- Η απόφαση της κυβέρνησης να καρατομήσει τα τέσσερα στελέχη της ΥΠΑ, για την περιπετειώδη προσγείωση του "Ντορνιέ" στην Τανάγρα, είναι σωστή; Αυτοί είναι οι πραγματικοί υπεύθυνοι για όσα συνέβησαν στο Ελληνικό το πρωί της 24ης Σεπτέμβρη 1997;
- Οι τέσσερις είναι οι αποδιοπομπαίοι τράγοι, για να συγκαλυφτούν οι τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης και οι μεθοδεύσεις της για τη διάλυση της ΥΠΑ και την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι και το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο αερολιμένα της χώρας ήταν χαλασμένο το μηχάνημα επίστρωσης αφρού! Και βέβαια, ο αφρός δεν είναι το μείζον θέμα, ανεξάρτητα από την έκταση που πήρε στα ΜΜΕ, με κύρια ευθύνη της διοίκησης της ΥΠΑ και των υπηρεσιακών παραγόντων, που προσπαθούσαν να δικαιολογηθούν δημοσίως για το χαλασμένο μηχάνημα επίστρωσης αφρού, επιρρίπτοντας ο ένας την ευθύνη στον άλλον. Βέβαια, μ' αυτόν τον τρόπο πέτυχαν το στόχο τους, που δεν ήταν άλλος από το διασυρμό της λειτουργίας της ΥΠΑ και των αεροδρομίων ως κρατικών φορέων. Αλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι κανείς δε μίλησε για την απόφαση της κυβέρνησης να περικόψει δραστικά τις δαπάνες της ΥΠΑ για το 1997. Σ' όλη αυτή τη φιλολογία του αφρού και της εικόνας αποσυντονισμού της κρατικής υπηρεσίας, η κυβέρνηση, με πρόσχημα την απονομή δικαιοσύνης, αποφάσισε την καρατόμηση των τεσσάρων υπηρεσιακών παραγόντων (στελεχών της ΠΑΣΚΕ), που, εκτός όλων των άλλων, αποκαλύπτει και την ενδοπαραταξιακή "μάχη της καρέκλας", ενόψει των κρίσεων για το διορισμό γενικών διευθυντών, τμηματαρχών κλπ. Από την άλλη, η διοίκηση της ΥΠΑ, εκμεταλλευόμενη το θόρυβο για την κακή λειτουργία των αεροδρομίων, επικαλέστηκε δημοσίως, δήθεν, αδυναμία να ασκήσει διοίκηση σ' έναν τόσο μεγάλο τομέα και πρόβαλε ως επιτακτική την ανάγκη αλλαγής του νομικού πλαισίου της ΥΠΑ, με φόντο την ιδιωτικοποίηση. Κάτι, άλλωστε, που απασχόλησε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, που έγινε την περασμένη Τετάρτη.
- Ποιοι είναι συνεπώς οι πραγματικοί υπεύθυνοι για το συμβάν με το "Ντορνιέ";
- Αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση και η συγκεκριμένη πολιτική που εφαρμόζει καθ' υπαγόρευση των Βρυξελλών, για την αποκρατικοποίηση του δημόσιου τομέα. Και εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τις ιδιωτικοποιήσεις εστιάζεται στις υπηρεσίες - "φιλέτα", που κατά κύριο λόγο παρέχονται από τα μεγάλα διεθνή αεροδρόμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας και Ρόδου. Τέτοιους εξαιρετικά επικερδείς τομείς θέλει να εκχωρήσει η κυβέρνηση στους ιδιώτες. Η αλλαγή της νομικής μορφής, που την εμφανίζουν σαν πανάκεια για την καλύτερη λειτουργία της ΥΠΑ, είναι το μέσον για να υλοποιήσουν γρηγορότερα τα σχέδιά τους, νοουμένου ότι η ΥΠΑ είναι η πρώτη δημόσια υπηρεσία που οδεύει προς ιδιωτικοποίηση. Σημειώστε ότι αυτή την κυβερνητική πολιτική υπηρετούν πιστά και οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές, ανεξάρτητα από ορισμένες φραστικές τους διαφοροποιήσεις, που είναι μόνο για τα μάτια του κόσμου. Γι' αυτό οι εργαζόμενοι θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι φέρουν και οι ίδιοι ευθύνη, αφού οι συνδικαλιστές δεν είναι ουρανοκατέβατοι, αλλά αιρετοί.
- Θα πρέπει να τιμωρηθούν κάποιοι και ποιοι είναι αυτοί;
- Είναι πασιφανές ότι κύριοι υπεύθυνοι, για όσα συνέβησαν ή πρόκειται να συμβούν, είναι κυβέρνηση, διοίκηση και κυβερνητικοί συνδικαλιστές. Βέβαια, μερίδιο ευθύνης αναλογεί και στους εργαζόμενους, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θελητά ή αθέλητα, συναινούν μ' αυτή την πολιτική. Συνεπώς πρέπει να τιμωρηθούν η κυβερνητική πολιτική και όσοι την υπηρετούν. Το ρόλο του τιμωρού μπορούν και πρέπει να αναλάβουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, ο ελληνικός λαός.
Ν. Κ.
****
Σαν επιστέγασμα όλων αυτών, έρχονται και τα όσα είπε στη ΝΑΤΟική Σύνοδο των υπουργών Αμυνας της ΝΑ Ευρώπης ο Α. Τσοχατζόπουλος, ο οποίος ανακοίνωσε τη μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα πολυεθνικών δυνάμεων, που θα επεμβαίνουν στην περιοχή. "Προετοιμάζουμε, είπε, τη συγκρότηση και φιλοξενία πολυεθνικών μονάδων ειρηνευτικών επιχειρήσεων, στις οποίες θα συμμετέχουν χώρες - εταίροι της ευρύτερης περιοχής μας, ώστε να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες για την ειρήνη και την ασφάλεια στην περιοχή". Βέβαια, είναι γνωστό σε όλους τι εννοούν οι φορείς της ΝΑΤΟικής προπαγάνδας, όταν μιλάνε για "ειρηνευτικές επιχειρήσεις". Το ελληνικό έδαφος, λοιπόν, μετατρέπεται σ' ένα μόνιμο προγεφύρωμα. Δε μιλάμε απλά για βάσεις, που έτσι κι αλλιώς είχαν και έχουν στην Ελλάδα, αλλά για παραχώρηση "γης και ύδατος" σε ξένα στρατεύματα, που θα εξορμούν από το ελληνικό έδαφος για να επιβάλλουν τη "νέα τάξη" στους λαούς της περιοχής και για να περιφρουρούν τα γεωστρατηγικά συμφέροντα των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων. Μια ταξιαρχία αυτών των στρατευμάτων για δευτερεύουσες - βοηθητικές αποστολές θα αποτελούν και οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, οι οποίες και αυτές εκσυγχρονίζονται σ' αυτήν την κατεύθυνση.
*****
Ομως, αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Η άσκηση αυτή αποτέλεσε και τη φόρμουλα εφαρμογής της νέας δομής διοίκησης του ΝΑΤΟ, με την ενεργοποίηση της ελληνικής 1ης Στρατιάς της Λάρισας υπό την ιδιότητα του ΝΑΤΟικού υποστρατηγείου. Με βάση τη νέα δομή, δεν αναγνωρίζονται εθνικά όρια επιχειρησιακής ευθύνης και η επιχειρησιακή ευθύνη των ΝΑΤΟικών υποστρατηγείων, όπως αυτό της Λάρισας, δεν ταυτίζεται με τα εθνικά όρια. Μένει, έτσι, εκτός ελληνικής κάλυψης μέρος του εθνικού χώρου, όπως αυτός του Αιγαίου, και νομιμοποιείται με τον τρόπο αυτό η αμφισβήτηση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Το αποτέλεσμα είναι, το Αιγαίο, μαζί ουσιαστικά και τα ελληνικά νησιά, που είναι διάσπαρτο, να τελούν υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο του ΝΑΤΟικού στρατηγείου της Νάπολης. Το Αιγαίο μετατρέπεται σε μια μεγάλη "γκρίζα ζώνη", με κυρίαρχη τη σημαία του ΝΑΤΟ.
****
Κυριάκος ΖΗΛΑΚΟΣ
Η Ελλάδα τελεί υπό καθεστώς ΝΑΤΟικής επικυριαρχίας. Η κυβέρνηση εξυπηρετώντας, σαν πιστός υποτελής, τα ιμπεριαλιστικά συμφέροντα, ταυτόχρονα, δε διστάζει να εκχωρεί ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ. Κάθε μέρα και ένα βήμα παραπέρα. Ενα νέο δόγμα διαπερνά τις ενέργειές της: Συμφέρει την Ελλάδα, ό,τι συμφέρει το ΝΑΤΟ και τους Αμερικάνους