ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Αυγούστου 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εγκαινιάζεται αύριο η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

Με βάση τη σκανδαλώδη και αποικιοκρατική σύμβαση, η κοινοπραξία των γαλλικών και ντόπιων εταιριών θα εισπράττει τα τσουχτερά διόδια για 35 χρόνια! Ανακοίνωση της Γραμματείας Ναυπακτίας του ΠΑΜΕ

Η καλωδιωτή γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου εγκαινιάζεται επίσημα αύριο και δίνεται στην κυκλοφορία. Πρόκειται ασφαλώς για ένα μεγάλο έργο, όνειρο δεκαετιών αλλά και τεχνικό επίτευγμα λόγω της μεγάλης σεισμικότητας της περιοχής. Ομως, ταυτόχρονα, ο τρόπος που έγινε το έργο αποτελεί και ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο σε βάρος του ελληνικού λαού. Γιατί το έργο έγινε με χρήματα του ελληνικού λαού, αλλά μια κοινοπραξία γαλλικών και ντόπιων κατασκευαστικών εταιριών θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα για 35 χρόνια, εισπράττοντας υπέρογκα διόδια (10 ευρώ η πρώτη τιμή) από όσους τη χρησιμοποιούν. Η κοινοπραξία των γαλλικών και ντόπιων κατασκευαστικών εταιριών, η οποία θα αρχίζει να εισπράττει 10 ευρώ ανά διαδρομή, θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα για 35 ολόκληρα χρόνια, ενώ έχει συμμετάσχει στο κόστος καταβάλλοντας μόλις το 9,5% του κόστους!

Η σύμβαση που υπογράφτηκε αποτελεί πραγματική σύμβαση αποικιοκρατικού χαρακτήρα αφού η λεγόμενη μέθοδος της «αυτοχρηματοδότησης» λειτούργησε στο συγκεκριμένο έργο με τον καλύτερο τρόπο για να θησαυρίσουν, κυριολεκτικά, οι μεγαλοκατασκευαστές. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους: Το συνολικό κόστος της γέφυρας είναι 750 εκατ. ευρώ και η κοινοπραξία των εταιριών δίνει μόλις το 9,5%, δηλαδή 70 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο είναι ...σχετικό αφού οι προκαταβολές που έλαβε ως κατασκευάστρια του έργου, υπερκάλυψαν αυτό το ποσό. Το υπόλοιπο 90,5% του κόστους καλύφθηκε απ' το δημόσιο με 310 εκατ. ευρώ, και με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 370 εκατ. ευρώ, τα οποία μάλιστα δόθηκαν με την εγγύηση του δημοσίου για την περίοδο λειτουργίας.

Η φιέστα των εγκαινίων της γέφυρας και η μη συμμετοχή του πρωθυπουργού σε αυτήν αποτέλεσε αφορμή για το συνήθη δικομματικό καυγά, πίσω από τον οποίο κρύβεται η αποικιοκρατική σύμβαση. Ο Γάλλος επικεφαλής της κοινοπραξίας που έτρεξε ως λαμπαδηδρόμος το περασμένο Σάββατο στη γέφυρα (δεν έχασε βέβαια την ευκαιρία να κάνει το ίδιο και ο Κ. Λαλιώτης) εξέφρασε την ελπίδα του ότι «η τωρινή κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, να εκτιμήσει το έργο της κοινοπραξίας και θα της δώσει κι άλλες δουλιές».

Στα αρνητικά του έργου δεν μπορεί παρά να αναφερθεί η έλλειψη πρόβλεψης σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πελοποννήσου με τη Στερεά Ελλάδα, αν και τη ζητούσαν πολλοί επιστημονικοί και τοπικοί φορείς αφού θα συνέβαλλε στην ανάπτυξη της περιοχής.

Δυσάρεστες είναι οι εκπλήξεις που περιμένουν τους εργαζόμενους και τα μικρομεσαία λαϊκά στρώματα, με την ολοκλήρωση των εργασιών και τη λειτουργία της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Ναυπακτίας του ΠΑΜΕ, καθώς οι εργαζόμενοι στη γέφυρα και η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτεργατών οδηγούνται στην ανεργία.

Η Γραμματεία Ναυπακτίας του ΠΑΜΕ τονίζει ότι πίσω από την προκλητική φιέστα των εγκαινίων κρύβεται η πραγματικότητα των συνεπειών για τους κατοίκους της περιοχής, και όχι μόνο. Επίσης, σημειώνει ότι το έργο αυτό ήταν απαραίτητο και θα έπρεπε να έχει γίνει από καιρό με δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού προς όφελος του ελληνικού λαού και δε χρειαζόταν η ανάδοχος εταιρία ...για να εισπράττει. Ευθύνες έχουν οι κυβερνήσεις και του ΠΑΣΟΚ που το ξεκίνησε και της ΝΔ που συνεχίζει γιατί με τα χρήματα του ελληνικού λαού καθόρισαν και καθορίζουν την ανάπτυξη εκείνη που εξυπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο. Ενα τρανταχτό παράδειγμα σχετικά είναι και το γεγονός ότι το εν λόγω έργο είναι ελλιπές αφού δεν κατασκευάστηκε σιδηροδρομική σύνδεση με τη Δυτική Στερεά μια και δεν εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της γαλλικής κοινοπραξίας.

Τέλος, καλεί τους εργαζόμενους της περιοχής να διεκδικήσουν, με τη συντονισμένη και οργανωμένη σε ταξική βάση πάλη τους, μια ανάπτυξη που θα λαμβάνει υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων και των μικρομεσαίων λαϊκών στρωμάτων.

Κινδύνεψε τούρκικο ρυμουλκό

Σήμα κινδύνου εξέπεμψε χτες στις 5 το απόγευμα το τούρκικο ρυμουλκό «KIBRIS», με 8 ναυτεργάτες πλήρωμα, το οποίο παρουσίασε εισροή υδάτων, καθώς έπλεε 20 ναυτικά μίλια νότια της Ρόδου.

Με εντολή του Κέντρου Επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, δίπλα στο ρυμουλκό έσπευσαν παραπλέοντα πλοία, ναυαγοσωστικά του Λιμενικού και ελικόπτερο «ΣΟΥΠΕΡ ΠΟΥΜΑ», το οποίο στις 7 το απόγευμα παρέλαβε τους 2 από τους 8 ναυτεργάτες. Η επιχείρηση διάσωσης βρισκόταν σε εξέλιξη μέχρι το βράδυ και σύμφωνα με το ΥΕΝ δεν υπήρχε κίνδυνος για τη ζωή των υπόλοιπων ναυτεργατών.

Συναγερμός στο «Ελ. Βενιζέλος»

Συναγερμός σήμανε χτες τα ξημερώματα στο αεροδρόμιο «Ελευθ. Βενιζέλος». Αιτία, ήταν ένα δέμα με κίτρινη σκόνη που βρέθηκε στα γραφεία των ΕΛΤΑ στο αεροδρόμιο.

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. το δέμα είχε φτάσει με πτήση της «KLM» από τις ΗΠΑ με προορισμό την Αλβανία. Ομως, κατά την εκφόρτωσή του, έπεσε και χύθηκε η σκόνη, δείγμα της οποίας περισυνέλεξαν οι άνδρες του ειδικού τμήματος της Πυροσβεστικής. Στη συνέχεια στάλθηκε στο Γενικό Χημείο του Κράτους για ανάλυση, ενώ οι πρώτες εκτιμήσεις δεν έδειξαν πως πρόκειται για κάτι σοβαρό.

Περιορισμοί στο ωράριο κέντρων

Μέχρι τις 4.30 το πρωί θα παραμένουν ανοιχτά τα κέντρα διασκέδασης, τα μπαρ, οι λέσχες και οι καφετερίες από την Κυριακή έως και την Πέμπτη, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν οι υπουργοί Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Πάνος Παναγιωτόπουλος και Δημόσιας Τάξης, Γιώργος Βουλγαράκης. Επίσης, σε αυτή τονίζεται ότι δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός στη λειτουργία των παραπάνω καταστημάτων την Παρασκευή και το Σάββατο, τις παραμονές επίσημων αργιών, την παραμονή και την ημέρα της εορτής του τοπικού πολιούχου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ