ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Οχτώβρη 1998
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΟΝΙΚΗΣ
Χτύπημα διάλυσης από το ΠΑΣΟΚ

Σοβαρά προβλήματα δημιουργεί στη λειτουργία του Συλλόγου Υπαλλήλων της Ιονικής Τράπεζας η διένεξη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στα μέλη και στελέχη της ΠΑΣΚΕ, η οποία οδήγησε και στην παραίτηση του προέδρου του Συλλόγου Γ. Μαρκάκη.Ο πρώην πρόεδρος, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε χθες, συνέδεσε τις εξελίξεις αυτές με την προσπάθεια διευκόλυνσης της πώλησης της Τράπεζας και υπέδειξε τον υφυπουργό Εργασίας Χ. Πρωτόπαππα,τον πρόεδρο της ΟΤΟΕ Δ. Κουσελά και τον γραμματέα Συνδικαλιστικού του ΠΑΣΟΚ Ρ. Σπυρόπουλο,ως υπαίτιους της κρίσης στο Σύλλογο. Παράλληλα όμως επιχείρησε να τους παρουσιάσει αντίθετους με την πολιτική του ΠΑΣΟΚ...

Οπως αναγνώρισε ο ίδιος ο παραιτηθείς πρόεδρος, η κρίση στο Σύλλογο βοηθά την πώληση της Τράπεζας. Αποκάλυψε μάλιστα ότι συναντήθηκε με τον πρόεδρο της ΕΕΤ Θ. Καρατζά,ο οποίος του είπε ότι δεν είναι πιθανό με τη σημερινή κατάσταση να πουληθεί η Τράπεζα, εκτός κι αν πριν το άνοιγμα της δεύτερης προσφοράς πώλησης, ο πρόεδρος του Συλλόγου δήλωνε ότι οι εργαζόμενοι έκαναν ότι μπορούσαν και σταματούσαν οι αντιδράσεις!

Μαζί με τον Γ. Μαρκάκη παραιτήθηκαν τρία ακόμα μέλη του προεδρείου, ύστερα από τη διαφοροποίηση δύο συμβούλων που μέχρι τώρα στήριζαν τον Γ. Μαρκάκη και το συνδυασμό του ΔΗΣΚ,που τώρα βρίσκεται αντιμέτωπος με την ΠΑΣΚΕ Ιονικής. Αν δεν εκλέξει το ΔΣ νέο προεδρείο μέχρι την άλλη βδομάδα, θα ακολουθήσουν εκλογές.

Στο μεταξύ, εντύπωση προκαλεί η καθυστέρηση έκδοσης (από 16/9) της απόφασης για τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει ο Σύλλογος, για ακυρότητα της Συνέλευσης των Μετόχων της Εμπορικής Τράπεζας, η οποία αποφάσισε υπέρ της πώλησης.

Ταυτόχρονα, 19 μέλη και στελέχη του Συλλόγου διώκονται πάλι για διάφορα "αδικήματα", σχετικά με τη ματαίωση της ΓΣ των μετόχων της Εμπορικής στο "Κάραβελ" και επίσης διώκεται ένας από τους δύο συλληφθέντες (και μέλος της ΔΗΣΚ), κατά την εισβολή 6 διμοιριών ΜΑΤ στο μηχανογραφικό τμήμα της Τράπεζας, στον Πειραιά.

Ομηροι στη Γαλλία

Απλήρωτοι και εγκαταλειμμένοι είναι 20 Ελληνες ηλεκτροσυγκολλητές, μέλη του Συνδικάτου Εργατών Μετάλλου Πειραιά, στη Γαλλία στα ναυπηγεία της πόλης Havre,οι οποίοι απασχολούνται σε κατασκευή πλοίου από τον εργολάβο Σωτηρόπουλο και τον υπεργολάβο Γιάννη Προφήτη!

Η πρόσληψή τους στο ναυπηγείο έγινε χωρίς την υπογραφή συμβάσεων εργασίας, δεν τους καταβάλλονται τα δεδουλευμένα ημερομίσθιά τους και αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Τα παραπάνω έκαναν γνωστά οι εργαζόμενοι με επιστολή τους στο Συνδικάτο Μετάλλου, το οποίο με τη σειρά του με επιστολή του προς το υπουργείο Εξωτερικών και τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, ζητά την παρέμβασή τους ώστε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους και με έξοδα που θα καλύψουν οι δυο εργολάβοι ή οι αρμόδιες ελληνικές αρχές, να επιστρέψουν άμεσα στην Ελλάδα όπως και οι ίδιοι ζητούν.

"ΤΡΟΦΟΠΗΓΗ"
Στο "δρόμο" παραμένουν 150 εργαζόμενοι

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας χτες έξω από το υπουργείο Εργασίας

Συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Εργασίας πραγματοποίησαν χτες το πρωί οι 150 περίπου εργαζόμενοι των σούπερ μάρκετ "Τροφοπηγή",διεκδικώντας από το υπουργείο να παρέμβει για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται στο δρόμο περισσότερο από ένα μήνα, από όταν δηλαδή η επιχείρηση ανακοίνωσε ότι θα έκλεινε για μία βδομάδα για ανακαίνιση. Με το πέρας της βδομάδας οι εργαζόμενοι επέστρεψαν να πιάσουν δουλιά, όμως βρήκαν τα καταστήματα κλειστά, χωρίς να τους έχουν κοινοποιηθεί απολύσεις και καταβληθεί τα δεδουλευμένα που τους οφείλονται, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα ανακάλυψαν ότι κάποια από τα καταστήματα έχουν μεταβιβαστεί στην επιχείρηση "ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ".

Χτες, την ώρα που οι εργαζόμενοι διαδήλωναν έξω από το υπουργείο για τη δουλιά τους, στο εσωτερικό του πραγματοποιούνταν τριμερής συνάντηση για το πρόβλημα, όπου οι εκπρόσωποι της "ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ" εμφανίστηκαν να επιμένουν ότι αυτοί απλά νοίκιασαν τέσσερα καταστήματα και να απορρίπτουν τη θέση των εργαζομένων ότι πρόκειται για διαδοχή επιχειρήσεων και το αίτημά τους να υπάρξει και διαδοχή του προσωπικού.

Μάλιστα, σε μια έξαρση των... φιλανθρωπικών τους αισθημάτων, εμφανίστηκαν πρόθυμοι για "ανθρωπιστικούς λόγους" να προσλάβουν τους εργαζόμενους των τεσσάρων καταστημάτων που έχουν νοικιάσει από τα 11 της επιχείρησης. Την πρότασή τους απέρριψαν βέβαια οι εργαζόμενοι. Η συνάντηση δεν απέφερε κανένα αποτέλεσμα και καθορίστηκε νέα για την ερχόμενη Τρίτη. Στο μεταξύ οι εργαζόμενοι φέρονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους. Να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι της "Τροφοπηγής" είναι εξαφανισμένοι και αρνούνται να προσέλθουν ακόμα και στις τριμερείς συναντήσεις.

Στάσεις στον ΟΔΔΥ

Σε κινητοποιήσεις βρίσκονται οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού,αντιδρώντας στην κυβερνητική απόφαση για μετατροπή του Οργανισμού σε ανώνυμη εταιρία και ιδιωτικοποίησή του. Χτες πραγματοποίησαν, με καθολική συμμετοχή, στάση εργασίας από τις 9π.μ. ως τις 12μ.μ. και συγκέντρωση στα γραφεία του ΟΔΔΥ. Σήμερα επαναλαμβάνουν τη στάση εργασίας και τη συγκέντρωση, ενώ την Τρίτη προχωρούν σε τετράωρη στάση και συγκέντρωση στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Να σημειώσουμε ότι με Προεδρικό Διάταγμα ο ΟΔΔΥ εντάχθηκε στις διαδικασίες του νόμου 2414/'96 για τη μετατροπή του σε ανώνυμη εταιρία. Το δεύτερο Προεδρικό Διάταγμα, που αφορά το καταστατικό της ανώνυμης εταιρίας, με το οποίο ολοκληρώνεται η διαδικασία μετατροπής, συζητήθηκε στο αρμόδιο τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το τελευταίο δεν έδωσε έγκριση και το έστειλε πίσω στην κυβέρνηση, καθώς δεν υπήρχε στο καταστατικό σαφής καθορισμός του μετοχικού κεφαλαίου της νέας ανώνυμης εταιρίας που θα γίνει ο ΟΔΔΥ.

Αμεση συνέπεια της μετατροπής σε ΑΕ για τους εργαζόμενους είναι η αυτόματη άρση του δικαιώματος της μονιμότητας και η μετατροπή τους σε συμβασιούχους αορίστου χρόνου. Ειδικά για το θέμα αυτό, με απόφασή του το Γ τμήμα του ΣτΕ εκτιμά πως το θέμα της κατάργησης της μονιμότητας για όλους τους Οργανισμούς που μετατρέπονται σε ΑΕ θα πρέπει να συζητηθεί στην ολομέλεια του ΣτΕ.

Ατιμώρητοι για καραμπινάτη παρανομία

Να απασχολεί παράνομα σε εργασίες επισκευής το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου "Νίκος",που βρίσκεται στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας, συνελήφθη ο εφοπλιστής Στ. Ηλίας,μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε χτες η πενταμελήςΕπιτροπή Ελέγχου Υγιεινής και Ασφάλειας.

Να σημειωθεί ότι στο νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή για το μητρώο των επιχειρήσεων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, ορίζεται ότι απαγορεύεται το πλήρωμα πλοίου να εκτελεί έργα επισκευής, όταν αυτό βρίσκεται σε ναυπηγοεπισκευαστικό χώρο.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου διαπιστώθηκε επίσης ότι δεν υπήρχε κατάσταση προσωπικού, ούτε άδεια για εκτέλεση εργασιών με χρήση φλόγας.Ο αρχιμηχανικός που βρισκόταν στο πλοίο και περίπου επτά μέλη του πληρώματος (όλοι Ινδοπακιστανοί), οδηγήθηκαν στο Β' Λιμενικό Τμήμα Κερατσινιού, από όπου μετά από κάποια ώρα αφέθηκαν ελεύθεροι και μάλιστα χωρίς να επιβληθεί καμία ποινή στους παραβάτες!

Στην έντονη διαμαρτυρία των συνδικαλιστών γιατί αφέθηκε ελεύθερος ο αρχιμηχανικός χωρίς να επιβληθούν οι ανάλογες ποινές, οι Λιμενικές Αρχές απάντησαν ότι τους προσκομίστηκαν οι άδειες και σ' ό,τι αφορά την απασχόληση του πληρώματος στην επισκευή, απάντησαν ότι γι' αυτό δεν έχουν ακόμα κατεύθυνση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να επιβάλλουν κυρώσεις! Οπως μας κατήγγειλε ο Αποστόλης Κιτσάκης,που συμμετέχει στην 5μελή επιτροπή και είναι μέλος της Διοίκησης του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, ο συγκεκριμένος εφοπλιστής συστηματικά φέρνει πλοία στη Ζώνη και εκτελεί έργα επισκευής με το πλήρωμα.

"Φέσι" σε εργαζόμενους

Δεδουλευμένα 2,5 μηνών χρωστάει στους εργαζόμενους (Ελληνες και αλλοδαπούς) η εταιρία με την επωνυμία Κομουνδούρου Κωνσταντίνα Ελένη και ΣΙΑ ΟΕ,που έχει αναλάβει την καθαριότητα των βαγονιών του ΟΣΕ. Οπως καταγγέλθηκε από τους ίδιους τους εργαζόμενους, η συγκεκριμένη εργολάβος δεν τους πληρώνει επιδόματα, άδειες, νυκτερινά.

Να σημειωθεί ότι ανάλογα κρούσματα έχουν σημειωθεί και σ' άλλους εργολάβους που έχουν αναλάβει διάφορες δραστηριότητες του Οργανισμού. Οπως κατήγγειλαν εργαζόμενοι, σοβαρότατες ευθύνες γι' αυτήν την κατάσταση έχει η διοίκηση του OΣE γιατί, παρότι ρητά ορίζεται μέσα από τη σύμβαση που έχει υπογράψει με τους εργολάβους ότι πρέπει να τηρούν την εργατική νομοθεσία, ούτε παρεμβαίνει, αλλά ούτε και ελέγχει.

Επιπλέον, εκτός από το γεγονός ότι αυτοί οι εργολάβοι εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους και τον ίδιο τον Οργανισμό, προσφέρουν κακής ποιότητας υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να διαμαρτύρεται το επιβατικό κοινό. Πάντως, μέχρι σήμερα εκτός από τη διοίκηση του ΟΣΕ, και οι πλειοψηφίες στα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων κλείνουν τα μάτια και δεν υπερασπίζονται ούτε έστω με μια ανακοίνωση τα δικαιώματα των εργαζόμενων.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ