ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 31 Μάρτη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΕΜΕΝ
Ομόφωνο «ναι» στους αγώνες

Με σημαντική συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση της Ενωσης

Μηχανικοί ναυτεργάτες σε ώρα δουλιάς
Μηχανικοί ναυτεργάτες σε ώρα δουλιάς
Ομόφωνο «ναι» στην ένταση των αγώνων και στην οργάνωση απεργιακών κινητοποιήσεων, είπαν οι μηχανικοί στη χτεσινή γενική συνέλευση της ΠΕΜΕΝ, την πρώτη μετά τις εκλογές για την ανάδειξη της νέας διοίκησης, που ολοκληρώθηκαν στις αρχές Μάρτη. Με το αποτέλεσμα των εκλογών στην ΠΕΜΕΝ όπου αναδείχτηκαν και πάλι πρώτες οι ταξικές δυνάμεις της ΕΔΑΣ, τις χτεσινές αποφάσεις της γενικής τους συνέλευσης, αλλά και το μαζικό τους «παρών» σε αυτήν, καθώς είχαν γεμίσει ασφυκτικά την αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσής τους, οι μηχανικοί κάνουν σαφές ότι είναι έτοιμοι να χτυπήσουν την αντιναυτεργατική πολιτική που τους διώχνει από τα καράβια και να οργανώσουν την αντεπίθεσή τους για τη διεύρυνση των κατακτήσεών τους.

Τη γενική συνέλευση «άνοιξε», παρουσιάζοντας την εισήγηση της διοίκησης, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσσας. Ο πρόεδρος αρχικά έκανε ειδική επισήμανση στα αποτελέσματα των εκλογών της Ενωσης τα οποία χαρακτήρισε ως «γροθιά» στην πολιτική κυβέρνησης και εφοπλιστών, αλλά και στις συμβιβασμένες ηγεσίες στην ΠΝΟ, ΕΚ Πειραιά και στη ΓΣΕΕ. Κατήγγειλε «ως άθλια συναλλαγή» της νόθας πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ με τους εφοπλιστές, την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας στην ακτοπλοΐα με ποσοστό αύξησης 4,5% και μάλιστα σε δύο δόσεις και κατέθεσε στοιχεία για την αύξηση των εφοπλιστικών κερδών όταν οι ναυτεργάτες πλήττονται από ανεργία και οδηγούνται σε συσσίτια.

Οπως προκύπτει από το διεκδικητικό πλαίσιο που παρουσίασε ο πρόεδρος και εγκρίθηκε ομόφωνα από τη γενική συνέλευση, οι μηχανικοί, στην υπόθεση της υπεράσπισης του δικαιώματος της δουλιάς απορρίπτουν κατηγορηματικά το σχέδιο του ΥΕΝ για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα και την κατάργηση του καμποτάζ, «γιατί, όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα δράσης, υπηρετεί την αντεργατική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της κυβέρνησης και των άλλων πολιτικών εκφραστών των μονοπωλίων στο χώρο της ναυτιλίας, περιορίζει την εθνική κυριαρχία και υπονομεύει το δικαίωμα στη δουλιά». Οι μηχανικοί προβάλλουν για την ακτοπλοΐα το αίτημα δημιουργίας Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ακόμα διεκδικούν την υπογραφή ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, τη ριζική αναδιοργάνωση του ΓΕΝΕ, την απορρόφηση και προστασία των ανέργων και την αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο 80% του μισθού. Τη μείωση του χρόνου εργασίας με 35 ώρες τη βδομάδα με θεσμοθετημένο 5ήμερο, 7ωρο με αύξηση των αποδοχών.

Σε ό,τι αφορά τα κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα, οι μηχανικοί εκφράζουν τη ριζική αντίθεσή τους για τη χρησιμοποίηση των αποθεματικών του ΝΑΤ και των άλλων ταμείων στον τζόγο του χρηματιστηρίου και διεκδικούν την αύξηση των συντάξεων στο 80% του μισθού, τη χρηματοδότηση και αναβάθμιση του Οίκου Ναύτου και άλλα.

Ακόμα διεκδικούν την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και τη διατήρηση της Εστίας Ναυτικών. Απαιτούν επίσης τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και τη ριζική αλλαγή του αναχρονιστικού και αντιδημοκρατικού καταστατικού της ΠΝΟ. Οι μηχανικοί εξουσιοδότησαν τη διοίκηση της ΠΕΜΕΝ να καθορίσει αυτή την έναρξη των αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

ΥΕΝ
«Αλώνισε» κλιμάκιο του ΟΟΣΑ

Στοιχεία για το καθεστώς στην ακτοπλοΐα και το νέο θεσμικό πλαίσιο άντλησε κλιμάκιο του ΟΟΣΑ

Τρεις εκπρόσωποι του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), του γνωστού ιμπεριαλιστικού οικονομικού Οργανισμού, αλώνιζαν χτες το μεσημέρι στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, συγκεντρώνοντας από υπηρεσιακούς παράγοντες στοιχεία και φακέλους που αφορούν την ελληνική ακτοπλοΐα, δηλαδή το τέταρτο όπλο της χώρας! Το γεγονός αυτό και με δεδομένο ότι βρισκόμαστε μία βδομάδα πριν τις βουλευτικές εκλογές έρχεται να καταδείξει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την υποταγή της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Επιπλέον έρχεται να επιβεβαιώσει ότι οι πολυεθνικές ήδη έχουν «ανάψει τις μηχανές» για την εισβολή τους στις ελληνικές θάλασσες με ό,τι αυτό σημαίνει για την εθνική άμυνα της χώρας και τα κυριαρχικά της δικαιώματα, ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου, τα εργασιακά δικαιώματα - και κυρίως τις θέσεις εργασίας των 20.000 ναυτεργατών που υπηρετούν στην ακτοπλοΐα - και βέβαια την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνθεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Οι τρεις εκπρόσωποι του ΟΟΣΑ «επισκέφτηκαν» το ΥΕΝ χτες στις 2.30 το μεσημέρι, χωρίς να γίνει καμία επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά του υπουργείου, διότι όπως ειπώθηκε «δεν κρίθηκε αναγκαίο»! Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρευσαν, οι εκπρόσωποι του ΟΟΣΑ συγκέντρωσαν στοιχεία από τη Διεύθυνση Ακτοπλοΐας για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ισχύει στην ακτοπλοΐα και για το σχέδιο του νέου θεσμικού πλαισίου που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μετά τις εκλογές. Επίσης για το μέγεθος του κρατικού παρεμβατισμού στον τομέα αυτό, αλλά και κατά πόσο η χώρα είναι έτοιμη για την εφαρμογή του κανονισμού - «έκτρωμα» 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στην ακτοπλοΐα. Ο κανονισμός αίρει το καμποτάζ (την εκμετάλλευση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα), που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη ισχύ το 2004.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν ώστε στο τέλος του χρόνου να σταλεί από τον ΟΟΣΑ σχετική έκθεση για την υπόθεση της ακτοπλοΐας...

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΟΧΙ στο ναό του τζόγου τα αποθεματικά

Κάλεσμα αντίστασης στην πολιτική που στέλνει στο Χρηματιστήριο τα χρήματα των Ταμείων από το Εργατικό Κέντρο

Την αντίθεσή του στην κυβερνητική πολιτική που οδηγεί τα αποθεματικά των ασφαλιστικών Ταμείων στον τζόγο του Χρηματιστηρίου, με άμεσο κίνδυνο για την ύπαρξή τους, εκφράζει με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λάρισας.

Οπως επισημαίνει το Εργατικό Κέντρο, ο υπουργός Εργασίας δήλωσε ότι με υπουργικές αποφάσεις θα ξεπεραστεί ακόμα και το υψηλό όριο που έχει τεθεί με τον ν.2676/99 και που επιτρέπει να παίζεται στο Χρηματιστήριο το 23% της περιουσίας των Ταμείων από το 2001 και μετά. «Στην πράξη - συνεχίζει - έχει ήδη ξεπεραστεί αυτό το ποσοστό και μετά βεβαίως και το κάλεσμα του υπουργού Εργασίας στις διοικήσεις των Ταμείων να πράξουν το "χρέος" τους, μπορεί κανείς να καταλάβει την τύχη των αποθεματικών των ασφαλιστικών Ταμείων στον τζόγο του Χρηματιστηρίου».

Χαρακτηριστικά παραδείγματα - υπογραμμίζει - για τις υπερβάσεις ακόμα και αυτών των ορίων που θέτει ο νόμος είναι το ότι το '98, το ΙΚΑ είχε «τοποθετημένο» στο Χρηματιστήριο το 22% της περιουσίας του, το ΤΣΑΥ το 23%, το ΤΣΜΕΔΕ το 22% και το ΤΣΠ - ΕΤΕ το 60%.

«Η στάση - τονίζει - της κυβέρνησης μαζί με τους δοτούς διοικητές των Ταμείων και τους εκπροσώπους της ΠΑΣΚΕ, της ΔΑΚΕ, της Αυτόνομης Παρέμβασης να οδηγηθούν τα χρήματα των ασφαλιστικών Ταμείων στο "ναό" του τζόγου, θέτει σε μεγάλο κίνδυνο τις συντάξεις των ασφαλισμένων». Οπως επισημαίνει, κατάπληξη δημιουργεί και το όψιμο ενδιαφέρον της ΝΔ για τα αποθεματικά των Ταμείων, αφού τα στελέχη της στις διοικήσεις των Ταμείων εγκρίνουν όλες τις αποφάσεις για να οδηγηθούν τα αποθεματικά τους στο Χρηματιστήριο.

Το Εργατικό Κέντρο καλεί «τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους να πράξουν το δικό τους χρέος, με τον καθημερινό τους αγώνα ενάντια στην πολιτική που οδηγεί τα αποθεματικά των Ταμείων στο Χρηματιστήριο, καθώς και με την ψήφο τους στις 9 Απρίλη».

«ΜΠΑΡΚΟ»
Προχωρά σε διαθεσιμότητες

Σε διαθεσιμότητα βρίσκονται από την περασμένη Δευτέρα 12 εργαζόμενες της επιχείρησης ιματισμού «ΜΠΑΡΚΟ», ύστερα από μια σειρά ανατροπών των εργασιακών σχέσεων, που έχουν να κάνουν με το ωράριο εργασίας και τις αποδοχές.

Η επιχείρηση απασχολεί 50 εργαζόμενους και επικαλέστηκε μείωση της παραγωγής για να δικαιολογήσει τις διαθεσιμότητες. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι οι συγκεκριμένες εργαζόμενες είναι οι μόνες που δεν είχαν ενταχθεί σε επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης του ΟΑΕΔ.

Η εξέλιξη αυτή, λίγες μέρες πριν τις εκλογές και σε συνδυασμό με ανάλογα κρούσματα απολύσεων, διαθεσιμοτήτων και καταπάτησης εργασιακών δικαιωμάτων σε διάφορες επιχειρήσεις, είναι ενδεικτική για τις αρνητικές συνέπειες της πολυδιαφημισμένης ένταξης της χώρας στην ΟΝΕ και τα «ευεργετήματά» της.

Οι αλλαγές στο συγκεκριμένο εργοστάσιο έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, αφού όλοι οι εργαζόμενοι αντί οχταώρου, έχουν υποχρεωθεί να δουλεύουν 7ωρο, με μειωμένες αποδοχές και μειωμένη ασφάλιση. Επίσης πριν 15 μέρες όλο το προσωπικό εξαναγκάστηκε σε μία βδομάδα υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών.

Στο «πόδι» βρίσκονται οι πρακτικοί μηχανικοί

Στο «πόδι» βρίσκονται οι πρακτικοί μηχανικοί που φοιτούν στα ειδικά τμήματα μετεκπαίδευσης στις Ναυτικές Ακαδημίες Ασπροπύργου και στο Κέντρο Επανακατάρτισης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίοι απαιτούν να τους καταβληθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση για το Πάσχα και το ποσοστό αυτής να καθοριστεί στο 80% του βασικού μισθού. Οι πρακτικοί ήδη έχουν υπογράψει σχετικό υπόμνημα, το οποίο έστειλαν προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Τα αγωνιστικά τους βήματα θα καθοριστούν από την απάντηση που θα λάβουν στο υπόμνημά τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ