"Η λύση που δόθηκε από ειδικούς επιστήμονες για τη διέλευση της γραμμής 3 του Μετρό εκτός των ορίων του Κεραμεικού, λύση που είχε προταθεί εξ αρχής από την αρμόδια Εφορεία και το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, είναι η μόνη ενδεδειγμένη, για να προχωρήσει το έργο, χωρίς να κινδυνεύσουν τα σημαντικότατα μνημεία του επίσημου νεκροταφείου της Αθηναϊκής Δημοκρατίας".
Τα παραπάνω αναφέρει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων και τονίζει: "Οι υπεύθυνοι των έργων του Μετρό δεν έχουν πλέον καμία δικαιολογία για δοκιμές εις βάρος της Αρχαιολογικής Κληρονομιάς του τόπου.Λαμβανομένων δε υπόψη των πρόσφατων, μη αναμενόμενων κατολισθήσεων και υποχωρήσεων του εδάφους στην Πανεπιστημίου, δε θα πρέπει να τολμήσει κανείς πλέον να δοκιμάσει την αντοχή των ήδη καταπονημένων από το χρόνο μνημείων του Κεραμεικού, εν ονόματι του κέρδους και των προκαθορισμένων μελετών για εύκολες λύσεις. Οι πρόσφατες μελέτες έδωσαν τη λύση και το ευπαθές υπέδαφος της περιοχής τα μηνύματα".
Ο ΣΕΑ θέτει οιονδήποτε υπεύθυνο προ των ευθυνών του και καλεί την πνευματική και πολιτική ηγεσία του τόπου "να συνδράμει προς αυτή την κατεύθυνση".
Και νέα κινητοποίηση σήμερα των απλήρωτων εργαζομένων στα αρχαιολογικά έργα
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-
Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις εμπόδισαν χτες το πρωί τους 180 εργαζόμενους στα αρχαιολογικά έργα του Οργανισμού "Πολιτιστικής Πρωτεύουσας" να πλησιάσουν στο κτίριό του και να πραγματοποιήσουν τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που είχαν προγραμματίσει, διαμαρτυρόμενοι γιατί είναι για 3ο μήνα απλήρωτοι.
Οι εργαζόμενοι, που προηγούμενα είχαν αποφασίσει να αποκλείσουν κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης τις εισόδους του κτιρίου, παρέμειναν για τρεις ώρες έξω από το κτίριο, κρατώντας πανό, φωνάζοντας συνθήματα, και καταγγέλλοντας τον ΟΠΠΕ και την προκλητική εμφάνιση της Αστυνομίας. Στη διάρκεια της κινητοποίησης μέλη του Συλλόγου Εκτάκτων του ΥΠΠΟ, που εργάζονται στις αρχαιότητες, συναντήθηκαν με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΠΠΕ Κ. Λοϊζο, ο οποίος τους "διαβεβαίωσε" ότι τα χρήματα που τους οφείλει ο οργανισμός "θα δοθούν μέχρι τη Δευτέρα".
Οι εργαζόμενοι, όμως, επειδή τον τελευταίο καιρό έχουν ακούσει κι άλλες παρόμοιες "διαβεβαιώσεις" χωρίς αποτέλεσμα,αποφάσισαν να μη στηριχτούν στις "διαβεβαιώσεις" του Κ. Λοϊζου και προγραμμάτισαν αποκλεισμό σήμερα το πρωί της εισόδου του Βυζαντινού Μουσείου, όπου παρουσιάζεται η Εκθεση του Αγίου Ορους.
"Για να μην ταλαιπωρηθεί ο κόσμος που έρχεται από μακριά για να δει την Εκθεση, θα αποκλείσουμε τα Ταμεία της Εκθεσης και η είσοδος θα είναι ελεύθερη, αφού δε θα κόβονται εισιτήρια. Το οικονομικό κόστος για την "Πολιτιστική" θα είναι μεγάλο και πιστεύω η διοίκηση του Οργανισμού να λάβει υπόψη της, σοβαρά αυτή τη φορά, την κινητοποίηση μας",δήλωσε στο "Ρ" ο πρόεδρος του Συλλόγου, Μπ. Παπαϊωάννου.
Η χάραξη της Εγνατίας Οδού που περνούσε κοντά στη Ζώνη Α του αρχαιολογικού χώρου της Δωδώνης και η οποία είχε εγκριθεί στο παρελθόν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο,άλλαξε χτες με δεύτερη απόφαση του Συμβουλίου. Θυμίζουμε ότι η πρώτη χάραξη είχε προκαλέσει αντιδράσεις φορέων και πολιτών.
Στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ έφτασαν τρεις λύσεις, από τις οποίες προτιμήθηκε η τρίτη - πρόταση της "Εγνατία ΑΕ" - που παρακάμπτει αρκετά χιλιόμετρα τη Ζώνη Α (η χαμηλότερη οπτική επαφή με το αρχαίο θέατρο είναι στα 26 μέτρα) και ανοίγει μέσα από το βουνό τούνελ 3,5 χλμ. Και εδώ, όμως, δε λείπουν τα προβλήματα, αφού ο ανισόπεδος κόμβος συμπίπτει με θέση, όπου εικάζεται πως υπάρχουν παλαιοχριστιανικά ευρήματα.Στους εκπροσώπους της "Εγνατία ΑΕ" που είχαν κληθεί στο ΚΑΣ, ανάμεσά τους και ο πρόεδρος της εταιρίας, Δημήτρης Φατούρος,προτάθηκε να εξεταστεί η δυνατότητα μικρής έκτασης παράκαμψης σε περιοχή θεωρητικά και μόνο "ελεύθερη", αφού προηγηθεί ανασκαφική έρευνα.
Το κόστος της παράκαμψης ανέρχεται στα 15 δισ. ενώ η εταιρία θα χρηματοδοτήσει και την ανασκαφή. Αξίζει, όμως, να σημειωθεί ότι σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού γίνονται ανασκαφές. Μόνο στον κόμβο της Κοζάνης διεξάγονται ανασκαφικές έρευνες σε 5 θέσεις και το κόστος ανέρχεται στα 288 εκ. Παράλληλα, η εταιρία οφείλει να εκτελέσει περιβαλλοντικές έρευνες κόστους 70 δισ.
Το έργο του Εντουαρντ Μποντ "Η φυλακή του Ολλυ" επαναλαμβάνεται από σήμερα, στο θέατρο "Στοά",σε μετάφραση Ελπίδας Μπραουδάκη,σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου,σκηνικά - κοστούμια Αφροδίτης Κουτσουδάκη.Τους ρόλους ερμηνεύουν: Θανάσης Παπαγεωργίου, Λήδα Πρωτοψάλτη, Παύλος Ορκόπουλος, Παναγιώτης Μέντης, Ανατολή Αθανασιάδου, Μαρία Τσιμά, Φαίδων Καστρής, Σπύρος Κωτσόπουλος, Αντώνης Ταμβακάς, Βασίλης Ψυχογιόπουλος, Μιχάλης Θεοδώρου.Το σπουδαίο αυτό έργο ανέβηκε τον περασμένο Μάιο σε μια εξαίρετη παράσταση που παρουσιάστηκε μόνο για τρεις βδομάδες.
Η "Φυλακή" γράφτηκε το 1993 και έχει παιχτεί μόνο στη Γαλλία το 1994. Στην Αγγλία δεν παίχτηκε ακόμη, γιατί ο Μποντ δεν είναι "αρεστός" στην άρχουσα τάξη της χώρας του, αφού τα έργα του αποτελούν σκληρή κριτική για την απανθρωπιά και τον παραλογισμό που γεννά η καπιταλιστική κοινωνία. Ο Μποντ,στρατευμένος συγγραφέας, μαρξιστής, κατά κάποιο τρόπο "μαθητής" τουΜπρεχτ,με ωμό ρεαλισμό αλλά και ποιητική ατμόσφαιρα διερευνά τα κοινωνικά προβλήματα και αποκαλύπτει τα αίτιά τους, ωθώντας το θεατή να αφυπνιστεί, να συνειδητοποιηθεί κοινωνικά και να βρει τη διέξοδο από αυτή τη "φυλακή".
Δύο διεθνώς βραβευμένα ντοκιμαντέρ ενός σημαντικού Ελληνα κινηματογραφιστή, τα "Αναστενάρια" (1966) και το "Αγιον Ορος" (1968) τουΒασίλη Μάρου,προβλήθηκαν στα πλαίσια του δεκαήμερου πολιτιστικών εκδηλώσεων στην Κομοτηνή (λήγουν σήμερα) από το Κέντρο Λαϊκών Δρώμενων Κομοτηνής,σε συνεργασία με την "Πολιτιστική Εγνατία" του "Οργανισμού Πολιτιστικής Πρωτεύουσας". Ο Β. Μάρος τιμήθηκε από το Κέντρο Λαϊκών Δρώμενων, για τη συμβολή του στην καταγραφή λαϊκών δρώμενων και του λαϊκού πολιτισμού, με το μετάλλιο της πόλης που του παρέδωσε ο δήμαρχος Κομοτηνής, Γ. Παπαδριέλλης.
Ο "Φούρνος",με την εξάχρονη πολιτιστική παρουσία του, με κεντρικό άξονα το θέατρο, παρουσίασε χτες το νέο χειμερινό του πρόγραμμα:
Αρχή γίνεται (10 - 16/10) με τον Τέλη Φατσέα, που θα παρουσιάσει τη νέα του εικαστική δουλιά. Από 19/11 - 14/12 η Δέσποινα Τομαζάνη και η θεατρική ομάδα "Ομικρον" θα παρουσιάζουν σε θεατρική μορφή το κινηματογραφικό σενάριο της Μαργκερίτ Ντιράς "Χιροσίμα αγάπη μου".Από 19 - 21/12 θα πραγματοποιηθεί τριήμερη συνάντηση για το Παραμύθι.Η θεατρική τέχνη επανέρχεται στις 22 - 27/12, με τη θεατρική ομάδα "Σκανδάλη", που θα παρουσιάσει το έργο του Αντονι Νίλσον "Η Νύχτα πριν τα Χριστούγεννα".Με την "είσοδο" του 1998 (30/1 - 28/2) ο "Φούρνος" θα παρουσιάζει το έργο του Ντ. Μάμετ "Το Δάσος".
Σε όλη τη διάρκεια, όμως, της φετινής περιόδου δε θα λείψουν και οι εκδηλώσεις που αφορούν στις νέες τεχνολογίες, όπως το 1ο Ελληνικό Διαγωνιστικό Φεστιβάλ, που θα γίνει την Ανοιξη και ακόμα στη θεατρική γραφή, για την οποία οργανώνεται και "εργαστήριο". Στις δραστηριότητες του "Φούρνου" είναι και η ανάπτυξη διεθνών καλλιτεχνικών σχέσεων.
Πέρασαν σαράντα μέρες από το θάνατο της κορυφαίας του ρεμπέτικου και λαϊκού μας τραγουδιού, Σωτηρίας Μπέλλου.Το κενό, που άφησε μεγάλο. Τα δεκάδες τραγούδια, που σφράγισε με την αμίμητη, ανόθευτη φωνή της στη διάρκεια της 50χρονης μουσικής πορείας παραμένουν παντοτινή μας συντροφιά. Συνεχίζουν να μας διηγούνται πολλές "κουβέντες", να μας "ταξιδεύουν" "μ' αεροπλάνα και βαπόρια", να μας κάνουν κοινωνούς μιας αφτιασίδωτης, αληθινής ερμηνείας. Την Κυριακή, (5/10), στις 12μ., συγγενείς και φίλοι της αξέχαστης τραγουδίστριας θα τελέσουν το μνημόσυνό της στον Αγ. Ελευθέριο, στο Α Νεκροταφείο.
"Ενθυμού και μη λησμόνει... ", τιτλοφορείται η μυθιστορία του Φραντζή Κ. Φραντζισκάκη,(εκδόσεις "Καστανιώτη"), που παρουσιάστηκε προχτές από τους Μανώλη Μαθιουδάκη, Δημήτρη Χαρίτο, Χάρη Καμπουρίδη.Το βιβλίο "μοιάζει με μυθιστόρημα, αλλά περιέχει και βιογραφικά στοιχεία. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τους τρόπους του παραμυθά, για να αφηγηθεί πραγματικά περιστατικά, της εποχής του και της ζωής του".
Ενα ανάγνωσμα που περιγράφει τον νεαρό αγρότη από την Κρήτη, που, για να γλιτώσει από τα νύχια των Τούρκων, καταφεύγει στη Σύρο. Απεικονίζει την κοινωνική και πνευματική ζωή στη Σύρο και τα Χανιά, από τα μέσα του περασμένου αιώνα, μέχρι τις αρχές του τωρινού. Περνώντας στην αντίστοιχη εικόνα της Αθήνας, τις παραμονές του τελευταίου πολέμου, καταλήγει στο έπος του '40 - '41 και στην τριπλή κατοχή, με όλα τα παρεπόμενά της.