ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Γενάρη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ερχονται ακόμη χειρότερες μέρες

Αυξάνονται κατά 5% από 1η του Μάρτη τα εισιτήρια των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών. Επεται συνέχεια αυξήσεων στα κόμιστρα των ταξί, στα τιμολόγια της ΔΕΗ και άλλων πρώην ΔΕΚΟ, ενώ ο Γ. Αλογοσκούφης προανήγγειλε την κατάργηση του φόρου των μεγαλοϊδιοκτητών ακινήτων και τη μετακύλησή του στους μικρούς...

Κλιμακώνεται η πολύμορφη κυβερνητική επίθεση σε βάρος της λαϊκής οικογένειας. Μόλις χτες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μ. Λιάπης, ανακοίνωσε νέες αυξήσεις στα εισιτήρια των - εκτός πρωτεύουσας - αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών καθώς και στα κόμιστρα των φορτηγών δημόσιας χρήσης, ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις και για την αύξηση των κομίστρων στα ταξί. Παράλληλα, ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Αλογοσκούφης, σε συνεντεύξεις που παραχώρησε την προηγούμενη Κυριακή, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο αυξήσεων και στα τιμολόγια της ΔΕΗ και άλλων ΔΕΚΟ.

Τα ...ευχάριστα νέα, όμως, δε σταματούν στο μέτωπο της ακρίβειας. Ο υπουργός Οικονομίας επανέλαβε τις προθέσεις της κυβέρνησης να ξεπουλήσει τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, μέσω της προκήρυξης διεθνών διαγωνισμών το α΄ εξάμηνο του 2007. Επίσης, μιλώντας το περασμένο Σάββατο στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ (ιδιοκτήτες ακινήτων) υποσχέθηκε πως - αν επανεκλεγεί η ΝΔ στην κυβέρνηση - θα καταργήσει τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ) και θα τον αντικαταστήσει με ένα ενιαίο φόρο κατοχής περιουσίας. Στην ουσία, δηλαδή, προανήγγειλε την κατάργηση του ΦΜΑΠ (αν και κουτσουρεμένος, επιβαρύνει τους κατόχους μεγάλης ακίνητης περιουσίας) και την αντικατάστασή του με ένα νέο - ενιαίο - φόρο ακίνητης περιουσίας που θα επιβαρύνει τους πάντες. Και τους μικρούς και τους μεγάλους κατόχους ακινήτων.

Λαίλαπα αυξήσεων

Σύμφωνα με τις χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπη, η κυβέρνηση ενέκρινε αυξήσεις 5% στα εισιτήρια των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, καθώς και στα κόμιστρα των φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ. Στο ίδιο ποσοστό (5%) θα διαμορφωθούν και οι αυξήσεις στις εμπορευματικές μεταφορές του ΟΣΕ. Για το ύψος των αυξήσεων στα κόμιστρα των ταξί ο υπουργός προανήγγειλε «μονοψήφιο αριθμό», διευκρινίζοντας ότι οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν «διψήφιο».

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, στα κόμιστρα των φορτηγών ΔΧ και στις εμπορευματικές μεταφορές του ΟΣΕ αναμένεται να ισχύσουν από την 1η του Μάρτη 2007. Για τα κόμιστρα των ταξί η απόφαση της κυβέρνησης αναμένεται την ερχόμενη βδομάδα. Σε συνέντευξη, εξάλλου, που παραχώρησε στο πρακτορείο ειδήσεων «Dow Jones», ο Γ. Αλογοσκούφης υποστήριξε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να επανεξετάσει «όχι μόνο για τη ΔΕΗ, αλλά και για αρκετούς ακόμα κλάδους την τιμολογιακή πολιτική, την οποία θα πρέπει να κάνουμε περισσότερο αυτοματοποιημένη».

Τη θέση αυτή - που ισοδυναμεί με την καθιέρωση «ΑΤΑ» στις αυξήσεις των τιμολογίων διαφόρων κοινωφελών υπηρεσιών - η κυβέρνηση τη «ζύμωνε» καιρό τώρα. Για παράδειγμα, η διοίκηση της ΔΕΗ, με πρόσχημα τις αυξήσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου, διεκδικεί την επιβολή «ρήτρας καυσίμων», ή την επιβολή άλλου συστήματος αναπροσαρμογής, όπως η εφαρμογή τιμολογίου πολλαπλών ταχυτήτων. Θέση, την οποία προβάλλει και επίσημα σήμερα ο υπουργός Οικονομίας, αλλά όχι μόνο για την περίπτωση της ΔΕΗ, αλλά και για αρκετούς ακόμα κλάδους... Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση της ΝΔ, στα πλαίσια της πολιτικής πλήρους παράδοσης των επιχειρήσεων στους ιδιώτες, επιχειρεί να μεταφέρει τα βάρη της «εξυγίανσής» τους στα λαϊκά νοικοκυριά, μέσω της επιβολής μεγάλων «αυτοματοποιημένων» αυξήσεων των τιμολογίων τους.

Παράλληλα, σε άλλη συνέντευξη, που παραχώρησε στην οικονομική εφημερίδα «Financial Times», ο Γ. Αλογοσκούφης επανέφερε τις κυβερνητικές θέσεις για ιδιωτικοποίηση των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας, ένα μήνα μετά τις εξαγγελίες Κεφαλογιάννη για «πάγωμα» των διαδικασιών προκήρυξης των σχετικών διαγωνισμών για τέσσερις μήνες... Μέσω του ελιγμού αυτού, η κυβέρνηση επεδίωκε απλώς να «ξεφουσκώσει» τις απεργίες των λιμενεργατών, κάτι που και τελικά πέτυχε, με τη σύμφωνη μάλιστα γνώμη της ηγεσίας του σωματείου, η οποία τότε πανηγύριζε και μιλούσε για νίκη... Και πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις, ο υπουργός Οικονομίας επανήλθε, προαναγγέλλοντας την προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών από τις διοικήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στο α΄ εξάμηνο του 2007, με στόχο την εξεύρεση «στρατηγικού εταίρου» για την κατασκευή και διαχείριση εμπορευματικών σταθμών. Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να χαρακτηρίσει «πρωτοφανή ευκαιρία» το ενδιαφέρον της κινεζικής εταιρείας «Cosko» για τα ελληνικά λιμάνια και να διευκρινίσει πως η σύμβαση με τον «στρατηγικό εταίρο» θα προβλέπει την εκμετάλλευση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων για διάστημα 15 - 20 χρόνων.

Υπέρ μεγαλοϊδιοκτητών...

Η πρόθεση της ΝΔ για κατάργηση του ΦΜΑΠ και αντικατάστασή του από ένα ενιαίο τέλος ακίνητης περιουσίας, που θα επιβαρύνει όλους τους κατόχους ακινήτων (κατοικίες, οικόπεδα, αγροτεμάχια), διατυπώθηκε από τον Γ. Αλογοσκούφη στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ - εντάσσεται στο λεγόμενο εθνικό πλαίσιο για τη στρατηγική της Λισαβόνας, όπου αναφέρεται πως «μελετάται η ενοποίηση των υφιστάμενων φόρων στα ακίνητα». Σε αυτό το πλαίσιο οι κάτοχοι ακόμη και αμελητέας ακίνητης περιουσίας θα πληρώνουν εν είδει κεφαλικού φόρου και για λογαριασμό του μεγάλου κεφαλαίου. Ηδη οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ φρόντισαν να απαλλάξουν από τις διατάξεις του ΦΜΑΠ τις ισχυρές επιχειρήσεις, όπως τράπεζες, βιομηχανίες, κ.ά. Οι εν λόγω «εξαιρέσεις» θα ισχύσουν -πολύ πιθανόν ακόμη και να ενισχυθούν - και κάτω από το νέο καθεστώς του ενιαίου τέλους ακίνητης περιουσίας.

ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Σε κίνδυνο τα περιουσιακά της στοιχεία

Η πλειοψηφία του Διοικητικού της Συμβουλίου έχει χαράξει «ρότα» εκποίησής τους

Την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιριστμών Πρέβεζας, ετοιμάζει η πλειοψηφία του Διοικητικού της Συμβουλίου, με πρόσχημα την ...αξιοποίησή τους. Το θέμα θα συζητηθεί στην ερχόμενη 31η Γενική Συνέλευση των αντιπροσώπων της Ενωσης, που θα λάβει χώρα στις 31 Γενάρη, όπου αναμένεται να συζητηθεί και η σχέση της Ενωσης με την ΑΤΕ. Η παραπάνω απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ, έχει προκαλέσει εύλογη αναστάτωση στον αγροτικό κόσμο της περιοχής, αφού γνωρίζουν πολύ καλά ότι πίσω από λέξεις όπως «αξιοποίηση», «επενδύσεις» κ.ά. κρύβονται τα σχέδια όσων επιβουλεύονται τα περιουσιακά στοιχεία των αγροτικών συνεταιρισμών. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι η Αγροτική Τράπεζα έχει «βάλει στο μάτι» τις μετοχές που κατέχει η ΕΑΣ Πρέβεζας στη γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη» και πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται ότι τελική επιδίωξη της πλειοψηφίας του ΔΣ είναι η πώληση του πακέτου των μετοχών.

Σε σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Πρέβεζας καλούνται οι αντιπρόσωποι της Γενικής Συνέλευσης να καταψηφίσουν την απόφαση του ΔΣ της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Πρέβεζας να εκποιήσει περιουσιακά στοιχεία της Ενωσης όπως επίσης και οποιαδήποτε πρόταση πώλησης των μετοχών της «Δωδώνης» στην Αγροτική Τράπεζα. Υπογραμμίζει τις συνέπειες που θα έχει για τους κτηνοτρόφους της περιοχής η πώληση των μετοχών της «Δωδώνης» από την Ενωση καθώς η αγροτική τράπεζα θα αποκτήσει το 67% των μετοχών και έτσι λύνονται τα χέρια της να προχωρήσει στην πώληση της εταιρείας. Καλεί τους αντιπροσώπους να καταψηφίσουν την πρόταση του ΔΣ της Ενωσης και να μην υποκύψουν στα ψεύτικα διλήμματα και όλους τους αγροκτηνοτρόφους να δώσουν δυναμικό «παρών» στη γενική συνέλευση για να διατρανώσουν τη θέλησή τους να παραμείνει η «Δωδώνη» κρατικοσυνεταιριστική.

«Ανταγωνιστικότητα» made in USA

Εισαγωγή τεχνογνωσίας από την Αμερική για την τόνωση της «ανταγωνιστικότητας» είναι το επόμενο βήμα βιομηχάνων και κυβέρνησης, που σηματοδοτήθηκε με την ομιλία της προέδρου του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας των ΗΠΑ D. Wince-Smith την περασμένη Παρασκευή. Θέμα της ομιλίας της ήταν «Νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για την Παγκόσμια Ανταγωνιστικότητα και την Εθνική Ευημερία στον 21ο αιώνα».

Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από τον ΣΕΒ, το Εθνικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης και το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας - ΗΠΑ. Μίλησαν μεταξύ άλλων και ο υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας, αλλά και ο γενικός γραμματέας του ΣΕΒ και πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδας - ΗΠΑ Θ. Λαβίδας. Το στέλεχος του ΣΕΒ αναφέρθηκε βεβαίως στη στρατηγική της Λισαβόνας, αλλά και στην ανάγκη μεταρρυθμίσεων στήριξης της «ανταγωνιστικότητας» οι οποίες ακόμη και αν έχουν κάποιες παροδικές συνέπειες, είναι αναγκαίες.

Αποφασίστηκε το Εθνικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, ο ΣΕΒ, το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας - ΗΠΑ και άλλοι φορείς, να προχωρήσουν άμεσα στην υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με το Αμερικανικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, με στόχο τη μεταφορά πολύτιμης εμπειρίας και τεχνογνωσίας.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ
Υπογράφτηκε το Προεδρικό Διάταγμα

Υπογράφτηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το σχέδιο ΠΔ του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης για τον «καθορισμό των προδιαγραφών για τη δημιουργία αυτοκινητοδρομίων», που σχετίζεται με την περίφημη «φόρμουλα 1».

Μεταξύ άλλων, το ΠΔ προβλέπει ότι εγκατάσταση αυτοκινητοδρομίου μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ενιαίο γήπεδο επιφάνειας τουλάχιστον 400 στρεμμάτων το οποίο θα βρίσκεται εκτός οικιστικών περιοχών, δασικών εκτάσεων, αρχαιολογικών χώρων και γενικά προστατευομένων περιοχών. Η εγκατάσταση θα πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 100 χιλιομέτρων από κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα τουλάχιστον 1.000 κλινών. Σχετική άδεια λειτουργίας θα δίνει ο ΕΟΤ.

ΥΛΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Αυξήσεις 5,5% το 2006

Πάνω 5,5% πήραν σε μέσα επίπεδα 12μηνου 2006 τα υλικά κατασκευής νέων κατοικιών. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία το κόστος το μήνα Δεκέμβρη του 2006 (σύγκριση με Δεκέμβρη του 2005) ανέβηκε 6,6% κυρίως λόγω των αυξήσεων στα ηλεκτρολογικά υλικά (10,1%), υλικά ύδρευσης - θέρμανσης (10,6%), υλικά μόνωσης (8,0%) κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ