Με δύο εμπεριστατωμένες ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ προς τους αρμόδιους υπουργούς της κυβέρνησης, οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρατής Κόρακας, Μπάμπης Αγγουράκης και Αχιλλέας Κανταρτζής ζητούν αναλυτικά στοιχεία για την εφαρμογή της Συμφωνίας
Με δυο Ερωτήσεις, μια που απευθύνεται προς τους αρμόδιους υπουργούς Εξωτερικών, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης και η δεύτερη ξεχωριστά προς τον υπουργό Δικαιοσύνης, ως καθ' ύλην αρμόδιου σχετικά με την εφαρμογή της Συνθήκης, το ΚΚΕ φέρνει στην επικαιρότητα τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη Συμφωνία Σένγκεν και την εφαρμογή της στη χώρα μας. Οι βουλευτές του ΚΚΕ, Στρατής Κόρακας, Μπάμπης Αγγουράκης και Αχιλλέας Κανταρτζής, που υπογράφουν τις σχετικές Ερωτήσεις, ζητούν από την κυβέρνηση να διευκρινίσει όλα τα ζητήματα και τα στοιχεία που αφορούν την υλοποίηση και την εφαρμογή, ειδικότερα στη χώρα μας, της Συμφωνίας Σένγκεν, με στόχο να εξασφαλιστεί η προστασία των δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών και της χώρας, αλλοδαπών προσφύγων και των επισκεπτόμενων τη χώρα μας, ενόψει ιδιαίτερα της τουριστικής περιόδου και με δεδομένο ότι, ήδη, διαφαίνονται οι αρνητικές επιπτώσεις για τη χώρα μας από τα εμπόδια που βάζει η Σένγκεν για την άφιξη στη χώρα ενδιαφερομένων επισκεπτών, είτε για τουριστικούς είτε για επιχειρηματικούς σκοπούς.
Με την Ερώτηση προς τους υπουργούς Εξωτερικών, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν να διευκρινιστεί αν έχουν δημιουργηθεί εκείνες οι εθνικές υπηρεσίες που προβλέπονται από τη Συμφωνία Σένγκεν, τη Σύμβαση Εφαρμογής της Συμφωνίας, τα Πρωτόκολλα και Συμφωνίες προσχώρησης ορισμένων χωρών στις παραπάνω συμφωνίες, όπως και αν έχουν εφαρμοστεί αυτές σε περιπτώσεις αλλοδαπών, αν έχουν χρησιμοποιηθεί σχετικά στοιχεία για περιπτώσεις παροχής πολιτικού ασύλου.
Με τη δεύτερη Ερώτηση - αίτηση κατάθεσης εγγράφων που κατατέθηκε στη Βουλή για τον υπουργό Δικαιοσύνης, οι βουλευτές του ΚΚΕ επικεντρώνουν, ειδικότερα, στα μέτρα, στις υπηρεσίες και τα οριζόμενα άτομα για τη χρήση και λειτουργία των αρχείων προσωπικών δεδομένων και "την προστασία των πολιτών από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα". Καλείται ο υπουργός Δικαιοσύνης να δώσει στοιχεία και να καταθέσει τα σχετικά έγγραφα που αφορούν τις λειτουργίες των υπεύθυνων επεξεργασίας, ποια και πόσα αρχεία έχουν καταχωρηθεί είτε έχουν αιτηθεί να ιδρυθούν και λειτουργήσουν, ιδιαίτερα για αρχεία που περιέχουν ευαίσθητα δεδομένα. Επίσης ποια αρχεία έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο Απορρήτων Αρχείων της Αρχής για λογαριασμό των υπουργείων Εθνικής Αμυνας και Δημόσιας Τάξης, καθώς και για λογαριασμό της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών. Με την εμπεριστατωμένη και ουσιαστική παρέμβασή του, το ΚΚΕ στοχεύει στην ίδια την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών και των συμφερόντων της χώρας έναντι των αντιδραστικών ρυθμίσεων της Σένγκεν, τις οποίες συμφώνησε και υλοποιεί πλέον η κυβέρνηση.
Στην Ερώτηση που υπογράφουν και κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρατής Κόρακας, Μπάμπης Αγγουράκης και Αχιλλέας Κανταρτζής και απευθύνεται προς τους υπουργούς Εξωτερικών, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, αναφέρονται συγκεκριμένα:
Με το νόμο 2514/97 (ΦΕΚ 140Α/27.6.97) κυρώθηκαν από την Ελληνική βουλή η Συμφωνία Σένγκεν (1985), η Σύμβαση Εφαρμογής της παραπάνω Συμφωνίας (1990), τα Πρωτόκολλα και Συμφωνίες προσχώρησης ορισμένων χωρών στις παραπάνω συμφωνίες.
Στο άρθρο 114 της Σύμβασης Εφαρμογής της Συμφωνίας Σένγκεν προβλέπεται ο ορισμός από κάθε συμβαλλόμενο μέρος, επομένως και από τη χώρα μας, μιας αρχής ελέγχου,η οποία είναι αρμόδια να ασκεί ανεξάρτητο έλεγχο του αρχείου του εθνικού τμήματος του Συστήματος Πληροφοριών Σένγκεν και να διερευνά αν από την επεξεργασία και τη χρήση των δεδομένων δεν προσβάλλονται τα δικαιώματα του ενδιαφερόμενου προσώπου.
Πρόσφατα κυρώθηκε από την Ελληνική βουλή η Σύμβαση για την ίδρυση της Ευρωπόλ, η οποία στο άρθρο 23 προβλέπει τον ορισμό και από τη χώρα μας, μιαςεθνικής εποπτικής αρχής,η οποία να ελέγχει με πλήρη ανεξαρτησία τη νομιμότητα της εισαγωγής, ανάκτησης και διαβίβασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τη χώρα μας προς την Ευρωπόλ και συγχρόνως, αν παραβιάζονται τα δικαιώματα των ενδιαφερομένων.
Επιπλέον, στο άρθρο 108 της Σύμβασης εφαρμογής της Συμφωνίας Σένγκεν προβλέπεται ο ορισμός και από τη χώρα μιας Αρχής, η οποία ως κεντρική, είναι αρμόδια για το εθνικό τμήμα του Συστήματος Πληροφοριών Σένγκεν.
Στο άρθρο 4 της Σύμβασης για την Ευρωπόλ, προβλέπεται η σύσταση και από τη χώρα μας μιας Εθνικής Υπηρεσίας,η οποία ασκεί τα καθήκοντα που της αναθέτει η Σύμβαση.
Η Συνθήκη Σένγκεν έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται στη χώρα μας. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, με τις διατάξεις της για τις προϋποθέσεις εισόδου και κυκλοφορίας των αλλοδαπών στο έδαφος των χωρών της Σένγκεν, έχει δημιουργήσει προβλήματα, ιδιαίτερα σε τουριστικές, ξενοδοχειακές και άλλες επιχειρήσεις, όπως επίσης, και στο εμπόριο, κύρια της Βόρειας Ελλάδας, δεδομένου ότι έχει αρχίσει ήδη η τουριστική περίοδος και η χώρα μας διαθέτει μεγάλης έκτασης σύνορα με τρίτες χώρες, μη μέλη της Σένγκεν.
Παράλληλα, στα πλαίσια της διαδικασίας για τη νομιμοποίηση της παραμονής και εργασίας των αλλοδαπών στην Ελλάδα, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, ζητείται από τους ενδιαφερόμενους αλλοδαπούς να προσκομίσουν πιστοποιητικό του υπουργείου Δημόσιας Τάξης περί μη εγγραφής στον κατάλογο ανεπιθύμητων αλλοδαπών του άρθρου 11 του ν. 1975/1991 (άρθρο 2 παρ. 2 εδαφ. στ' ΠΔ 358/97).
Είναι γνωστό ότι μετά την εφαρμογή της Συνθήκης Σένγκεν και στη χώρα μας, θα πρέπει να απαγορεύεται η είσοδος, πολύ δε περισσότερο η παραμονή και κυκλοφορία αλλοδαπών που είναι καταχωρημένοι τόσο στο Εθνικό Τμήμα του Συστήματος πληροφοριών Σένγκεν, όσο και από άλλες στο Κεντρικό Αρχείο Σένγκεν, που βρίσκεται στο Στρασβούργο και με το οποίο συνδέεται το Εθνικό Τμήμα του Συστήματος.
Επίσης, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η χώρα μας κατέχει ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη ποσοστά αναγνώρισης του καθεστώτος του πρόσφυγα, σε σχέση με τον αριθμό των αιτούντων πολιτικό άσυλο.
Υστερα από τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι υπουργοί:
1. Αν έχει οριστεί και με ποια πράξη η Αρχή Ελέγχου που προβλέπεται στο άρθρο 114 της Σύμβασης εφαρμογής της Συμφωνίας Σένγκεν.
2. Αν έχει οριστεί και με ποια πράξη η εθνική εποπτική Αρχή που προβλέπεται στο άρθρο 23 της Σύμβασης για την Ευρωπόλ και αν όχι, πότε και με ποια διαδικασία πρόκειται να οριστεί αυτή η αρχή.
3. Ποια η σχέση των δύο παραπάνω Αρχών με την Αρχή του άρθρου 15 του ν. 2472/97 "για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα".
4. Με δεδομένο ότι τόσο η αρχή του άρθρου 108 της Σύμβασης εφαρμογής της Συμφωνίας Σένγκεν, όσο και η Εθνική Υπηρεσία του άρθρου 4 της Σύμβασης για την ίδρυση της Ευρωπόλ θα λειτουργούν στα πλαίσια του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, με παρόμοιο αντικείμενο, ερωτάται πώς αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση ο ενδεχόμενος κίνδυνος διασταύρωσης και ανταλλαγής των στοιχείων που αυτές διαθέτουν.
5. Από ποια ακριβώς ημερομηνία άρχισε να εφαρμόζεται η Συνθήκη Σένγκεν στη χώρα μας και σε ποιο επίπεδο έχει φτάσει μέχρι σήμερα αυτή η εφαρμογή; 6. Πόσες περιπτώσεις αλλοδαπών και με ποια εθνική προέλευση έχουν καταχωρηθεί με βάση εθνική καταχώριση στο εθνικό τμήμα του Συστήματος Σένγκεν;
7. Αντίστοιχα πόσες περιπτώσεις αλλοδαπών και με ποια εθνική προέλευση έχουν καταχωρηθεί στο Εθνικό Τμήμα του Συστήματος Σένγκεν, με βάση καταχωρήσεις άλλων χωρών - μελών της Σένγκεν, μέσω του Κεντρικού αρχείου της Σένγκεν στο Στρασβούργο;
8. Εχει γίνει από την Αρχή, που είναι υπεύθυνη για το Εθνικό Αρχείο, η επεξεργασία που προβλέπεται στο άρθρο 94 παρ. 4 της Σύμβασης εφαρμογής της Συμφωνίας Σένγκεν, σχετικά με τις αμέσως προηγούμενες καταχωρήσεις;
9. Εχουν κριθεί και έχουν απορριφθεί αιτήσεις χορήγησης πολιτικού ασύλου με βάση τα άρθρα 28 και επόμ. της Σύμβασης Εφαρμογής της Συμφωνίας Σένγκεν και αν ναι πόσες και ποιες;
10. Είναι αλήθεια ή όχι ότι μετά τη θέση σε ισχύ της Συνθήκης Σένγκεν για την κατάρτιση του καταλόγου ανεπιθυμήτων, που τηρείται από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, λαμβάνονται υπόψη τόσο οι καταχωρήσεις αλλοδαπών στο Εθνικό Αρχείο, όσο και αντίστοιχες καταχωρήσεις στο κεντρικό αρχείο του Συστήματος Πληροφοριών Σένγκεν;
Απευθυνόμενοι στον υπουργό Δικαιοσύνης με Ερώτησή τους για την υλοποίηση της Σένγκεν και αναφερόμενοι ειδικότερα στα ζητήματα που αφορούν την προστασία των πολιτών από την επεξεργασία δεδομένων (πληροφοριών) προσωπικού χαρακτήρα, οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν να κατατεθούν στη Βουλή τα σχετικά έγγραφα για την ίδρυση και λειτουργία αρχείων προσωπικών δεδομένων και για τους υπεύθυνους που τα διαχειρίζονται.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται στην Ερώτηση - αίτηση κατάθεσης εγγράφων:
"Τον Απρίλιο του 1997 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 50Α/10/10.4.1997) ο ν. 2472/97 με τίτλο "Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα".
Με την υπ' αριθμ. 130406/21.10.1997 (ΦΕΚ 967Β/29.10.1997) απόφαση του υπουργού Δικαιοσύνης ορίστηκε ως χρόνος έναρξης λειτουργίας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η 10η Νοεμβρίου 1997.
Α) Στο άρθρο 24 παρ. 1 του παραπάνω νόμου ορίζεται ότι οι υπεύθυνοι επεξεργασίας αρχείων που λειτουργούν κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, υποχρεούνται να υποβάλλουν στην Αρχή την προβλεπόμενη από το νόμο (άρθρο 6) γνωστοποίηση σύστασης και λειτουργίας αρχείου προσωπικών δεδομένων, μέσα σε έξι (6) μήνες από την έναρξη λειτουργίας της Αρχής.
Μέσα στην ίδια προθεσμία οφείλουν επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ. 2, οι υπεύθυνοι επεξεργασίας αρχείων με ευαίσθητα δεδομένα να ζητήσουν άδεια από την Αρχή, προκειμένου να μπορούν να προβαίνουν σε συλλογή και επεξεργασία ευαίσθητων δεδομένων ή για να ιδρύσουν τέτοιο αρχείο.
Ακόμα, στο ίδιο άρθρο και στην παρ. 3, προβλέπεται εξάμηνη προθεσμία από την έναρξη λειτουργίας της Αρχής, προκειμένου οι υπεύθυνοι επεξεργασίας αρχείων προσωπικών δεδομένων ("απλών" και "ευαίσθητων") να προβούν στην προβλεπόμενη στο άρθρο 11 του νόμου ενημέρωση των υποκειμένων.
Β) Στο άρθρο 8, προβλέπεται η υποχρέωση των υπευθύνων επεξεργασίας αρχείων προσωπικών δεδομένων να γνωστοποιούν στην Αρχή τη διασύνδεση των αρχείων τους και να ζητούν άδεια από αυτήν, αν πρόκειται να διασυνδεθούν αρχεία με ευαίσθητα δεδομένα.
Γ) Στο άρθρο 9, προβλέπεται η δυνατότητα διαβίβασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς τρίτες, εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης χώρες, ύστερα από άδεια της Αρχής.
Δ) Στο άρθρο 12, ορίζεται ότι το δικαίωμα των προσώπων να γνωρίζουν εάν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που τα αφορούν αποτελούν ή αποτέλεσαν αντικείμενο επεξεργασίας (δικαίωμα πρόσβασης), ασκείται με αίτηση, που υποβάλλεται στον υπεύθυνο επεξεργασίας, με ταυτόχρονη καταβολή χρηματικού ποσού, το ύψος και ο τρόπος καταβολής του οποίου ρυθμίζεται με απόφαση της Αρχής.
Ε) Στο άρθρο 19, μεταξύ των αρμοδιοτήτων της Αρχής προβλέπεται η από μέρους της αυτεπάγγελτη ή κατόπιν καταγγελίας διενέργεια διοικητικού ελέγχου σε κάθε αρχείο.
ΣΤ) Τέλος, στο άρθρο 20 προβλέπεται η ύπαρξη Γραμματείας της Αρχής, τα διάφορα θέματα της οποίας (οργάνωση, αρμοδιότητες, αριθμός θέσεων) ρυθμίζονται με Προεδρικό Διάταγμα.
Επίσης, προβλέπεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου η πλήρωση των θέσεων της Γραμματείας γίνεται με μετάταξη υπαλλήλων και με διορισμό, ύστερα από σχετικές υπουργικές αποφάσεις".
"Υστερα από τα παραπάνω, με δεδομένο ότι έχουν παρέλθει ήδη πέντε (5) περίπου μήνες από την έναρξη λειτουργίας της Αρχής και ότι η τελευταία υπάγεται στον υπουργό Δικαιοσύνης.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός:
1. Πόσοι υπεύθυνοι επεξεργασίας και για λογαριασμό ποιου φορέα έχουν προβεί στη γνωστοποίηση λειτουργίας αρχείων δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Ζητάμε επίσης από τον κ. υπουργό να καταθέσει σχετικό κατάλογο, με βάση το Μητρώο Αρχείων και Επεξεργασιών που τηρεί η Αρχή.
2. Πόσοι υπεύθυνοι επεξεργασίας και για λογαριασμό ποιου φορέα έχουν υποβάλει αίτηση προς την Αρχή για να λάβουν άδεια για ίδρυση και λειτουργία αρχείων που περιέχουν ευαίσθητα δεδομένα και αν έχουν εγκριθεί τέτοιες αιτήσεις και ποιες;
Ζητάμε από τον κ. υπουργό να καταθέσει, με βάση το Μητρώο Αδειών που τηρεί η Αρχή.
3. Ποια και πόσα αρχεία έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο Απορρήτων Αρχείων της Αρχής, για λογαριασμό των υπουργείων Εθνικής Αμυνας και Δημόσιας Τάξης καθώς και για λογαριασμό της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ).
Ζητάμε από τον κ. υπουργό Δικαιοσύνης να καταθέσει σχετικό κατάλογο, με βάση το Μητρώο Απορρήτων Αρχείων που τηρεί η Αρχή.
4. Πόσοι και ποιοι υπεύθυνοι επεξεργασίας αρχείων έχουν προβεί στην προβλεπόμενη από το άρθρο 11 του ν. 2472/1997 ενημέρωση των υποκειμένων.
5. Πόσες γνωστοποιήσεις και από ποιους υπεύθυνους επεξεργασίας έχουν γίνει στην Αρχή για διασύνδεση αρχείων που περιέχουν προσωπικά δεδομένα.
6. Πόσες αιτήσεις και από ποιους υπεύθυνους επεξεργασίας έχουν υποβληθεί στην Αρχή, προκειμένου να δοθούν άδειες διασύνδεσης αρχείων με ευαίσθητα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών αρχείων των υπουργείων Εθνικής Αμυνας και Δημόσιας Τάξης, καθώς και της ΕΥΠ.
7. Πόσες άδειες, προς ποιους υπεύθυνους επεξεργασίας και προς ποιες χώρες έχουν χορηγηθεί και από ποιους έχουν υποβληθεί σχετικές αιτήσεις και δεν έχουν εγκριθεί ακόμα για διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς τρίτες χώρες.
Ζητάμε από τον κ. υπουργό Δικαιοσύνης να καταθέσει σχετικό κατάλογο, με βάση το τηρούμενο από την Αρχή Μητρώο Αδειών Διαβίβασης.
8. Εχει εκδοθεί και αν ναι, να κατατεθεί σε αντίγραφο, η απόφαση της Αρχής που προβλέπεται στο άρθρο 12 και αφορά το ύψος και τον τρόπο καταβολής του χρηματικού ποσού που υποχρεούται ο πολίτης να καταβάλει, προκειμένου να ζητήσει να έχει πρόσβαση σε στοιχεία που τον αφορούν και έχουν γίνει αντικείμενο συλλογής και επεξεργασίας. Αν δεν έχει εκδοθεί τέτοια απόφαση, θα θέλαμε να γνωρίζουμε τους σχετικούς προσανατολισμούς της Αρχής και αρμόδιου υπουργού.
9. Εχει προβεί η Αρχή σε ελέγχους και αν ναι, ποιων αρχείων, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 2472/1997.
10. Εχει εκδοθεί και αν ναι, να κατατεθεί σε αντίγραφο, το Προεδρικό Διάταγμα που ρυθμίζει τα της Γραμματείας της Αρχής. Και
11. Ποιος ο αριθμός των υπαλλήλων που στελεχώνουν τη Γραμματεία της Αρχής σήμερα και ιδιαίτερα το τμήμα ελεγκτών, πόσοι προέρχονται από μετατάξεις και πόσοι από διορισμό".
Επιτροπή ενάντια στη Συνθήκη Σένγκεν και σε όσα αυτή επιφέρει συστάθηκε στη Θεσσαλονίκη, το βράδυ της Τετάρτης, έπειτα από πρωτοβουλία του Συνδικάτου Οικοδόμων να πραγματοποιήσει εκδήλωση - ενημέρωση, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με θέμα "Φακέλωμα και Δημοκρατία δε συμβιβάζονται".
Ο Νίκος Τσιώνης,μέλος της Επιτροπής Αγώνα Αθήνας Κατά της Συμφωνίας Σένγκεν, ενημερώνοντας τους συγκεντρωμένους για τις επιπτώσεις της Συνθήκης στη ζωή του απλού πολίτη, επισήμανε ότι τα αποτελέσματα της συμφωνίας έχουν αρχίσει να γίνονται αισθητά, τόσο στη διαδικασία της νομιμοποίησης των οικονομικών μεταναστών και στη διαδικασία παροχής πολιτικού ασύλου, όσο και στη διακριτική παρακολούθηση της καθημερινής συνδικαλιστικής και κοινωνικής δραστηριότητας.
Στη συνέχεια κάλεσε τους παρευρισκόμενους να σηκώσουν μέτωπο αντίστασης ενάντια στην περιστολή των ατομικών και πολιτικών ελευθεριών, στην ακύρωση διατάξεων διεθνών συνθηκών για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στην κατάργηση της ιδιωτικής ζωής, στη νομιμοποίηση των παρακολουθήσεων, είτε γίνονται από ελληνικές, είτε από ξένες υπηρεσίες.
Από πλευράς του Συνδικάτου Οικοδόμου, ο πρόεδρος Βασίλης Αχτσής,κατήγγειλε την αντισυνταγματικότητα της επικύρωσης της Συμφωνίας από την ελληνική Βουλή, τονίζοντας: "Εμείς και με βάση το άρθρο 23 παρ. 3 του Συντάγματος, θεωρούμε ότι η επικύρωση της Σένγκεν είναι ουσιαστικά και τυπικά άκυρη, αφού εκτός των άλλων δε συγκέντρωσε τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων στη Βουλή και έτσι θα την αντιμετωπίσουμε. Ετσι κι αλλιώς τέτοια αντιδραστικά νομοθετήματα είναι άκυρα στη συνείδηση της εργατικής τάξης και όλου του λαού μας".
Ανάλογες ήταν και οι αντιδράσεις όσων παρακολούθησαν την εκδήλωση, οι οποίοι, παίρνοντας το λόγο κατήγγειλαν με τη σειρά τους την αντισυνταγματικότητα της Συμφωνίας, τονίζοντας ότι αυτή έρχεται σε αντίθεση κύρια με τα δημοκρατικά δικαιώματα των πολιτών αλλά και με τις διεθνείς συνθήκες ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν κλιμάκιο της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" με επικεφαλής τον υποψήφιο νομάρχη Θεσσαλονίκης Μιχάλη Σπυριδάκη,ο γγ του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Θόδωρος Κυριακίδης,οι Ηλίας Θερμός και Ηλίας Κουσκουβέλης,καθηγητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, η υποψήφια δήμαρχος Καλαμαριάς Σοφία Τεμεκενίδου,ο αντιπρόεδρος της ΔΕΘ Γρηγόρης Χατζησάββας,και ο πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Θεμιστοκλής Νικολαϊδης.