ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 26 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΜΕ - ΕΛΤΑ
Οριακή πλειοψηφία οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές

"Δημοκρατική Συνεργασία": Χρέος κάθε έντιμου συνδικαλιστή η οργάνωση της πάλης

Ψυχρολουσία για την "ηγετική ομάδα" της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ ήταν η ψηφοφορία για τον απολογισμό δράσης του ΔΣ της Ομοσπονδίας στο 24ο συνέδριο, και αυτό παρά την αμέριστη συμπαράσταση που έδειξε η ΔΑΚΕ προς την παράταξη της ΠΑΣΚΕ. Ο απολογισμός εγκρίθηκε μόνο με 6 ψήφους πλειοψηφία σε σύνολο 310 ψηφισάντων, 161 υπέρ, 90 κατά, 50 λευκά και 9 άκυρα.

Στο συνέδριο αμφισβητήθηκε έντονα ο προσανατολισμός των ηγεσιών των δύο παρατάξεων και επισημάνθηκε η ουσιαστική ταύτισή τους με την κυβερνητική πολιτική στα ΕΛΤΑ. Παράλληλα, μέσα σε αυτές τις δύσκολες και αντίξοες, από πλευράς συνδικαλιστικών συσχετισμών συνθήκες, εκφράστηκε η αγωνία πολλών αντιπροσώπων για την πορεία ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Γι' αυτό η εκτίμηση της "Δημοκρατικής Συνεργασίας", πως "απ' αυτές τις πλειοψηφίες οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ δεν έχουν τίποτα θετικό να περιμένουν...", βρήκε απήχηση σε αντιπροσώπους όλων των παρατάξεων.

Το κάλεσμα του Γ. Κρίκα,στελέχους της παράταξης, "να βρουν τρόπο οι εργαζόμενοι και να ξεπεράσουν αυτές τις "πλειοψηφίες", να επιλέξουν το δικό τους δρόμο, του αγώνα και της αντίστασης και να συγκροτήσουν το δικό τους ταξικό πόλο", προβάλλει σήμερα όχι μόνο σαν ένα σύνθημα, αλλά σαν μια αναγκαιότητα για να επιβιώσει το δημόσιο ταχυδρομείο και να περιφρουρηθούν τα εργατικά δικαιώματα.

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των κυβερνητικών εκπροσώπων, των υποταγμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών και ευρωλάγνων κομματικών στελεχών να πείσουν τους ταχυδρομικούς για το "μονόδρομο της ΟΝΕ" και πως δήθεν αυτή "είναι η θέληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού", εντούτοις τίποτα δεν μπορεί ν' αποκρύψει την ουσία της κυβερνητικής πολιτικής, που οδηγεί τα ΕΛΤΑ στο περιθώριο. Αυτή η πολιτική - όπως υπογραμμίζεται και στο ψήφισμα που κατέθεσε στο συνέδριο η "Δημοκρατική Συνεργασία" - μετατρέπει τα ΕΛΤΑ "σε προγεφύρωμα επέλασης του ιδιωτικού μεγάλου κεφαλαίου, που στοχεύει στις πιο κερδοφόρες και νευραλγικές υπηρεσίες, απαξιώνει το δημόσιο ταχυδρομείο και του αναθέτει το ρόλο του φτωχού συγγενή, ως συμπληρώματος των μεγάλων ιδιωτικών διεθνών και ντόπιων ταχυδρομείων". Οσο για τα περίφημα "πακέτα" της ΕΕ, αυτά "είναι ενταγμένα στην πολιτική της πλήρους απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, ώστε αύριο οι ιδιώτες, δίχως να έχουν ξοδέψει δραχμή, να βρεθούν αφέντες της περιουσίας του ελληνικού λαού".

Αυτό που προέχει σήμερα - τονίζεται στο ψήφισμα - είναι η απόκρουση κάθε προσπάθειας από πλευράς κυβέρνησης και διοίκησης να εφαρμοστεί η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ με οποιαδήποτε μορφή. Χρέος κάθε έντιμου συνδικαλιστή, σε όποιο χώρο και αν ανήκει, κάθε συναδέλφου, ολόκληρου του κινήματος, είναι η οργάνωση της υπεράσπισης του ενιαίου δημόσιου ταχυδρομείου και των κατακτήσεων των εργαζομένων.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Προς απεργία κόντρα στην ιδιωτικοποίηση

Σε απεργιακές κινητοποιήσεις πρόκειται να κατέλθουν άμεσα οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τα πράσινα λεωφορεία (ΗΣΑΠ), αντιδρώντας στα σχέδια της κυβέρνησης για παράλληλη λειτουργία δύο ξεχωριστών φορέων, μόλις λειτουργήσει το μετρό.

Την προαναγγελία των απεργιακών κινητοποιήσεων κάνει με χτεσινή της ανακοίνωση η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ, καταγγέλλοντας ότι η παράλληλη και ξεχωριστή λειτουργία του "ηλεκτρικού" με το υπό κατασκευή μετρό ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και βάζει σε κίνδυνο, εκτός των άλλων, τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ, ενώ διαλύει και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, την ίδια ώρα που καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων για την ανάγκη εξυγίανσης της οικονομίας και μείωσης των δαπανών, η κυβέρνηση προχωρά σε προσλήψεις εκατοντάδων εργαζομένων για τις "ανάγκες" λειτουργίας των γραμμών 2 και 3 του μετρό, κατ' εξαίρεση, μάλιστα, του νόμου 2190/94.

Κι όλα αυτά - προσθέτουν - όταν η κυβέρνηση έχει την ολοκληρωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση που έχουν καταθέσει οι εργαζόμενοι σε συνεργασία με τη ΓΣΕΕ, η οποία αποδεικνύει ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και δυνατότητες άμεσης συλλειτουργίας της υπάρχουσας γραμμής του "ηλεκτρικού" και των δύο υπό κατασκευή γραμμών. Μια λύση - υπογραμμίζουν - που είναι ασύγκριτα πιο οικονομική, με την αξιοποίηση του προσωπικού των ΗΣΑΠ για την κάλυψη των αναγκών, πιο αποτελεσματική και κοινωνικά ωφέλιμη, γιατί μπορεί να συγκρατήσει την τιμή του εισιτηρίου σε χαμηλό επίπεδο, σε αντίθεση με την προτεινόμενη παράλληλη λειτουργία, που θα αυξήσει το εισιτήριο σε ύψος ρεκόρ, λόγω του μεγάλου κόστους λειτουργίας.

Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ έχουν αρχίσει συναντήσεις με τους εκπροσώπους των κομμάτων για το θέμα αυτό. Τις επόμενες μέρες θα έχουν συναντήσεις και με τους συναρμόδιους υπουργούς και ανάλογα με τα αποτελέσματα των συναντήσεων, θα αποφασίσουν πότε θ' αρχίσει ο απεργιακός τους αγώνας ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια για το μέλλον των ΗΣΑΠ.

Στο μεταξύ, από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε ότι από την 1η Φλεβάρη η γραμμή του πράσινου "040" Πειραιάς - Σύνταγμα θα ενταχθεί στο δυναμικό της Εταιρίας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) και θα επακολουθήσουν σταδιακά και οι υπόλοιπες. Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι δε θα υπάρξει καμία αλλαγή στη λειτουργία της γραμμής και ότι αυτό γίνεται στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης και ενοποίησης του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών.

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι όλα αυτά εντάσσονται στο γενικότερο σχέδιο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, ενώ σημειώνεται ότι πρόσφατα οι 1.700 συνταξιούχοι των ΗΣΑΠ προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη των γραμμών του "ηλεκτρικού", αντιδρώντας στην εκχώρηση των πράσινων λεωφορείων στην ΕΘΕΛ.

ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Τελευταία "προτεραιότητα" η Παιδεία

"ΘΕΜΑ 20ό: Συζήτηση για το σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της Παιδείας και έκδοση σχετικού ψηφίσματος".

Η ανακοίνωση του Δήμου Πειραιά για τα θέματα που θα απασχολήσουν το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης την Πέμπτη, οπότε και συνεδριάζει, δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Την περίοδο που οι καταλήψεις καλά κρατούν και τα παιδιά εκφράζουν μαχητικά την αγωνία και το πείσμα τους για ένα καλύτερο αύριο, η δημοτική αρχή έρχεται και κατατάσσει το ζήτημα 20ό και τελευταίο, στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης.

Τελευταίο, αποδεικνύοντας και σημειολογικά πως δε διαφωνεί με το ΠΑΣΟΚ για την ουσία αυτών που προωθεί. Αποδεικνύοντας το πόσο κόπτεται για τα παιδιά. Το πόσο και πώς αντιτάσσεται απέναντι σε όλους αυτούς που θέλουν τους νέους, απασχολήσιμους, αμόρφωτους και αιωνίως μισοανέργους.

Θέματα που προτάσσονται, προφανώς ως περισσότερο σημαντικά; Εγκριση δαπάνης 76.700 δρχ. για έξοδα διερμηνείας σε μια συνάντηση που έγινε το Φλεβάρη του '97. Εγκριση δαπάνης 113.150 δρχ. για κάποια γεύματα που παρατέθηκαν στο πλαίσιο κάποιου "κοινοτικού έργου". Εγκριση δαπάνης ποσού 99.500 δρχ. για γεύματα που παρατέθηκαν "στην ομάδα που ασχολείται με την υπόθεση του ΤΡΑΜ του Πειραιά". Εγκριση δαπάνης ποσού 628.124 δρχ. για ταξίδι που πραγματοποίησαν από 11 μέχρι 15 Μάρτη '98 κάποιοι υπάλληλοι στο εξωτερικό για μια συνδιάσκεψη. Εγκριση δαπάνης ποσού 119.090 δρχ. για δείπνο που παρατέθηκε σε κάποιους το Μάρτη του '98.

Και ο κατάλογος συνεχίζει. Οχι, βέβαια, με έξοδα για δείπνα και ταξίδια που έγιναν πέρσι και πρόπερσι, αλλά με εξίσου "σημαντικά" θέματα. Και κάπου εκεί στο τέλος του και αφού τακτοποιηθούν όλα όσα απασχολούν τη νέα δημοτική αρχή του πρώτου λιμανιού της χώρας, στριμώχνει και το ζήτημα της Παιδείας. Οι διάδοχοι του Λογοθέτη αποδεικνύονται ισάξιοί του...

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σε τελική ευθεία η ληστρική σύμβαση

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υπογραφή της σκανδαλώδους σύμβασης με τους Γάλλους για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Οπως έγινε χτες γνωστό από το ΥΠΕΧΩΔΕ, η σύμβαση παραχώρησης είναι έτοιμη και την ερχόμενη βδομάδα θα συζητηθεί στην Κυβερνητική Επιτροπή, ώστε στη συνέχεια να οδηγηθεί στη Βουλή για κύρωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από την περασμένη Παρασκευή έγιναν αλλεπάλληλες επαφές της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ με τους εκπροσώπους της γαλλικής κοινοπραξίας "Μπουγίγκ", προκειμένου να "διορθωθούν" ορισμένες κραυγαλέες σε βάρος του ελληνικού δημοσίου προβλέψεις της σύμβασης. Να σημειωθεί ότι ακόμη και η ίδια η επιτροπή εισήγησης για την ανάθεση του έργου, από τον περασμένο Σεπτέμβρη, ενώ έδωσε το "πράσινο φως" για την υπογραφή της σύμβασης, υπέβαλε ταυτόχρονα υπόμνημα ζητώντας ούτε μία ούτε δύο, αλλά 21 διορθώσεις στη σύμβαση.

Οι αρμόδιοι ως αργά χτες το βράδυ κρατούσαν την τελική συμφωνίαεφτασφράγιστο μυστικό. Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, οι εργολάβοι δέχτηκαν να κατασκευάσουν ειδικές προβλέψεις για τη χρήση του μετρό από τα άτομα με ειδικές ανάγκες και να κατασκευάσουν τη σήραγγα σε μεγαλύτερο βάθος, όπως επέβαλε η Αρχαιολογική Υπηρεσία. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και το ΥΠΕΧΩΔΕ υποχώρησε, δεχόμενο να αποκλειστεί η κατασκευή οποιουδήποτε μαζικού μέσου σταθερής τροχιάς σε ακτίνα 500 μέτρων εκατέρωθεν του μετρό, ώστε να μην κινδυνεύσουν να βγάλουν λιγότερα κέρδη οι εργολάβοι εξαιτίας της ύπαρξης ανταγωνιστικού μέσου.

Πάντως, οι βασικοί όροι της σύμβασης που τη χαρακτηρίζουναποικιοκρατικού τύπου δεν έχουν αλλάξει. Οι εργολάβοι θα εκμεταλλεύονται το μετρό για 20 ολόκληρα χρόνια, παίρνοντας όλα αυτά τα χρόνια επιδότηση για κάθε εισιτήριο 214%. Δηλαδή σε 20 χρόνια από τις επιδοτήσεις αυτές και μόνο θα εισπράξουν πάνω από 300 δισ. δρχ. - άλλο ένα μετρό!

Θέμα Μαρμάρων στην Ουνέσκο

Ξεκίνησε χτες στο Παρίσι η συνεδρίαση της διεθνούς Επιτροπής της Ουνέσκο για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Η ελληνική αντιπροσωπεία, την οποία αποτελούν οι Γιάννης Τζεδάκις, Βασίλης Βασιλικός, Ελένη Μεθοδίου,έθεσε θέμα επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα.

Η ελληνική αντιπροσωπεία έθεσε δύο ακόμα σχετικά θέματα. Ζήτησε αφ' ενός να πραγματοποιηθεί από ειδικούς επιστήμονες αυτοψία στο Βρετανικό Μουσείο για να διαπιστωθεί το μέγεθος και οι συνέπειες των καταστροφικών επεμβάσεων "συντήρησης", υποτίθεται, των Μαρμάρων από τους Βρετανούς και αφ' ετέρου να γίνουν διμερείς κινήσεις για το θέμα των Μαρμάρων, στο πλαίσιο όσων προβλέπονται και από τη σχετική αλληλογραφία του Ε. Βενιζέλου και του Βρετανού ομολόγου του.

Το δίδαγμα μιας δικαστικής απόφασης

Αδικη, τουλάχιστον, χαρακτηρίζει ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών "Λαρισαϊκός" την ποινή που επιβλήθηκε στον συνδικαλιστή Σωτήρη Ραυτόπουλο,ο οποίος τόλμησε τον Αύγουστο του '94 να διαμαρτυρηθεί για τη βάναυση συμπεριφορά αστυνομικών σε βάρος αλλοδαπού. Υπενθυμίζεται ότι ο συνδικαλιστής καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων μηνών με αναστολή από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας.

Το σωματείο καταγγέλλει ότι σε μια περίοδο που καθημερινά αμφισβητούνται και παραβιάζονται κατάφωρα οι ατομικές ελευθερίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα, οποιαδήποτε κίνηση που σκοπό της έχει την προάσπιση αυτών των δικαιωμάτων και την προστασία των ελευθεριών του ανθρώπου, "θεωρείται ποινικό αδίκημα και επισύρει ποινές φυλάκισης".

Η "εγκληματική" συμπεριφορά του συναδέλφου - τονίζεται στην ανακοίνωση - ήταν η απαίτησή του να γίνουν σεβαστά από τα όργανα της τάξης τα ανθρώπινα δικαιώματα και να πάψουν να χειροδικούν σε βάρος του συλληφθέντος.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ