ESTATE είναι το όνομα του νέου station wagon της SAAB που ολοκλήρωσε με αυτή την έκδοση την γκάμα της σειράς 9-5. Πρόκειται για ένα κλασικό SAAB που συνδυάζει απόδοση και ποιότητα, με τους μεγάλους χώρους που κάποιοι οικογενειάρχες θεωρούν αναγκαίους. Είναι εξοπλισμένο με ράγες στερέωσης φορτίου, η εταζέρα είναι αφαιρούμενη και το πορτ μπαγκάζ φωτιζόμενο. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και συρόμενο πάτωμα για ακόμη πιο εύκολη φόρτωση. Τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα (για όσους θέλουν να κάνουν μετακόμιση), ενώ υπάρχει και τρίτη σειρά καθισμάτων που βλέπει προς τα πίσω. Οσο για τη σχεδίαση του πίσω μέρους, οι Σουηδοί τα κατάφεραν αρκετά καλά, αφού "σβήνουν" οι γραμμές αρμονικά και δε σου δίνουν την εντύπωση ότι το πίσω μέρος είναι πρόσθετο.
ΕΝΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ λάστιχο νέας τεχνολογίας το P-3000 παρουσίασε η Pirelli. Χάρη στην ειδική σύνθεση της γόμας, που περιέχει πυρίτιο το οποίο διευκολύνει την κύλιση, καιάνθρακα που "επεμβαίνει" στις χαμηλές θερμοκρασίες αυξάνοντας την πρόσφυση, πετυχαίνει έναν συνδυασμό που υπηρετεί τόσο το περιβάλλον, όσο και την οδήγηση. Ταυτόχρονα μετά από δεκαετή έρευνα έγινε εφικτό να ελαφρύνει το λάστιχο κατά 3% σε σχέση με το P-2000, ενώ ο σχεδιασμός του πέλματος είναι συμμετρικός, αφού η σωστή σχεδίαση εξασφαλίζει ασφάλεια στα αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας, όπου και απευθύνεται το P-3000. Η εταιρεία προορίζει το νέο της προϊόν προς πολλαπλές κατηγορίες πελατών και θέλοντας να ξεπεράσει τους όποιους ενδοιασμούς, το καλύπτει με εγγύηση επιστροφής για όσους αγοραστές δε μείνουν ευχαριστημένοι.
"ΔΕΚΑ δευτερόλεπτα που μπορούν να σώσουν τη ζωή σας". Αυτός είναι ο τίτλος της καμπάνιας της TΟYΟTA, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της FIA, και που σαν στόχο έχει τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η εκστρατεία βασίζεται στην εφαρμογή τεσσάρων απλών συμβουλών.
- Χρησιμοποιείτε πάντα τις ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά και τα πίσω καθίσματα.
- Βάζετε πάντα τα μικρά παιδιά στα ειδικά καθισματάκια.
- Ρυθμίζετε σωστά το κάθισμα και το προσκέφαλο.
- Τοποθετείτε σωστά το φορτίο στο χώρο αποσκευών.
Σύμφωνα με την TOYOTA χρειάζονται μόλις δέκα δευτερόλεπτα για να ελεγχθεί η εφαρμογή αυτών των κανόνων. Και όπως δήλωσε ο πρόεδρός της, "ακόμα και τα τελειότερα συστήματα ασφαλείας ενός αυτοκινήτου, προϋποθέτουν την επίγνωση του οδηγού, αλλά και την ύπαρξη ενός ασφαλούς οδηγικού περιβάλλοντος συνολικά".
Μπορεί να πέρασαν μόλις δύο χρόνια απ' την παρουσίαση του Saxo, αλλά η Citroen προχώρησε ήδη σε ένα πρώτο λίφτινγκ.
Εξωτερικά ξεχωρίζει η νέα μεγαλύτερη μάσκα και τα πίσω φώτα, που θυμίζουν τη γενιά της Xsara.
Η νέα γκάμα του Saxo διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (X, SX, VTS και VTS EXTRA) και είναι εμπλουτισμένα από πλευράς εξοπλισμού με immobiliser ενσωματωμένο στο κλειδί, ηλεκτρική ρύθμιση των προβολέων κατά ύψος, ενώ το κεντρικό κλείδωμα είναι στάνταρ από την έκδοση SX, όπως και το υδραυλικό τιμόνι από τα 1.400 κ.εκ. και πάνω.
Οι κινητήρες είναι οι γνωστοί 1.100 και 1.400 κ.εκ. με απόδοση 60 και 75 ίππων αντίστοιχα. Ο 1.4 τοποθετείται τώρα και στην έκδοση 1.4 VTS, όπου συνδυάζει τον οικονομικό κινητήρα με τον πλούσιο εξοπλισμό και το σπορτίφ χαρακτήρα, που διαμορφώνουν οι προφυλακτήρες, οι καθρέφτες, τα προστατευτικά και οι λαβές, που είναι όλα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος.
Οι προβολείς ομίχλης είναι ενσωματωμένοι στον μπροστινό προφυλακτήρα, ενώ το διακριτικό VTS, είναι μάλλον αδιάκριτο... αφού κάνει μπαμ στο μάτι. Τα καθίσματα είναι μπάκετ, το τιμόνι υδραυλικό, τα παράθυρα ηλεκτρικά, οι ζάντες αλουμινίου, το τιμόνι τριών ακτίνων, ενώ υπάρχει και κεντρικό κλείδωμα.
Το μόνο που δεν έχει το 1.4, είναι το ανάλογο με τα "καλούδια" του γκάζι. Αυτό υπάρχει και σε υπερβολική μάλιστα δόση στο 1.6 VTS που ούτε λίγο ούτε πολύ αποδίδει 120 ίππους και 145 Nm ροπής στις 5.200 σ.α.λ. Ο εξοπλισμός είναι σχεδόν ίδιος με αυτό των 1.4 λίτρων, αλλά για όσους θέλουν κάτι παραπάνω, υπάρχει και η έκδοση 1.6 VTS Extra με επιπλέον τον αερόσακο οδηγού και το ABS.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 3.250.000 δρχ. για το τρίθυρο 1.100 με το air condition και φθάνουν στα 5.178.000 δρχ. για το 1.6 VTS EXTRA.
Η κακή μέρα απ' το πρωί φαίνεται. Στην πίστα του Χοκενχάιμ οι Γερμανοί περίμεναν πώς και πώς τον συμπατριώτη τους, τον Μίκαελ Σουμάχερ, να πάρει τη νίκη για να πανηγυρίσουν. Ομως η Φεράρι του Γερμανού φάνηκε... λίγη, ήδη από τα δοκιμαστικά. Ο μεγάλος αντίπαλος, ο Χάκινεν, πρώτος, ο Σουμάχερ μόλις πέμπτος.
Οσοι πίστεψαν ότι το ταλέντο του "Σούμι" αρκούσε για τη μεγάλη ανατροπή, περίπου 100.000 θεατές, μαζεύτηκαν και περίμεναν... αλλά μάταια. Το δίδυμο Χάκινεν - Κούλθαρντ μπήκε φουριόζικο και οι Μακλάρεν - Μερτσέντες που οδηγούσαν, έδειχναν ότι η "γρήγορη" πίστα τούς "πήγαινε γάντι". Η περιγραφή του αγώνα ελάχιστα αξίζει μπροστά στο δέος που προκαλεί η απόλυτη δύναμη της "ασημένιας" ομάδας. Οταν η πίστα απαιτεί γκάζι, τότε ο κινητήρας της Μερτσέντες έχει το περισσότερο και το σασί της Μακλάρεν το κρατάει στο δρόμο...
Τρίτος πίσω από τη Μακλάρεν ο Ζακ Βιλνέβ. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής σε καλή ημέρα και η Γουίλιαμ Μέγκαχρομ άρχισε να βρίσκει τη συνταγή, με κατάληξη να αποτελούν το μόνο αξιομνημόνευτο αντίπαλο για τους νικητές. Ευχαριστημένοι πρέπει να είναι στην ομάδα της Τζόρνταν - Μούγκεν Χόντα, από την τέταρτη και έκτη θέση που κατέκτησαν οι Ντέιμον Χιλ και Ραλφ Σουμάχερ. Ο μικρός αδελφός του Μίκαελ Σουμάχερ έκανε ικανοποιητικότατη εμφάνιση και πρέπει να αποτέλεσε παρηγοριά για τους Γερμανούς φιλάθλους. Ο Μίκαελ ήταν τελικά πέμπτος και δήλωνε και ευχαριστημένος.
Μοναδική παραφωνία στον αγώνα, ότι ο Κούλθαρντ δεν κυνήγησε τον "ομόσταυλό" του Χάκινεν, που κυνηγάει τον τίτλο, και ας είχαν μόλις μισό δευτερόλεπτο διαφοράς στο τέλος του γκραν πρι. Ο Χάκινεν ξέφυγε από του Σουμάχερ με 16 βαθμούς διαφορά και η Μακλάρεν με 26 από τη Φεράρι. Επόμενος αγώνας στις 16 Αυγούστου στην Ουγγαρία.
Το πείραμα της Alfa Romeo με την 146 1.4 Junior πρέπει να πέτυχε. Ετσι οι Ιταλοί αποφάσισαν να επεκτείνουν τη σειρά junior και στις 145 1.4 και 1.6, καθώς και στην 146 στα 1.6. Οι σημαντικότερες αλλαγές σημειώνονται στο εσωτερικό των αυτοκινήτων με νέες επενδύσεις καθισμάτων, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ενώ στο εξωτερικό δεσπόζουν οι αλουμινένιες δεκαπεντάρες ζάντες με τα φαρδιά λάστιχα 195/50/15. Τα πλαϊνά μαρσπιέ είναι νέα, οι καθρέφτες βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, όπως και τα χερούλια στις πόρτες. Το αγωνιστικό προφίλ των junior ολοκληρώνουν η πίσω αεροτομή και τα πεντάλ αγωνιστικού τύπου. Τα αυτοκίνητα θα διατίθενται σε έξι διαφορετικά χρώματα και αναμένονται το Σεπτέμβρη.