Τα "τοπικά σύμφωνα απασχόλησης" και διάφορα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης θα προωθήσει το Εργατικό Κέντρο Βόλου, για την "αντιμετώπιση" της ανεργίας, ενώ η ΕΣΑΚ καταγγέλλει τη μεθόδευση
Σε υπεράσπιση των "τοπικών συμφώνων απασχόλησης" και της κυβερνητικής επιλογής για την ενίσχυση δήθεν της απασχόλησης - μέσω της επιδότησης επιχειρήσεων, "προσωρινής" απασχόλησης ανέργων για έναν έως τρεις μήνες και προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης - επιδίδεται με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Βόλου.Είναι χαρακτηριστικό δείγμα της ανακοίνωσης η διαπίστωση πως μια από τις αιτίες της ανεργίας είναι η... "ανικανότητα πολλών επιχειρήσεων να διαχειριστούν σωστά τις υποθέσεις τους".
Στη σχετική ανακοίνωση αναπτύσσονται διάφορες προτάσεις για την "αντιμετώπιση" της ανεργίας στο νομό. Μια από αυτές είναι και οι "προγραμματικές συμφωνίες απασχόλησης μεταξύ των εργοδοτών, των εργαζομένων και του κράτους", δηλαδή των διαβόητων "τοπικών συμφώνων απασχόλησης"!
Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει έρευνα για την κατάσταση της αγοράς εργασίας στο Νομό Μαγνησίας, συμφωνίες με επιχειρήσεις για "προσωρινή πρόσληψη ανέργων" και υλοποίηση επιδοτούμενων προγραμμάτων κατάρτισης από ΟΑΕΔ και ΚΕΚ, με ένα σύστημα αλλεπάλληλων και επαναλαμβανόμενων προγραμμάτων δικής του έμπνευσης...
Από την πλευρά της, η Τοπική Επιτροπή ΕΣΑΚ Μαγνησίας τονίζει σε ανακοίνωσή της ότι "με φόντο την ερήμωση του νομού, την ανεργία και τη φτώχεια, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προωθεί τα περιβόητα "τοπικά σύμφωνα απασχόλησης" (απάτης), δείχνοντας για μια ακόμα φορά πιο ξεκάθαρα το αντιλαϊκό και αυταρχικό προσωπείο της".
Η παράταξη προσθέτει στην ανακοίνωσή της ότι "με πρόσχημα την αντιμετώπιση της ανεργίας και με Δούρειο Ιππο τα τοπικά σύμφωνα απάτης, η κυβέρνηση μιας χούφτας οικογενειών, σε αγαστή συνεργασία με τα παραρτήματά της στο νομό, το νομάρχη Μαγνησίας, τους δημάρχους Βόλου και Ν. Ιωνίας και το Σύνδεσμο Βιομηχάνων Θεσσαλίας, προωθεί αυτές τις αντιλαϊκές επιλογές, υλοποιώντας πιστά τις κύριες κατευθυντήριες επιταγές του Μάαστριχτ και της "Λευκής Βίβλου"".
Σχετικά με το Εργατικό Κέντρο Βόλου, η ΤΕ της ΕΣΑΚ σημειώνει ότι "για άλλη μια φορά πρωτοστατεί και μάλιστα "προειδοποιεί" ότι θα παλέψει για να περάσουν τα τοπικά σύμφωνα απάτης, ξεπουλώντας για άλλη μια φορά τα συμφέροντα των εργαζομένων".
Κατά 25% ξεπέρασαν τους υπολογισμούς του εφοπλιστή Π. Παναγόπουλου τα κέρδη για το 1996... Και όμως πιέζουν για νέα προνόμια σε βάρος στοιχειωδών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, ενώ πληθαίνουν οι παραγγελίες κατασκευής πλοίων σε ξένα ναυπηγεία!
Υπέρογκα κέρδη μπαίνουν κάθε χρόνο στις τσέπες των εφοπλιστών, οι οποίοι την ίδια ώρα απαιτούν να καταργηθούν όλες οι κατακτήσεις των ναυτεργατών, απειλώντας ότι θα βγάλουν, από όσα πλοία έχει μείνει, την ελληνική σημαία, και όλα στο όνομα της... ανταγωνιστικότητας. Η "φιλοπατρία" των εφοπλιστών όμως δε σταματάει εδώ. Αυξάνονται συνεχώς οι παραγγελίες για κατασκευές πλοίων σε ξένα ναυπηγεία, όπως της Νορβηγίας και της Φινλανδίας, και την ίδια στιγμή η ανεργία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά αγγίζει το δραματικό ποσοστό του 85%!
Ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος,πλοιοκτήτης των γνωστών επιβατικών οχηματαγωγών πλοίων ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία, υπολογίζει τα καθαρά κέρδη του για το 1996 πάνω από 4 δισ. δραχμές!Μάλιστα, τα κέρδη αυτά ξεπέρασαν τις προσδοκίες του εφοπλιστή κατά 25%! Παρά τα υπέρογκα κέρδη του, ο Π. Παναγόπουλος εξακολουθεί να κινεί τα πλοία του με μειωμένες οργανικές συνθέσεις, παρά τις γραπτές δεσμεύσεις της κυβέρνησης και συγκεκριμένα του υπουργού Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρου Σουμάκη,ότι θα τηρήσει τουλάχιστον το νόμο για τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Για παράδειγμα - σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Τροφοδοσίας - η οργανική σύνθεση για τα τα πλοία του προβλέπει να υπηρετούν 5 βοηθοί στην τροφοδοσία και ένας μαθητευόμενος, ενώ υπηρετεί μόνο ένας ναυτικός σε αυτή την ειδικότητα!
Ο Π. Παναγόπουλος, μαζί με τους υπόλοιπους εφοπλιστές που δρομολογούν πλοία στην ίδια γραμμή, ζητούν την παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων στο όνομα της... ανταγωνιστικότητας, απειλώντας ότι θα αλλάξουν την ελληνική σημαία προκειμένου να προσλάβουν χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Σημειώνεται ότι συνολικά στα πλοία αυτά υπηρετούν πάνω από 3.600 ναυτεργάτες.
Με την ανεξέλεγκτη δράση τους οι εφοπλιστές ρίχνουν συνεχώς στις λίστες τις ανεργίας τους ναυτεργάτες, αλλά και τους χιλιάδες εργατοτεχνίτες των ναυπηγείων. Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση οδηγεί στο μαράζωμα τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και έχει προδιαγράψει τη διάλυση των μεγάλων ναυπηγείων του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας, οι εφοπλιστές, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν, κατασκευάζουν πλοία σε ξένα ναυπηγεία.
Οπως ανέφερε ο Π. Παναγόπουλος προς τα μέλη της Ενωσης Θεσμικών Επενδυτών και δημοσιεύουν τα "Ναυτιλιακά Νέα",ήδη κατασκευάζει δύο νέα ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ στα φινλανδικά ναυπηγεία "Kvaerner Masa",τα οποία θα παραλάβει το 1998. Επιπλέον οι "Μινωικές Γραμμές" επίσης κατασκευάζουν δύο επιβατικά οχηματαγωγά πλοία στα νορβηγικά ναυπηγεία "Fosen" στα πλαίσια του προγράμματος για την ανανέωση του στόλου τους, που φτάνει τα 70 δισ. δραχμές!
Α. Ζ.