ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 27 Φλεβάρη 1999
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΒΟΙΑ
Μονόδρομος ο αγώνας

Ιδιαίτερα μαζικό το πανευβοϊκό συλλαλητήριο στη Νέα Αρτάκη, από εργατικά σωματεία, ενάντια στην αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας". -

Μαζικό και μαχητικό ήταν το χτεσινοβραδινό συλλαλητήριο - ένα από τα μεγαλύτερα των τελευταίων 15 χρόνων - που διοργάνωσαν σωματεία της περιοχής, στην πλατεία της Νέας Αρτάκης, όπως και η πορεία που ακολούθησε μέχρι τη Χαλκίδα. Οι διαδηλωτές διατράνωσαν την απόφασή τους να διεκδικήσουν παραγωγική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ κατάγγειλαν την Ευρωπαϊκή Ενωση και την κυβερνητική πολιτική της ανεργίας, της υποαπασχόλησης και της παραγωγικής συρρίκνωσης για το νομό και τη χώρα. Το συλλαλητήριο διοργάνωσαν τα σωματεία Μιμίκου, Κελαϊδίτη, ΣΥΝΚΟ,με τη συμμετοχή των σωματείωνΔΑΡΙΓΚ, ναυπηγείων, ΕΑΣ Εύβοιας και του Εργατικού Κέντρου.

"Δώστε λύσεις εδώ και τώρα" απαίτησαν οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσειςΜιμίκος και Κελαϊδίτη."Κυβέρνηση και Αγροτική Τράπεζα στέλνουν 150 εργαζόμενους στον ΟΑΕΔ",έγραφε το πανό στο μπλοκ των εργαζομένων της ΣΥΝΚΟ."Η ΔΑΡΙΓΚ είναι βιώσιμη όχι άλλοι 350 εργαζόμενοι άνεργοι",διατράνωναν οι εργαζόμενοι στην ομώνυμη επιχείρηση, ενώ οι εργαζόμενες στην "Αλλατίνη" του μεγαλοβιομήχανου Φιλίππου, που έδωσαν μαχητικά το "παρών", υποδήλωναν την απόφασή τους να παλέψουν ενάντια στις προσπάθειες χτυπήματος του συνδικαλιστικού κινήματος.

Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Χαλκίδας αρκέστηκε στην ομιλία του να χρεώσει την κυβέρνηση με "αδιαφορία".

"Η κυβέρνηση, συνάδελφοι, τόνισε στο χαιρετισμό του ο εκπρόσωπος της "ΤΑΞΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ" στο ΕΚ, Κ. Πάλλης,δεν είναι αδιάφορη. Εχει κάνει τις επιλογές της, που ταυτίζονται με αυτές του μεγάλου κεφαλαίου, των τραπεζιτών, των εφοπλιστών και των μεγάλων συμφερόντων. Καθημερινά ψηφίζει και νομοθετεί μέτρα υπέρ τους, θωρακίζοντας το αντεργατικό τους οπλοστάσιο και την ασυδοσία τους, ενώ επαναφέρει το λοκ-άουτ. Πρόσφατα, μαζί με τη ΝΔ και το "παρών" του ΣΥΝ, ψήφισαν τη Συνθήκη του Αμστερνταμ, που έρχεται σαν συνέχεια του Μάαστριχτ, της "Λευκής" και "Πράσινης Βίβλου", της Συμφωνίας Σένγκεν". Καλώντας τους εργαζόμενους να ορθώσουν το δικό τους αγωνιστικό, διεκδικητικό, ταξικό μέτωπο, που δε θα παλεύει μόνο τις συνέπειες αυτής της πολιτικής, αλλά θα απαιτεί την ανατροπή της, ο συνδικαλιστής της ΕΣΑΚ, επισήμανε ότι η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι "απορρίπτουν το μονόδρομο της ΟΝΕ και του ΕΥΡΩ, χτίζοντας το δικό τους μονόδρομο του αγώνα" για φιλολαϊκή ανάπτυξη.

Στη συγκέντρωση, ο δήμαρχος της πόλης Τ. Χατζηγιαννακέρης εξέφρασε τη συμπαράστασή του στον αγώνα των εργαζομένων. Παραβρέθηκαν βουλευτές, εκπρόσωποι της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας και φορέων. Ψήφισμα συμπαράστασης έστειλε το ΔΣ της σχολής Διοίκησης - Οικονομίας του ΤΕΙ Χαλκίδας.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Απαιτούν διεύρυνση και κλιμάκωση του αγώνα

"Τρικλοποδιές" βάζουν οι εφοπλιστές εν όψει της 24ωρης απεργίας

Την επέκταση σε όλους τους τύπους των πλοίων και την κλιμάκωση της 24ωρης απεργίας, που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για τις 4 Μάρτη μόνο στα τουριστικά πλοία, απαιτούν οι ναυτεργάτες. Η απαίτηση, που δυναμώνει μέρα με τη μέρα, διαπιστώνεται από τις καθημερινές περιοδείες και εξορμήσεις, των συνδικαλιστών στα καράβια και στα στέκια των ναυτεργατών στην Ακτή Μιαούλη, ενώ μηνύματα καταφτάνουν και από καράβια που βρίσκονται εν πλω.

Τα αιτήματα που προβάλλουν οι ναυτεργάτες αφορούν την απορρόφηση όλων των ανέργων μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας,το οποίο πρέπει να αναδιοργανωθεί. Επίσης, την πάταξη του δουλεμπορικού κυκλώματος, την υπογραφή ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την αναβάθμιση της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας, την υπεράσπιση του καμποτάζ με την ταυτόχρονη κατάργηση του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/92 και άλλα.

Στα πλαίσια της προετοιμασίας για την απεργιακή κινητοποίηση, από τη Δευτέρα θα αρχίσει η αναχώρηση συνδικαλιστικών αντιπροσωπειών για τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά, οι συνδικαλιστές, κυρίως της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ,ήδη "αλωνίζουν" την Ακτή Ξαβέρη,όπου καταπλέουν τα τουριστικά πλοία.

Στο μεταξύ στην επιχείρηση που στήθηκε από την πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ να "πνίξει" την απεργία λίγες μέρες πριν αρχίσει και να εκτονωθεί η κατάσταση, εντάσσονται και οι τελευταίες επιστολές του προέδρου της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών ΠλοίωνΑνδρέα Ποταμιάνου,προς την ΠΝΟ με τις οποίες διαβεβαιώνει ότι θα διατηρήσει στα πλοία του τις οργανικές συνθέσεις, δηλαδή ότι δε θα αποβάλλει το ξενοδοχειακό προσωπικό, βέβαια προσωρινά...

Να σημειωθεί ότι μετά τις αξιώσεις των εφοπλιστών των τουριστικών πλοίων για το διωγμό από τα πλοία τους, του ξενοδοχειακού προσωπικού, τώρα η καμπάνα χτυπάει και για τους ναυτεργάτες αυτής της ειδικότητας που υπηρετούν στα πλοία της ακτοπλοϊας. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης, προφανώς, προετοιμάζοντας το έδαφος, πρόβλεψε ότι στα πλαίσια του προγράμματος εκσυγχρονισμού του ακτοπλοϊκού στόλου, "τα πλοία που θα κατασκευαστούν και με τις ταχύτητες που θα διαθέτουν, θα έχουν μειωμένες ανάγκες σε ξενοδοχειακό προσωπικό. Θα έχουν για παράδειγμα λιγότερες καμπίνες", αφού κατά τον υπουργό θα είναι λιγότεροι οι επιβάτες που πλέον θα χρειάζονται διαμονή. Βέβαια έσπευσε να... διαβεβαιώσει: "Τα πληρώματα αυτά δε θα απομακρυνθούν από τα επιβατηγά πλοία"...

- Η Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Πειραιά,με ανακοίνωσή της, εκφράζει την αλληλεγγύη της στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών.

ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ
Προς νέα συρρίκνωση προσωπικού

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας). -

Σε νέες περιπέτειες οδηγεί τους εργαζόμενους η ιταλική διοίκηση της ΑΓΕΤ - Ηρακλής,απαιτώντας νέα συρρίκνωση του προσωπικού στον όμιλο (εκτός θυγατρικών) μέχρι και κατά 300 άτομα, τη στιγμή που η επιχείρηση αυξάνει αλματωδώς και τα κέρδη της και την παραγωγή της.

Παράλληλα δεν έχουν σταματήσει τα σενάρια για πώληση ολόκληρης ή μέρους της ΑΓΕΤ ή ακόμα και συγχώνευσή της με άλλη πολυεθνική του καρτέλ τσιμέντου. Ταυτόχρονα σε πρόσφατη συνάντηση του Σωματείου Εργαζομένων στα "Τσιμέντα Χαλκίδας" (ανήκουν στην Κογκρέτουμ και μαζί με την ΑΓΕΤ στον ίδιο ιταλικό όμιλο) με τον πρόεδρο της εταιρίας Τζιούντιτσι,ο τελευταίος δε διέψευσε σενάρια που φέρουν την τσιμεντοβιομηχανία της Χαλκίδας να περνάει μερικώς στη γαλλική LAFARGE.

Πίσω απ' όλα αυτά τα σενάρια και τα κερδοσκοπικά παιχνίδια κρύβεται η προσπάθεια του καρτέλ τσιμέντου να ελέγξει την ελληνική τσιμεντοβιομηχανία. Εδαφος για την παρέμβαση αυτή έδωσαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, με το εγκληματικό ξεπούλημα της ΑΓΕΤ, αλλά και η "σιωπούσα" Εθνική Τράπεζα, που είναι μέτοχος και της ΑΓΕΤ και των "Τσιμέντων Χαλκίδας". Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η συνεχής συρρίκνωση του προσωπικού και στις δυο τσιμεντοβιομηχανίες.

Μετά το πέρασμα της ΑΓΕΤ στα χέρια των Ιταλών, το προσωπικό της έχει μειωθεί στα 1.600 άτομα και τώρα με νέα "κίνητρα" για "οικειοθελείς αποχωρήσεις" και συνταξιοδοτήσεις, η διοίκηση ζητά τη συναίνεση των σωματείων για συρρίκνωση του προσωπικού στα εργοστάσια στα 1.300 άτομα.

Επίσης στα "Τσιμέντα Χαλκίδας" μέσα σε δυο χρόνια το προσωπικό μειώθηκε κατά 130 εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή οι εργολάβοι δίνουν και παίρνουν.

Δύσκολες ώρες στο "ΣΑΠΦΩ"

Σωτήρια αποδείχτηκε η άμεση αντίδραση του πληρώματος

Δύσκολες ώρες έζησαν οι 291 επιβάτες και το 75μελές πλήρωμα του 32χρονου επιβατικού πλοίου "ΣΑΠΦΩ", καθώς προχτές στις 12.30 τα μεσάνυχτα εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο του πλοίου, ενώ αυτό έπλεε 3 ναυτικά μίλια νότια από το ακρωτήριο Μαντήλι της Καρύστου.Σχετικά με τα αίτια της πυρκαγιάς, σύμφωνα με τον πλοίαρχο του πλοίου Παναγιώτη Καπετανάκη,η πρώτη εκτίμηση είναι ότι "έσπασε ένα σωληνάκι πετρελαίου στην αριστερή κύρια μηχανή". Οι ναυτεργάτες του πληρώματος της μηχανής αντέδρασαν άμεσα, θέτοντας την πυρκαγιά μέσα σε 10 λεπτά υπό έλεγχο.

Αμεση ήταν η αντίδραση και του πληρώματος της κουβέρτας, οι οποίοι αμέσως συγκέντρωσαν τους επιβάτες στο σαλόνι του πλοίου και τους ενημέρωσαν, με αποτέλεσμα να αποφευχθεί ο πανικός. Κοντά στο πλοίο κατέπλευσε το επιβατικό πλοίο "ΜΥΤΙΛΗΝΗ" για να συγκρατήσει το ακυβέρνητο πλοίο. Στις 6 χτες τα ξημερώματα, άρχισε η ρυμούλκηση από ναυαγοσωστικό και ρυμουλκά που στάλθηκαν από τον Θάλαμο Επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τη ναυτιλιακή εταιρία, ενώ χτες λίγο πριν την 1 το μεσημέρι το "ΣΑΠΦΩ" έδεσε στο λιμάνι του Πειραιά.

Το ναυτικό ατύχημα στο "ΣΑΠΦΩ" ανέδειξε την αναγκαιότητα οι οργανικές συνθέσεις να καθορίζονται ανάλογα με τις ανάγκες του πλοίου, αλλά και το πόσο εγκληματικές είναι οι αξιώσεις των εφοπλιστών, για παραπέρα μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι από όλους τους επιβάτες του "ΣΑΠΦΩ" δόθηκαν συγχαρητήρια στο πλήρωμα.

Ο καπετάνιος του πλοίου σημείωσε: "Η άμεση και συντονισμένη προσπάθεια του πληρώματος απέτρεψε τα χειρότερα. Αν το πλήρωμα δεν περιόριζε την πυρκαγιά μέσα σε πέντε - δέκα λεπτά, τότε πάει. Σε τέτοιες ή χειρότερες περιπτώσεις, ο καθένας από το πλήρωμα έχει τα καθήκοντά του και κάθε ειδικότητα - οι μηχανικοί, οι ναύτες, το ξενοδοχειακό προσωπικό - παίζει μεγάλο, καθοριστικό ρόλο και στην υπεράσπιση της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα".

Προανάκριση για τα αίτια της πυρκαγιάς διενεργεί το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.

Επιτυχία των ταξικών δυνάμεων

Θεαματική αύξηση σημείωσαν οι ταξικές δυνάμεις στο Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Κομοτηνής.Σε 194 ψηφίσαντες το ψηφοδέλτιο της "Ταξικής Ενότητας" πήρε 164 ψήφους, εξασφαλίζοντας έξι έδρες στο Διοικητικό Συμβούλιο, πέντε αντιπροσώπους στο Εργατικό Κέντρο και δύο στην κλαδική ομοσπονδία. Η ΠΑΣΚΕ πήρε 27 ψήφους, μία έδρα στο ΔΣ και έναν αντιπρόσωπο για το ΕΚ.

Σύσκεψη νέων υπαλλήλων

Σε σύσκεψη καλεί τα μέλη της η Επιτροπή Νέων του Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων,τη Δευτέρα 1 Μάρτη, στις 6.30μμ στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας, με θέμα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι του κλάδου και ο προγραμματισμός της δράσης της Επιτροπής.

Με απόφαση του υπουργείου Εργασίας, κηρύχτηκαν υποχρεωτικές οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας των γεωπόνων και των κτηνιάτρων, που απασχολούνται στις βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις όλης της χώρας, των εργαζομένων στα καταστήματα πώλησης προϊόντων κρέατος κάθε είδους όλης της χώρας και των εκδοροσφαγέων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ