ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ
Πιστοποιητικά θανάτου!

Εφοδιασμένο με έγγραφα του "Ελληνικού Νηογνώμονα" ήταν το πλοίο "Αγιος Παντελεήμονας", που βυθίστηκε, παίρνοντας μαζί του στο βυθό της θάλασσας εφτά ναυτικούς, όταν εγγράφως ο Ιταλικός Νηογνώμονας διαβεβαιώνει ότι είχε απαγορεύσει την έκδοση πιστοποιητικών για το μοιραίο πλοίο από τον Απρίλη του 1995

Η σκουριά που "έτρωγε" τις λαμαρίνες του 30χρονου φορτηγού πλοίου ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ με σημαία ...Ονδούρας που βούλιαξε το περασμένο Σάββατο ανοιχτά της Σαρδηνίας - στέλνοντας στον υγρό τάφο 7 ναυτεργάτες, ανάμεσά τους και 3 Ελληνες - δε ...συγκίνησε την ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ",η οποία έσπευσε να χαρακτηρίσει αυτό το "κουρέλι" αξιόπλοο, μόλις το έδιωξε ο Ιταλικός Νηογνώμονας (RINA)!

Με απαντητικό έγγραφο, που έστειλε χτες σε γραπτές ερωτήσεις του "Ρ", ο Ιταλικός Νηογνώμονας διαβεβαιώνει ότι από τις 19 Απρίλη του 1995 μέχρι τις 21 Φλεβάρη 1996 απαγορεύτηκε "αυτομάτως" - όπως ακριβώς αναγράφει - η έκδοση εγγράφων του πλοίου, επειδή δεν έγιναν στο πλοίο οι απαιτούμενες επισκευές που είχε καταγράψει ο Νηογνώμονας!Ο Ιταλικός Νηογνώμονας, σύμφωνα με το έγγραφό του, αφήνει σε εκκρεμότητα τα έγγραφα αξιοπλοϊας του πλοίου μέχρι τις 5 Ιούνη 1997, οπότε και αποσύρει οριστικά την κλάση του πλοίου, δηλαδή το σβήνει από τους καταλόγους του.Επίσης ο Ιταλικός Νηογνώμονας διαβεβαιώνει ότι από τις 19 Απρίλη του 1995 κανείς από τους επιθεωρητές του δεν έκανε επιθεώρηση στο πλοίο.

Ομως, την πλοιοκτήτρια εταιρία "ξέπλυνε" ο "Ελληνικός Νηογνώμονας", ο οποίος το κατέταξε στην κλάση του και του εξέδιδε πιστοποιητικά ασφαλείας, τουλάχιστον όσον αφορά το 1996!Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται έμμεσα και από τον προϊστάμενο Επιθεωρητών του ΕΝ Φραντσέσκο Τζαμτζή,ο οποίος, απαντώντας σε ερώτησή μας αν ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" εξέδιδε πιστοποιητικά ασφαλείας στο εν λόγω πλοίο, απάντησε: "Πιθανόν ναι"!

Να σημειωθεί ότι αυτήν την επικίνδυνη εταιρία εξουσιοδότησε το ελληνικό κράτος με την ψήφιση πριν μια βδομάδα του πολυνομοσχεδίου - εκτρώματος, που κατέθεσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, να διενεργεί ελέγχους για την καταλληλότητα των πλοίων!

Αυτό που παραμένει, μέχρι στιγμής, ανεξακρίβωτο είναι αν το ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ όταν βούλιαξε διέθετε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον ΕΝ ή από άλλον Νηογνώμονα. Πάντως, πρέπει να αναφερθεί ότι από την πλευρά του Ιταλικού Νηογνώμονα έχει επισημανθεί ότι στις επίσημες λίστες των Λόιντς 1997 και 1998 (Αγγλικού Νηογνώμονα) φαίνεται ότι το πλοίο αυτό ανήκει στον "Ελληνικό Νηογνώμονα", όμως, σε ερώτησή μας προς τον προϊστάμενο Επιθεωρητών του ΕΝ αν το πλοίο ανήκει στην κλάση του απάντησε: "Πιθανόν (!) το πλοίο να μην είναι το 1997 στον ΕΝ"...

Στο μεταξύ, από προχτές το βράδυ, ο Σπύρος Κοκόλης που υπηρετούσε ως πρώτος μηχανικός στο πλοίο μέχρι τις 30 του περασμένου Δεκέμβρη και αποκάλυψε την άθλια κατάσταση του πλοίου, άρχισε να δέχεται απειλητικά τηλεφωνήματα για τη ζωή του. Συγκεκριμένα, όπως μας είπε: "Από τις 11.10 χτες το βράδυ (σ.σ. προχτές) μέχρι τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα με πήραν τέσσερις φορές τηλέφωνο, λέγοντάς μου: Κλείσε το στόμα σου γιατί θα σου το κλείσουμε εμείς. Πρέπει, όμως, να ξέρουν ότι το στόμα μου δεν πρόκειται να το κλείσω. Εχω υποχρέωση απέναντι στους συναδέλφους μου που χάθηκαν".

Ο Σπύρος Κοκόλης αποκάλυψε ότι το πλοίο ταξίδευε με ρωγμή (κρακ) στο Νο 2 αριστερό διπύθμενο, το οποίο είχαν τακτοποιήσει τον περασμένο Νοέμβρη με ένα πρόχειρο μπάλωμα (επίθεμα λαμαρίνας). Επιπλέον αποκάλυψε ότι τα Νο 1 και Νο 4 αριστερά διπύθμενα ήταν τόσο σάπια που βάζανε νερά. Ο πλοιοκτήτης, που εμφανίζεται να είναι ο Δημήτρης Γιαστικλής,παρά τις διαμαρτυρίες του πληρώματος για τη σαπίλα και τη ρωγμή, το μόνο που έκανε στο τέλος του Δεκέμβρη ήταν να επισκευάσει ένα ...στρόφαλο! Αυτό είχε και ως αποτέλεσμα ο Σπύρος Κοκόλης να φύγει από το καράβι στις 30 Δεκέμβρη. Δεκαεφτά μέρες μετά την απόλυση του πρώτου μηχανικού, το καράβι κόβεται σαν χαρτί από την αριστερή πλευρά... Υπενθυμίζεται ότι η "Γκόλντεν Ντράκο", που αναφέρεται ως πλοιοκτήτρια, είναι η διαχειρίστρια, ενώ ως πλοιοκτήτρια φέρεται η "Tepeleni Shipping", η οποία αρνείται κάθε συμμετοχή... Πάντως, ο Δ. Γιαστικλής αυτή τη στιγμή έχει εν πλω το φορτηγό πλοίο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 1.200 τόνων που, όπως καταγγέλλεται από ναυτεργάτες, είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση από το ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ!

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

Και δεύτερη απόφαση καταπέλτης για το ΔΥΣΤΟΣ

Αιτία της τραγωδίας, η εσωτερική κατάσταση του πλοίου, αποφαίνεται ξανά το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά

Δεύτερη απόφαση καταπέλτης, που καταδεικνύει τους ενόχους για το έγκλημα σε βάρος 17 ναυτεργατών, δύο γυναικών και ενός 10χρονου κοριτσιού που επέβαιναν στο σαπιοκάραβο ΔΥΣΤΟΣ,έρχεται από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά. Χτες το δικαστήριο έκανε αποδεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν οι οικογένειες 6 πνιγμένων εναντίον της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ!Το ίδιο δικαστήριο πριν 21 μέρες, δηλαδή στις 31 Δεκέμβρη, είχε κάνει αποδεκτές ανάλογες αιτήσεις που είχαν καταθέσει οι οικογένειες 3 ακόμα πνιγμένων. Ενοχοι για το τουμπάρισμα του πλοίου στις 28 Δεκέμβρη του 1996, αναδεικνύονται από την απόφαση η πλοιοκτήτρια εταιρία και ο Ελληνικός Νηογνώμονας, ο οποίος εξέδιδε πιστοποιητικά αξιοπλοϊας στο ΔΥΣΤΟΣ! Το σκεπτικό και αυτής της απόφασης αποκλείει κάθε ευθύνη του πλοιάρχου, αφήνοντας για δεύτερη φορά έκθετο τον υπουργό Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣτ. Σουμάκη,που από την επομένη του ναυαγίου έσπευσε να ρίξει τις ευθύνες στον πνιγμένο πλοίαρχο!

Το δικαστήριο αποφαίνεται, όπως και στην προηγούμενη απόφασή του, ότι η αιτία του ναυαγίου είναι η μετατόπιση του φορτίου και ότι κύρια αιτία για τη μετατόπιση ήταν η εσωτερική κατάσταση του πλοίου.Από το σκεπτικό της απόφασης αποκλείεται ότι το ναυάγιο ήταν αιφνίδιο τυχαίο γεγονός που οφείλεται στις καιρικές συνθήκες, αλλά αντίθετα οφείλεται - σύμφωνα με το σκεπτικό - στην έλλειψη συντήρησης των νέων κυτών που διαμορφώθηκαν μετά τη μετασκευή του πλοίου το 1985.Η μετασκευή είχε ως αποτέλεσμα να φυλακιστούν οι προσβάσεις στα αρχικά διπύθμενα και να καταστεί δυσχερής η είσοδος σε αυτά. Το αποτέλεσμα ήταν οι εσωτερικές αυτές κατασκευές να εξασθενίσουν και να μην έχουν πλέον την ικανότητα και την αντοχή, να φέρουν το βάρος του φορτίου.

Ο Μικές Κουντούρης, δικηγόρος των οικογενειών των πνιγμένων, με Δελτίο Τύπου, αφού αναφέρει όλο το σκεπτικό της απόφασης του δικαστηρίου, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης συμπληρώνει: "Ως προς τα αναφερόμενα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας του πλοίου, τα πλείστα από αυτά ελέγχονται ως αναξιόπιστα και πλασματικά, αποσκοπούντα στη διευκόλυνση της πλοιοκτήτριας και των δραστηριοτήτων του συγκροτήματος της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ".

Αγωνιστικό μήνυμα από παλαίμαχους της θάλασσας

Εκδήλωση τιμής διοργάνωσε χθες η ΠΕΜΕΝ για τους αγωνιστές ναυτεργάτες: Θανάση Σταματόπουλο, Πέτρο Μπεκάκο, Δημήτρη Κολιαράκη

Αγωνιστικό προσκλητήριο προς τους ναυτεργάτες να συνεχίσουν με μεγαλύτερη ένταση και αποφασιστικότητα τους αγώνες τους ενάντια στα σφαγιαστικά κυβερνητικά μέτρα, απηύθυνε ο πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Θανάσης Σταματόπουλος,ο οποίος χτες - στα πλαίσια της κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Ενωσης - τιμήθηκε από τους συναδέλφους του για τα 19 χρόνια σκληρών ταξικών αγώνων που έδωσε από τη θέση του προέδρου. Μαζί του τιμήθηκαν για την ηρωική τους δράση κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τις γραμμές της θρυλικής ΟΕΝΟ,οι παλαίμαχοι αγωνιστές Πέτρος Μπεκάκος και Δημήτρης Κολιαράκης,ο οποίος διατέλεσε και πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ.

Ο Θανάσης Σταματόπουλος φανερά συγκινημένος για την εκδήλωση που του επιφύλαξαν, τόνισε στην ομιλία του: "Εκανα το καθήκον μου απέναντι στους συναδέλφους μου μηχανικούς και προς όλους τους ναυτεργάτες που με τίμησαν και με περιέβαλαν με εμπιστοσύνη όλα αυτά τα χρόνια. Η μεγάλη ναυτιλία, για την οποία άλλοι υπερηφανεύονται, δημιουργήθηκε κύρια από την προσφορά των Ελλήνων ναυτεργατών, όπου μόνο στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έδωσαν πάνω από 3.500 νεκρούς. Απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους και στους μεταγενέστερους, που πάλεψαν για την ανάπτυξη αυτής της ναυτιλίας, δυστυχώς, εργοδοσία και πολιτεία στάθηκαν αγνώμονες. Και η επιβράβευση των αγώνων τους ήταν να τους πετάξουν στο δρόμο και να τους αντικαταστήσουν με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς για να αυξήσουν οι εφοπλιστές παραπέρα τα υπερκέρδη τους. Οι μέρες που έρχονται είναι πολύ δύσκολες. Οι Ελληνες ναυτεργάτες τείνουν να αφανιστούν από αυτή την πολιτική των εφοπλιστών και της κυβέρνησης. Ομως δεν πρέπει να αποδεχτούν ότι αυτή πρέπει να είναι η μοίρα τους. Ενωμένοι και αποφασισμένοι πρέπει να παλέψουν για την επιβίωσή τους, για μια ναυτιλία που θα είναι ωφέλιμη και για την ελληνική οικονομία".

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ακόμα εκπρόσωποι ναυτεργατικών σωματείων, σωματείων συνταξιούχων, ο πρόεδρος του ΝΑΤ Κ. Γκιζιάκης,ο διευθυντής της Σχολής Μηχανικών Ασπροπύργου κ. Κοροζής,ο πρόεδρος του Ιδρύματος "ΑΡΓΩ"κ. Παπαστελιανού,ο Γιώργος Μπάρλας, μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, ο πρόεδρος του Παραρτήματος Εθνικής Αντίστασης Πειραιά Βασίλης Ζαφειρίου,ο γραμματέας του σωματείου ραδιοτηλεγραφητών ΟΤΕ κ. Τόγιας, εκπρόσωποι δήμων, βουλευτές από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Επίσης, ο Σίφης Κοτσαντής, γραμματέας της Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ, ο Βαγγέλης Ξένος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, ο γραμματέας της Οργάνωσης Ναυτεργατών του ΚΚΕ Θανάσης Σιδηρόπουλος και άλλοι.

Το απαντητικό έγγραφο του Ιταλικού Νηογνώμονα στις γραπτές ερωτήσεις τ

Το απαντητικό έγγραφο του Ιταλικού Νηογνώμονα, στις γραπτές ερωτήσεις του "Ρ"



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ