ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Μάη 2005
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΛΕΥΚΙΜΜΗ»
Μάτωσε ο καταπέλτης...

«Τροχαίο ατύχημα» χαρακτηρίζει το ΥΕΝ το θάνατο 29χρονου ναυτεργάτη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας!

Ενα ακόμα παλικάρι της θρηνεί η ναυτεργατική οικογένεια από την Κυριακή το μεσημέρι, όταν «μάτωσε» ο καταπέλτης του φορτηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΛΕΥΚΙΜΜΗ», από το αίμα του 29χρονου παλικαριού, του ναυτεργάτη Προκόπη Χρυσικόπουλου. Το πλοίο είναι δρομολογημένο στην πορθμειακή γραμμή Λευκίμμης - Κέρκυρας. Ο ναυτεργάτης έλιωσε κάτω από τη δεξιά ρόδα φορτηγού που επιβιβαζόταν στο πλοίο, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Στο πόδι καθημερινά πάνω από 12 ώρες, δουλεύοντας όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοί του κάτω από απάνθρωπες συνθήκες άγριας εκμετάλλευσης που «πνίγουν» ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, ήρθε να προστεθεί στην ατέλειωτη μακάβρια λίστα που έχει ανοίξει το εφοπλιστικό κεφάλαιο στο όνομα του κέρδους.

Οπως ήταν αναμενόμενο, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να κουκουλώσει το έγκλημα, για το οποίο είναι συνένοχο, όπως και ολόκληρη η κυβέρνηση της ΝΔ με την αντιναυτεργατική, φιλοεφοπλιστική πολιτική της, κάνει λόγο για «τροχαίο ατύχημα»! Ετσι, από τους λιμενικούς, συνελήφθη ο οδηγός του φορτηγού και το «θέμα έληξε».

Η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ, σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε, δίνει ανάγλυφα τις συνθήκες γαλέρας που βιώνουν οι ναυτεργάτες στις πορθμειακές γραμμές Λευκίμμης, Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας, κατάσταση που πλήττει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Προειδοποιεί ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν, αν απελευθερωθούν οι συνθέσεις των πλοίων που προετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ κατ' αξίωση των εφοπλιστών και με βάση τον κανονισμό 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και καλεί τους ναυτεργάτες σε αγωνιστική συσπείρωση για να επιβάλουν το δικαίωμα να δουλεύουν ανθρώπινα. «Να ζήσουν αξιοπρεπώς με βάση τις σύγχρονες ανάγκες τους». Τέλος, επισημαίνει ότι «ουσιαστικές και μόνιμες λύσεις, οι εργαζόμενοι μπορούν να έχουν στα πλαίσια μιας φιλολαϊκής πολιτικής, όπου θα έχουν την τύχη τους στα χέρια τους και προτεραιότητά της θα είναι ο άνθρωπος και όχι το κέρδος. Αυτή είναι η λαϊκή εξουσία».

Το «σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα» που επικρατεί στα ακτοπλοϊκά πλοία καταγγέλλουν, σε επιστολή που έστειλαν προς τους αρμοδίους, και τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, για τον αδικοχαμένο ναυτεργάτη. Επισημαίνουν ότι οι βάρβαρες και επικίνδυνες συνθήκες στα πλοία είναι αποτέλεσμα της επίθεσης κυβέρνησης, εφοπλιστών και Ευρωπαϊκής Ενωσης, που δέχονται οι ναυτεργάτες «για συμπίεση του κόστους εργασίας στην τακτική του ανταγωνισμού και της ανταγωνιστικότητας». Καλούν τους ναυτεργάτες να απαντήσουν με τον ενωμένο αγώνα τους.

«ΑΛΦΑ ΤΕΛΕΓΟΥΟΡΝΤ»
Νέες απολύσεις στην επιχείρηση - γκέτο

Ούτε να αρρωστήσουν δεν επιτρέπεται οι εργαζόμενοι!

Σε σύγχρονο γκέτο για τους εργαζόμενους έχει μετατραπεί η εταιρία τηλεπωλήσεων «ΑΛΦΑ ΤΕΛΕΓΟΥΟΡΝΤ», ιδιοκτησίας κ. Αθανασίου. Απολύσεις, εντατικοποίηση της δουλιάς, τρομοκρατία, κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μισθοί με τη μορφή επιδομάτων, είναι τα όσα έχει επιβάλει η εργοδοσία σε βάρος των εργαζομένων.

Συγκεκριμένα, πριν λίγες μέρες, η εταιρία απέλυσε δυο ακόμα εργαζόμενες από την επιχείρηση, γιατί «τόλμησαν» να κάνουν καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας για μη καταβολή των δεδουλευμένων τους. Υπενθυμίζεται ότι το καθεστώς «γαλέρας» που επικρατεί στην «ΑΛΦΑ ΤΕΛΕΓΟΥΟΡΝΤ» είχε αποκαλυφθεί, όταν η εργοδοσία είχε απολύσει την εργαζόμενη Μαρία Γάτη, επειδή πήρε μέρος στην 24ωρη απεργία που είχε αποφασίσει ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας στις 17 Μάρτη, μετά από κάλεσμα του ΠΑΜΕ. Η επίσημη δικαιολογία για την απόλυσή της ήταν ότι αρνήθηκε να τραγουδήσει τον ...ύμνο (!) της εταιρίας. Επίσης, η εταιρία ανάγκασε σε παραίτηση ακόμα μια εργαζόμενη, χωρίς, βέβαια, να εξοφλήσει τα δεδουλευμένα της.

Ενδεικτικό των εργασιακών σχέσεων που έχουν επιβληθεί είναι ότι η επιχείρηση, παρότι στις περιοδικές δηλώσεις που καταθέτει στο ΙΚΑ αναφέρει ότι πληρώνει τους εργαζόμενους με βάση την ισχύουσα κλαδική σύμβαση εργασίας, στην πραγματικότητα εφαρμόζει δικό της «μισθολόγιο»! Ετσι, οι εργαζόμενοι που δεν έχουν συμπληρώσει πωλήσεις αξίας 3.501 ευρώ παίρνουν το 20%, πλην του ΦΠΑ, επί των πωλήσεων που έχουν κάνει και όποιος τα συμπληρώσει θα πάρει τον κατώτερο μισθό που προβλέπει η σύμβαση!

Μάλιστα, ο εργοδότης, όταν καταθέτει στην Τράπεζα τα όσα χρήματα πληρώνει στους εργαζόμενους, τα βγάζει από προσωπικό του λογαριασμό με τη σημείωση ότι πρόκειται για δάνειο, όπως κατήγγειλε στο «Ρ» η απολυμένη Μ. Γάτη. Οι εργαζόμενοι απαγορεύεται να αρρωστήσουν, καθώς η εταιρία δε δέχεται την άδεια γιατρού, οπότε σε μια τέτοια περίπτωση δεν πληρώνει!

Επικρατεί μεγάλη εντατικοποίηση της δουλιάς, καθώς, όπως είπε η Μ. Γάτη, η εργοδοσία είναι συνεχώς πάνω από το κεφάλι των εργαζομένων. Το πρωί οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι στην επιχείρηση ένα τέταρτο νωρίτερα από την ώρα που πιάνουν δουλιά. Οποιος δεν έρθει ένα τέταρτο νωρίτερα, βρίσκει την πόρτα κλειστή!

Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας, που, από την πρώτη στιγμή, έκανε παρέμβαση στο χώρο και θα συνεχίσει ακόμα πιο δυναμικά, προκειμένου να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς, καταγγέλλει τις απολύσεις ως παράνομες και απαιτεί την επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων. Διεκδικεί την εφαρμογή της ΣΣΕ, να σταματήσει η τρομοκρατία και ο εξαναγκασμός των εργαζομένων να τραγουδούν τον «ύμνο» της επιχείρησης.

ΟΛΠ ΑΕ
Υπονομεύει ανοιχτά τη Ζώνη

Με στόχο να κάνει το μόλο της ΔΕΗ χώρο τοποθέτησης αυτοκινήτων, απαγορεύει την πλαγιοδέτηση των πλοίων για επισκευή

Εντείνονται τα χτυπήματα σε βάρος της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης από την κυβέρνηση της ΝΔ, για λογαριασμό των μετόχων της ΟΛΠ ΑΕ και των πολυεθνικών εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των μεταφορών. Σε χτεσινή τους επιστολή προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και απασχόλησης, αλλά και σε όλους τους αρμόδιους φορείς, τα Σωματεία της Ζώνης αποκαλύπτουν ότι η διοίκηση της ανώνυμης εταιρίας του ΟΛΠ αρνείται να δώσει άδεια «για πλαγιοδέτηση του πλοίου "Μ/V PONTOS" στο Μόλο της ΔΕΗ προκειμένου να εκτελεστεί μεγάλης έκτασης επισκευή». Πρόκειται για το μόλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι για τον οποίο εδώ και καιρό η διοίκηση του ΟΛΠ έχει εκφράσει την πρόθεση να τον μετατρέψει από επισκευαστική βάση που είναι σήμερα, σε χώρο τοποθέτησης αυτοκινήτων (καρ τέρμιναλ).

Τα σωματεία με την επιστολή τους επισυνάπτουν σχετικό έγγραφο της ναυπηγοεπισκευαστικής εταιρίας «ΝΑΥΤΟΣΩΛ ΑΕ» που πρόκειται να αναλάβει τις επισκευαστικές εργασίες του πλοίου. Η εταιρία αναφέρει ότι δεν της δίνεται από τον ΟΛΠ άδεια για εργασίες, αλλά και στο πλοίο άδεια για πλαγιοδέτηση, επειδή όπως την ενημέρωσε ο ΟΛΠ, «μετά και την αναχώρηση μέσα στις επόμενες ημέρες των δύο RO - RO (σ.σ. τύπος πλοίων) που είναι δεμένα στο Μόλο της ΔΕΗ, δε θα ξαναδοθεί άδεια επισκευής πλοίου στην περιοχή αυτή»!

Τα σωματεία στην επιστολή τους την οποία απέστειλαν, τονίζουν ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθώντας τον ίδιο δρόμο και την ίδια πολιτική συρρίκνωσης της Ν/Ζώνης με την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, από τη μια με περίσσιο φαρισαϊσμό τάζει και υπόσχεται μέτρα ανάπτυξης και από την άλλη σε κάθε ευκαιρία προσπαθεί να υπονομεύσει τη λειτουργία της, καταδικάζοντας τους εργαζόμενους στην ανεργία και την ανέχεια».

Απανωτές βλάβες σε πλοία

Την εξάντληση των πληρωμάτων από τα παλιά υποσυντήρητα ακτοπλοϊκά πλοία και το αδιάκοπο «πήγαινε - έλα» που έχει επιβάλει το ΥΕΝ για να καλύψει τα τεράστια κενά στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μαρτυρούν οι δύο απανωτές βλάβες στα πλοία «ΜΑΡΙΝΑ» και «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» χτες και προχτές, με αποτέλεσμα από την καθυστέρηση των προγραμματισμένων δρομολογίων τους να ταλαιπωρηθούν εκατοντάδες επιβάτες. Το πρώτο πλοίο παρουσίασε βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή και το δεύτερο στο μηχανισμό του καταπέλτη.

Το ίδιο μαρτυρά και η ταλαιπωρία των 620 επιβατών (ανάμεσά τους και δικαιούχοι του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού) του πλοίου «ΛΙΣΣΟΣ», που εκτελούσε προγραμματισμένη κρουαζιέρα Πειραιάς - Καλαμάτα - Κεφαλονιά - Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα - Κατάκωλο - Γύθειο και πάλι Πειραιάς. Το πλοίο με 120 ναυτεργάτες πλήρωμα, από προχτές το βράδυ μέχρι και σήμερα το μεσημέρι, προσπαθούσε να αποπλεύσει από το λιμάνι του Αργοστολίου. Σε αυτό το διάστημα και κατά διάρκεια των χειρισμών του για απόπλου, προσάραξε δύο φορές στα αβαθή του λιμανιού. Τελικά, απέπλευσε λίγο μετά τις 2 χτες το μεσημέρι και αφού προσκομίστηκε στην τοπική λιμενική αρχή πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από το Νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο.

ΠΕΜΕΝ
Το λεύκωμα των ταξικών αγώνων

«Οι Ναυτεργάτες στο δρόμο της Ταξικής Πάλης». Αυτός είναι ο τίτλος του ιστορικού Λευκώματος που εξέδωσε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού τιμώντας τα 100 χρόνια (1901 - 2001) των ταξικών αγώνων της ΠΕΜΕΝ. Μια πορεία που είναι γραμμένη με φωτεινά γράμματα στις σελίδες της ιστορίας του ελληνικού, αλλά και παγκόσμιου εργατικού κινήματος. Η παρουσίαση του Λευκώματος θα γίνει την Πέμπτη 19 Μάη στις 10.30 το πρωί σε εκδήλωση που διοργανώνει η διοίκηση στην αίθουσα συνελεύσεων του κτιρίου της ΠΕΜΕΝ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ