση εισιτηρίων με έκπτωση 50%, όπως γίνεται με άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, που να σημειωθεί βγάζουν μειωμένο και στους αντιστασιακούς. Γράφει:
«Οπως μας βεβαιώσατε από τηλεφώνου, η Εταιρεία σας δε χορηγεί έκπτωση 50% επί των εισιτηρίων εις τους Αναπήρους Πολέμου, παρά το γεγονός ότι τούτο πράττουν οι άλλες Ναυτιλιακές Εταιρείες των ακτοπλοϊκών γραμμών, αποτίοντες, τρόπον τινά, ελάχιστο φόρο τιμής σε κείνους που, χάριν της Πατρίδας, έχασαν τη σωματική τους ακεραιότητα και υγείαν.
Αυτή την όχι πατριωτική σας απόφαση τη διεπίστωσε και μέλος του Συνδέσμου μας το οποίο προσελθόν σε πρακτορείο για έκδοση εισιτηρίου για Ρέθυμνο, ενώ επέδειξε την από το Υπουργείο Εθνικής Αμυνας εκδοθείσαν αναπηρική του ταυτότητα, του αρνήθηκαν την έκπτωση.
Μήπως κύριοι, για λόγους δεοντολογίας θα πρέπει να επανεξετάσετε το θέμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ελάχιστοι, πλέον, ανάπηροι Πολέμου ταξιδεύουν μόνον για λόγους Υγείας;».