ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Γέφυρες πέφτουν σαν χάρτινες!

Μετά αυτήν της Εθνικής Οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, άλλη μία έπεσε προχτές στη Χίο, ενώ μία ακόμη - που είχε διαπλατυνθεί μόλις πέρσι - έπαθε καθίζηση στην Πιερία. Θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές πλέον οι κακοτεχνίες

Σαν χάρτινες αρχίζουν να πέφτουν με τις πρώτες βροχές παλιές και νέες γέφυρες - ενδεικτικό σημάδι για το πώς κατασκευάζονται τα δημόσια έργα στην Ελλάδα! Σα να μην έφτανε η γέφυρα που έπεσε το περασμένο Σάββατο στο 411ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς, με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο η οδική κυκλοφορία ολόκληρης της Ελλάδας, είχαμε δύο νέα κρούσματα: Αλλη μία κατέρρευσε στη Χίο, ενώ μία ακόμη έπαθε καθίζηση στην περιοχή και πάλι της Πιερίας.

Η γέφυρα που κατέρρευσε προχτές το βράδυ στη Χίο βρίσκεται στα νότια του νησιού στο δρόμο προς τα Μεστά. Ενα αυτοκίνητο κατέπεσε και παρασύρθηκε για ένα χιλιόμετρο, αλλά ευτυχώς οι δύο του επιβάτες διασώθηκαν.

Καθίζηση μισού μέτρου έπαθε μία ακόμη γέφυρα στο χωριό Λόφος της Πιερίας και στον επαρχιακό δρόμο που ενώνει τα χωριά Λόφος και Ράχες με την πρωτεύουσα του νομού, την Κατερίνη. Το πιο εντυπωσιακό για το νέο αυτό περιστατικό είναι ότι το σημείο ακριβώς που έπεσε η γέφυρα είχε διαπλατυνθεί μόλις πέρσι!

Τα περιστατικά αυτά πλέον μόνο ως σύμπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν, πολύ περισσότερο που προ ημερών οι ίδιοι οι αρμόδιοι υπουργοί έκαναν λόγο για πλήθος κακοτεχνιών που παρουσιάζονται στα δημόσια έργα - και ιδίως τα οδικά - σε τμήματα μάλιστα που μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή τους. Κάτω από τις συνθήκες αυτές μόνο ως "άσφαιρα πυρά" θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν τα υποτιθέμενα πρόστιμα με τα οποία απειλεί δήθεν το ΥΠΕΧΩΔΕ τους εργολάβους, το συνολικό ποσό των οποίων αποτελεί υποπολλαπλάσιο μόνο των υπερβάσεων από τους αρχικούς προϋπολογισμούς που αυτοί έχουν αποκομίσει...

Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι δεν πρέπει κανείς να "παίζει" με τα φαινόμενα αυτά, όπως μαρτυρά και το γεγονός ότι από τύχη (άλλοι μιλούν ακόμη και για... θαύμα) και μόνο δε θρηνήσαμε και ανθρώπινα θύματα από την πτώση των δύο γεφυρών, κάτι που ασφαλώς δεν ισχύει για το σύνολο των κακοτεχνιών που παρατηρούνται στην Εθνική Οδό και στους άλλους επαρχιακούς δρόμους.

Επίσημα το ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ότι δόθηκε εντολή στις υπηρεσίες του για τη διενέργεια άμεσων ελέγχων σε όλες τις παλιές γέφυρες κατά μήκος της Εθνικής Οδού, ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν και σ' αυτές προβλήματα ευστάθειας. Το θέμα είναι βέβαια αν τα συνεργεία αυτά θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν τους ελέγχους σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ το ερώτημα είναι αν παρόμοιος έλεγχος πρέπει πλέον να επεκταθεί και σε εκατοντάδες γέφυρες που βρίσκονται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Οσον αφορά τη γέφυρα της Εθνικής Οδού στη Λεπτοκαρυά, που είχε κατασκευαστεί το 1961, ως αιτία για την πτώση της εντοπίζονται επίσημα τα σαθρά της θεμέλια (κακοτεχνίες κατά την κατασκευή της) και η ορμητικότητα του χειμάρρου Ζηλιάνα.Σύμφωνα, όμως, με δηλώσεις των κατοίκων της περιοχής, η κατάρρευση της γέφυρας δεν αποκλείεται να οφείλεται και στο γεγονός ότι τα μπάζα από τα έργα της νέας γέφυρας που ολοκληρώνεται ρίχτηκαν ψηλότερα στην κοίτη του χειμάρρου, με αποτέλεσμα να παρασυρθούν από τα νερά της βροχής και να συντρίψουν τα θεμέλια της παλιάς.

Η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό άρχισε να αποκαθίσταται τα ξημερώματα της Κυριακής και αφού η "ουρά" των αυτοκινήτων είχε φτάσει τα 7 με 8 χιλιόμετρα. Για να γίνει αυτό χρειάστηκε να παραδοθεί στην κυκλοφορία άρον άρον η νέα γέφυρα και να δουλέψουν επί ώρες συνεργεία του στρατού προκειμένου να "στρωθούν" οι προσβάσεις. Η κυκλοφορία βέβαια στο σημείο αυτό εξακολουθεί να διεξάγεται με "βήματα χελώνας"...


Τα "πράσινα" και τα "μπλε"

Χάος από μέρες στις συγκοινωνίες, εξαιτίας των κυβερνητικών νομοσχεδίων που πλήττουν καίρια τους εργαζόμενους σε ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ, ΟΣΕ κλπ. και προωθούν το ξεπούλημα των μέσων μαζικής μεταφοράς σε ιδιώτες. Και τα σπασμένα της συγκοινωνιακής "πολιτικής" τα πληρώνει πάλι ο κοσμάκης, που επιδίδεται ο ταλαίπωρος, αυτές τις μέρες, στο... αγώνισμα των 10.000 μέτρων βάδην ή ξεροσταλιάζει στις στάσεις, περιμένοντας μπας και περάσει κανένα από τα "μπλε", που δεν απεργούν, για να τον πάρει. Εκεί, λοιπόν, στις στάσεις οι "παπάδες" του "εκσυγχρονισμού" ακούν τον... εξάψαλμό τους και εισπράττουν πλείστα όσα "παράσημα" της ανοιχτής παλάμης, από τους αγανακτισμένους πολίτες. Ελάχιστοι μόνον από τους αναμένοντες διατηρούν την ψυχραιμία τους, σκεφτόμενοι ότι: και οι νυν και οι πρώην εξουσιαστές αναστάτωσαν τόσες φορές τις συγκοινωνίες και τις ξεχαρβάλωσαν σε τέτοιο βαθμό ώστε είναι πλέον ύψιστος... ηρωισμός να επιβαίνεις σε "μπλε" ή "πράσινα" λεωφορεία και μεγίστη κουταμάρα να επιβιβάζεσαι στα ομοιόχρωμα πολιτικά σχήματα του τόπου!

Αυτοί οι συνειρμοί δημιουργούνται μέσα τους εκεί στη στάση που περιμένουν κατάκοποι το πολυπόθητο λεωφορείο. Και κάθε λεπτό που περνάει και δεν εμφανίζεται το όχημα, γίνονται περισσότερο θυμόσοφοι και σκέφτονται τώρα ότι: εάν, μεν, έχεις να κάνεις με συγκοινωνίες, χρησιμοποίησε τα πόδια σου για να πας στον προορισμό σου. Εάν, δε, έχεις να κάνεις με τους πολιτικάντηδες του τόπου, χρησιμοποίησε τα χέρια σου (κάνοντάς τα γροθιές ή κρατώντας πανό και ντουντούκα) για να φτάσεις εκεί που θέλεις. Μάλιστα, έτσι πρέπει να κάνεις. Διότι άπαξ και ξεγελαστείς και μπεις σε κανένα "πράσινο" ή "μπλε" όχημά τους, ούτε ξέρεις πού θα φτάσεις, αφού άλλες ταμπέλες έχουν και άλλα δρομολόγια εκτελούν τελικά. Οι πονηροί οδηγοί τούς λένε, λόγου χάρη, ότι θα σε πάνε στη Νέα Ζωή και τελικά σε οδηγούν στο ...Θησείο ή τη Βουλιαγμένη!

Χρόνια και χρόνια γίνεται αυτή η πονηρή "λοξοδρόμηση" και δυστυχώς πολλοί από εμάς τους επιβάτες δεν έχουμε βάλει μυαλό. Και εξακολουθούμε να φορτώνουμε τις ελπίδες και τα όνειρά μας για ένα καλύτερο αύριο σ' αυτά τα θλιβερά οχήματα της κοινωνικής ανισότητας, της εκμετάλλευσης, της μιζέριας και της απελπισίας. Στ' αλήθεια τι αφελείς που είμαστε! Τι αφελείς για να μην πούμε τίποτ' άλλο, αφού ξεγελιόμαστε κάθε τόσο από τις επαγγελίες για "αναδιαρθρώσεις" και "αλλαγές" και δε βλέπουμε ότι: Μπορεί μεν να μπαίνουν νέες ταμπέλες σ' αυτά τα οχήματα, μπορεί ακόμη να αντικαθίστανται και οι οδηγοί τους, αλλά όλες αυτές οι διαδικασίες είναι άνευ ουσίας και εκ του πονηρού. Διότι το ζητούμενο δεν είναι οι ταμπέλες και οι οδηγοί, αλλά οι "γραμμές". Και οι γραμμές αυτών των οχημάτων δεν αλλάζουν ποτέ, ούτε κατά ένα χιλιοστό. Τραβάνε πάντα προς την αδικία, την εξάρτηση, τη διαφθορά, την εξυπηρέτηση του μεγάλου κεφαλαίου, την εξαθλίωση του λαού και την καταβαράθρωση της χώρας.

Με όλα αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, προς τι περιμένουν πάλι στις στάσεις κάποιοι από εμάς για να επιβιβαστούν στα "πράσινα" και τα "μπλε"; Αντε φύγετε, άνθρωποί μου, διότι θα την ξαναπάθετε. Θα σας πάρουν άλλη μια φορά για να σας πάνε δήθεν στον Παράδεισο (Αμαρουσίου) και θα σας οδηγήσουν τελικά στο Σταυρό (Αγίας Παρασκευής)!

Τάσος ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ