Με νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία θα δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση των παλιών ταξί και με μεταχειρισμένα μέχρι δύο ετών αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, "δελέασε" χτες το πρωί τους ιδιοκτήτες ταξί ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης και αυτοί συμφώνησαν να μην κινητοποιηθούν το τρίμηνο που θα "κλείσει" το εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας πειραματικά. Τη σχετική τροπολογία, ο υπουργός υποσχέθηκε ότι θα την καταθέσει μέχρι το τέλος Μάρτη και θα προβλέπει απαλλαγή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 90% σε όσους αντικαταστήσουν τα παλιά ταξί με μεταχειρισμένα καταλυτικά έως ενός χρόνου και κατά 80% έως δύο χρόνων.
Επίσης, συμφωνήθηκε τα ταξί να έχουν πρόσβαση στο εμπορικό τρίγωνο, εκτός από τους άξονες, όπου θα κυκλοφορούν ελεύθερα και τα υπόλοιπα ΙΧ, δηλαδή τις οδούς Βορέου - Κολοκοτρώνη, Ευριπίδου και Σοφοκλέους και σε άλλα σημεία. Οπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των ταξιτζήδων Μ. Μπαντουράκης, "θα ληφθεί ειδική μέριμνα και θα υπάρξει μία ανοχή για διαδρομές ανθρώπων, που έχουν άμεση ανάγκη να κινηθούν στην απαγορευμένη ζώνη με ταξί, όπως επίσης και για τα λίγα ξενοδοχεία που υπάρχουν στην περιοχή αυτή".
Κάτω από τις συνθήκες αυτές, βέβαια, ουσιαστικά δε θα υπάρχει καμιά απαγόρευση στην κίνηση των ταξί στο εμπορικό τρίγωνο...
Επίσης αποφασίστηκε να αντικατασταθούν όλες οι πιάτσες των ταξί στο Κέντρο, να σηματοδοτηθούν με ειδικές φωτεινές πινακίδες, ενώ σε περίπτωση παράνομης στάθμευσης σ' αυτές ΙΧ αυτοκινήτων θα τους αφαιρούνται οι πινακίδες.
Στο μεταξύ, με χτεσινή ανακοίνωσή του, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών διευκρινίζει ότι:
Με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς να συζητηθεί εγκρίθηκε από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά το τεχνικό πρόγραμμα για το 1995. Ο δήμαρχος Στ. Λογοθέτης, σε μια επίδειξη αυταρχισμού, αγνόησε το νέο κανονισμό που ορίζει το τέλος των συνεδριάσεων στις 1.30 π.μ. και επέβαλε τη συζήτηση του θέματος, με αποτέλεσμα οι σύμβουλοι της μειοψηφίας να αποχωρήσουν διαμαρτυρόμενοι.
Ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" Π. Σαλπέας πρότεινε να συζητηθεί το θέμα πρώτο, λόγω της σημαντικότητάς του, αλλά ο πρόεδρος του ΔΣ είπε πως υπάρχει χρόνος. Τελικά, όπως ήταν και αναμενόμενο, η συζήτηση παρατάθηκε και στην εκπνοή του χρόνου ο Στ. Λογοθέτης πρότεινε να ψηφιστεί το θέμα επειδή επείγει!
Στη συζήτηση για το οικόπεδο μεταξύ των οδών 34ου Συντάγματος, Ζεύξιδος, Ευριπίδου και Ναυσικάς, όπου ο δήμος για την κατασκευή υπόγειου γκαράζ θα πουλήσει την επιφάνεια για την κατασκευή πολυκαταστήματος, φάνηκε καθαρά πως όλες οι παρατάξεις, εκτός της κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση", δεν έχουν ουσιαστικές διαφωνίες στη λογική "δήμος - επιχείρηση", απλά διαφωνούν στα επουσιώδη.
Τη διαπαραταξιακή σύμπνοια χάλασαν με τις παρεμβάσεις τους οι δύο σύμβουλοι της "Πειραιάς - Αναγέννηση" Π. Σαλπέας και Κ. Τζατζάνης. Ο Κ. Τζατζάνης είπε πως ο χώρος είναι χαρακτηρισμένος χώρος πρασίνου και τα αυτοκίνητα μπορούν να μειωθούν μόνο με αύξηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και έκλεισε την παρέμβασή του λέγοντας πως ο κόσμος θα σταματήσει το έργο, όπως έκανε και το '79.
Ο Π. Σαλπέας είπε πως ο δήμος δεν είναι επιχείρηση, αλλά κοινωνικός οργανισμός, συνεπώς "υπηρετούμε αυτή την πόλη για προοπτική ζωής και όχι για να βάλουμε ταφόπετρα στους ελεύθερους χώρους". Οσον αφορά στο επιχείρημα του δημάρχου πως σε περίπτωση που ο χώρος γίνει μόνο πάρκο θα μετατραπεί σε γκέτο, ο σύμβουλος αναρωτήθηκε πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο με κόσμο και σχολεία γύρω του. Υπενθύμισε επίσης πως ο ίδιος δήμαρχος το '90 είχε ταχθεί εναντίον της υπεραγοράς στο χώρο και πρόσθεσε πως θυσιάζεται η πόλη στην εξεύρεση πόρων για τα χρέη του δήμου.
Τέλος, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν και οι υπέρογκες αυξήσεις στα δικαιώματα χρήσης των τάφων στο νεκροταφείο της "Ανάστασης". Οι αυξήσεις ξεκινούν από 100% μέχρι και 500%! Ο Π. Σαλπέας, καταψηφίζοντας την πρόταση, είπε πως η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να λύσει τα οικονομικά προβλήματα "στις πλάτες των ζωντανών και των πεθαμένων".
Την ανάγκη να υπάρξει ενωμένος και αδιάλλακτος αγώνας προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα προβλήματα των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, τόνισε ο νομαρχιακός σύμβουλος Αθήνας Σπύρος Χαλβατζής,σε χτεσινή περιοδεία αντιπροσωπείας της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας", στις υπηρεσίες του Δήμου Ηλιούπολης.
Το κλιμάκιο της ΝΑΣ συναντήθηκε με τους εργαζόμενους στην καθαριότητα, τους κηπουρούς, τους τεχνικούς και τους διοικητικούς υπαλλήλους του δήμου. Η συμμετοχή τους, πολύ μεγάλη και οι ερωτήσεις που έθεσαν αρκετές, αφού τα προβλήματά τους είναι καυτά. Κύριο αντικείμενο των συζητήσεων ήταν οι επιπτώσεις από την εφαρμογή των νέων νόμων (2218 και 2240) περί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Η ιδιωτικοποίηση σημαντικών λειτουργιών της ΤΑ, οι εργασιακές σχέσεις και οι συνθήκες εργασίας, ήταν τα βασικά ζητήματα που θίχτηκαν και που απειλούν με οικονομική εξόντωση τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ. "Η επιβολή νέων φόρων μέσω της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, η ύπαρξη εργαζομένων πολλών ταχυτήτων, αφού δεν υπάρχει ενιαία σχέση εργασίας και η λογική της ιδιωτικοποίησης και της ανταποδοτικότητας, είναι προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με ενωμένο αγώνα των εργαζομένων. Μπορεί και πρέπει η ΤΑ να δράσει συλλογικά προς αυτή την κατεύθυνση", τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής.
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν στην αντιπροσωπεία της ΝΑΣ τα προβλήματά τους. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες των ίδιων, προ ημερών παρουσιάστηκαν κρούσματα ηπατίτιδας σε συναδέλφους τους που εργάζονταν στην υπηρεσία καθαριότητας. Οι ίδιοι θεωρούν ότι, βασική αιτία είναι η πρόσφατη μεταφορά της υπηρεσίας τους σε νέο κτίριο, το οποίο δεν πληρεί τους απαραίτητους όρους υγιεινής. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις τουαλέτες δεν υπάρχουν καζανάκια! Σχολιάζοντας το γεγονός, ο Σπ. Χαλβατζής είπε πως, "Η βελτίωση των συνθηκών εργασίας είναι επιτακτική". Ο Χρήστος Λαζαρίδης,νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ, αναφέρθηκε στο νέο θεσμικό πλαίσιο για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, λέγοντας ότι "με αυτούς τους νόμους ανοίγει ο δρόμος για το ξεπούλημα υπηρεσιών της ΤΑ σε ιδιώτες και για την ύπαρξη εργαζομένων τεσσάρων ταχυτήτων", ενώ αποκάλυψε ότι έχουν ήδη επιλεγεί κάποιοι δήμοι από τους οποίους και θα ξεκινήσει δοκιμαστικά η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Σπ. Χαλβατζής στο ρόλο που μπορεί να παίξουν οι εργαζόμενοι στην ΤΑ, σε ζητήματα που αφορούν στον αγώνα για την ειρήνη, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην κατάθεση του νομοσχεδίου, για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αμέσως μετά την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, τονίζοντας ότι "μ' αυτό το νομοσχέδιο δίνεται η εν λευκώ δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις. Ξεπουλιούνται έτσι επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας", κατέληξε.
Οι προσπάθειες της γνωστής οικογένειας καταπατητών Νάστου, να πάρουν πίσω τμήματα γης, που αξιοποιούνται σήμερα από τους δημότες της Ηλιούπολης, μετά από δικαστικούς αγώνες, ήταν το θέμα που συζητήθηκε στη συνάντηση που είχε η αντιπροσωπεία της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" με το δήμαρχο Ηλιούπολης, Θ. Γεωργάκη,μετά από την περιοδεία τους στις υπηρεσίες του Δήμου Ηλιούπολης.
Ο Σπ. Χαλβατζής, μετά τη συνάντηση, δήλωσε στο Ρ: "Η παλιά υπόθεση Νάστου, των καταπατητών της περιοχής της Ανατολικής Αθήνας, έρχεται ξανά στην επιφάνεια. Γίνονται προσπάθειες να πάρουν πίσω τμήματα γης που αξιοποιούνται από το Δήμο Ηλιούπολης. Είναι γνωστή η αμαρτωλή ιστορία με τα οθωμανικά κιτάπια και είναι γνωστοί οι αγώνες που έδωσε η Τοπική Αυτοδιοίκηση στο παρελθόν, με επικεφαλής τον αγωνιστή δήμαρχο Δ. Κιντή.Θεωρούμε, συνέχισε, ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφεθούν ασύδοτοι οι απόγονοι Νάστου. Πιστεύουμε ότι οι δημότες της Ηλιούπολης και της ευρύτερης περιοχής δε θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια μπροστά στις προσπάθειες για την καταπάτηση των χώρων, που ήδη αξιοποιούνται από τους ίδιους τους δημότες". Παράλληλα, ο Σπ. Χαλβατζής είπε πως η ΝΑΣ θα θέσει το θέμα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.
Εξάλλου, προχτές, στην Εισαγγελία Αθηνών εξετάστηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της οικογένειας Νάστου κατά του Δήμου Ηλιούπολης για την ανέγερση Μουσείου Εθνικής Αντίστασης, σε χώρο που διεκδικεί η οικογένεια. Να σημειωθεί ότι πριν λίγες μέρες, κάτοικοι της Ηλιούπολης έκαναν συγκέντρωση, με αίτημα τη δημιουργία του Μουσείου Εθνικής Αντίστασης.