ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 6 Ιούνη 1998
Σελ. /64
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η κυβέρνηση οφείλει να προστατεύσει την ΚΟΣΜΟΤΕ

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης

Την πρόταση των εργαζομένων του ΟΤΕ για την εξαγορά του πακέτου της ΤΕΛΕΝΟΡ και επαναφορά της ΚΟΣΜΟΤΕ στον κορμό του ΟΤΕ κατά 100%, φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ. Με Επίκαιρη Ερώτηση, προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, ο βουλευτής του Κόμματος Μπ. Αγγουράκης ζητά να μάθει αν η κυβέρνηση υιοθετήσει τη συγκεκριμένη πρόταση των εργαζομένων, αλλά και το αίτημά τους, η ΚΟΣΜΟΤΕ να προβεί στην καταγγελία των συμβάσεων με τους ιδιώτες εμπορικούς της αντιπροσώπους.

Οπως επισημαίνει ο βουλευτής του ΚΚΕ, οι τελευταίες εξελίξεις στο χώρο των τηλεπικοινωνιών, στον ΟΤΕ και ειδικότερα στην KOΣMOTE - θυγατρική του ΟΤΕ στην κινητή τηλεφωνία - δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά για τη στάση της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΤΕ.

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι "οι δύο άλλες εταιρίες, ΤΕΛΕΣΤΕΤ και ΠΑΝΑΦΟΝ, παραβιάζουν το νόμο και τις συμβατικές τους δεσμεύσεις με τα πακέτα προσφορών, ζητούν και πιέζουν να τους χορηγηθούν συχνότητες και στο σύστημα DCS 1800 όπου λειτουργεί η KOΣMOTE και διαμαρτύρονται για προνομιακή μεταχείριση του ΟΤΕ στην κινητή τηλεφωνία. Ενώ η ΤΕΛΕΝΟΡ, συνέταιρος κατά 30% της KOΣMOTE, κινείται να πουλήσει το μερίδιό της σε άλλη εταιρία, πιθανόν ανταγωνιστική του OTE, παρά τις συμβατικές της υποχρεώσεις και σε άγνοια του ΟΤΕ, όπως τουλάχιστον δηλώνεται".

Τέλος, σημειώνει το πρόβλημα που έχει διαπιστωθεί στην εξυπηρέτηση των 95.000 προεγγραφέντων στον ΟΤΕ για τη σύναψη κανονικών συμβολαίων με την ΚΟΣΜΟΤΕ.

Παίρνοντας υπόψη του τις παραπάνω εξελίξεις, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης ερωτά για τις ενέργειες και τα μέτρα που προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για να προστατεύσει τα συμφέροντα, την αξιοπιστία και το κύρος του Εθνικού Τηλεπικοινωνιακού Φορέα. Ερωτά επίσης αν θα ζητηθούν ευθύνες από τη διοίκηση του ΟΤΕ για την απαράδεκτη κατάσταση στην ΚΟΣΜΟΤΕ και αν αληθεύει ότι αντί να ζητηθούν ποινικές ευθύνες από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΟΣΜΟΤΕ και τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλο (κ. Κολίρη), εντούτοις του δώσανε και "προίκα" εκατομμύρια για να φύγει.

ΟΣΕ
Συρρικνώνεται το θεσσαλικό δίκτυο

Για τις 19 Ιουνίου έχει προγραμματίσει η διοίκηση του ΟΣΕ το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα, υποστηρίζοντας ότι θα ξαναλειτουργήσει μετά από 18 μήνες, που θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα εκσυγχρονισμού.

Το θέμα αυτό έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Β. Μπούτας,Α. Κανταρτζής και Ν. Γκατζής,επισημαίνοντας στην Ερώτηση που κατέθεσαν ότι η κυβέρνηση σταθερά και μεθοδικά προχωρά στη συρρίκνωση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου, ενώ στρώνει το έδαφος για την εκχώρησή του στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Στην Ερώτηση σημειώνεται πως με πρόσχημα ότι τεχνικοί και οικονομικοί λόγοι δεν επιτρέπουν τη λειτουργία της γραμμής παράλληλα με τη στρώση της νέας γραμμής, η κυβέρνηση προσπαθεί να παραπλανήσει την κοινή γνώμη για τις πραγματικές της προθέσεις, καθώς όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί επί πολλά χρόνια γινόταν ο εκσυγχρονισμός και μάλιστα του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα, χωρίς ποτέ να διακοπεί η λειτουργία του δικτύου. Και αυτό ενισχύει τις υποψίες τους ότι η διακοπή της γραμμής μπορεί να είναι και οριστική.

Οσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις, οι βουλευτές του ΚΚΕ υπογραμμίζουν ότι οι αλλαγές που μεθοδεύουν κυβέρνηση και διοίκηση (κατάργηση 8ωρου, ανεπίτρεπτες υπερεξουσίες του διευθύνοντος συμβούλου κλπ.) συνηγορούν στο ότι οι σιδηρόδρομοι οδεύουν προς παράδοση στο μεγάλο κεφάλαιο, με απρόβλεπτες δυσμενείς συνέπειες για τους εργαζόμενους, αλλά και γενικότερα για το κοινωνικό σύνολο. Εκτός όλων των παραπάνω - τονίζουν - ο περιορισμός του σιδηροδρομικού δικτύου θα επιφέρει πολύ μεγάλες δυσκολίες στη μετακίνηση των ανθρώπων και στη μεταφορά εμπορευμάτων. Επίσης, θα χαθεί για τη μεγαλύτερη περιοχή της Θεσσαλίας η δυνατότητα φθηνής, έγκαιρης και με ασφάλεια μετακίνησης, ενώ δε διαφαίνεται η προοπτική επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου προς Κοζάνη και Ηγουμενίτσα.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών γιατί διακόπτεται η λειτουργία του θεσσαλικού σιδηροδρόμου, γιατί προωθείται η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των σιδηροδρομικών, καθώς επίσης και αν περιλαμβάνεται στους σχεδιασμούς η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς Κοζάνη και Ηγουμενίτσα.

Το Διευθυντήριο θέλει μόνο 3-4 αεροπορικές εταιρίες

Καταγγελίες για οργανωμένο σχέδιο άλωσης των μικρών αεροπορικών εταιριών- συμπεριλαμβανομένης και της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" - από το Διευθυντήριο των Βρυξελλών, διατύπωσαν χτες σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ).

Σύμφωνα με όσα είπαν, η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή ένα ευρύτερο σχέδιο συρρίκνωσης και περιθωριοποίησης αεροπορικών εταιριών που τις έχει κατατάξει στις "πιο φτωχές". Μεταξύ αυτών, έχει συμπεριλάβει την ΟΑ, την πορτογαλική "ΤΑΠ", την ισπανική "Ιμπέρια", την ιταλική "Αλιτάλια" και άλλες. Στόχος των Βρυξελλών - ειπώθηκε - είναι να κυριαρχήσουν στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά μόνο τρεις - τέσσερις αεροπορικοί κολοσσοί, όπως θεωρούνται η γερμανική "Λουφτχάνσα", η αγγλική "Μπρίτις Αιργουέις" και η ολλανδική "KLM".

Η συνέντευξη, στην οποία μετείχαν και εκπρόσωποι της ΕΙΜ (ιπτάμενοι μηχανικοί), δόθηκε μ' αφορμή το σάλο που προκάλεσαν οι πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου των πιλότων Γ. Αθανασόπουλου υπέρ της ιδιωτικοποίησης της ΟΑ και των διαπραγματεύσεων του κλάδου με ιδιώτες, για την εξαγορά πακέτου μετοχών του εθνικού αερομεταφορέα. Χτες ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ είπε ότι έχει ήδη απορρίψει την πρόταση των ιδιωτών, αλλά πρόσθεσε ότι σημασία έχει να πάει καλά η ΟΑ, ανεξάρτητα αν θα είναι κρατική ή ιδιωτική. Αναφερόμενος στα κυβερνητικά σχέδια για την ΟΑ, επισήμανε ότι είναι δεδομένη η θέση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση, πώληση, μετοχοποίηση των ΔΕΚΟ, ενώ δεν παρέλειψε να την ...προτρέψει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, όσο διατηρεί το μέγεθός της και όποια αξία και όχι να την ξεπουλήσει, όταν θα έχει συρρικνωθεί και απαξιωθεί!

Στο μεταξύ, με χτεσινή του ανακοίνωση, το ΕΚΑ καταγγέλλει τον Γ. Αθανασόπουλο για απαράδεκτη συνδικαλιστική συμπεριφορά και για "εξυπηρέτηση συμφερόντων ξένων προς τον εθνικό αερομεταφορέα, τους εργαζόμενους και τους κύριους χρήστες του, τους Ελληνες πολίτες".

"Μοίραζαν" με το αζημίωτο πιστοποιητικά

Αλλο ένα κρούσμα διαφθοράς δημοσίου υπαλλήλου εντοπίστηκε χτες από άνδρες της Αστυνομίας. Ο Κασσιανός Κατσαβίας, υπάλληλος του υπουργείου Δικαιοσύνης, μαζί με επτά αλλοδαπούς, εκ των οποίων πέντε Αλβανοί και δύο Αιγύπτιοι, είχαν συγκροτήσει κύκλωμα κατάρτισης και διάθεσης πλαστών πιστοποιητικών ποινικού μητρώου, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την έκδοση κάρτας παραμονής και εργασίας (λευκή και πράσινη).

Από την προανάκριση προέκυψε ότι ο Κ. Κατσαβίας, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι εργάζεται στο υπουργείο Δικαιοσύνης, αφαίρεσε από το τμήμα έκδοσης πιστοποιητικών ποινικού μητρώου έντυπα που έφεραν σφραγίδες και στη συνέχεια με τους συνεργάτες του τα διοχέτευαν σε αλλοδαπούς σε διάφορα σημεία της Αθήνας και του Πειραιά, αφού έβαζαν πλαστές υπογραφές και τα στοιχεία των ενδιαφερομένων. Η... δουλιά αυτή "κόστιζε" 25.000 δραχμές εκ των οποίων 15.000 έπαιρνε ο Κ. Κατσαβίας και τις 10.000 μοιράζονταν οι συνεργάτες του. Συνελήφθησαν και τα οκτώ μέλη της.

Προσφυγή στο ΣτΕ εργαζόμενων του ΟΔΔΥ

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγαν 64 εργαζόμενοι του ΟΔΔΥ, προκειμένου να φρενάρουν την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού που προωθεί η κυβέρνηση με το νόμο 2414/1996. Σύμφωνα με το νόμο αυτό, μια σειρά δημόσιοι οργανισμοί (ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΟΔΔΥ κλπ.) μετατρέπονται σε ανώνυμες εταιρίες.

Συγκεκριμένα, οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση του Προεδρικού Διατάγματος (83/1998) με το οποίο ο ΟΔΔΥ υπάγεται στις διατάξεις του νόμου 2414/1996 και ισχυρίζονται ότι ο Οργανισμός τους που διέπεται από το νόμο 251/76, αποτελεί μεν Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, αλλά δεν περιλαμβάνεται στα νομικά πρόσωπα που απαριθμούνται στο άρθρο 1 παρ. 1 του νόμου 2414/1996 και επομένως δεν μπορεί να μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρία.

Αθωώθηκαν 42 αγρότες από την Πέλλα

Αθώοι κρίθηκαν οι 42 αγρότες από την Πέλλα που χθες και στα πλαίσια των εκσυγχρονιστικών εκκαθαριστικών επιχειρήσεων της κυβέρνησης για πάταξη κάθε αγωνιστικής έκφρασης, έκατσαν στο σκαμνί του τριμελούς Πλημμελειοδικείου Γιαννιτσών και δικάστηκαν για τη συμμετοχή τους στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του Δεκέμβρη του 1996.

Οι αγρότες, ανάμεσά τους και 5 μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής, που δικάστηκαν για δεύτερη φορά, κατηγορούνταν για παρακώλυση συγκοινωνιών και πρόκληση οικονομικών ζημιών σε επαγγελματίες της περιοχής. Στη δίκη ως μάρτυρες υπεράσπισης και σε ένδειξη συμπαράστασης προσέτρεξαν βουλευτές του νομού και δήμαρχοι, οι οποίοι δυστυχώς στην περίοδο των αγροτικών κινητοποιήσεων σιωπούσαν. Την απαίτηση να σταματήσει η ποινικοποίηση των αγώνων τους εξέφρασαν με τη μαζική παρουσία τους εκατοντάδες αγρότες της περιοχής, αλλά και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Πέλλας.

Στο πλάι των αγωνιζόμενων αγροτών στάθηκαν για άλλη μια φορά η Νομαρχιακή Επιτροπή Πέλλας του ΚΚΕ και η παράταξη της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" με επικεφαλής τον υποψήφιο νομάρχη και συνδικαλιστή του αγροτικού κινήματος Λ. Ζεγκίνη, ο οποίος ήταν άλλωστε και ένας εκ των κατηγορουμένων μελών της Συντονιστικής Επιτροπής.

Στο μεταξύ, αυτή την περίοδο στήνονται αγροτοδικεία και στη Δράμα. Ηδη την προηγούμενη βδομάδα δικάστηκαν πέντε αγρότες για τις κινητοποιήσεις του '96 και καταδικάστηκαν σε 5 μήνες φυλακή. Η ποινή είχε ανασταλτικό χαρακτήρα, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να συρθούν στα δικαστήρια δεκάδες ακόμη αγρότες που τόλμησαν να διεκδικήσουν αγωνιστικά το δίκιο τους.

  • Χτες το τριμελές Πλημμελειοδικείο Μεσολογγίου ανέβαλε τη δίκη 20 αγροτών της Αιτωλοακαρνανίας, οι οποίοι κατηγορούνται για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις των καπνοπαραγωγών το 1994.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ