ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Μάη 1999
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΙΣΣΕΡ ΠΑΛΚΟ
Απολύσεις και εργασία εκ περιτροπής!

Πρωτοπορεί σε αντεργατικές ανατροπές η γερμανική πολυεθνική και αξιοποιώντας τον αντεργατικό νόμο 2639/98, επιχειρεί να βάλει τις εργάτριες να δουλεύουν εκ περιτροπής από δυο βδομάδες το μήνα! Στάσεις εργασίας χτες

Απολύσεις έχει ξεκινήσει η γερμανική πολυεθνική ΣΙΣΣΕΡ ΠΑΛΚΟ στο εργοστάσιο των Πετραλώνων, ενώ ταυτόχρονα μεθοδεύει ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, ανακοινώνοντας ότι θα εφαρμόσει σε πρώτη φάση σε ένα τμήμα παραγωγής, εκ περιτροπής εργασία!Δίωρη στάση εργασίας (11πμ - 1μμ στην πρωινή βάρδια και 3μμ - 5μμ στην απογευματινή) πραγματοποίησαν χτες οι εργαζόμενοι αντιδρώντας στα αντεργατικά σχέδια της εταιρίας.

Κάνοντας αρχή από τις καθαρίστριες που απολύθηκαν και αντικαταστάθηκαν από συνεργείο εργολάβου, από το Πάσχα μέχρι σήμερα απολύθηκαν 20 εργαζόμενοι σε σύνολο 787 ατόμων. Παράλληλα έχει ανακοινώσει η διεύθυνση πως θα απολύσει αυτές τις μέρες ακόμα 10 εργαζόμενους, αφήνοντας ανοιχτό αν θα συνεχιστούν οι απολύσεις και παραπέρα.

Χτες σε συνάντηση που είχε με τη διεύθυνση της επιχείρησης αντιπροσωπεία του επιχειρησιακού σωματείου, της ΓΣΕΕ και του ΕΚΑ, τους ανακοινώθηκε πως η επιχείρηση σκοπεύει σε ένα τμήμα παραγωγής να εφαρμόσει εκ περιτροπής εργασία, αξιοποιώντας τον αντεργατικό νόμο 2639/'98. Το σχέδιο πιο συγκεκριμένα προβλέπει μια βάρδια εργαζομένων να δουλεύει δυο βδομάδες το μήνα και τις άλλες δυο βδομάδες η άλλη βάρδια!Οι συνδικαλιστές θα ζητήσουν να γίνει τριμερής συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας και οι εκπρόσωποι της επιχείρησης σημείωσαν πως θα αναστείλουν τις προγραμματισμένες απολύσεις μέχρι τη συνάντηση.

Η επιχείρηση ισχυρίζεται πως έχει μειωθεί η παραγωγή, όμως πριν ένα χρόνο περίπου άνοιξε νέο εργοστάσιο στην Κομοτηνή και σύμφωνα με εργαζόμενες, μεταφέρει εκεί μηχανήματα. Προσπαθώντας να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας, άρχισε να μειώνει την παραγωγή. Ειδικότερα οι εργαζόμενοι δούλευαν με νόρμες παραγωγής που καθόριζε η επιχείρηση και όποιος ξεπερνούσε τη νόρμα πληρωνόταν παραπάνω. Τώρα τους ανακοινώθηκε πως μπορούν να παράγουν μόνο κατά 10% πάνω απ' τη νόρμα, με αποτέλεσμα να υπάρξει και μείωση μισθών.

Κατά τη διάρκεια της στάσης εργασίας, οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στο χώρο του εστιατορίου. Δίπλα τους βρέθηκε ο Π. Σοφός, γραμματέας του ΕΚΑ, ο οποίος στην ομιλία του αναφέρθηκε στη δολοφονική επίθεση του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία και σημείωσε χαρακτηριστικά: "Το παν είναι το κέρδος. Περισσότερο κέρδος θέλουν οι πολυεθνικές στρατιωτικού υλικού, οι πολυεθνικές πετρελαίου και οδήγησαν στον πόλεμο κατά της Γιουγκοσλαβίας. Περισσότερο κέρδος θέλει ο εργοδότης εδώ και απολύει και επιδιώκει ανατροπή των εργασιακών σχέσεων". Επισήμανε πως οι απολύσεις και η εκ περιτροπής εργασία σε ένα τμήμα, είναι η αρχή και ότι αν περάσει, ο εργοδότης θα προχωρήσει σε παραπέρα αφαίρεση δικαιωμάτων, αξιοποιώντας το ανοιχτό πεδίο που πρόσφερε η κυβέρνηση με τον αντεργατικό νόμο 2639/'98. Κάλεσε τους εργαζόμενους "ενωμένοι να υπερασπίσετε τα δικαιώματά σας".

Επίσης παραβρέθηκαν και μίλησαν οι Α. Καλύβης και Α. Φραγκόπουλος από τη ΓΣΕΕ και ο Κ. Γκοτζαμάνης από το ΕΚΑ.

"Εισβολή" στις ελληνικές θάλασσες

Κρουαζιερόπλοια ξένων εταιριών καταφτάνουν στον Πειραιά και αρχίζουν να εκτελούν δρομολόγια στις ελληνικές θάλασσες

Αρχισε η εισβολή των ξένων πολυεθνικών στις ελληνικές θάλασσες με ό,τι αυτό σημαίνει για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και τα δικαιώματα των Ελλήνων ναυτεργατών. Το ερχόμενο Σάββατο 8 Μάη καταφθάνει στο λιμάνι του Πειραιά το κρουαζιερόπλοιο "ΣΤΑΡ ΦΛΑΪΕΡ" με σημαία Λουξεμβούργου και σουηδική πλοιοκτήτρια εταιρία. Το πλοίο αυτό καθ' όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου θα επιβιβάζει επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά, θα κάνει περιηγητικό ταξίδι σε νησιά των Κυκλάδων και δύο λιμάνια της Τουρκίας και θα καταλήγει ξανά στο λιμάνι του Πειραιά. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παρέδωσε τις θάλασσες της χώρας στις πολυεθνικές, προτάσσοντας τον κανονισμό - έκτρωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης πάνω από την ελληνική νομοθεσία. Ο κοινοτικός κανονισμός, που τέθηκε σε ισχύ από την 1η του Γενάρη, σπάει το καμποτάζ (δηλαδή η εκμετάλλευση των εσωτερικών θαλάσσιων πλόων από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα).

Το πλήρωμα του "ΣΤΑΡ ΦΛΑΪΕΡ" θα αποτελείται από 69 ναυτεργάτες, από τους οποίους οι 48 θα είναι Κοινοτικοί. Σε ερώτησή μας προς τον εκπρόσωπο της εταιρίας Νομικού,που πρακτορεύει το πλοίο στην Ελλάδα, Γιώργο Καϊλη,πόσοι από τους Κοινοτικούς θα είναι Ελληνες, απάντησε: "Και οι Ελληνες Κοινοτικοί είναι"... Ο ίδιος δεν ήθελε να δώσει παραπάνω πληροφορίες για την πλοιοκτήτρια εταιρία, λέγοντας ότι "η εταιρία έχει έδρα το Μονακό"...

Να σημειωθεί ότι ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης αφορά τα πλοία με κοινοτική σημαία. Ομως στις ελληνικές θάλασσες αρμενίζουν κρουαζιερόπλοια που έχουν αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά, όπως το γνωστό "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ",με σημαία Μπαχάμες, και άλλα τρία πλοία. Τα τέσσερα αυτά κρουαζιερόπλοια με σημαία Μπαχάμες πρακτορεύει η ελληνική εταιρία "Renaissance Cruise".Το "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ" ήδη έχει καταπλεύσει δύο φορές στο λιμάνι του Πειραιά και αναμένεται ξανά στις 25 Μάη. Οπως μας είπε η εκπρόσωπος της παραπάνω εταιρίας κ. Δογάνη,το "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ" επιβιβάζει επιβάτες από το λιμάνι του Πειραιά, "πιάνει" λιμάνια ελληνικών νησιών "όμως αποβιβάζει - όπως είπε - ή Κωνσταντινούπολη ή Ρώμη, σύμφωνα με το νόμο του καμποτάζ"...

ΟΤΟΕ - ΕΕΤ
Παιχνίδι με το "35ωρο"

Ελαστικοποίηση του χρόνου εργασίας επιδιώκουν οι τραπεζίτες, με αφορμή τη διαπραγμάτευση της Συλλογικής Σύμβασης

Σήμερα συνεχίζεται η συνάντηση της ΟΤΟΕ με την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών, που άρχισε χτες, για την κλαδική συλλογική σύμβαση των τραπεζοϋπαλλήλων, κατά την οποία οι εργοδότες επέμειναν στη σκληρή στάση τους.

Συγκεκριμένα, στο οικονομικό μέρος, αυτό που πρόσφεραν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών είναι μια μικρή αύξηση της προηγούμενης απαράδεκτης πρότασής τους που κινούνταν στα πλαίσια της Εθνικής Σύμβασης. Για διετή σύμβαση εργασίας, οι τραπεζίτες δίνουν 1,5% για το κάθε εξάμηνο του 1999 και 1% για κάθε εξάμηνο του 2000. Συμπληρωματικά δίνουν διορθωτικό 0,2% στο τέλος του 2000 και προτείνουν ρήτρα για την κάλυψη του μέσου πληθωρισμού στο τέλος της διετίας!

Από την άλλη, οι τραπεζίτες πιέζουν για την ελαστικοποίηση του ωραρίου εργασίας και των εργασιακών σχέσεων, δίνοντας σαν "αντάλλαγμα" την πιλοτική εφαρμογή του "35ωρου" για 8 μήνες σε ένα κατάστημα κάθε τράπεζας. Ωστόσο, οι τραπεζίτες δέχονται "35ωρο" με τη μορφή των 8ωρων για τέσσερις μέρες και του 3ωρου για την πέμπτη μέρα, με παράλληλη αύξηση του ωραρίου συναλλαγών μέχρι τις 4 το απόγευμα!

Το σχήμα αυτό εξυπηρετεί τις εργοδοτικές επιδιώξεις για ελαστικοποίηση του χρόνου εργασίας και ουσιαστικά ακύρωση του 35ωρου. Μάλιστα, η ΕΕΤ αρνείται να εγγυηθεί ότι μετά τη λήξη της πιλοτικής εφαρμογής, το 35ωρο θα επεκταθεί, με κεντρική διαπραγμάτευση για τους όρους. Αντίθετα, θέλουν ξεχωριστή διαπραγμάτευση κάθε τράπεζας με τον Σύλλογο Εργαζομένων σ' αυτή!

Ερώτηση για την ανεργία στη Μαγνησία

Στο τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του Νομού Μαγνησίας και στην αυθαιρεσία των μεγαλοβιομηχάνων που προχωρούν σε αναίτιες απολύσεις, αναφέρεται Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για τους υπουργούς Εργασίας και Ανάπτυξης, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Αχ. Κανταρτζής.

Στο κείμενο της Ερώτησης τονίζεται: "Είναι σε όλους γνωστό πως στη Μαγνησία και στα περισσότερα αστικά και βιομηχανικά κέντρα της χώρας, χάριν των στόχων της ΟΝΕ, η ανεργία πήρε χαρακτηριστικά κοινωνικής συμφοράς. Παρ' όλα αυτά οι μεγαλοβιομήχανοι της περιοχής, με την ανοχή της κυβέρνησης, προχωρούν σε αυθαίρετες απολύσεις εργαζόμενων, αναστατώνοντας την κοινωνία του Βόλου. Συγκεκριμένα: Η εταιρία "ΒΙΣ" απέλυσε 10 εργαζόμενους με πολύχρονη υπηρεσία, χωρίς κανένα λόγο. Επίσης, η εταιρία "ΙΜΑΣ" έκανε τέσσερις απολύσεις, παρά τις συμβατικές υποχρεώσεις που ανέλαβε για νέες προσλήψεις προσωπικού, ύστερα από έργα που πήρε - μέσω της ΔΕΗ - με προγραμματικές συμφωνίες".

Οι δύο υπουργοί ρωτούνται, τι μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση για το σταμάτημα των αναιτιολόγητων απολύσεων και για την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων της "ΙΜΑΣ".

Ερευνα σε βάθος ζητά το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά

Την αμέριστη αλληλεγγύη και συμπαράστασή του εκφράζει με ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά προς τους δυο σοβαρά τραυματισμένους εργατοτεχνίτες, οι οποίοι την περασμένη Κυριακή και ενώ δούλευαν στο πλοίο "Φλαγκ Μαρού" στην πλωτή δεξαμενή του Περάματος, έπεσαν από σκαλωσιά ύψους τεσσάρων μέτρων.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του συνδικάτου, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες και ενώ εκτελούσαν εργασίες για την εξαγωγή του κωνικού κελύφους (προστατευτικό καπάκι) του άξονα και της προπέλας του πλοίου, το μαντεμένιο καπάκι έσπασε, τα κομμάτια του οποίου μαζί με τα λιπαντικά υλικά εκτοξεύτηκαν στο γύρω χώρο. Οι δυο εργατοτεχνίτες Ματθαίος Ανάργυρος και Ραμάκης Κώστας νοσηλεύονται στο ΚΑΤ και στο Τζάνειο Νοσοκομείο Πειραιά, ενώ ελαφρά τραυματίστηκε ο Γρηγόρης Δεικτάς.

"Απαιτείται - υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του Συνδικάτου - η πενταμελής Επιτροπή Ελέγχου, οι Λιμενικές Αρχές ακόμα και με τη συνδρομή ειδικών εμπειρογνωμόνων (χημικών, μηχανολόγων) να διεξάγουν λεπτομερή έρευνα πραγματογνωμοσύνης ώστε να βγουν τα αναγκαία συμπεράσματα και να μην ξανασυμβεί παρόμοιο τέτοιο ατύχημα που θέτει σε κίνδυνο το ύψιστο αγαθό που είναι η ανθρώπινη ζωή. Το πόρισμα της έρευνας πρέπει να δημοσιοποιηθεί και να αξιοποιηθεί στην κατεύθυνση να λαμβάνονται και να τηρούνται όλα τα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ