ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Πιο αποφασιστικά στο δρόμο του αγώνα οι μαθητές

Στον πυρετό της προετοιμασίας για τη μαζική και μαχητική συμμετοχή τους στο αυριανό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που θα ξεκινήσει στις 12 το μεσημέρι από το Αγαλμα του Βενιζέλου, ζουν οι μαθητές των ημερήσιων σχολείων της Θεσσαλονίκης. Ενώ σήμερα στις 6 το απόγευμα οι μαθητές των νυχτερινών σχολείων θα συμμετέχουν στο συλλαλητήριο συμπαράστασης που οργανώνει στην πλατεία της ΧΑΝΘ η Απεργιακή Επιτροπή Σωματείων και συνδικαλιστών Θεσσαλονίκης, προκειμένου να εκφραστεί η αλληλεγγύη του εργαζόμενου λαού στον αγώνα των μαθητών ενάντια στην εκπαιδευτική αντιμεταρρύθμιση.

Οι μαθητές των ημερήσιων σχολείων που από την αρχή της σχολικής χρονιάς βγήκαν στο δρόμο του αγώνα, δηλώνουν ότι καμία προσπάθεια τρομοκράτησης και αυταρχισμού από πλευράς διευθυντών, μεμονωμένων καθηγητών και Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει. Ολοι μαζί θα βρεθούν το πρωί της Τετάρτης στο δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα για μια παιδεία χωρίς φραγμούς, ισότιμη για όλους.

Στο μεταξύ ο αγώνας τους εξελίσσεται μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις. Την Παρασκευή προχώρησαν στο κλείσιμο των δρόμων στην Τούμπα και στις Συκιές. Χτες χίλιοι και πλέον μαθητές του Πολυκλαδικού Λυκείου, που βρίσκεται στα σύνορα Νεάπολης με Πολίχνη, έκλεισαν για μια ώρα περίπου το δρόμο μπροστά από το σχολείο τους, φωνάζοντας συνθήματα κατά του αντιεκπαιδευτικού νόμου. Το Συντονιστικό των Σχολείων, που συνεδρίασε χτες αργά το απόγευμα για τον καλύτερο σχεδιασμό της αυριανής κινητοποίησης, αποφάσισε παράλληλα για την Πέμπτη και την Παρασκευή να προχωρήσει εκ νέου σε αποκλεισμούς δρόμων έξω από τα σχολεία.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται το δημοψήφισμα που πραγματοποιεί στα σχολεία της Θεσσαλονίκης το συντονιστικό των μαθητών μέσα από το οποίο ζητά από τους μαθητές να εκφραστούν υπέρ ή κατά του νόμου 2525. Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στα σχολεία, αλλά και απάντηση στις δηλώσεις του υπουργού παιδείας που κάνει λόγο για κατευθυνόμενες αντιδράσεις των μαθητών, είναι το γεγονός ότι σε σύνολο 140 μαθητών που ψήφισαν στο ΤΕΕ της οδού Λαγκαδά, 139 ψήφισαν κατά του νόμου και ένας λευκό.

Στο μεταξύ, κάτω από την "επίβλεψη" ομάδας Γονέων που αντιδρούν στις κινητοποιήσεις, πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση των μαθητών του 1ου Ενιαίου Λυκείου Ευόσμου. Οι μαθητές που είχαν συγκεντρωθεί για να αποφασίσουν για την παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα τους, δέχτηκαν ψυχολογική πίεση από την ομάδα γονέων που απειλούσαν ότι θα "δείρουν άγρια" όποιον ψηφίσει υπέρ των κινητοποιήσεων... Οι μαθητές, αψηφώντας τις απειλές, αποφάσισαν και θα προχωρήσουν σε κατάληψη του σχολικού κτιρίου.

Στηρίζουν την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση!

Ενα κείμενο - πρόκληση για όλους εκείνους, που βρίσκονται αυτόν τον καιρό στους δρόμους, αγωνιζόμενοι για μια καλύτερη παιδεία, υπογράφουν 250 εκπαιδευτικοί, καλλιτέχνες και διάφοροι άλλοι, οι οποίοι προσφέρουν τη στήριξη που ζητά το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση. Στο κείμενο, που καμία σχέση δεν έχει με τις θέσεις και απόψεις θεσμοθετημένων οργάνων και μαζικών φορέων εκπαιδευτικών και εργαζομένων που ζουν στο πετσί τους την αντιδραστικότητα των μέτρων αναφέρεται χαρακτηριστικά: "Η ριζοσπαστικότητα των μέτρων της (σ. σ. μεταρρύθμισης), τα τυχόν κενά και οι δυσκολίες υλοποίησης, οι ασυνέχειες στην επικοινωνιακή της προβολή, και, ίσως, ακόμη περισσότερο οι επιπτώσεις της σε στεγανά και κατεστημένα, αλλά και οι αγκυλώσεις στο χώρο της παιδείας καθιστούν αναμενόμενες τις αντιδράσεις".

Είναι, πάντως, χαρακτηριστικό ως προς το υπό ποιες συνθήκες μαζεύτηκαν οι υπογραφές, ότι, όπως καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, όπου διακινήθηκε, οι υπάλληλοι κλήθηκαν να το υπογράψουν εκβιαστικά...

Οι 250 που υπέγραψαν αυτό το κείμενο είναι οι εξής:

Καθηγητές όλων των βαθμίδων και προσωπικό ΑΕΙ και ΤΕΙ: Αβαριτσιώτης Ι. Ν., Αβραμόπουλος Η., Αγγελομάτη - Τσουγακαράκη, Αθανασάκη - Μηχαηλίδου Χ., Αλβέρτος Ν., Αλειφαντής Σ., Αλεξάκης Π., Αλεξανδρής Ν., Ανδρεάδης Γ., Ανθη Κ., Αντωνίου Α., Αντωνοπούλου Χ., Αρτινης Θ., Βαλαβάνη Λ., Βαλτοίστος Θ., Βαρβαρίγου Θ., Βασιλακόπουλος Γ., Βίρβου Μ., Βοσνιάδου Σ., Βουδούρη Α., Γεωργίου Λ., Γεωργοπούλου Ν., Γεωργουδάκης, Γιαλουρίδης Χ., Γιαμαρέλλου Ε., Γιαννόπουλος Α., Γιαουτζή Μ., Γκαλανάκης, Γκότοβος Α., Γολεμάτης Γ., Δαμανάκης Μ., Δεσπότης Δ., Δημάκος Γ., Δημηριάδης Γ., Δραγώνα Θ., Δράκος Γ., Ερδας Π., Ζαφειροπούλου Α., Ζαχαρόπουλος Β., Ζουράρης Κ., Ζώρας Κ., Ιγλέση Μ., Καζάζης Γ., Καλιάφας Α., Καπότης Γ., Καραγιαννάκης Δ., Καραλέκας Δ., Καραναστάση Π., Καραναστάσης Μ., Καραπιδάκης Ν., Καραποστόλης Β., Καρέλης Δ., Κεντροτής Γ., Κλάδη Μ., Κλωνάρη Α., Κοκκινάκης Ε., Κόκοτας Π., Κολυβα Μ., Κονόρτας Π., Κοντογιάννης Δ., Κοντορούπης Γ., Κουρής Ν., Κτενιάδης Μ., Κυριαζή Ο., Κωστόπουλος Δ., Κωτσιγιάννης Σ., Λάϊος Λ., Λασκαρής Α. Σ., Λόντος Γ., Λυκούδη Ε., Λυκουργιώτης Α., Μάζης Ι., Μαλαφάντης Κ., Μανδηλαράς Β., Μάνιος Β., Μάνος Γ., Μάνος Κ., Μαντάς Π., Μαραβέγιας Ν., Μαργαριτίδου Β., Μαργιολάκος Η., Μάρκου Γ., Ματαράγκα Κ., Ματθαίου Δ., Μαυραγωνας Ι., Μαυρίδης Κ., Μεταλλινός Δ., Μεταξάκη Χ., Μιχαϊλίδης Π., Μπακόπουλος Α., Μπάλης Κ., Μπίτσικας Μ., Μπλέσιος Ν., Μπόλης Θ., Μπουζάκης Ι., Μπόκος Γ., Νανούση Ν., Νικολακοπούλου - Στεφάνου Η., Νικολάου Ε., Νικολόπουλος Φ., Νικόπουλος Δ., Ντζιαχρήστος Ε., Ντόκος Κ., Ξανθάκης Μ., Ξυρουχάκη Ε., Ουζούνογλου Ν. Κ., Παναγιωτόπουλος Γ., Παναγόπουλος Α., Παξιμαδιπούλου - Σταυρινού Μ., Παπαβλασόπουλος Σ., Παπαδόπουλος Γ., Παπαδόπουλος Σ., Παπαδουράκης Γ., Παπακωνσταντίνου - Κατσιγιάννη Μ., Παπανικολάου Δ., Παπαντωνίου Β., Παππάς Θ., Πάτελος Κ., Παυλόπουλος Α., Παύλου Γ., Πετράκης Π., Πολίτης Μ., Πολυσιου Μ., Πριόβολου Σ., Πρόντζας Β., Πρωτονοτάριος Ε. Ν., Πυργιωτάκης Ι., Ρασσιάς Ι., Ρεγκάκος Α., Σαββάκης Κ., Σακελλάριος Χ., Σαλβάρας Γ., Σαλταπήδας Χ., Σαμουϊλίδης Μ., Σαφάκας Α., Σίμος Ο., Σκεπαστιανού Μ., Σκουρής Β., Σούλτης Γ., Σοφιανός Δ., Σπαντιδάκης Γ., Σπυλιόπουλος Γ., Σπινέλης Δ., Στατερας Χ., Στεφάνου Ε., Στεφάνου Κ., Σωτηρόπουλος Γ., Σωτηρόπουλος Φ., Τερζάκης Δ., Τζάνη Ν., Τζαχάνης Α., Τούντα- Φρεγάδη Α., Τριανταφύλλου, Τρυλιανός Α., Τριπλητάρης Α., Τρωϊάνος Σ., Τσακιράκης Γ., Τσάλτας Γ., Τσιφοπανόπουλος Φ., Τσοκάνη Λ., Τσουγκαράκης Δ., Τσούτσουρα Μ., Τυμπής Δ., Φαρμακίδης Ο., Φοίτος Δ., Φραγκουδάκη Α., Χατζηπροκοπίου Ν., Χιονίδου Μ., Χίου Θ., Χριστοδούλου Μ., Χρυσικόπουλος Β., Schlumm H.

Δάσκαλοι - καθηγητές: Αγγελάκος Κ., Αγγελής Α., Αρβανιτάκης Κ., Βιλιάδου Χ., Δελή Χ., Διαμαντίδου Α., Δούκας Χ., Ηλιοπούλου Α., Θεοδωράκη Δ., Ιατρού Κ., Καγκα Ε., Καλογήρου Μ., Κασιμάτη Α., Κουζουρη Π., Κουσκουνέλου Β., Λαλιάτση Μ., Μαμούκτσογλου Α., Μάρκου Π., Ματσούκης Κ., Μελίστα Α., Μιχαλές Χ., Μπονέκου Ε., Νικολάου Σ., Παγώνης Κ., Στεφανάκου Α., Σώκου Π., Σπυροπούλου Δ., Σταυρινίδου Μ., Τσικλείδη Ε., Παπαστάμου Ι., Χριστίδης Β., Χρονόπουλος Κ., Χρονούδης Χ., Μπαρωνα Φ., Φραγκουδάκη Ε.

Από τους ΟΤΑ: Γασπαρινάτος Γ., Κανιστρας Δ., Καπράλος Ι., Καράβολας Α., Καρβούνης Σ., Ντούλιας Ο., Σερέτης Σ., Τσιμάρα - Παπαγεωργίου Β., Φιλλιπάτος Δ., Μπιτσάκης Δ., Μεταλληνός Δ.

Επίσης υπογράφουν: Βασιλάκου Κ., Βασιλικός Β., Δελαπόρτας Δ., Επιφανίδης Μ., Ευριβιάδης Μ., Κακάβουρας Δ., Κανελλόπουλος Ν., Κίζη Μ., Κοσμόπουλος Δ., Κολούρης Λ., Κουμπουρλή Κ., Κράτσης Σ., Λιβάνης Ι., Λιοναράκης Ν., Μακρόπουλος Ν., Μάνδαλος Ν., Μανδράς Λ., Μαντούβαλου Σ., Μόσχος Π., Μουσούρης Σ., Παπακυριακόπουλος Π., Παύλου Π., Σάββας Δ., Σκιαδόπουλος Λ., Σπανός Κ., Στεφανάκη Μ., Τριανταφυλλόπουλος Α., Τσόπελας Ν., Ψαράς Ε., Μπεμπεδέλης Δ., Μπραζιώτης Α., Νικολάου Σ.

Η ... μεταρρύθμιση του εκμαυλισμού

Κείμενο - δημοσιεύεται σε διπλανές στήλες - το οποίο υποστηρίζει τη λεγόμενη μεταρρύθμιση του υπουργείου Παιδείας και υπογράφεται από πανεπιστημιακούς, καθηγητές των ΤΕΙ και άλλους, έφτασε χτες στην εφημερίδα μας. Ταυτόχρονα, όμως, πληροφορηθήκαμε κι ένα περιστατικό, που φανερώνει ποιοι και πώς συγκεντρώνουν τις υπογραφές.

Κάποιοι, λοιπόν, πήραν τηλέφωνο, από το γραφείο του υπουργού Παιδείας σε καθηγητή του Ιόνιου Πανεπιστημίου και του ζήτησαν να υπογράψει το κείμενο. Και προκειμένου να κάμψουν τις αντιδράσεις του, έβαλαν μπροστά και τα ...μεγάλα μέσα. Αρχισαν τις υποσχέσεις, για την εδώ και τώρα επίλυση των πολλών και σοβαρών προβλημάτων, που το πανεπιστήμιο αυτό αντιμετωπίζει.

Προφανώς, οι επιτελείς του Γερ. Αρσένη θεωρούν ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Ο λαός, όμως, γνωρίζει, από την καθημερινή του πείρα, ότι συνήθως υπάρχει μια διαλεκτική ενότητα σκοπών και των μέσων, που χρησιμοποιούνται για την επίτευξή τους. Και ανάλογα κρίνει...

***

Βέβαια, δεν είναι η μοναδική φορά, που ο υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση συνολικά χρησιμοποιούν μια τακτική εξαγοράς, ιδιαίτερα των πανεπιστημιακών.

Πριν ένα χρόνο περίπου, προώθησαν στη Βουλή και ψήφισαν το νόμο 2530/97, με τον οποίο κατάργησαν την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των μελών ΔΕΠ(Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού). Ετσι, σήμερα, οι πανεπιστημιακοί καθηγητές όλων των βαθμίδων (από λέκτορες έως καθηγητές) μπορούν να ασχολούνται με το πανεπιστήμιο τις μισές μέρες της βδομάδας και τις άλλες μισές να κάνουν όποια δουλιά θέλουν! Και όλ' αυτά νόμιμα πλέον. Κι ας ανοίγουν έτσι πολλές και διάφορες Κερκόπορτες για την παραπέρα αιχμαλωσία και εκμετάλλευση του όποιου πανεπιστημιακού έργου και έρευνας, στις "δουλιές", που γίνονται έξω από τον πανεπιστημιακό χώρο.

***

Σε επιχείρηση εκμαυλισμού, ουσιαστικά, μετατράπηκε και η συνεχιζόμενη διαδικασία μελέτης και έγκρισης των περιβόητων 70 νέων τμημάτων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, που εξάγγειλε την άνοιξη το υπουργείο. Ζήτησαν το περασμένο καλοκαίρι από τις Συγκλήτους, να κάνουν σχετικές προτάσεις. Και για να υπάρχει και το σχετικό κίνητρο, όρισαν πως όλες οι προτάσεις - ανεξάρτητα από την ποιότητα και την τελική τύχη τους - θα χρηματοδοτηθούν με 3 - 4 εκατομμύρια δραχμές η κάθε μία. Κι όταν οι προτάσεις αυτές θα ολοκληρώνονταν - η προθεσμία ήταν μέχρι τέλος Οκτώβρη - θα αναλάμβαναν άλλοι να τις αξιολογήσουν (άλλες αμοιβές, σε άλλους αυτή τη φορά).

Και όλ' αυτά ο Γερ. Αρσένης τα λέει μεταρρύθμιση...

Δ. Τ.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Παρέμβαση κυβέρνησης στο ΑΣΕΠ

Ευθεία παρέμβαση στο ΑΣΕΠ πραγματοποιεί η κυβέρνηση, προκειμένου να κλείσει όπως όπως το θέμα με το διαγωνισμό της ντροπής για τους αναπληρωτές καθηγητές. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος ο Κ. Σημίτης έδωσε εντολή στο, ανεξάρτητο κατά τα άλλα, ΑΣΕΠ να επισπεύσει την έκδοση των αποτελεσμάτων, προφανώς σε βάρος των ενστάσεων που έχουν κατατεθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από τις 1.000 ενστάσεις που έχουν υποβληθεί, το 80% αφορά τη νομιμότητα του διαγωνισμού, ενώ το 20% έχει σχέση με τη διαδικασία των προσαυξήσεων για τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους καθηγητές. Οι ενστάσεις που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία με απόφαση του ΑΣΕΠ απορρίφθηκαν όλες, ενώ είναι πολύ δύσκολο να έχουν την ίδια τύχη οι υπόλοιπες, γιατί - όπως εκτιμούν στο ΑΣΕΠ - η σχετική διάταξη του νόμου είναι "προβληματική και διάτρητη".

Παρ' όλα αυτά το ΑΣΕΠ περιμένει από την κυβέρνηση να επεξεργαστεί μια φόρμουλα η οποία θα επιτρέπει να απορριφθούν και αυτές, ώστε να προχωρήσει η έκδοση των τελικών αποτελεσμάτων. Αυτό αναμένεται να γίνει μέχρι τέλος του μήνα.

Μέχρι τότε όμως δε θα μπορέσουν να βγουν τα τελικά αποτελέσματα για τους διοριστέους από τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό που έγινε... στις 21 και 22 Φλεβάρη για την κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) (!), όπου υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τους τύπους των απολυτηρίων.

ΙΕΚ
Αναβάθμιση για... διορισμούς

Προνομιακή μεταχείριση στα ΙΕΚ σε ό,τι αφορά τον τρόπο διορισμού στο δημόσιο επιφυλάσσει η κυβέρνηση με το Προεδρικό Διάταγμα για το νέο "προσοντολόγιο".

Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που βρίσκεται στην τελική φάση της επεξεργασίας του, το δίπλωμα των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης αποτελεί τυπικό προσόν για το διορισμό στο δημόσιο ως αποφοίτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο ΠΔ δε γίνεται διαχωρισμός, προφανώς σκόπιμα, μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ, γεγονός που ερμηνεύεται ως ευθεία πριμοδότηση και στήριξη των ιδιωτικών ΙΕΚ. Η βούληση αυτή της κυβέρνησης, εξάλλου, είχε φανεί και από τις πρόσφατες δηλώσεις του Κ. Σημίτη στο υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης, όπου είχε τονίσει ότι οι απόφοιτοι Λυκείου, για να διοριστούν στο δημόσιο πρέπει να γνωρίζουν τη χρήση κομπιούτερ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ