ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Ιούλη 2006
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΕΛΙΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Απεργιακό διήμερο από σήμερα

Ηχηρό αγωνιστικό μήνυμα προάσπισης και διεύρυνσης των δικαιωμάτων τους στέλνουν σήμερα οι ξενοδοχοϋπάλληλοι του Δήμου Παρελίων Κέρκυρας με τη συμμετοχή τους στην 48ωρη απεργία που κήρυξε το ταξικό τους σωματείο, δίνοντας συνέχεια στους αγώνες που κορυφώθηκαν με την έναρξη της νέας σεζόν στα ξενοδοχεία του νησιού.

Οι εργαζόμενοι των ξενοδοχείων διεκδικούν την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων που τους οφείλονται από τους μεγαλοξενοδόχους, οι οποίοι αποθρασυμένοι από την ασυλία που τους παρέχει η αντιλαϊκή πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ πετσοκόβουν μισθούς, εντατικοποιούν την εργασία, καταστρατηγούν ωράρια εργασίας και ρεπό, απομυζούν τους εργαζόμενους προκειμένου να αυγατίσουν παραπέρα τα κέρδη τους.

Οι εργαζόμενοι μέσα και από τη σημερινή τους απεργιακή συγκέντρωση δίνουν απάντηση στην εργοδοτική ασυδοσία και αυθαιρεσία και διεκδικούν αυτά που τους ανήκουν έχοντας στο πλευρό τους σταθερά το ΠΑΜΕ. Απαιτούν την άμεση και πλήρη εξόφληση των μισθών τους, καταβολή των μισθολογικών διαφορών, εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Διεκδικούν 1.300 ευρώ κατώτερο μισθό, 7ωρο-5ήμερο-35ωρο με συνεχές ωράριο.

ΑΠΑΝΩΤΕΣ ΒΛΑΒΕΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ
Σοβαρά ερωτηματικά για την ασφάλεια επιβατών και ναυτεργατών

Το «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ ΙΙ» είναι το έβδομο πλοίο που ακινητοποιείται μέσα σε μια εβδομάδα από βλάβη, πριν ακόμα μπει ο Αύγουστος

Στην αναμονή και στην αβεβαιότητα, όχι μόνο για το αν θα φύγει το καράβι, αλλά και για το αν θα φτάσει στον προορισμό του

ICON

Στην αναμονή και στην αβεβαιότητα, όχι μόνο για το αν θα φύγει το καράβι, αλλά και για το αν θα φτάσει στον προορισμό του
Η... βλάβη της ημέρας χτες «χτύπησε» στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ ΙΙ» της εταιρείας «Μπλου Σταρ» του εφοπλιστή Π. Παναγόπουλου, το οποίο το πρωί έμεινε «αμανάτι» στο λιμάνι της Ανδρου, ταλαιπωρώντας τους 863 επιβάτες. Το μηχανικό πρόβλημα παρουσιάστηκε ανοιχτά από τον Κάβο Ντόρο και ενώ εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιό του από Πειραιά για Ανδρο - Τήνο - Μύκονο, φορτωμένο επίσης με 94 αυτοκίνητα, 4 φορτηγά και 21 μοτοσικλέτες. Κατάφερε να καταπλεύσει στο λιμάνι της Ανδρου με πολύ μικρή ταχύτητα.

Το «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ ΙΙ» είναι το έβδομο πλοίο που από το περασμένο Σάββατο, δηλαδή μέσα σε 7 μέρες, ακινητοποιείται λόγω βλάβης! Προηγήθηκαν το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», το «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ», το οποίο από χτες επέστρεψε στη γραμμή, το «SPEED RUNNER 1», το «HIGH SPEED 3», το «ΛΑΤΩ» και το «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ».

Τα απανωτά περιστατικά των βλαβών προκαλούν ερωτήματα για το είδος της ετήσιας συντήρησης - η οποία προβλέπεται από τη νομοθεσία - που έγινε στα ακτοπλοϊκά πλοία κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, όμως αποτελούν και αδιάψευστη απόδειξη ότι τα απανωτά δρομολόγια των ακτοπλοϊκών πλοίων εξαντλούν πλοία και πληρώματα, ενώ τίθεται σοβαρότατο θέμα και για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής. Είναι ενδεικτικό ότι το πλοίο «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» επαναδρομολογήθηκε στις 9 του Ιούνη μετά από δίμηνη επισκευή. Επίσης ενδεικτικό για το πλήθος των λιμανιών που «φορτώνει» στα πλοία το ΥΕΝ, προκειμένου να καλυφθούν όπως - όπως οι προορισμοί, χωρίς βέβαια αποτέλεσμα, είναι ότι το «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ» όταν έμεινε από μηχανή είχε αποπλεύσει από Σητεία με προορισμό Κάσο - Κάρπαθο - Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδο - Κω - Κάλυμνο - Σάμο - Θεσσαλονίκη!

Σε ξένο αχυρώνα...

Στο μεταξύ συνεχίστηκε και χτες η κακοστημένη «φάρσα» της αντιπαράθεσης μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, στις πλάτες των χιλιάδων ταλαιπωρημένων επιβατών, προκειμένου να συγκαλύψουν το γεγονός ότι, τα όσα συμβαίνουν σήμερα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, οι οποίες απειλούνται πλέον ευθέως με πλήρη απορύθμιση, είναι κοινό τους «έργο». Ο Θ. Πάγκαλος, υπεύθυνος του τομέα Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας και Πολιτικής Καταναλωτών του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, χτες σε συνέντευξη Τύπου για την ακτοπλοΐα μίλησε για συνωμοσία μεταξύ υπουργού ΕΝ Μ. Κεφαλογιάννη και ορισμένων εφοπλιστών. Ειδικά για τον Μ. Κεφαλογιάννη είπε ότι «υπάρχει ένα πρόβλημα ψυχικής ισορροπίας». Απαντώντας ο Μ. Κεφαλογιάννης με δελτίο Τύπου αναφέρει ότι «οι όψιμοι τιμητές» «άφησαν για χρόνια ολόκληρα την ακτοπλοΐα έρμαιο συμφερόντων, χρηματιστηριακών παιχνιδιών και διαπλοκής» και «ο κ. Πάγκαλος διάλεξε για άλλη μια φορά το δρόμο του αυτοεξευτελισμού».

«ΝΕΛ» - «HELLENIC SEAWAYS»
Μαχαίρι στην έκπτωση για τους πολύτεκνους

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Το ζήτημα της μείωσης της έκπτωσης για τους πολύτεκνους της Λέσβου από ναυτιλιακές εταιρείες έφεραν στη Βουλή με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας οι βουλευτές του ΚΚΕ, Σταύρος Σκοπελίτης και Αγγελος Τζέκης. Συγκεκριμένα στη Λέσβο, οι ναυτιλιακές εταιρείες ΝΕΛ και HELLENIC SEAWAYS μείωσαν το ποσοστό έκπτωσης για τους πολύτεκνους από το 50% στο 30% και μάλιστα η έκπτωση αυτή θα ισχύει μόνο για τις μέρες από Δευτέρα έως και Πέμπτη.

«Επανειλημμένα έχουμε τονίσει τις αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων των ελληνικών νησιών και τα μεγάλα προβλήματα που θα δημιουργηθούν με την πλήρη ικανοποίηση των απαιτήσεων των εφοπλιστών και των ναυτιλιακών εταιρειών», αναφέρουν οι βουλευτές του ΚΚΕ στην Ερώτηση. Και συνεχίζουν επισημαίνοντας, ότι «τα προβλήματα αυτά πέρα από την υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων των πλοίων, την εκτίναξη στα ύψη της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων, εκδηλώθηκαν και με μειώσεις των εκπτώσεων που είχαν ορισμένες κατηγορίες πολιτών».

Και καταλήγουν: «Επειδή θεωρούμε πέρα για πέρα απαράδεκτη αυτή τη μείωση της έκπτωσης, ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι ενέργειες προτίθεται να κάνει για την άμεση ανάκλησή της».

Η ΚΕΔΚΕ... ανησυχεί!

«Παρέμβαση» στο χάος που επικρατεί στα λιμάνια έκανε χτες και η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), για να θυμίσει ότι «είχε εγκαίρως μελετήσει το θέμα και από τον Απρίλιο κατέθεσε σε ειδικό συνέδριο συγκεκριμένες προτάσεις». Εμείς θυμίζουμε στους αναγνώστες και όλους όσοι ταλαιπωρούνται στα λιμάνια, ότι οι προτάσεις της ΚΕΔΚΕ - βασισμένες σε μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ) - περιλάμβαναν την αξιοποίηση διατάξεων του νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, στον οποίο προβλέπεται: Η σύσταση από τους δήμους, μόνοι ή με άλλους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή με τρίτους, ανωνύμων εταιρειών που θα δραστηριοποιούνται σε ποικίλους τομείς, μέχρι και στη διεξαγωγή θαλάσσιων συγκοινωνιών και μεταφορών. Επίσης, η αξιοποίηση των εργαλείων που προσφέρει ο νέος Κώδικας, δηλαδή οι συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Είναι προφανές ότι η δήθεν... ανησυχία της ΚΕΔΚΕ για την ταλαιπωρία και την τσέπη των επιβατών δε λύνεται με «μία από τα ίδια», δηλαδή με τη συνέχιση μιας ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας που θα στηρίζεται στο κέρδος αυτών που την εκμεταλλεύονται, είτε είναι εφοπλιστές είτε είναι δήμοι - εταιρείες. Οσο τα πλοία είναι στα χέρια ιδιωτών, τα φαινόμενα που ζούμε αυτές τις μέρες στα λιμάνια, χωρίς να έχουμε δει ακόμα τα χειρότερα, θα εντείνονται.

Τελευταίο μεροκάματο

Τελευταίο ήταν το μεροκάματο της περασμένης Τετάρτης για τον 39χρονο εργάτη από την Αλβανία και κάτοικο Λιβαδειάς Βαντζέλ Κάκο, ο οποίος μόλις είχε πιάσει δουλιά σε νεοανεγειρόμενη οικοδομή στην Αντίκυρα Βοιωτίας. Το νέο εργατικό «ατύχημα» σημειώθηκε γύρω στις 7.30 π.μ., όταν ο ανειδίκευτος εργάτης, ενώ προσπάθησε να τραβήξει μπετόβεργα στην τετραώροφη οικοδομή, έπεσε από τον δεύτερο όροφο και τραυματίστηκε βαριά στο κεφάλι. Αρχικά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Λιβαδειάς και από εκεί στο ΚΑΤ της περιοχής. Προχτές το απόγευμα ο εργάτης άφησε την τελευταία του πνοή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ