ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Φλεβάρη 1997
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Σύννομη η ενέργεια... δεν απαιτεί διάλογο

Χωρίς τη γνώμη των εργαζομένων προχώρησε στην ψήφιση της τροποποίησης του Οργανισμού η δημοτική αρχή. Αποχώρησε η αντιπολίτευση

Νέα έμμεση φορομπηχτική επίθεση κατά των Αθηναίων, με το μανδύα της δημιουργίας τμήματος καθαρισμού αστικού πρασίνου, ετοιμάζει η Δημοτική Αρχή του δήμου. Οπως κατήγγειλε στη χτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με θέμα την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου, ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", Λεων. Αυδής,στο νέο τμήμα, που θα ανήκει στη Διεύθυνση Καθαριότητας και επομένως θα πληρώνεται από τα ανταποδοτικά τέλη,θα ανατεθεί ο καθαρισμός των χώρων πρασίνου από τα ξερά φύλλα (εργασία συντήρησης του πρασίνου) και το σκούπισμα και πλύσιμο των προαυλίων των εκκλησιών, εργασία που ανήκει στις εκκλησίες.

Η πλειοψηφία αρνήθηκε το αίτημα της αντιπολίτευσης να μη συζητηθεί το θέμα, ως εσπευσμένο, καθώς η πρόταση της Δημοτικής Αρχής δεν εξετάζει τον Οργανισμό στο σύνολό του - αφορά σε μερικές σημαντικές τροποποιήσεις - αλλά κυρίως δεν υπάρχει η άποψη των εργαζομένων γι' αυτόν. Η επιμονή της δημοτικής αρχής να ψηφίσει την τροποποίηση χωρίς διάλογο και η προκλητική στάση του δημάρχου, ο οποίος στάθηκε στο σύννομο και μόνον της τροποποίησης, ανάγκασε τους συμβούλους της αντιπολίτευσης να αποχωρήσουν.

Μάλιστα, ο δήμαρχος έσπευσε να ενισχύσει το σύννομο της τροποποίησης του Οργανισμού και με υποτιθέμενη αποδοχή αυτής από τους εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Δήμο Αθηναίων (ΣΕΔΑ), Ανδρέας Κοντοκώστας,εξέφραζε στο σώμα την αντίθεση των εργαζομένων, απαιτώντας την απόσυρση του θέματος και τη συνολική επεξεργασία και σύνταξη του Οργανισμού, με τη συμμετοχή των εργαζομένων. Ο αντιδήμαρχος Αγγελος Μοσχονάς ισχυρίστηκε ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν φέρει τις προτάσεις τους, "ξεχνώντας" προς στιγμήν την πρακτική της Δημοτικής Αρχής να μην ενημερώνει για αυτό που η ίδια δημοσιοποιεί στη συνέχεια ως τετελεσμένο.

Ο Λεων. Αυδής κατήγγειλε ως απαράδεκτες τις πρακτικές της Δημοτικής Αρχής και αποχώρησε από το Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ με δήλωσή του επισήμανε: "Ο δήμαρχος και οι συνεργάτες του όχι μόνον παρέλειψαν να ακούσουν τις απόψεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων και να συζητήσουν μαζί τους το περιεχόμενο των τροποποιήσεων, αλλά επιπλέον εμφανίστηκαν να αγνοούν τι σημαίνει διάλογος με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, ενώ παράλληλα προσπάθησαν να ρίξουν στους εργαζόμενους την ευθύνη. Με τις συνθήκες αυτές η συμμετοχή μας στη συζήτηση θα αποτελούσε συνέργεια στην παραπλάνηση της κοινής γνώμης".

Μετρό εναντίον Ηριδανού!

Τις ανυπολόγιστες συνέπειες από τη διαρροή της υπόγειας κοίτης του Ηριδανού, εξαιτίας των έργων του μετρό επισημαίνει, με δήλωσή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", Λέων Αυδής.

"Οι συνέπειες της διαρροής είναι ανυπολόγιστης σημασίας για την αισθητική του περιβάλλοντος, γιατί τα επιφανειακά τμήματα του ποταμού στην Αρχαία Αγορά (μεταξύ Ποικίλης και Βασιλείου Στοάς) και ιδίως στον Κεραμεικό αποτελούσαν σημαντικό στοιχείο του φυσικού και του ιστορικού τοπίου. Επιπλέον είναι άδηλες οι συνέπειες για το σύστημα των υπόγειων νερών της ευρύτερης περιοχής και χάνεται ένας σημαντικός υδάτινος πόρος, ενώ είχαν ήδη ληφθεί μέτρα για την αξιοποίησή του", τονίζει ο Λέων Αυδής.Παράλληλα εκφράζει τους φόβους του για περαιτέρω καταστροφή, εκτός από την αισθητική και οικολογική καταστροφή. "Η εκτροπή του υπόγειου ποταμού μπορεί να δημιουργήσει στο υπέδαφος ρήγματα και καθιζήσεις, με προφανείς συνέπειες για τις οποίες θα έχουν όχι μόνον την ηθική, αλλά και τη νομική ευθύνη οι αρμόδιοι του υπουργείου Περιβάλλοντος και Δημοσίων Εργων και των εταιριών "Αττικό Μετρό" και "Ολυμπιακό Μετρό"", επισημαίνει.

Σημειώνεται ότι πριν λίγες μέρες οι βουλευτές του ΚΚΕ Λέων Αυδής και Ορ. Κολοζώφ κατέθεσαν ερώτηση προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού, στην οποία επισήμαναν τον κίνδυνο καταστροφής του αρχαιολογικού χώρου του Κεραμεικού, λόγω της διέλευσης της σήραγγας "Μετρό". Παράλληλα, εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους σχετικά με το εάν η απόφαση για διάνοιξη πιλοτικής σήραγγας - προκειμένου να εξακριβωθεί αν από την οριστική σήραγγα θα κινδυνεύσει ο Κεραμεικός - δε θα καταστρέψει το επιφανειακό τμήμα του Ηριδανού που βρίσκεται στην περιοχή. Τελικά, δε χρειάστηκε η πιλοτική σήραγγα για να καταστραφεί τμήμα του ποταμού... Λίγες μέρες μετά και εξαιτίας των έργων του "Μετρό" στην υπόγεια κοίτη του ποταμού, το νερό του ποταμού εκτράπηκε και χάθηκε, προκαλώντας τεράστια οικολογική και αισθητική καταστροφή, με απρόβλεπτες συνέπειες.

ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ανταποδοτικά και τα αντιπλημμυρικά

Την εγγύηση του δημοσίου προσπαθεί να εξασφαλίσει ο δήμαρχος Πειραιά, προκειμένου να εγκριθεί δάνειο ύψους 4,8 δισ. δραχμών από το Ταμείο Κοινωνικής Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης

Ερήμην του Δημοτικού του Συμβουλίου,ο Δήμος Πειραιά και ο δήμαρχος Στ. Λογοθέτης επιχειρεί να φορτώσει δισεκατομμύρια νέων χρεών στις πλάτες των Πειραιωτών, εκτελώντας τώρα και τα αντιπλημμυρικά έργα με δανειοδότηση σε ανταποδοτική βάση.

Ο δήμος - πιλότος, στην εφαρμογή της αντιλαϊκής και αντιδημοτικής πολιτικής της κυβέρνησης, προωθεί στην πράξη ό,τι κρατικοί οργανισμοί (ΕΥΔΑΠ) και αρμόδιοι υπουργοί (Κ. Λαλιώτης) εμφάνισαν πρόσφατα ως πρόθεσή τους, για να συναντήσουν τις έντονες αντιδράσεις σημαντικού τμήματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μέχρι σήμερα τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, όποιος κι αν ήταν ο φορέας εκτέλεσής τους - ΥΠΕΧΩΔΕ, ΕΥΔΑΠ ή δήμος - δεν είχαν ανταποδοτικό χαρακτήρα, αντίθετα ήταν κρατική υποχρέωση, που αντιμετωπιζόταν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η διοίκηση του Δήμου Πειραιά όμως με τις ψήφους των συμβούλων της πλειοψηφίας, όταν το θέμα έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο, και την υποστήριξη του συνδυασμού του Χ. Κεφάλα,όπως ο ίδιος ανακοίνωσε χτες, αναμένεται να φορτώσει και αυτά στους δημότες, μέσω της αποπληρωμής δανείου, που προσπαθεί αυτές τις μέρες να συνάψει για την εκτέλεσή τους.

Ωστόσο για τη λήψη του δανείου, ύψους 4,8 δισεκατομμυρίων δραχμών,από το Ταμείο Κοινωνικής Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης είναι απαραίτητη η εγγύηση του δημοσίου. Αν η εγγύηση δε δοθεί ως το τέλος του μήνα από τα υπουργεία Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας, τα κονδύλια που έχουν ήδη (!) εγκριθεί δε θα μπορούν να εκταμιευτούν. Να σημειώσουμε επιπλέον ότι ο Στ. Λογοθέτης, προκειμένου να δικαιολογήσει τη λήψη δανείου για την εκτέλεση αντιπλημμυρικών σε ανταποδοτική βάση, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε χτες, πιέζοντας ουσιαστικά το δημόσιο να του παραχωρήσει την εγγύηση του, επικαλέστηκε την ύπαρξη τροποποίησης του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, σύμφωνα με την οποία μετά τα αποχετευτικά και τμήμα των αντιπλημμυρικών έργων μπορεί πλέον να καλύπτεται από ανταποδοτικούς πόρους.

Το βέβαιο είναι ότι οι διαπραγματεύσεις για την έγκριση δανείου από το Ταμείο Κοινωνικής Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης - όπως ο ίδιος ο δήμαρχος αποκάλυψε - είχαν ξεκινήσει από την περίοδο '92-'93 με την υποβολή τεχνικοοικονομικών μελετών και μελετών της ΕΥΔΑΠ, αλλά ουδέποτε είχε ενημερωθεί γι' αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο, που αναμένεται να ασχοληθεί με το θέμα σε επόμενη συνεδρίασή του...

ΒΟΡΕΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΥΒΟΙΑ
Εργο ζωής η νέα χάραξη δρόμου

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Η Εύβοια, αν και διαθέτει φυσικές ομορφιές και θα μπορούσε ν' αναπτύξει τον τριτογενή της τομέα, εντούτοις "φημίζεται" για την ανυπαρξία του οδικού της δικτύου. Τόσο προς τη βόρεια πλευρά της, όσο και προς την κεντρική και νότια, δεν έχει γίνει τόσα χρόνια κανένα έργο βελτίωσης ή επισκευής του υπάρχοντος οδικού δικτύου του νομού. Ακόμα και κάποια έργα που έχουν ξεκινήσει εδώ και μια δεκαετία, για να βελτιωθεί σε κάποια σημεία το οδικό δίκτυο, δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί...

Η κατάσταση ωστόσο επιδεινώθηκε τελευταία με την προσπάθεια χάραξης του παραλιακού δρόμου Χαλκίδας - Αιδηψού, στη δυτική πλευρά της Εύβοιας. Ενα έργο (θα στοιχίσει πάνω από 20 δισεκατομμύρια δραχμές) που δε θα έχει απλώς σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον ορεινό όγκο του Κανδυλίου, αλλά ουσιαστικά θα αποκλείσει και θα απομονώσει όλες τις κοινότητες της Βορειοκεντρικής Εύβοιας και θα επιδεινώσει την κοινωνικοοικονομική κατάσταση των κατοίκων της.

Θύμα αυτής της άναρχης και ασχεδίαστης ανάπτυξης είναι για άλλη μια φορά η περιοχή Μαντουδίου, όπου 17 κοινότητες και 15.000 κάτοικοι οδηγούνται με την παραπάνω απόφαση στην απομόνωση και την πλήρη εγκατάλειψη. Σταθμίζοντας όλες τις αρνητικές συνέπειες οι 17 πρόεδροι των Κοινοτήτων Μαντουδίου, Προκοπίου, Πηλίου, Δοκρυούσας, Βλαχιάς, Φαράκλας, Μετοχίου, Σκεπαστής, Σπαθαρίου, Κηρίνθου, Στροφυλιάς, Αγίας Αννας, Κοτσικιάς, Αχλαδίου, Κεχριών, Παπάδων και Κερασιάς, σε σύσκεψη που πραγματοποίησαν στις 7 Φλεβάρη, κατέληξαν ομόφωνα στην αναγκαιότητα κατασκευής νέου οδικού άξονα Χαλκίδας - Μαντουδίου - Αγίας Αννας - Παπάδων.

Επισημαίνουν ότι κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια και κίνητρο, όπως αυτό της επιχορήγησης με 45% για την εγκατάσταση και ανάπτυξη στην περιοχή βιομηχανικών, βιοτεχνικών και λοιπών οικονομικών δραστηριοτήτων, είναι εκ των προτέρων καταδικασμένη σε αποτυχία, εάν δεν εξασφαλιστεί η σωστή και ταχεία πρόσβαση μέσω του προαναφερθέντος οδικού άξονα. Παράλληλα υπογραμμίζουν πως η κατασκευή αυτού του οδικού τμήματος θα αποτελέσει προέκταση της Εθνικής οδού Αθηνών - Χαλκίδας, η οποία σε συνδυασμό με το λιμάνι Μαντουδίου θα εξασφαλίσει στην Αθήνα μια επιπλέον σύντομη, και σύγχρονων προδιαγραφών, πρόσβαση στο Αιγαίο.

Ηδη αυτές οι προτάσεις έχουν γίνει γνωστές στον πρωθυπουργό της χώρας και στους αρμόδιους υπουργούς. Με δεδομένα όμως τα αλληλοσυγκρουόμενα και διαπλεκόμενα συμφέροντα, που υπάρχουν στην περιοχή, επιβάλλεται να συσπειρωθούν και αγωνιστικά να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους οι κάτοικοι και οι φορείς των 17 κοινοτήτων της Βορειοκεντρικής Εύβοιας.

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ

Από τις πλημμύρες του περασμένου Οκτώβρη


Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ