ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 31 Μάρτη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
4ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Από τ' αυτί και στον ανακριτή!

Σε ανάκριση καλούνται τα μέλη του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου για την κατάληψη του σχολείου τους, ως διαμαρτυρία για την αυταρχική, αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά του λυκειάρχη Θ. Νάστα και για διεκδίκηση μιας καλύτερης Παιδείας

Λίγες μέρες πριν τη μεγάλη δοκιμασία των εξετάσεων και τα μέλη του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου του 4ου Λυκείου Τρικάλων καλούνται να περάσουν από τον ανακριτή... δι' υπόθεσίν των! Ο πταισματοδίκης τούς καλεί να παραστούν ενώπιόν του - συνοδευόμενοι από τους δυο γονείς τους - στις 4 Απρίλη, για ν' απολογηθούν. Το «έγκλημα» για το οποίο κατηγορούνται είναι ότι, τον περασμένο Δεκέμβρη, προχώρησαν, μαζί με τους συμμαθητές τους, σε κατάληψη του σχολείου τους, διαμαρτυρόμενοι για την αυταρχική και αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά του λυκειάρχη τους και διεκδικώντας μια καλύτερη Παιδεία.

Η κατάληψη εξελίχτηκε κανονικά, χωρίς να υπάρξουν πουθενά ζημιές, ούτε να γίνει κάτι άλλο το «μεμπτόν». Παρ' όλα αυτά οι μαθητές «τραβιούνται» σαν κακοποιοί στις ανακρίσεις και στα δικαστήρια, για ν' αποδειχτεί ότι συνεχίζεται η πολιτική ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων, με στόχο την τρομοκράτηση του μαθητικού κινήματος που αγωνίζεται για ένα διαφορετικό σχολείο και μια ουσιαστική εκπαίδευση.

Ο Νάστας «από πίσω»

Λυκειάρχης στο 4ο Λύκειο Τρικάλων είναι ο Θ. Νάστας, γνωστός ανά το πανελλήνιο για τις συνεχείς προκλήσεις του σε βάρος της αξιοπρέπειας και της προσωπικότητας των μαθητών. Είναι αυτός που, ανάμεσα στα άλλα, έχει να παρουσιάσει σαν «κατόρθωμά του» και το γενονός ότι κλείδωσε τις πόρτες του σχολείου για να εμποδίσει τους μαθητές να πάρουν μέρος σε αντιπολεμικό συλλαλητήριο, ενώ μια άλλη φορά απείλησε με τιμωρία μαθητές επειδή φορούσαν ρούχα που δεν ήταν της αρεσκείας του!

Ο εν λόγω «εκπαιδευτικός», θέλοντας να επιβάλει τις αναχρονιστικές απόψεις του για την εκπαίδευση, έφτιαξε δικό του εσωτερικό κανονισμό σχολικής λειτουργίας, τον οποίο τύπωσε σε βιβλιαράκι και μοίρασε στους μαθητές, έχοντας την απαίτηση να τον τηρούν ανελλιπώς και απαρεγκλίτως!!

Η αγωνιστική αντίδραση των μαθητών σ' αυτόν τον αυταρχικό και οπισθοδρομικό «Νάστειο Κανονισμό», που οδήγησε και μέχρι την κατάληψη του σχολείου, προκάλεσε τη δικαστική παρέμβαση. Και παρά το γεγονός ότι αρμοδίως υποστηρίζεται πως η παρέμβαση αυτή έγινε αυτεπαγγέλτως, πολλοί υποψιάζονται - κι άλλοι είναι σίγουροι - ότι έγινε κατόπιν σχετικής καταγγελίας και «αιτήσεως» του Θ. Νάστα!!!

Αντίδραση της ΕΛΜΕ...

Μόλις έγιναν γνωστά τα περί κλήσης των μαθητών του 4ου Λυκείου Τρικάλων σε απολογία, υπήρξαν άμεσες αντιδράσεις εκ μέρους φορέων της πόλης και του τρικαλινού λαού.

Χτες το πρωί, σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο της τοπικής ΕΛΜΕ προχώρησε σε παραστάσεις προς τους αρμοδίους και σε διαβήματα διαμαρτυρίας. Επισκέφτηκε τη Νομαρχία Τρικάλων, όπου είχε συναντήσεις με τον νομάρχη, τον αρμόδιο αντινομάρχη και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έκανε παράσταση και προς τον εισαγγελέα.

...ανακοίνωση της ΚΝΕ

Σε ανακοίνωσή του το ΝΣ Τρικάλων της ΚΝΕ καταγγέλλει τη νέα προσπάθεια τρομοκράτησης του μαθητικού κινήματος, κάνοντας λόγο για «νέα βιομηχανία διώξεων και ανακρίσεων». Κι αφού κάνει αναφορά στα προβλήματα που δημιουργεί στους μαθητές η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, σημειώνοντας ότι «οι μαθητές και οι γονείς τους βιώνουν στο πετσί τους μια κατάσταση που η μόρφωση είναι μια ατέλειωτη διαδρομή "σπίτι - σχολείο - φροντιστήριο" με ακριβοπληρωμένο εισιτήριο και μηδαμινό ελεύθερο χρόνο, προσωπική ζωή», επισημαίνει: «Οποιος, μπροστά σ' όλα αυτά, παίρνει την απόφαση ν' αντιδράσει είναι ένοχος και διώκεται σαν εγκληματικό στοιχείο». Και συνεχίζει: «Αυτές οι τακτικές διευκολύνονται και από τη στάση εκείνων των διευθυντών των σχολείων που έχουν επιλέξει το ρόλο του παιδονόμου από εκείνου του παιδαγωγού που θα πρέπει να παίζουν. Μ' αυτού του είδους τη δημοκρατία θέλουν να διαπαιδαγωγήσουν τη νέα γενιά. Αυτήν που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική. Προφανώς αυτού του είδους τις αξίες εννοούσαν όταν πριν από λίγες μέρες μιλούσαν στα σχολεία για το "δημοκρατικό καταστάλαγμα" της ΕΕ, το "ευρωσύνταγμα"». Τελειώνοντας, η ανακοίνωση αναφέρει: «Καλούμε τους φορείς της πόλης, την ΕΛΜΕ να καταδικάσουν αυτού του είδους τις πρακτικές τρομοκράτησης των μαθητών και συνολικότερα του λαϊκού κινήματος. Οι ίδιοι οι μαθητές να δώσουν απάντηση μέσα από ένα μαζικό και μαχητικό μαθητικό κίνημα που θα αντιπαρατίθεται μ' αυτήν την πολιτική. Που θα διεκδικεί μαζί με τους γονείς και τον υπόλοιπο λαό μέσα από κοινούς αγώνες ένα άλλο σχολείο: Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό. Σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει. Σχολείο δημόσιο και δωρεάν. Σχολείο δημοκρατικό».

ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
Αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων

Συγκροτήθηκε Συντονιστική Επιτροπή από την Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας κι εκπροσώπους καθηγητών, μαθητών, εργαζομένων

Από τη χτεσινοβραδινή συζήτηση για τη σχολική στέγη
Από τη χτεσινοβραδινή συζήτηση για τη σχολική στέγη
Πλούσια και αποκαλυπτική ήταν η συζήτηση που αναπτύχθηκε στη χτεσινή σύσκεψη για τη σχολική στέγη που συγκάλεσε η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας. Στη Σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι των συλλόγων και ενώσεων των γονέων και κηδεμόνων, από σχολεία της Α΄ Αθήνας, εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ, μέλη 15μελών μαθητικών συμβουλίων, εκπρόσωποι συνδικάτων και σωματείων, καθώς και αντιπρόσωποι της Δημοκρατικής Συσπείρωσης.

Οι εκπρόσωποι των γονέων έφεραν στην επιφάνεια τις ιδιαίτερες περιπτώσεις κάθε δημοτικού διαμερίσματος. Δόθηκε μεγάλη έμφαση στη διπλοβάρδια, που μαστίζει το 27% των σχολείων ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στο 6ο Διαμέρισμα, αγγίζει το 49%.

Μέσα από τη συζήτηση αναδείχτηκε η κατάσταση των σχολείων σήμερα, ύστερα από τη σύμπτυξη τμημάτων και τις αυθαίρετες μετατροπές των κτιρίων για να καταφέρουν να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια. Οι επεμβάσεις στα κτίρια έχουν οδηγήσει σε κατάτμηση αιθουσών σε δυο και τρία κομμάτια, διδακτήρια σε διαδρόμους και λυόμενα στα προαύλια. Αναφέρθηκε η περίπτωση της Γκράβας, όπου σε 10 σχολεία είναι στοιβαγμένοι 5.000 μαθητές!

Υπογραμμίστηκε ιδιαίτερα το πρόβλημα των παιδικών σταθμών στο Δήμο της Αθήνας όπου λειτουργούν 92 παιδικοί σταθμοί για να στεγάσουν 5.500 παιδιά, ενώ κάθε χρόνο τουλάχιστον 1.000 παιδιά δε γίνονται δεκτά. Οι παρευρισκόμενοι, αφού τόνισαν ότι ακόμα και τα 83 οικόπεδα του δήμου δε θα λύσουν το πρόβλημα, υπογράμμισαν ότι το ζήτημα έχει πολιτική αιτία και δεν είναι αποτέλεσμα έλλειψης σχεδιασμού.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της σχολικής στέγης προχώρησαν στη συγκρότηση Συντονιστικής Επιτροπής, με τη συμμετοχή όλων των φορέων που παραβρέθηκαν στη σύσκεψη και καθόρισαν πρώτο σταθμό στη δράση τους, κινητοποίηση μέσα στο 1ο δεκαπενθήμερο του Απρίλη.

ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
Για τους διά βίου απασχολήσιμους

Η επέκταση του θεσμού των «σχολείων δεύτερης ευκαιρίας» παρουσιάστηκε χτες σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, με στόχο, όπως τονίστηκε, την προώθηση της «διά βίου εκπαίδευσης», την υποκατάσταση δηλαδή γνώσεων με φτηνές καταρτίσεις και επανακαταρτίσεις προκειμένου να εξυπηρετούνται οι εφήμερες ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου.

Τα «σχολεία δεύτερης ευκαιρίας» απευθύνονται σε άτομα άνω των 18 ετών που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Είναι ταχύρυθμα προγράμματα σε αντικείμενα που αντανακλούν τις λεγόμενες «βασικές δεξιότητες» που ζητά η ΕΕ για τους «απασχολήσιμους» (Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική, Αγγλικά, Κοινωνική Εκπαίδευση κλπ.), διαρκούν 18 μήνες και παρέχουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο του γυμνασίου. Στην ουσία πρόκειται για προγράμματα που παρέχουν κατάρτιση και βρίσκονται εκτός του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος, παρουσιάζονται ως μία προσπάθεια αντιμετώπισης του «κοινωνικού αποκλεισμού» που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί και εντείνει με την ένταση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση και τον αποκλεισμό μεγάλης μερίδας παιδιών της εργατικής τάξης από το Γυμνάσιο ακόμα.

Οπως επισήμανε χτες ο γενικός γραμματέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων Γ. Τσαμαδιάς, στην Ελλάδα, το ποσοστό των πολιτών ηλικίας 25-65 ετών που συμμετέχουν ετησίως σε λειτουργίες διά βίου μάθησης είναι στο επίπεδο του 1,2% όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ των 15 είναι 8.5% και στις 10 νέες χώρες της ΕΕ 5%, ενώ «ο στόχος που έχει τεθεί στη Λισαβόνα από την ΕΕ είναι έως το 2010 να φτάσουμε στο 12.5%». Στο πλαίσιο αυτό, στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι τον προσεχή Σεπτέμβρη να έχουν ιδρυθεί 10 νέα τέτοια σχολεία. Στα 32 σχολεία δεύτερης ευκαιρίας που λειτουργούν σήμερα φοιτούν 2.225 άτομα ηλικίας κυρίως 30 - 44 ετών και αμέσως μετά ηλικίας 18 - 24 ετών, αριθμός που δείχνει το μέγεθος του αποκλεισμού ακόμα και από την υποχρεωτική εκπαίδευση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ