ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Φλεβάρη 1997
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σήμερα οι αποφάσεις της ΠΝΟ

Συγκεκριμένη πρόταση συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα των ναυτεργατών παρουσίασαν χτες ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ". Υπέρ των κινητοποιήσεων και άλλα ναυτεργατικά σωματεία. Προ των πυλών ο αφελληνισμός της ναυτιλίας και η μαζική εκδίωξη των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία

Το σχέδιο εκδίωξης των Ελλήνων ναυτεργατών από τα καράβια, που ξεδιπλώνουν με γρήγορους ρυθμούς οι εφοπλιστές, η μη υλοποίηση των δεσμεύσεων που ανέλαβε η κυβέρνηση απέναντι στους ναυτεργάτες κατά τη διάρκεια του πρόσφατου απεργιακού αγώνα τους και η υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ήταν τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη χτεσινή της συνεδρίαση, η οποία διακόπηκε το μεσημέρι και θα συνεχιστεί σήμερα στις 9.30 το πρωί. Σήμερα, η Εκτελεστική Επιτροπή θα αποφασίσει τον τρόπο αντίδρασης των ναυτεργατών απέναντι σ' αυτές τις αρνητικές εξελίξεις.

ΠΕΜΕΝ και "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" κατέθεσαν πρόταση για συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων. Συγκεκριμένα, ζήτησαν να τεθεί το θέμα της συνέχισης των αγώνων στο Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας, που θα γίνει στις 6 του Μάρτη,το οποίο επιβάλλεται - σύμφωνα με την πρόταση - να αποφασίσει απεργιακές κινητοποιήσεις σε κάθε είδους πλοία και στην ποντοπόρο ναυτιλία, οι οποίες θα συνεχιστούν και ολόκληρο το καλοκαίρι.Επίσης, αν μέχρι τις 6 Μάρτη δεν έχουν υπογραφεί οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, σύμφωνα με τα αιτήματα του κλάδου, αυτές να συμπεριληφθούν στο διεκδικητικό πλαίσιο της Ομοσπονδίας, το οποίο παραμένει το ίδιο από την τελευταία πολυήμερη απεργία. Δηλαδή, οι ναυτεργάτες διεκδικούν μέτρα προστασίας για την απασχόληση, την κοινωνική ασφάλιση και αλλαγή του τρόπου φορολόγησης.

Στο μεταξύ, σήμερα στη 1.30 το μεσημέρι αναμένεται συνάντηση της ΠΝΟ με την Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοϊας για το θέμα των συμβάσεων.

Με την πρόταση για τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων έχουν συνταχθεί μέχρι τώρα τρία ακόμα σωματεία, η Ενωση Ναυτών,η Ενωση Θαλαμηπόλων και η Ενωση Προσωπικού Τροφοδοσίας.

Ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝΣ. Τσιμπόγλου, δήλωσε σχετικά: "Με δεδομένο ότι οι εξελίξεις συνεχίζονται σε βάρος των ναυτεργατών και στα τρία ζητήματα που είχαμε προβάλει στην τελευταία απεργία μας, προτείναμε να συνεχιστούν και να οργανωθούν οι απεργιακές μας κινητοποιήσεις σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, αν η κυβέρνηση δε σκύψει με σοβαρότητα στα προβλήματά μας. Αυτό που σημειώσαμε στη διάρκεια της πρώτης μέρας της Εκτελεστικής Επιτροπής ήταν ότι ο αφελληνισμός της ναυτιλίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, σε συνδυασμό με την άρση του καμποτάζ είναι "προ των πυλών". Θα ισοπεδωθούν όλες οι κοινωνικές κατακτήσεις μας, αν προχωρήσει η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο χώρο και της ναυτιλίας. Η πολιτική δηλαδή της σημαίας ευκαιρίας, των ανασφάλιστων πλοίων. Να επισημάνουμε ιδιαίτερα ότι στις 4 του Μάρτη ολοκληρώνονται οι εκλογές για την ανάδειξη νέας Διοίκησης στην ΠΕΜΕΝ. Από τη Διοίκηση που θα εκλεγεί θα κριθούν και οι εξελίξεις στους ναυτεργάτες. Για το λόγο αυτό πρέπει οι συνάδελφοι να πάρουν μέρος μαζικά και να στηρίξουν τις ταξικές δυνάμεις της ΕΔΑΣ".

ΑΤΤΙΚ ΑΕ
Πάνω από 50 εκατ. "φέσι" στους εργαζόμενους!

Η επέκταση της ανεργίας στον κλάδο εκτρέφει γενικότερα την εργοδοτική αυθαιρεσία

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Πάνω από 50 εκατομμύρια δρχ. χρωστά στους εργαζόμενους η καπνοβιομηχανία ΑΤΤΙΚ ΑΕ των Χαρδαλιά - Βιτάλη και παρά τις μηνύσεις της Επιθεώρησης Εργασίας και τις διαμαρτυρίες των εργαζομένων και του Παγκαπνεργατικού Σωματείου Θεσσαλονίκης, η εργοδοσία αρνείται να καταβάλει τα δεδουλευμένα.

Μάλιστα σε πρόσφατη συνάντηση με τη διοίκηση του σωματείου, διευθυντικό στέλεχος υποστήριξε πως η επιχείρηση αδυνατεί να πληρώσει τους εργαζόμενους, γιατί επεκτείνει τις δραστηριότητές της και αυτή την περίοδο αγοράζει καπνά και δε διαθέτει χρήματα.

Οι 300 περίπου εργαζόμενοι έχουν να πληρωθούν κανονικά από το καλοκαίρι και όπως καταγγέλλει το Παγκαπνεργατικό Σωματείο, επανειλημμένα η εργοδοσία είχε υποσχεθεί πως θα λήξει η καθυστέρηση στην καταβολή των δεδουλευμένων και επανειλημμένα αθέτησε κάθε δέσμευση.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν επίσης συνθήκες τρομοκρατίας στους χώρους δουλιάς και - όπως τονίζουν - όποιος διαμαρτύρεται, καταγράφεται στη μαύρη λίστα της εργοδοσίας και την επόμενη περίοδο μένει άνεργος. Ανάλογα άθλιες είναι και οι συνθήκες εργασίας. Η εντατικοποίηση, η σκόνη και η έντονη μυρωδιά του καπνού προκαλούν μέχρι και λιγοθυμίες. Οπως καταγγέλλει το Παγκαπνεργατικό Σωματείο, η κατάσταση αυτή δεν αφορά μόνο τη συγκεκριμένη καπνοβιομηχανία, αλλά σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων που επεξεργάζονται καπνό.

Η ανεργία έχει οξύνει τα προβλήματα των καπνεργατών σε οριακό σημείο, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους και το υπουργείο Εργασίας αδιαφορούν συστηματικά στις καταγγελίες του συνδικαλιστικού κινήματος. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι από το 1993, σύμφωνα με στοιχεία της κλαδικής ομοσπονδίας, η ποσότητα καπνού των 200.000 τόνων περίπου που επεξεργάζονταν οι ελληνικές επιχειρήσεις, λόγω ΚΑΠ - ΓΚΑΤΤ, έχει μειωθεί τα δύο τελευταία χρόνια στους 120.000 τόνους και η προοπτική είναι να πέσει κάτω από 100.000 τόνους. Από τους 13.000 καπνεργάτες της χώρας, όπως υποστηρίζει η ΠΚΟ, το 40% είναι άνεργοι ή υποαπασχολούνται, ενώ η μαύρη εργασία δημιουργεί παραπέρα προβλήματα απασχόλησης.

Απολύσεις σε ΔΑΡΙΓΚ και "Σωληνουργεία"

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας). -

Στην απόλυση εφτά ακόμα εργαζομένων προχώρησε η επιχείρηση ΔΑΡΙΓΚ,επικαλούμενη τη γνωστή "καραμέλα" της ανταγωνιστικότητας και ανεβάζοντας τον αριθμό των απολυμένων σε 14 για τους δύο πρώτους μήνες του 1997. Οι απολύσεις γίνονται με το 2%. Ομως, αλλού βρίσκεται η ουσία του ζητήματος για τους ιδιοκτήτες της ΔΑΡΙΓΚ, αφού από το 1992 - όταν έβαζε εμπρός το σχέδιο μείωσης παραγωγής και προσωπικού - άρχισε να αναπτύσσει το εμπορικό τμήμα με εισαγωγές προϊόντων. Μάλιστα, πληροφορίες της εφημερίδας μας κάνουν λόγο για παραπέρα σοβαρή συρρίκνωση της παραγωγικής δραστηριότητας, κάτι που θα σημάνει απολύσεις, σταδιακά, τουλάχιστον 250 εργαζομένων ως το 2000. Ετσι, προβλέπεται η παραμονή 80 μόνο εργαζομένων και η λειτουργία ενός τμήματος της επιχείρησης.

- Σε τρεις απολύσεις εργαζομένων προχώρησε και η επιχείρηση "Σωληνουργεία Αθηνών" (πρώην Τσαούσογλου) του μεγαλοκατασκευαστή Πρ. Εμφιετζόγλου.Οπως κατάγγειλε το σωματείο - με απόφαση του οποίου πραγματοποιούνται καθημερινά 3ωρες στάσεις εργασίας - ο επιχειρηματίας, αντί να αναπτύξει την πλήρη παραγωγική δραστηριότητα του εργοστασίου και να κάνει τις απαιτούμενες επενδύσεις, για να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό, χρησιμοποιεί την επιχείρηση για άλλους σκοπούς, προσβλέποντας αλλού...

Αυτό, δεν είναι άσχετο με το ότι ο Πρ. Εμφιετζόγλου, αμέσως μετά το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων της εταιρίας "Μακεδονικό" Μετρό(της οποίας είναι ο κύριος μέτοχος) με την κυβέρνηση για την ανάθεση του μετρό της Θεσσαλονίκης και την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τη δεύτερη, Γαλλική, άφησε να διαρρεύσει ότι επίκεινται 50 απολύσεις στην επιχείρηση της Χαλκίδας.

Το υπουργείο Εργασίας - παρ' ό,τι γνωρίζει το πρόβλημα, έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά με το γνωστό επιχείρημα ότι "είναι ιδιωτική επιχείρηση και δεν μπορούμε να παρέμβουμε"!

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ

Δεν πληρώνει ο Αγαπητός!

Το μισθό του Γενάρη, επιδόματα και πληρωμές από υπερωριακή απασχόληση και έξτρα εργασίες οφείλει ο Κ. Αγαπητός στους ναυτεργάτες του πληρώματος του επιβατικού πλοίου του "Σαντορίνη Εξπρές".Χτες το πλήρωμα απείλησε να κάνει επίσχεση εργασίας στο πλοίο, μέχρι να καταβληθούν τα δεδουλευμένα. Επί τόπου κατέφθασαν στελέχη της ΠΕΜΕΝ και του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ", οι οποίοι επισήμαναν προς τον πλοιοκτήτη ότι αν μέχρι σήμερα δεν καταβληθούν όσα οφείλονται στους ναυτεργάτες, το πλοίο θα δέσει.

Από την πρόσφατη παναυτική απεργία

Από την πρόσφατη πανναυτική απεργία

Απεργοσπαστική τροπολογία

Απεργοσπαστική τροπολογία για νομοθετική ρύθμιση όσον αφορά στις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών κατέθεσε το υπουργείο Αιγαίου στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, η υπουργός Αιγαίου, Ελισάβετ Παπαζώη, δήλωσε ότι σε πρόσφατη κοινή σύσκεψη των δύο υπουργείων αποφασίστηκε η "αντικατάσταση, σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, του προσωπικού ασφαλείας ενός πλοίου, με δρομολόγια ασφαλείας"!

Σε ερώτηση του "Ρ" για το τι θα σημαίνει πρακτικά η φράση "δρομολόγια ασφαλείας", η υπουργός είπε ότι σε περίπτωση απεργιών, ένα πλοίο θα κάνει μειωμένα δρομολόγια από και προς τα νησιά! Προσπάθησε μάλιστα να δικαιολογήσει την πρόταση του υπουργείου ,λέγοντας ότι η ακτοπλοϊα ικανοποιεί σκοπούς κοινής ωφελείας, όπως οι ΔΕΚΟ, ενώ, εμμέσως πλην σαφώς, ανέδειξε την πρόταση του υπουργείου σαν εναλλακτική λύση έναντι πιο δραστικών απεργοσπαστικών μέσων όπως η επίταξη, που όμως "δεν είναι συνετός τρόπος"!

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης για το θέμα των λιμνοδεξαμενών στα νησιά, η υπουργός "άδειασε" το υπουργείο Γεωργίας, λέγοντας ότι όσο οι λιμνοδεξαμενές ήταν αρμοδιότητα του υπουργείου Γεωργίας, εντοπίστηκαν περιπτώσεις όπου οι ιεραρχήσεις δεν ήταν αυτές που αντιστοιχούσαν στην πραγματικότητα των νησιών. Ωστόσο πρόσθεσε ότι το πρόβλημα βρίσκεται στα κονδύλια...

Σύσκεψη ιδιωτικών υπαλλήλων της ΕΣΑΚ

Το πρόγραμμα δράσης και οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες, που πρέπει να ληφθούν για την επίλυση των προβλημάτων, θα απασχολήσουν τη σύσκεψη που πραγματοποιεί η ΕΣΑΚ Ιδιωτικών Υπαλλήλων ΑΕ και Γραφείων αύριο Πέμπτη και ώρα 6 μ.μ. στα γραφεία της ΕΣΑΚ, Σόλωνος 130 στον 3ο όροφο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ