ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Μάη 1997
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Για τα 160 χρόνια του ΕΜΠ

Εκατόν εξήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την ίδρυση της μικρής νυχτερινής σχολής για μαστόρους και αρχιτεχνίτες της απελευθερωμένης Ελλάδας, που αποτέλεσε το κύτταρο για τη δημιουργία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.Η πορεία μέχρι σήμερα του ΕΜΠ, του μεγαλύτερου τεχνολογικού πανεπιστημίου της χώρας και η νεότερη ιστορία της Ελλάδας, μέσα από το πρίσμα του Ιδρύματος, περιλαμβάνονται στο λεύκωμα που εξέδωσε το ΕΜΠ με τίτλο "ΕΜΠ 1837-1997, εκατόν εξήντα χρόνια".

Το λεύκωμα, πέρα από μια ιστορική διαδρομή του ΕΜΠ, περιλαμβάνει άγνωστες πτυχές από την ιστορία του Ιδρύματος στη διάρκεια της κατοχής, μια πρώτη αποτίμηση της εξέγερσης του 1973 και παρουσίαση της ιστορικής του βιβλιοθήκης, πλαισιωμένα από ανέκδοτες φωτογραφίες. Στον τόμο, που κλείνει με σύντομο ιστορικό χρονολόγιο, γίνεται αναφορά στην ερευνητική δραστηριότητα του Ιδρύματος σήμερα, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, και στις μελλοντικές του προοπτικές. Το λεύκωμα εκδόθηκε σε 1.000 αντίτυπα και από αύριο διατίθεται από τις εκδόσεις "Καστανιώτη".

Για τα 160 χρόνια του ΕΜΠ

Εκατόν εξήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την ίδρυση της μικρής νυχτερινής σχολής για μαστόρους και αρχιτεχνίτες της απελευθερωμένης Ελλάδας, που αποτέλεσε το κύτταρο για τη δημιουργία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.Η πορεία μέχρι σήμερα του ΕΜΠ, του μεγαλύτερου τεχνολογικού πανεπιστημίου της χώρας και η νεότερη ιστορία της Ελλάδας, μέσα από το πρίσμα του Ιδρύματος, περιλαμβάνονται στο λεύκωμα που εξέδωσε το ΕΜΠ με τίτλο "ΕΜΠ 1837-1997, εκατόν εξήντα χρόνια".

Το λεύκωμα, πέρα από μια ιστορική διαδρομή του ΕΜΠ, περιλαμβάνει άγνωστες πτυχές από την ιστορία του Ιδρύματος στη διάρκεια της κατοχής, μια πρώτη αποτίμηση της εξέγερσης του 1973 και παρουσίαση της ιστορικής του βιβλιοθήκης, πλαισιωμένα από ανέκδοτες φωτογραφίες. Στον τόμο, που κλείνει με σύντομο ιστορικό χρονολόγιο, γίνεται αναφορά στην ερευνητική δραστηριότητα του Ιδρύματος σήμερα, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, και στις μελλοντικές του προοπτικές. Το λεύκωμα εκδόθηκε σε 1.000 αντίτυπα και από αύριο διατίθεται από τις εκδόσεις "Καστανιώτη".

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ
ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση της κληρονομιάς μας

Η ανακοίνωση και η κατάθεση (προσεχώς) του πολυνομοσχεδίου του ΥΠΠΟ, για το οποίο δεν προηγήθηκε διάλογος και για το οποίο οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν έχουν καμία ενημέρωση, ήταν μόνο η αφορμή για να θίξει, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ), σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, τα προβλήματα του κλάδου και κατ' επέκταση των μνημείων.

Αρκεί να σημειωθεί ότι οι Εφορείες δουλεύουν με ελάχιστους αρχαιολόγους(συνήθως με 2 - 3), ελάχιστο εργατοτεχνικό προσωπικό και με ελάχιστους φύλακες (πρόβλημα οξύτερο τη νύχτα).Κι αυτό ως απάντηση στα "επιχειρήματα" της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟ περί... αναποτελεσματικότητας των Εφορειών. Αλλωστε, με αυτό το "επιχείρημα", μέσω του πολυνομοσχεδίου προωθείται η αυτονόμηση μεγάλων μουσείων και η μετατροπή τους από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ.Οι αρχαιολόγοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους, ενώ η πρόεδρος του ΣΕΑ, Αγλαϊα Αρχοντίδου, τόνισε ότι "η ρύθμιση αυτή θα θίξει τον ενιαίο τρόπο διαφύλαξης, προστασίας και προβολής των αρχαιοτήτων. Πρόκειται για συνταγματική εκτροπή.Η ενδεχόμενη υποχρεωτική παράδοση των ευρημάτων των Εφορειών σε έναν άλλον φορέα, δηλ. στα αυτονομημένα μουσεία, θα προκαλέσει αλυσιδωτές επιπλοκές, με σοβαρότατα προβλήματα φύλαξης και διασφάλισης των ανασκαφικών δεδομένων".

Μια δυσάρεστη εξέλιξη, που εκπορεύεται από την καταστροφική λογική του μάνατζμεντ και του κέρδους και η οποία θα προστεθεί στα άλλα μεγάλα "αγκάθια" της προστασίας των αρχαίων. Οι αρχαιολόγοι υπενθύμισαν την "υποταγή της πολιτιστικής κληρονομιάς στα μεγάλα έργα. Εργα, που ενώ προορίζονται για την αναβάθμιση των συνθηκών διαβίωσης στις πόλεις και την ύπαιθρο, προκαλούν τη βάναυση καταστροφή του φυσικού τοπίου και του αρχαιολογικού πλούτου".

Οσο για το έργο των Εφορειών, σημειώνουμε την καταγγελία του ΣΕΑ διά στόματος της προέδρου του, ότι "μέχρι τώρα δεν έχουν πάρει δραχμή από τον προϋπολογισμό του 1997. Πολλά από τα έργα που προγραμματίζονται ή βρίσκονται σε εξέλιξη, χρονικά συνωστίζονται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, μολονότι ζητείται από τις υπηρεσίες ο οικονομικός προγραμματισμός του νέου έτους από το Νοέμβριο του προηγούμενου".

Ο ΣΕΑ αναφέρθηκε και "στο πάγωμα των συστηματικών ανασκαφών, αλλά όχι κι αυτών που διενεργούνται από τα πανεπιστήμια και τις ξένες σχολές" και στην πορεία της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων. "Ο ΣΕΑ, τόνισε η Αγλαϊα Αρχοντίδου, εκφράζει την αντίθεσή του στη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρίας. Η εκχώρηση αρμοδιοτήτων του ΥΠΠΟ προς άλλους φορείς, διασπά τον ενιαίο χαρακτήρα της προστασίας των μνημείων. Πιστεύουμε ότι η αρχαιολογική κληρονομιά δεν ιδιωτικοποιείται".

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ
ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση της κληρονομιάς μας

Η ανακοίνωση και η κατάθεση (προσεχώς) του πολυνομοσχεδίου του ΥΠΠΟ, για το οποίο δεν προηγήθηκε διάλογος και για το οποίο οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν έχουν καμία ενημέρωση, ήταν μόνο η αφορμή για να θίξει, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ), σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, τα προβλήματα του κλάδου και κατ' επέκταση των μνημείων.

Αρκεί να σημειωθεί ότι οι Εφορείες δουλεύουν με ελάχιστους αρχαιολόγους(συνήθως με 2 - 3), ελάχιστο εργατοτεχνικό προσωπικό και με ελάχιστους φύλακες (πρόβλημα οξύτερο τη νύχτα).Κι αυτό ως απάντηση στα "επιχειρήματα" της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟ περί... αναποτελεσματικότητας των Εφορειών. Αλλωστε, με αυτό το "επιχείρημα", μέσω του πολυνομοσχεδίου προωθείται η αυτονόμηση μεγάλων μουσείων και η μετατροπή τους από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ.Οι αρχαιολόγοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους, ενώ η πρόεδρος του ΣΕΑ, Αγλαϊα Αρχοντίδου, τόνισε ότι "η ρύθμιση αυτή θα θίξει τον ενιαίο τρόπο διαφύλαξης, προστασίας και προβολής των αρχαιοτήτων. Πρόκειται για συνταγματική εκτροπή.Η ενδεχόμενη υποχρεωτική παράδοση των ευρημάτων των Εφορειών σε έναν άλλον φορέα, δηλ. στα αυτονομημένα μουσεία, θα προκαλέσει αλυσιδωτές επιπλοκές, με σοβαρότατα προβλήματα φύλαξης και διασφάλισης των ανασκαφικών δεδομένων".

Μια δυσάρεστη εξέλιξη, που εκπορεύεται από την καταστροφική λογική του μάνατζμεντ και του κέρδους και η οποία θα προστεθεί στα άλλα μεγάλα "αγκάθια" της προστασίας των αρχαίων. Οι αρχαιολόγοι υπενθύμισαν την "υποταγή της πολιτιστικής κληρονομιάς στα μεγάλα έργα. Εργα, που ενώ προορίζονται για την αναβάθμιση των συνθηκών διαβίωσης στις πόλεις και την ύπαιθρο, προκαλούν τη βάναυση καταστροφή του φυσικού τοπίου και του αρχαιολογικού πλούτου".

Οσο για το έργο των Εφορειών, σημειώνουμε την καταγγελία του ΣΕΑ διά στόματος της προέδρου του, ότι "μέχρι τώρα δεν έχουν πάρει δραχμή από τον προϋπολογισμό του 1997. Πολλά από τα έργα που προγραμματίζονται ή βρίσκονται σε εξέλιξη, χρονικά συνωστίζονται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, μολονότι ζητείται από τις υπηρεσίες ο οικονομικός προγραμματισμός του νέου έτους από το Νοέμβριο του προηγούμενου".

Ο ΣΕΑ αναφέρθηκε και "στο πάγωμα των συστηματικών ανασκαφών, αλλά όχι κι αυτών που διενεργούνται από τα πανεπιστήμια και τις ξένες σχολές" και στην πορεία της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων. "Ο ΣΕΑ, τόνισε η Αγλαϊα Αρχοντίδου, εκφράζει την αντίθεσή του στη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρίας. Η εκχώρηση αρμοδιοτήτων του ΥΠΠΟ προς άλλους φορείς, διασπά τον ενιαίο χαρακτήρα της προστασίας των μνημείων. Πιστεύουμε ότι η αρχαιολογική κληρονομιά δεν ιδιωτικοποιείται".

Κοινοπολιτειακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Ενας καινούριος πολιτιστικός θεσμός φιλοδοξεί να καθιερωθεί στη χώρα μας. Πρόκειται για το Α Κοινοπολιτειακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου,που θα πραγματοποιηθεί στο "Παλλάς" (26-30/5). Την εκδήλωση διοργανώνουν οι πρεσβείες των κρατών της Κοινοπολιτείας στην Αθήνα (Αυστραλίας, Βρετανίας, Ινδίας, Καναδά, Κύπρου, Νέας Ζηλανδίας και Ν. Αφρικής). Οι 7 χώρες (από τις 53 που ανήκουν στην Κοινοπολιτεία) συμμετέχουν στο Φεστιβάλ με ταινίες μεγάλου μήκους, ορισμένες από τις οποίες προβάλλονται στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Το πρόγραμμα θα ανοίξει τη Δευτέρα 26/5 (9.30μμ) με "Το μουσείο της Μάργκαρετ" του Καναδού Μορτ Ράνσεν,μια ταινία για ένα νεαρό ζευγάρι με φόντο τη ζωή σε μια περιοχή ανθρακωρυχείων στον Καναδά. Στις 27/5 προβάλλεται (8μμ) η βραβευμένη στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης '96 βρετανική ταινία "Σύντροφοι στη συμφορά" του Ουνταϊάν Πρασάρντ,που αναφέρεται στη ζωή μιας ομάδας Πακιστανών λαθρομεταναστών στην Αγγλία, ενώ στις 10μμ ακολουθεί η νοτιοαφρικανική "Και οι θεοί τρελάθηκαν (Νο 2)" του Τζέιμι Εϊς με περιπέτειες δυο μικρών παιδιών από τη φυλή των Βουσμάνων. Στις 29/5 (8μμ) η ταινία "Μάλκολμ" των Αυστραλών Νάντια Τας, Ντέιβιντ Πάρκερ μεταφέρει το θεατή στο αστικό περιβάλλον της Μελβούρνης, όπου ένας άνεργος εφευρέτης και δυο μικροαπατεώνες σχεδιάζουν τη ληστεία της δεκαετίας και στις 10μμ θα προβληθεί η βραβευμένη, τραγικών διαστάσεων ταινία "Η σφαγή του κόκορα" του Κύπριου Ανδρέα Πάντζη.Στις 30/5, τελευταία μέρα του Φεστιβάλ, προβάλλεται (8μμ) η ινδική συμμετοχή "Μάμμο" του Σαμ Μπενεγκάλ για την "οδύσσεια" μιας γυναίκας ανάμεσα στην Ινδία και Πακιστάν και στις 10μμ "Το τέλος του Καλοκαιριού" του Ιαν Μιουν από τη Νέα Ζηλανδία. Η είσοδος ελεύθερη.

Κοινοπολιτειακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Ενας καινούριος πολιτιστικός θεσμός φιλοδοξεί να καθιερωθεί στη χώρα μας. Πρόκειται για το Α Κοινοπολιτειακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου,που θα πραγματοποιηθεί στο "Παλλάς" (26-30/5). Την εκδήλωση διοργανώνουν οι πρεσβείες των κρατών της Κοινοπολιτείας στην Αθήνα (Αυστραλίας, Βρετανίας, Ινδίας, Καναδά, Κύπρου, Νέας Ζηλανδίας και Ν. Αφρικής). Οι 7 χώρες (από τις 53 που ανήκουν στην Κοινοπολιτεία) συμμετέχουν στο Φεστιβάλ με ταινίες μεγάλου μήκους, ορισμένες από τις οποίες προβάλλονται στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Το πρόγραμμα θα ανοίξει τη Δευτέρα 26/5 (9.30μμ) με "Το μουσείο της Μάργκαρετ" του Καναδού Μορτ Ράνσεν,μια ταινία για ένα νεαρό ζευγάρι με φόντο τη ζωή σε μια περιοχή ανθρακωρυχείων στον Καναδά. Στις 27/5 προβάλλεται (8μμ) η βραβευμένη στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης '96 βρετανική ταινία "Σύντροφοι στη συμφορά" του Ουνταϊάν Πρασάρντ,που αναφέρεται στη ζωή μιας ομάδας Πακιστανών λαθρομεταναστών στην Αγγλία, ενώ στις 10μμ ακολουθεί η νοτιοαφρικανική "Και οι θεοί τρελάθηκαν (Νο 2)" του Τζέιμι Εϊς με περιπέτειες δυο μικρών παιδιών από τη φυλή των Βουσμάνων. Στις 29/5 (8μμ) η ταινία "Μάλκολμ" των Αυστραλών Νάντια Τας, Ντέιβιντ Πάρκερ μεταφέρει το θεατή στο αστικό περιβάλλον της Μελβούρνης, όπου ένας άνεργος εφευρέτης και δυο μικροαπατεώνες σχεδιάζουν τη ληστεία της δεκαετίας και στις 10μμ θα προβληθεί η βραβευμένη, τραγικών διαστάσεων ταινία "Η σφαγή του κόκορα" του Κύπριου Ανδρέα Πάντζη.Στις 30/5, τελευταία μέρα του Φεστιβάλ, προβάλλεται (8μμ) η ινδική συμμετοχή "Μάμμο" του Σαμ Μπενεγκάλ για την "οδύσσεια" μιας γυναίκας ανάμεσα στην Ινδία και Πακιστάν και στις 10μμ "Το τέλος του Καλοκαιριού" του Ιαν Μιουν από τη Νέα Ζηλανδία. Η είσοδος ελεύθερη.

Λυρικά "Φιλιά"

Ενα φημισμένο μιούζικαλ, μια "αιρετική" όπερα και δύο βραδιές μπαλέτου συνθέτουν το πρόγραμμα παραστάσεων, που θα παρουσιάσει το Στούντιο Οπερας και Μπαλέτου της Λυρικής Σκηνής,από 15 - 30/5, (8.30μμ). Ο λόγος για το μιούζικαλ του Κόουλ Πόρτερ "Kiss me Kate" (16, 17, 18/5), την "Οπερα του ζητιάνου" του Τζον Γκέι ((23, 24, 25/5) και τις δύο "Βραδιές Μπαλέτου" (29, 30/5) με τα έργα: Πολωνέζα και Κρακοβιάκ" του Γκλίνκα, "Τσιγγάνικοι σκοποί" του Ντε Σαρασάτε (σε χορογραφία Ιρίνας Ακρυώτη), "Το ξύπνημα της Ανθής" του Ντρίγκο (σε χορογραφία Στεφάν Χριστόφ) και αποσπάσματα από την "Ωραία Κοιμωμένη" και τον "Καρυοθραύστη" του Τσαϊκόφσκι (σε χορογραφία Ρωξάνης Παπανικόλα).

Από τα ωραιότερα μιούζικαλ, το "Kiss me Kate" βασίζεται στη σαιξπηρική "Στρίγκλα που έγινε αρνάκι", καθώς αφηγείται τις περιπέτειες ενός θιάσου, οι οποίες επηρεάζουν και την παράστασή του με το έργο του Σαίξπηρ. Εργο δυναμικό, με "πλήθος ετερογενών στοιχείων", πρωτοπαρουσιάστηκε στη Ν. Υόρκη το 1948, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. Η ΕΛΣ το ανεβάζει σε θεατρική διασκευή - σκηνοθεσία της Κάρμεν Ρουγγέρη,μουσική διασκευή και διεύθυνση ορχήστρας του Μάρκου Τσέτσου,σκηνικά - κοστούμια του Μιχάλη Σδούγγου και χορογραφία της Ρωξάνης Παπανικόλα.Παίζουν οι: Δ. Κάσσαρης, Γ. Βασιλάκης, Χρ. Βελουδάκη, Ελ. Σταμίδου, Μ. Συγγενιώτου, Ελ. Ζιώγα, Δ. Πανουργιά, Ελ. Λογαρά κ.ά.

Σε πρώτη ελληνική παρουσίαση, στην αυθεντική της μορφή, ανεβαίνει από την ΕΛΣ η "Οπερα του ζητιάνου" του Τζον Γκέι. "Εργο αιρετικό και σπαρταριστό" σύμφωνα με τον Βασίλη Νικολαϊδη (διασκευαστής - σκηνοθέτης), "καυτηριάζει τα ήθη της εποχής του". Σ' αυτό το έργο βασίστηκε δύο αιώνες αργότερα η "Οπερα της πεντάρας" των Μπρεχτ - Βάιλ, δύο τραγούδια από την οποία θ' ακουστούν και στην παράσταση της ΕΛΣ. Η όπερα, συμπαραγωγή του Μουσικού Θεάτρου Βόλου, ανεβαίνει σε μετάφραση της Βίκυς Στυλιανού,μουσική διεύθυνση των Συμεών Κόγκαν και Γιώργου Αραβίδη,σκηνικά - κοστούμιαΝίκου Πολίτη και χορογραφία Ισίδωρου Σιδέρη.Συμμετέχει η Ορχήστρα του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Δήμου Βόλου.

Λυρικά "Φιλιά"

Ενα φημισμένο μιούζικαλ, μια "αιρετική" όπερα και δύο βραδιές μπαλέτου συνθέτουν το πρόγραμμα παραστάσεων, που θα παρουσιάσει το Στούντιο Οπερας και Μπαλέτου της Λυρικής Σκηνής,από 15 - 30/5, (8.30μμ). Ο λόγος για το μιούζικαλ του Κόουλ Πόρτερ "Kiss me Kate" (16, 17, 18/5), την "Οπερα του ζητιάνου" του Τζον Γκέι ((23, 24, 25/5) και τις δύο "Βραδιές Μπαλέτου" (29, 30/5) με τα έργα: Πολωνέζα και Κρακοβιάκ" του Γκλίνκα, "Τσιγγάνικοι σκοποί" του Ντε Σαρασάτε (σε χορογραφία Ιρίνας Ακρυώτη), "Το ξύπνημα της Ανθής" του Ντρίγκο (σε χορογραφία Στεφάν Χριστόφ) και αποσπάσματα από την "Ωραία Κοιμωμένη" και τον "Καρυοθραύστη" του Τσαϊκόφσκι (σε χορογραφία Ρωξάνης Παπανικόλα).

Από τα ωραιότερα μιούζικαλ, το "Kiss me Kate" βασίζεται στη σαιξπηρική "Στρίγκλα που έγινε αρνάκι", καθώς αφηγείται τις περιπέτειες ενός θιάσου, οι οποίες επηρεάζουν και την παράστασή του με το έργο του Σαίξπηρ. Εργο δυναμικό, με "πλήθος ετερογενών στοιχείων", πρωτοπαρουσιάστηκε στη Ν. Υόρκη το 1948, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. Η ΕΛΣ το ανεβάζει σε θεατρική διασκευή - σκηνοθεσία της Κάρμεν Ρουγγέρη,μουσική διασκευή και διεύθυνση ορχήστρας του Μάρκου Τσέτσου,σκηνικά - κοστούμια του Μιχάλη Σδούγγου και χορογραφία της Ρωξάνης Παπανικόλα.Παίζουν οι: Δ. Κάσσαρης, Γ. Βασιλάκης, Χρ. Βελουδάκη, Ελ. Σταμίδου, Μ. Συγγενιώτου, Ελ. Ζιώγα, Δ. Πανουργιά, Ελ. Λογαρά κ.ά.

Σε πρώτη ελληνική παρουσίαση, στην αυθεντική της μορφή, ανεβαίνει από την ΕΛΣ η "Οπερα του ζητιάνου" του Τζον Γκέι. "Εργο αιρετικό και σπαρταριστό" σύμφωνα με τον Βασίλη Νικολαϊδη (διασκευαστής - σκηνοθέτης), "καυτηριάζει τα ήθη της εποχής του". Σ' αυτό το έργο βασίστηκε δύο αιώνες αργότερα η "Οπερα της πεντάρας" των Μπρεχτ - Βάιλ, δύο τραγούδια από την οποία θ' ακουστούν και στην παράσταση της ΕΛΣ. Η όπερα, συμπαραγωγή του Μουσικού Θεάτρου Βόλου, ανεβαίνει σε μετάφραση της Βίκυς Στυλιανού,μουσική διεύθυνση των Συμεών Κόγκαν και Γιώργου Αραβίδη,σκηνικά - κοστούμιαΝίκου Πολίτη και χορογραφία Ισίδωρου Σιδέρη.Συμμετέχει η Ορχήστρα του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Δήμου Βόλου.

Γρήγορα ... περαστικά

Στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο "Γ. Γεννηματάς" νοσηλεύεται, από την Τρίτη, ο γνωστός, καλός, παραγωγικός σκηνοθέτης του λεγόμενου εμπορικού κινηματογράφου και της τηλεόρασης Βασίλης Γεωργιάδης.Ο σκηνοθέτης, που μέχρι χτες βρισκόταν σε ράντσο στο διάδρομο, εισήχθη με πρόβλημα χαμηλού αιματοκρίτη, όπως είπε ο ίδιος σε γνώριμό του. Θυμίζουμε ότι μεταξύ των πολλών ταινιών που γύρισε ο Β. Γεωργιάδης είναι: "Τα κόκκινα φανάρια", "Το χώμα βάφτηκε κόκκινο", "Φλογέρα και αίμα", "Η κατάρα της μάνας", "Κορίτσια στον ήλιο", ενώ από τις τηλεοπτικές του σειρές για λογαριασμό της ΕΡΤ, σημειώνουμε την πολύ επιτυχημένη "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται", από το μυθιστόρημα του Ν. Καζαντζάκη, που επαναπροβάλλεται από την ΕΤ-1.

Ο "Ρ" εύχεται στο Β. Γεωργιάδη γρήγορη ανάρρωση και επιστροφή στο δημιουργικό του έργο.

Γρήγορα ... περαστικά

Στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο "Γ. Γεννηματάς" νοσηλεύεται, από την Τρίτη, ο γνωστός, καλός, παραγωγικός σκηνοθέτης του λεγόμενου εμπορικού κινηματογράφου και της τηλεόρασης Βασίλης Γεωργιάδης.Ο σκηνοθέτης, που μέχρι χτες βρισκόταν σε ράντσο στο διάδρομο, εισήχθη με πρόβλημα χαμηλού αιματοκρίτη, όπως είπε ο ίδιος σε γνώριμό του. Θυμίζουμε ότι μεταξύ των πολλών ταινιών που γύρισε ο Β. Γεωργιάδης είναι: "Τα κόκκινα φανάρια", "Το χώμα βάφτηκε κόκκινο", "Φλογέρα και αίμα", "Η κατάρα της μάνας", "Κορίτσια στον ήλιο", ενώ από τις τηλεοπτικές του σειρές για λογαριασμό της ΕΡΤ, σημειώνουμε την πολύ επιτυχημένη "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται", από το μυθιστόρημα του Ν. Καζαντζάκη, που επαναπροβάλλεται από την ΕΤ-1.

Ο "Ρ" εύχεται στο Β. Γεωργιάδη γρήγορη ανάρρωση και επιστροφή στο δημιουργικό του έργο.

Δεκατρία καλλιτεχνικά εργαστήρια δημιούργησαν σε συνεργασία ο ΟΠΠΕ και η Τοπική Αυτοδιοίκηση στη Θεσσαλονίκη. Τα καλλιτεχνικά εργαστήρια θα λειτουργήσουν όλο το 1997 και "θα" παραμείνουν πέραν του 2000, αφού οι φορείς ανέλαβαν να υποστηρίξουν τη μη αλλαγή του σκοπού τους για τα επόμενα, τουλάχιστον, τρία χρόνια. Συνολικά θα λειτουργήσουν 35 εργαστήρια, σε 44 διαφορετικούς χώρους, με 19 είδη διαφορετικών αντικειμένων και με τη συνεργασία 24 φορέων (δήμων και Πολιτιστικών Κέντρων). Τα 13 εργαστήρια που πρόσφατα εγκαινιάστηκαν αφορούν τμήματα γραφιστικής, φωτογραφίας, θεάτρου, εφαρμοσμένων τεχνών, μουσικής κλπ.

Δεκατρία καλλιτεχνικά εργαστήρια δημιούργησαν σε συνεργασία ο ΟΠΠΕ και η Τοπική Αυτοδιοίκηση στη Θεσσαλονίκη. Τα καλλιτεχνικά εργαστήρια θα λειτουργήσουν όλο το 1997 και "θα" παραμείνουν πέραν του 2000, αφού οι φορείς ανέλαβαν να υποστηρίξουν τη μη αλλαγή του σκοπού τους για τα επόμενα, τουλάχιστον, τρία χρόνια. Συνολικά θα λειτουργήσουν 35 εργαστήρια, σε 44 διαφορετικούς χώρους, με 19 είδη διαφορετικών αντικειμένων και με τη συνεργασία 24 φορέων (δήμων και Πολιτιστικών Κέντρων). Τα 13 εργαστήρια που πρόσφατα εγκαινιάστηκαν αφορούν τμήματα γραφιστικής, φωτογραφίας, θεάτρου, εφαρμοσμένων τεχνών, μουσικής κλπ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ