"ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ" για το 1999 ανακήρυξαν μετά από ψηφοφορία, 55 Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι, το Ford Focus. Στο θεσμό του "European Car of the Year" συμμετέχουν συντάκτες του ειδικού Τύπου από 21 χώρες και ο τίτλος θεωρείται επίζηλος, αφού έχει μεγάλο αντίκτυπο και στις πωλήσεις. Το Focus, που αναμένεται μέσα στην εβδομάδα να... κυλήσει και στους ελληνικούς δρόμους υπερίσχυσε των άλλων αυτοκινήτων, χάρη στη μοντέρνα του σχεδίαση και την ποιότητά του. Η Ford ευχαριστώντας για το βραβείο δήλωσε, μέσω του προέδρου της, ότι το Focus αντιπροσωπεύει το μέλλον της εταιρίας, η οποία έχει κατακτήσει άλλες τρεις φορές το βραβείο (με το Mondeo το 1994, το Scorpio το 1986 και το προσθοκίνητο Escort το 1981).
ΒΡΑΒΕΙΟ σχεδίασης κέρδισε το μικρό, αλλά θαυματουργό Matiz στην κατηγορία των αυτοκινήτων με κόστος μέχρι 10.000 λίρες. Η βράβευση είναι σημαντική, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Daewoo ήταν η μόνη κορεατική βιομηχανία που πήρε ένα από τα 23 βραβεία που έδωσαν οι Institute of British Carriage and Automobile Manifactures και η Britijh Steel. To Matiz πάντως αν και κορεατικό, έχει σχεδιαστεί στο Τορίνο από την Italdesign.
ΤΟ "ΧΡΥΣΟ ΤΙΜΟΝΙ 1998" κέρδισε με τη σειρά του και το Peugeot 206. Το βραβείο απονέμει κάθε χρόνο μια διεθνής 27μελής επιτροπή που συγκαλεί το γερμανικό εβδομαδιαίο περιοδικό "Bild au Sonntag" το οποίο κυκλοφορεί σε εκατομμύρια αντίτυπα. Το 206 πρώτευσε στις κατηγορίες: σχεδίαση, κινητήρας/επιδόσεις, τιμή, οδική συμπεριφορά, εσωτερικό/εργονομία και άνεση. Ηταν τρίτο στους διαθέσιμους χώρους και τέταρτο στην κατανάλωση. Χρυσό τιμόνι στην κλάση τους κέρδισαν και το "αυτοκίνητο της χρονιάς" Ford Focus, το BMW 320 και η Mercedes Clasic S.
"ΒΡΑΒΕΙΟ εξαίρετου σχεδιασμού 1988" και στο Suzuki Jimny, από τον ιαπωνικό Οργανισμό Βιομηχανικού Σχεδιασμού και Προώθησης. Το Jimny διακρίθηκε για την πρωτοτυπία της εμφάνισής του, την ποιότητα και τη λειτουργικότητά του.
"ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ εταιρικών πωλήσεων 1998" σύμφωνα με το γαλλικό περιοδικό "L' Automobile & l' Entetprise" (που ειδικεύεται στο χώρο των εταιρικών πωλήσεων) είναι το Citroen Xsara 1.9. Το Xsara ξεχώρισε εκτός των άλλων και για τον εξοπλισμό ασφαλείας, που περιλαμβάνει 4 αερόσακους στον στάνταρ εξοπλισμό.
ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ πλευρά του Ατλαντικού ψηφίζουν SAAB... Τα 9-5 briffin και 9-5 wagon βραβεύτηκαν ως "Καλύτερη αγορά" πολυτελούς αυτοκινήτου, από το αμερικανικό περιοδικό "Consumers Digest", χάρη στο "γιγαντιαίο" εσωτερικό τους και την εξαιρετική αίσθηση οδήγησης, σε συνδυασμό με την άνεση.
Νέο Mazda 323 1.5 sedan
Αρέσει στη δεύτερη ματιά
Το νέο Mazda 323 μοιάζει να κάνει μια στροφή προς πιο συντηρητικές γραμμές. Η σχεδιαστική του φιλοσοφίαδε θέλει να προκαλέσει και ενδιαφέρεται περισσότερο να μην ενοχλεί, παρά να αρέσει στο μάτι
Την ίδια ώρα όμως ενσωματώνει όλες τις αρετές των σύγχρονων σχεδιασμών, και όντας 4 εκ. κοντύτερο προσφέρει 92 χιλ. μακρύτερο εσωτερικό χώρο για επιβάτες και αποσκευές.
Το νέο 323 είναι αυτοκίνητο το οποίο κερδίζει αφού οδηγηθεί. Στη σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο Mazda 323 Sedan, εκτιμήσαμε το στήσιμό του στο δρόμο, που είναι περισσότερο σπορτίβ από ό,τι συνήθως έχουμε συνηθίσει τα ιαπωνικά 3 όγκων. Ο κινητήρας επίσης έχει "διάθεση" για γρήγορες βόλτες, και αν ο οδηγός ανεβάσει τις στροφές στον 4κύλινδρο 1.500άρη, θα βρει αρκετή ροπή και 65 Km στις 5.300 σ.α.λ., που εξασφαλίζουν αξιοπρεπείς επιδόσεις, με χαμηλή κατανάλωση (που κατά την εταιρία είναι κορυφαία).
Το σασμάν δικαιώνει τη φήμη της εταιρίας και οι αλλαγές γίνονται χωρίς δυσκολία. Σύστημα διεύθυνσης, φρένα και ανάρτηση προσφέρουν μια αίσθηση σιγουριάς, η οποία ενισχύεται και από την ποιότητα του αμαξώματος που δε θα ακουστεί να τρίζει, ακόμα και αν πιεστεί οριακά ή περάσει κάποιο βατό χωματόδρομο. Το αμάξωμα είναι σχεδιασμένο με υποπλαίσια εμπρός - πίσω, τα οποία απορροφούν ποσότητα ενέργειας σε περίπτωση σύγκρουσης.
Το ABS συνδυάζεται με το TCS που εμποδίζει τα σπιναρίσματα, ρυθμίζοντας ηλεκτρονικά τη ροπή. Από τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, οι καθρέφτες ευρέως φάσματος, που διαθέτουν εκτροπείς βροχής και κύκλωμα αφύγρανσης - ξεπαγώματος.
Για να κοιμάστε δε, ήσυχοι τα βράδια, υπάρχει διπλό σύστημα κλειδώματος, και νέου τύπου immobilizer που αποκλείει την αντιγραφή του κλειδιού.
Η τιμή του 323 1.5 sedan GLX, ξεκινά από τα 5.090.000 και εξοπλίζεται με υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες κεντρικό κλείδωμα, αερόσακο οδηγού, immobilizer, εσωτερική επένδυση GLX, και κλιματιστικό. Η Mazda προσφέρει και διάφορα "πακέτα" εξοπλισμού, όπως ζάντες αλουμινίου 14" ή 15", αεροτομές, σπόιλερ και εξωτερικά μαρσπιέ, σε δελεαστικές τιμές, ώστε να μπορεί ο ιδιοκτήτης να φέρει το 323 στα δικά του αισθητικά μέτρα... Κάτι που αξίζει το νέο Mazda, αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι σαφέστατα καλύτερο αυτοκίνητο από ό,τι φαντάζεται κανείς με την πρώτη ματιά.
Ford Focus,"Αυτοκίνητο της χρονιάς"
Matiz Daewoo, "Βραβείο σχεδίασης"
Peugot 206,"Χρυσό τιμόνι 1998"
Jimny Suzuki,"Βραβείο εξαίρετου σχεδιασμού"
Saab 9-5 briffin και 9-5 wagon,"Καλύτερη αγορά" πολυτελούς αυτοκινήτου
Xsara 1.9,"Αυτοκίνητο εταιρικών πωλήσεων"