ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 29 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΚΕ
Εμπαιγμός οι συμφωνίες κυβέρνησης - επιχειρηματιών

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος με αφορμή τα μέτρα που η κυβέρνηση διαφημίζει για τη μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης και τη συμφωνία με τους ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ

Κερδισμένοι από τις ρυθμίσεις που διαφημίζει ότι προωθεί η κυβέρνηση για συγκράτηση ή μείωση των τιμών σε κάποια είδη, θα είναι μόνο τα μονοπώλια και οι πολυεθνικές, που πολύ σύντομα θα πάρουν πίσω και με το παραπάνω ό,τι ίσως παραχωρήσουν τους τρεις επόμενους μήνες. Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με αφορμή τις σχετικές κυβερνητικές ανακοινώσεις για μείωση των ειδικών φόρων και τις λεγόμενες "συμφωνίες κυρίων" ανάμεσα στην κυβέρνηση και σε διάφορες ομάδες επιχειρηματιών. Στην ανακοίνωση, ανάμεσα στα άλλα, σημειώνεται:

"Τα μέτρα που η κυβέρνηση διαφημίζει για τη μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης και τη συμφωνία με τους ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ (για μείωση τιμών σε ορισμένα προϊόντα), συνιστούν εμπαιγμό, πέρα από το σαφή προεκλογικό τους χαρακτήρα. Πρόκειται για συνταγές που έχουν χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν, μέσα στη λογική και το παιχνίδι της αγοράς.

Τα πολυκαταστήματα δε μειώνουν από φιλανθρωπία κάποιες τιμές, αλλά για το δικό τους συμφέρον. Βρίσκουν ευκαιρία με τον τρόπο αυτό να μειώσουν το στοκ εμπορευμάτων, να αρπάξουν ένα μεγάλο μέρος του τζίρου από τις μικρότερες επιχειρήσεις. Στην πορεία θα επανέλθει η τάση αύξησης των τιμών.Με πρόσχημα την προσωρινή μείωση ή στασιμότητα κάποιων τιμών θα δικαιολογηθεί μια νέα επίθεση στα εισοδήματα, τις συντάξεις των εργαζομένων το 1999 και ακόμα χειρότερα το 2000. Οι πολυεθνικές, οι μεγάλες μονοπωλιακές επιχειρήσεις θα ξαναβάλουν γρήγορα στις τσέπες τους νέα κέρδη, θα πάρουν με το παραπάνω πίσω ό,τι ενδεχόμενα θα παραχωρήσουν για 3 μήνες.Επομένως, κερδισμένα από αυτές τις ρυθμίσεις θα είναι τα μονοπώλια και χαμένοι οι εργατοϋπάλληλοι, οι μικρομεσαίοι.

Απόδειξη, το γεγονός ότι ενώ το 1996-97 ο πληθωρισμός (Δείκτης Τιμών Καταναλωτή) μειώθηκε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες (1996: 8,2%, 1997: 5,5%), το κόστος της εργατικής δύναμης μειώθηκε κατά 3,4 ποσοστιαίες μονάδες (1996: 9,9%, 1997: 6,5%) και η απασχόληση από 1,3% το 1996 μειώθηκε στο - 0,5% το 1997. Αντίθετα, η κερδοφορία των επιχειρήσεων αυξήθηκε σε σημαντικό βαθμό κατά το ίδιο διάστημα (πάνω από 50%). Και όλα αυτά παρά την αδιαμφισβήτητη μείωση του πληθωρισμού.

Η πρόθεση της κυβέρνησης για μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης θα αντισταθμιστεί με τη μείωση των κρατικών δαπανών, κοινωνικού κυρίως χαρακτήρα.

Η άνοδος της αγοραστικής ικανότητας των εργαζομένων είναι δυνατή και ρεαλιστική μόνο στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης και σφαιρικής πολιτικής που στρέφεται εναντίον των προνομίων και της ασυδοσίας του μεγάλου κεφαλαίου, εναντίον της ληστείας του λαού, μια πολιτική που πριν απ' όλα διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, άρα μια πολιτική που κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση από την ΟΝΕ και τις περίφημες αναδιαρθρώσεις της".


ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Ετοιμαστείτε για νέες ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα των ΙΧ

Για νέες τσουχτερές αυξήσεις στα ασφάλιστρα των ΙΧ προετοιμάζουν τους ιδιοκτήτες οχημάτων οι ασφαλιστικές εταιρίες. Αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από χτεσινή τους ανακοίνωση με την οποία ούτε λίγο ούτε πολύ "κλαίγονται" για τις ζημιές του κλάδου αυτοκινήτου οι οποίες, όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν, ανέρχονται σε 19,2% επί των εισπραχθέντων ασφαλίστρων του '97, έναντι 6% το 1996. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι στην ίδια ανακοίνωση υποστηρίζουν ότι φέτος το μέσο καθαρό ασφάλιστρο αστικής ευθύνης αυξήθηκε "μόνο κατά 5,2%", τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλισμένων γνωρίζει ότι πλήρωσε πολύ μεγαλύτερες αυξήσεις. Γνώστες της ασφαλιστικής αγοράς, εκτιμώντας την ανακοίνωση των εταιριών, που, ας σημειωθεί, δε δόθηκε τυχαία σε διάστημα που το υπουργείο Ανάπτυξης καλλιεργεί κλίμα "συμφωνιών κυρίων" για συγκράτηση των αυξήσεων με διάφορους κλάδους, υπογραμμίζουν ότι δεν είναι τυχαίο ότι οι εταιρίες επικαλούνται τη λογιστική ζημία του κλάδου αυτοκινήτου σε ποσοστό 19,2% επί των ασφαλίστρων. Οι ίδιοι συμπληρώνουν ότι οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για αυξήσεις πάνω από 15%, τις οποίες οι εταιρίες θα επικαλεστούν ως αντιστάθμισμα των ζημιών του 1997. Εξάλλου, αξίζει να υπενθυμίσουμε, ότι εδώ και καιρό οι εταιρίες προετοιμάζουν το έδαφος για κλιμάκωση των αυξήσεων στα ασφάλιστρα τα οποία εδώ και χρόνια κρίνουν.... "φτηνά"! Σ' αυτά τα πλαίσια δεν είναι τυχαίες κατά καιρούς δηλώσεις στελεχών της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας, όπως αυτή του Κ. Μπερτσιά, αρμόδιου για θέματα ζημιών αυτοκινήτου, με την οποία υποστήριζε ότι "το 1997 και το πρώτο εξάμηνο του '98 άρχισαν να εφαρμόζουν τιμολογιακή πολιτική που λαμβάνει υπόψη το πραγματικό κόστος με συνέπεια η αγορά να ξεφεύγει από το σύνδρομο των φτηνών ασφαλίστρων αλλά και κάποιων κερδοσκόπων".

Από την πλευρά του το υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμά ότι "δεν υπάρχει λόγος αύξησης των ασφαλίστρων" επικαλούμενο τη "συμφωνία" για μείωση των ανταλλακτικών των αυτοκινήτων, μείωση του κόστους επισκευής και την αντικειμενικοποίηση των ζημιών που ετοιμάζεται αυτό τον καιρό, παράγοντες που θα μειώσουν το κόστος των ασφαλιστικών εταιριών. Ωστόσο, οι εταιρίες φαίνεται ότι άλλα έχουν κατά νου, και έχουν αποδείξει, τα τελευταία χρόνια - όταν και πάλι το υπουργείο δε δικαιολογούσε την επιβολή αυξήσεων - πόσο "τοις μετρητοίς" παίρνουν τέτοιες δηλώσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ