ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Μάη 2006
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Παραδίδονται με «προίκα» στους εργολάβους

Η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας την πρακτική του ΠΑΣΟΚ, προχωρά ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών οδικών αξόνων, αποτέλεσμα της οποίας θα είναι να πληρώνει πανάκριβα ο ελληνικός λαός τόσο την κατασκευή τους όσο και τη χρήση τους, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγαλοκατασκευαστές και οι μεγαλοτραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για μερικές δεκαετίες.

Χτες - και με πολλή... περηφάνια - ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι αναδείχτηκαν προσωρινοί ανάδοχοι δύο ακόμη όμιλοι για δύο έργα που θα κατασκευαστούν με τη ληστρική μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης»: Την Ιόνια Οδό και τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη. Αναλυτικότερα:

  • Στην Ιόνια Οδό, προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε ο όμιλος HELLENIC AUTOPISTAS, που αποτελείται από τις εταιρίες: CINTRA SA, DRAGADOS SA, ΓΕΚ ΑΕ και ΤΕΡΝΑ ΑΕ. Ο όμιλος θα κατασκευάσει 159 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα, αλλά θα εκμεταλλεύεται 382 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου, μέσα στο οποίο περιλαμβάνεται το τμήμα Αθήνα - Σκάρφεια Φθιώτιδας, που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού. Το καθαρό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 1.075 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 330 εκατ. (30,7% του κόστους) αποτελούν χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.

Επίσης, το ελληνικό Δημόσιο κατασκευάζει αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού για λογαριασμό του ομίλου οδικά τμήματα 58,8 χλμ. (Αγ. Κωνσταντίνος - Καμένα Βούρλα, Σχηματάρι - Χαλκίδα, Παράκαμψη Αγρινίου και Παράκαμψη Αρτας), συνολικού κόστους περίπου 400 εκατ. ευρώ. Επίσης παραχωρεί τα έσοδα από τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Αθηνών - Λαμίας, που θα αναπροσαρμοστούν για να φτάσουν σταδιακά τα 5 λεπτά το χιλιόμετρο, από 1,8 που είναι σήμερα. Τέλος, εγγυάται ελάχιστη απόδοση κερδών στους κατασκευαστές.

  • Στον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε ο όμιλος ΜΩΡΕΑΣ, στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρίες ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΑΕ, ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ και IMPREGILO. Ο όμιλος θα κατασκευάσει νέα τμήματα 100 χιλιομέτρων, αλλά θα εκμεταλλεύεται αυτοκινητόδρομο 205 χιλιομέτρων, στα οποία περιλαμβάνονται τα τμήματα Κόρινθος - Τρίπολη που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα του ελληνικού λαού. Το καθαρό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 844 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 330 εκατ. ευρώ (39,1% του κόστους) αποτελούν χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.

Επίσης, το Δημόσιο κατασκευάζει με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού για λογαριασμό του ομίλου τμήματα 22,5 χιλιομέτρων (Αθήναιο - Λεύκτρο, που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Ραψομάτη και Παραδείσια - Τσακώνα) κόστους περίπου 250 εκατ. ευρώ. Επίσης, παραχωρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Κορίνθου - Τρίπολης, που επίσης θα αυξηθούν και θα φτάσουν τα 5 λεπτά το χιλιόμετρο και, τέλος, εγγυάται τα ελάχιστα κέρδη των μεγαλοκατασκευαστών.

Αλλη μια έκθεση για τη διαφθορά...

Οι αυτονόητες επιπτώσεις από το καπιταλιστικό σύστημα παραγωγής, αλλά και από την πολιτική που ακολουθείται από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, παρουσιάστηκαν για άλλη μια φορά - προφανώς για να φανεί ότι κάτι «κινείται» στον τομέα της καταπολέμησης της διαφθοράς - από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔ), με τη δημοσιοποίηση της έκθεσής του για το 2005.

Από την έκθεση προκύπτει ότι το 2005 διερευνήθηκαν 1.018 υποθέσεις. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε σε τρεις περιπτώσεις που έλεγξε το ΣΕΕΔ και αφορούν διαφθορά ή διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Ακόμα, αναφέρθηκε στα «φαινόμενα διαφθοράς» στις Πολεοδομίες όπου για 94 υποθέσεις οι εκθέσεις ελέγχων στάλθηκαν στον εισαγγελέα. Οι υποθέσεις αυτές αφορούν τις Πολεοδομίες: Δυτικού Τομέα Νομαρχίας Αθηνών, Αχαΐας, Κέρκυρας, Ηλείας, Ιωαννιτών και Τρίπολης.

Επιπλέον, ως «προκλητική περίπτωση διασπάθισης δημοσίου χρήματος» αναφέρθηκε η περίπτωση της ανέγερσης και στη συνέχεια της κατεδάφισης του «Ξενία Ηρακλείου Κρήτης» με αποτέλεσμα το Δημόσιο να επιβαρυνθεί με το ποσό των 1.651.149,52 ευρώ, αλλά και την περίπτωση της κατασκευής κτιρίου Ξενώνα στη Μητρόπολη του Νομού Καρδίτσας, όπου δαπανήθηκε από το δημόσιο περίπου μισό δισ. δρχ. (υπέρβαση του ποσού της αρχικής σύμβασης πάνω από 500%) χωρίς όμως ποτέ να γίνει ποιοτική ή ποσοτική παραλαβή του έργου.

Επιθέσεις με βόμβες μολότοφ σημειώθηκαν χτες τα ξημερώματα σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Συγκεκριμένα, στις 1:50 στη διασταύρωση Κάλβου και Λύτρα στου Γκύζη, άγνωστοι πυρπόλησαν ένα αυτοκίνητο. Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν ζημιές και σε μοτοσικλέτα που βρισκόταν κοντά στο όχημα. Περίπου μία ώρα αργότερα, κάηκε άλλη μία μοτοσικλέτα, στη διασταύρωση Σόλωνος και Μαυρομιχάλη. Δέκα λεπτά πριν τις 4, στόχος έγινε ένα ΚΑΦΑΟ κάμερας του ΥΠΕΧΩΔΕ, στη συμβολή της Λ. Βουλιαγμένης με τη Ρήγα Φεραίου στη Γλυφάδα, ενώ στις 6.30 το πρωί άγνωστοι πέταξαν βόμβα μολότοφ σε υποκατάστημα της «Αγροτικής Τράπεζας», στην οδό Μούσκου 10 στου Ζωγράφου.

Εκδηλώσεις Αντιστασιακών
  • Η ΠΕΑΕΑ Ν. Λάρισας, η Πανελλήνια Ενωση Επαναπατρισθέντων Πολιτικών Προσφύγων και ο Σύλλογος Απογόνων και Φίλων της ΕΑ και του ΔΣΕ διοργανώνουν, σήμερα Τρίτη 9 Μάη στις 11 το πρωί, εκδήλωση στο ΕΚ Λάρισας για την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών.
  • Εκδήλωση - φόρο τιμής στους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης πραγματοποιεί στα Γιάννενα, σήμερα Τρίτη 9 Μάη και ώρα 7.μ.μ, στο μνημείο των 3 ΕΠΟΝιτών (Αμπελόκηποι-αεροδρόμιο), ο Σύλλογος Απογόνων και Φίλων της Εθνικής Αντίστασης και του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας - παράρτημα Ιωαννίνων.


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ