Με πανηγυρικό τρόπο ξεκίνησε χτες στο Μέγαρο Μουσικής το πρόγραμμα επιμόρφωσης καθηγητών για τη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει την παραχώρηση της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στο Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη
Την άνευ όρων παράδοση της εκπαίδευσης στον μεγαλοεκδότη - μεγαλοεπιχειρηματία Χρ. Λαμπράκη, εξήγγειλε ουσιαστικά χτες ο υπουργός Παιδείας Γ. Παπανδρέου στην εναρκτήρια εορταστική εκδήλωση του "Επιμορφωτικού Διήμερου" για καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που διοργάνωσαν το Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη, σε συνεργασία (! ) με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του υπουργείου Παιδείας.
Στο διήμερο που έχει στόχο "την επιμόρφωση" των καθηγητών στη χρήση "των νέων μέσων στην εκπαίδευση" παίρνουν μέρος 165 καθηγητές από 54 σχολεία - πιλότους, στα οποία θα ενταχθούν τα νέα μέσα διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για εκπαιδευτικό υλικό σε βιντεοκασέτες και δύο εκπαιδευτικά CD ROM που έχουν φτιαχτεί από το Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη. Το πρόγραμμα, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις ανάγκες 20 σχολείων και από το Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη με δικούς του (; ) πόρους για τα υπόλοιπα 34.
Ο υπουργός Παιδείας Γ. Παπανδρέου, για άλλη μια φορά, δεν άφησε κανένα περιθώριο. Αναφέρθηκε ξεκάθαρα στη σημασία που αποδίδει το υπουργείο Παιδείας στη συνεργασία με φορείς όπως το ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη (σ. σ για την ακρίβεια, μόνο με το Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη), όπου ειδικεύονται στην ανάπτυξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Επλεξε το εγκώμιο στο συγκεκριμένο Ιδρυμα, τονίζοντας ότι "η συνεργασία αυτή έχει τα καλύτερα αποτελέσματα όταν είναι συστηματική, όπως στην προκείμενη περίπτωση που τα εκπαιδευτικά προγράμματα αναπτύχθηκαν από το Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. " Ετσι, ένιωσε ευτυχής να παραβρίσκεται στην πανηγυρική έναρξη του Διήμερου Επιμόρφωσης καθηγητών της δημόσιας εκπαίδευσης το οποίο διοργανώθηκε από ένα ιδιωτικό ίδρυμα, στο πρόγραμμα του οποίου το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εμφανίζεται ως "συνεργάτης", ενώ το πρώτο "μάθημα" που έγινε χτες στους καθηγητές είχε τον εύγλωττο τίτλο "το πρόγραμμα του Ιδρύματος Μελετών Λαμπράκη για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: σχεδιασμός και αξιολόγηση" (... )
Στη χτεσινή φιέστα έναρξης του διημέρου παρουσιάστηκε όλο το... "εκπαιδευτικό έργο" του Ιδρύματος, (cd - rom, πρόγραμμα της "εξ αποστάσεως επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών" και τα βιντεομαθήματα). Το μόνο που παρέλειψαν να αναφέρουν και ο υπουργός Παιδείας και οι εκπρόσωποι του Ιδρύματος ήταν το κόστος των προγραμμάτων, αλλά και ο καταμερισμός του κόστους μεταξύ κράτους και Ιδρύματος.
Την ίδια στιγμή, το ΔΣ της ΟΛΜΕ, στη συνέντευξη που παραχώρησε για να καταγγείλει το "Διεθνές Απολυτήριο", καταδίκασε τις παραχωρήσεις πολύ σημαντικών τομέων της εκπαίδευσης στο Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη. Κατήγγειλε ότι "το υπουργείο Παιδείας στρώνει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών", τονίζοντας ακόμη ότι ο πολύ σημαντικός τομέας της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών "δεν μπορεί να παρέχεται από το Ιδρυμα Λαμπράκη ή από οποιονδήποτε άλλον ιδιωτικό οργανισμό. "
Υπενθυμίζεται ότι εδώ και αρκετό καιρό, εμφανιζόμενος ως ευεργέτης, ο μεγαλοεκδότης επιχειρεί συστηματικά να εισχωρήσει στην εκπαίδευση, αναλαμβάνοντας την παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού, αλλά και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση του. Η προσπάθεια αυτή γίνεται όχι απλά με την ανοχή, αλλά με την πλήρη υποστήριξη, τόσο της σημερινής πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, όσο και των προηγούμενων. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω δραστηριότητες του Ιδρύματος Μελετών Λαμπράκη έρχονται σε μια εποχή όπου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο πλέον η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών παραδίδεται σταθερά στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου, που δεν έχει άλλο στόχο από τον έλεγχο του περιεχομένου της επιμόρφωσης και κατά συνέπεια των συνειδήσεων των εκπαιδευτικών και της παρουσίας τους στο σχολείο.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και διεκδίκησης, δηλώνοντας προς κάθε κατεύθυνση ότι η αδιαφορία και η εγκατάλειψη της ενιαίας δημόσιας εκπαίδευσης δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο, πραγματοποιήθηκε προχτές το απόγευμα, στην πλατεία Δημαρχίας στο Περιστέρι, που διοργάνωσαν η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Περιστερίου, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών "Ελλη Αλεξίου" και τα Εργατικά Σωματεία του δήμου.
Ο Γ. Ποντικάκης, πρόεδρος της Ενωσης Γονέων και ο Τ. Τόκας πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων, στις ομιλίες τους αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στο δήμο, όπου η διπλοβάρδια, η σύμπτυξη τμημάτων, τα πολυάριθμα τμήματα, η έλλειψη σχολικών κτιρίων είναι πρωταγωνιστές. Μάλιστα, αναφέρθηκαν και στις τελευταίες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας, που τείνουν στην ιδιωτικοποίηση της παιδείας, δηλώνοντας κατηγορηματικά αντίθετοι και ότι θα αγωνιστούν με κάθε τρόπο ώστε να μη διαλυθεί το δικαίωμα του εργαζόμενου λαού για δωρεάν παιδεία.
Παράλληλα, τόνισαν ότι "η υποβάθμιση της εκπαίδευσης στοχεύει στη διατήρηση και όξυνση των κοινωνικών διαφορών, διατηρώντας έτσι την "ισορροπία" μέσα σε μια ταξικά οργανωμένη κοινωνία, όπως η ελληνική. Το νέο δόγμα που πάνε να επιβάλλουν είναι λιγότερο κράτος, περισσότερη ιδιωτική πρωτοβουλία".
Ολοι μαζί ενώνοντας τη φωνή τους, αγωνίζονται και απαιτούν 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία, ενίσχυση και αναβάθμιση του δημόσιου ενιαίου και δωρεάν χαρακτήρα της, να μην καταργηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος, ακύρωση των νόμων για υπαγωγή των σχολείων στη Ν.Α., άμεση αγορά οικοπέδων και ανέγερση σχολείων.
Σύσκεψη με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και γονιών των μαθητών του 4ου Διαμερίσματος Πειραιά πραγματοποιήθηκε χτες στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, ύστερα από κάλεσμα του "Μετώπου Παιδείας Πειραιά" για ενημέρωση γύρω από τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, και συζήτηση για τη μεθόδευση επίλυσης των τοπικών προβλημάτων.
Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν ο Αντιδήμαρχος Πειραιά Δ. Γκερλές,ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης "Πειραιάς Αναγέννηση" Π. Σαλπέας,εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και εκπαιδευτικών του 4ου Διαμερίσματος, ενώ "έλαμψαν διά της απουσίας τους" παρόλο που είχαν κληθεί να παρευρεθούν στη σύσκεψη, οι εκπρόσωποι της Νομαρχίας, του ΟΣΚ και της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Κοινή διαπίστωση των παρευρισκομένων ήταν ότι για την επίλυση των τοπικών αλλά και των γενικών προβλημάτων της παιδείας είναι αναγκαίο να γίνουν δυναμικές κινητοποιήσεις. Μάλιστα, οι γονείς κάλεσαν τον αντιδήμαρχο Πειραιά να αναλάβει ο Δήμος Πειραιά πρωτοβουλίες για δυναμικές κινητοποιήσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το οξύτατο στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων της περιοχής. Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης "Πειραιάς Αναγέννηση" Π. Σαλπέας, αναφερόμενος στο στεγαστικό πρόβλημα χαρακτήρισε πολιτικό έγκλημα το ότι με την οικοπεδοποίηση της περιοχής δεν προβλέφτηκε η κατασκευή σχολείων, κάλεσε τους γονείς να πάρουν την υπόθεση της παιδείας στα χέρια τους και να συμπαραταχτούν με τους υπόλοιπους φορείς για να φτιαχτεί ένα κίνημα παιδείας.
Το "Μέτωπο Παιδείας Πειραιά" συνεχίζει τις συσκέψεις με φορείς του Πειραιά και σήμερα καλεί τους φορείς του Ε Δημοτικού Διαμερίσματος στις 7 μ.μ., στον κινηματογράφο "Καλιφόρνια".
Καταγγέλλει την εκχώρηση της λυκειακής βαθμίδας σε ιδιώτες και ξένα μορφωτικά κέντρα. Καλεί τους καθηγητές να επιστρέψουν ως απαράδεκτη τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας και να αντιδράσουν συντονισμένοι με τους γονείς και τους μαθητές
Την έντονη αντίδρασή του στη θεσμοθέτηση του "Διεθνούς Απολυτηρίου" εκφράζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ επισημαίνοντας ότι εκχωρεί τη λυκειακή βαθμίδα σε ξένα ιδιωτικά μορφωτικά κέντρα αφού, τα μαθήματα, η γλώσσα διδασκαλίας, οι εξετάσεις, τα προσόντα των διδασκόντων και όλη η εκπαιδευτική διαδικασία, θα καθορίζεται και θα εποπτεύεται από έναν ξένο ιδιωτικό φορέα με τον τίτλο "INTERNATIONAL BACCALAUREATE".
Η διάταξη για τη θεσμοθέτηση του "Διεθνούς Απολυτηρίου" ψηφίστηκε - κατά την προσφιλή συνήθεια του υπουργείου Παιδείας - μέσα στο καλοκαίρι του 1995, προκειμένου να μετριαστεί η αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η συγκεκριμένη διάταξη ορίζει ότι "το Διεθνές Απολυτήριο, το οποίο χορηγεί ο Οργανισμός Διεθνούς απολυτηρίου με τον ξενόγλωσσο τίτλο (INTERNATIONAL BACCALAUREAT" θεωρείται ισότιμο και αντίστοιχο του απολυτήριου τίτλου που χορηγούν τα λύκεια της ημεδαπής.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χτες, το ΔΣ της ΟΛΜΕ χαρακτήρισε τη διάταξη ως "χαριστική" στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, στα οποία από χρόνια λειτουργούσαν τμήματα "Διεθνούς Απολυτηρίου". Καταγγέλλει επίσης την εκχώρηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης βασικής αποστολής του ελληνικού κράτους για παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας σε ξένα κέντρα κερδοσκοπικής και επιχειρηματικής παρέμβασης και δηλώνει ότι οι εκπαιδευτικοί θα αντιδράσουν με όλους τους δυνατούς τρόπους.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι το υπουργείο Παιδείας "επινοεί μια πρωτόγνωρη ρύθμιση για το ελληνικό κράτος, να θεσπίσει δηλαδή στην ελληνική επικράτεια ως επίσημη γλώσσα την αγγλική και να καταστήσει την ελληνική διάλεκτο της αγγλικής, στο πλαίσιο ενός στεγανού καθεστώτος, πάνω στο οποίο δεν έχει κανένα λόγο η Ελληνική Πολιτεία. Καταγγέλλει, επίσης, ότι το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε ανατροπή του καθεστώτος του Ελληνικού Λυκείου χωρίς συνταγματικές και θεσμικές δυνατότητες".
Οπως τονίζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ ο υπουργός Παιδείας, για να "νομιμοποιήσει" την αντιδημοκρατική και αντιεκπαιδευτική πολιτική του ζητά από τους δημόσιους εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στη λογική επιχειρηματικής δραστηριότητας. Με εγκύκλιο που φέρει ημερομηνία 3 του Μάη, καλεί τα δημόσια λύκεια να προσχωρήσουν κι αυτά στη λογική περαιτέρω υποβάθμισής τους. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι το υπουργείο μεθοδευμένα έστειλε την εγκύκλιο στο τέλος της χρονιάς, για να αποφύγει αντιδράσεις. Στην εγκύκλιο αναφέρεται η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να ενισχύσει οικονομικά τα σχολεία, που θα εντάξουν τμήματα "Διεθνούς Απολυτηρίου", τη στιγμή που εξαιτίας της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης υπάρχουν περιοχές που δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στα έξοδα για τη διενέργεια των γενικών εξετάσεων, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Γ. Κατρίνης.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων όλων των λυκείων της χώρας να επιστρέψουν ως απαράδεκτη την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας και τα ΔΣ των τοπικών ΕΛΜΕ, να αναπτύξουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης για μια συντονισμένη αντίδραση γονιών, μαθητών και όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, για να ακυρωθεί η αντιεκπαιδευτική ενέργεια του υπουργείου Παιδείας.
Να προχωρήσει με νομοθετική ρύθμιση, μέσα από το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, στη σύσταση οργανικών θέσεων στα πολυθέσια Δημοτικά Σχολεία, ζητά από το υπουργείο Παιδείας η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ).
Σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η αδυναμία του υπουργείου Παιδείας να προωθήσει ρύθμιση, υποδηλώνει για ακόμη μια φορά ότι το ενδιαφέρον για την ποιοτική αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένει ανύπαρκτο και τονίζει: "Παρά τη διαβεβαίωση ότι οι διορισμοί εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα, δηλαδή περίπου 2.900, με βάση τα σημερινά δεδομένα φέτος θα περιοριστούν στους 1.300. Φυσικά σε μια τέτοια περίπτωση, δε γνωρίζουμε οι υπόλοιπες 1.600 πιστώσεις σε ποιους "τομείς" θα διατεθούν. Για τον κλάδο μας ο διορισμός ενός επιπλέον δασκάλου στα πολυθέσια σχολεία παραμένει αίτημα άμεσης προτεραιότητας, που σχετίζεται με την ανάγκη ενίσχυσης του ρόλου και του έργου του Δημοτικού Σχολείου".
Συμβολική κατάληψη του γραφείου του υπουργού Παιδείας προγραμματίζουν για σήμερα οι σχολικοί σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διεκδικώντας την οικονομική και θεσμική αναβάθμιση των σχολικών συμβούλων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα των σχολικών συμβούλων, η συμβολική κατάληψη αποτελεί έκφραση της αγανάκτησης για την πλήρη υποβάθμιση του θεσμού του συμβούλου ως φυσική συνέπεια της υποβάθμισης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και των λειτουργών της. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εκατό θέσεις σχολικών συμβούλων είναι αχρείαστες εδώ και χρόνια, ενώ δε δίνεται δραχμή για τη μορφωτική στήριξη και σύνδεση με το παιδαγωγικό ινστιτούτο, που είναι εξίσου υποβαθμισμένο.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση του κλάδου τονίζεται ότι δεν εφαρμόστηκε ο νόμος 1566 για τις αποδοχές του κλάδου, περικόπηκε και αυτό το επίδομα βιβλιοθήκης, ενώ οι σχολικοί σύμβουλοι είναι οι μόνοι δημόσιοι υπάλληλοι από όλους τους μόνιμους και επί θητεία, στους οποίους αρνούνται τη συνταξιοδότηση με το βαθμό εξόδου από την υπηρεσία.
"Αν λάβουμε υπόψη, τονίζεται στην ανακοίνωση, ότι το κόστος ικανοποίησης των αιτημάτων μας είναι ασήμαντο, αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή η στάση της κυβέρνησης δεν έχει οικονομικά αίτια, αντανακλά από τη μια την απραξία της για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και από την άλλη τα σχέδια για επαναφορά του επιθεωρητή".
Τρίωρη στάση εργασίας από τις 12 μέχρι τις 3 το μεσημέρι και πορεία προς το Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να επιδώσει ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου στον πρωθυπουργό, πραγματοποιεί σήμερα ο σύλλογος υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας.
Χτες, οι Ομοσπονδίες ΠΟΣΥΠ, ΠΟΔΠ ΑΕΙ και ΠΑΟΔ ΤΕΙ πραγματοποίησαν 24ωρη πανελλαδική απεργία, ζητώντας ουσιαστικές αυξήσεις στις αποδοχές τους, μηνιαίο επίδομα παραγωγικότητας 60.000 δραχμών, εξαίρεση των υπηρεσιών Παιδείας από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, άμεση προώθηση των νέων οργανισμών και ουσιαστική συμμετοχή στα κέντρα λήψης των αποφάσεων.
Στα πλαίσια της 24ωρης απεργίας τους, τα ΔΣ των Πανελλήνιων Ομοσπονδιών Συλλόγων υπουργείου Παιδείας ΠΟΣΥΠ και ΠΟΔΠ ΑΕΙ συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Παιδείας Γ. Πασχαλίδη, ο οποίος τόνισε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ζητήσει από τον πρωθυπουργό να συζητηθεί το θέμα της επιδοματικής πολιτικής σε ειδική συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου και εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι κινητοποιήσεις των διοικητικών υπαλλήλων του υπουργείου Παιδείας δε θα σταθούν εμπόδιο στην ομαλή διεξαγωγή των γενικών εξετάσεων. Παράλληλα δήλωσε ότι με τροπολογίες στο νομοσχέδιο του υπουργείου που συζητείται στη Βουλή ρυθμίζεται το θέμα του ειδικού επιδόματος των υπαλλήλων του υπουργείου Παιδείας και των τριμήνων για τους εκπαιδευτικούς.
Νέο διοικητικό συμβούλιο εκλέγουν την Κυριακή 26 Μάη οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων. Οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν από τις 8 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ στην αίθουσα Γκίνη του Πολυτεχνείου.
Σε ανακοίνωσή της η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Αδιόριστων Εκπαιδευτικών" καλεί τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς να ψηφίσουν μαζικά στις εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, υπερψηφίζοντας το ψηφοδέλτιο της ΔΕΕ.