Τη σκηνοθεσία της παράστασης, που μεταφέρει το θεατή στη δεκαετία του 1920 (1929 - το μεγάλο οικονομικό κραχ) και στο 2003 - εποχή της «οδύσσειας» του Χρηματιστηρίου, υπογράφει ο Κοραής Δαμάτης. Η μετάφραση είναι του Ερρίκου Μπελιέ, και τα σκηνικά - κοστούμια της Αννας Μαχαιριανάκη. Παίζουν: Βασίλης Τσιβιλίκας, Βασίλης Κολοβός, Ερση Μαλικένζου, Γιώργος Ματαράγκας, Μπάμπης Κλαλιώτης, Ανδρέας Βαρούχας, Μπάμπης Χατζιδάκης, Γιάννης Ματαράγκας, Ειρήνη Τσαλέρα, Ελβίρα Ζαμπετάκη και Γρηγόρης Σταμούλης. Εισιτήρια για την παράσταση προπωλούνται στα ταμεία του Φεστιβάλ Αθηνών και στο Θέατρο Τέχνης.
Τα κοινωνικά «αντανακλαστικά» του καλλιτεχνικού κόσμου της Βρετανίας «ερέθισε» η υπόθεση Ντέιβιντ Κέλι, του Βρετανού ειδικού στα όπλα μαζικής καταστροφής, ο οποίος πέθανε πρόσφατα υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες προκαλώντας μεγάλη κρίση στη βρετανική κυβέρνηση. Θυμίζουμε ότι ο Κέλι φέρεται να ήταν η κύρια «πηγή» σχετικής έρευνας του BBC που αποκάλυπτε τις «υπερβολές» του Μπλερ περί κατοχής τέτοιων όπλων από το Ιράκ για να δικαιολογήσει την επίθεση εναντίον του.
Με το χαρακτηριστικό και συμβολικό τίτλο «Justifying the War» («Νομιμοποιώντας τον Πόλεμο») το θέατρο «Tricycle» πρόκειται να μεταφέρει στο «σανίδι», τον Οκτώβρη, την έρευνα που διεξάγει η επιτροπή Χάτον για το θάνατο του Κέλι. Σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου, Νίκολας Κεντ, στόχος της παράστασης είναι η πραγματική ενημέρωση του κοινού γι' αυτό το θέμα. «Είναι ειρωνικό το γεγονός ότι τα στοιχεία που παρουσιάζονται σε αυτή τη "δημόσια" έρευνα δεν ανακοινώνονται» δηλώνει ο Κεντ και συνεχίζει: «Ελπίζουμε, η κυβέρνηση να αποφασίσει σύντομα να επιτρέψει τη δημοσιοποίηση ανάλογων στοιχείων, ώστε να μη χρειάζεται να προχωράμε σε αυτού του είδους τις παραστάσεις».
Η πρεμιέρα ορίστηκε για τις 3 Οκτώβρη και η «αυλαία» της παράστασης θα πέσει στις 6 Δεκέμβρη. Η συγκεκριμένη θεατρική ομάδα έχει ασχοληθεί και στο παρελθόν με τη δραματοποίηση άλλων κυβερνητικών ερευνών.
Η Ευάνδη αναφέρεται στις «Ικέτιδες» του Ευριπίδη. Είναι μια γυναίκα μισότρελη από την απώλεια του άντρα της Καπανέα, ενός από τους Επτά που εκστράτευσαν εναντίον της Θήβας. Παρά τις προσπάθειες του πατέρα της, Ιφη, αυτοκτονεί πέφτοντας στην πυρά. Ενα πρόσωπο που συνοψίζεται σε λίγες μόνο γραμμές, παίρνει το λόγο που της στερήθηκε και μέσα από ένα θρήνο -αφήγηση μιλά για όσους κάηκαν από αγάπη. Είναι η πάναγνη, όπως σημαίνει το όνομά της, πιστή γυναίκα που αφανίζεται από το χαμό του άντρα της. «Στις λαμπερές τις φλόγες θα δοθώ, το σώμα μου θα σμίξω με το σώμα του άντρα μου, το δέρμα μου θα ενώσω στ' αγαπημένο δέρμα, θα φτάσω στης Περσεφόνης τα παλάτια και τις γυναίκες όλης της γης θα ξεπεράσω στην αφοσίωση»...
Το μοναδικό ρόλο της παράστασης ερμηνεύει η ηθοποιός Ολια Λαζαρίδου. Μετάφραση: Καίτη Παπαδάκη. Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης. Εικαστική παρέμβαση: Χρήστος Μποκόρος. Μουσική: Νίκος Ξυδάκης. Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννα Ροϊλού. Κείμενο παράστασης: Θοδωρής Γκόνης, Καίτη Παπαδάκη. Φωτισμοί: Δήμος Αβδελιώδης.
Το βλάχικο γαμήλιο τραπέζι - γλέντι, έθιμο με μυκηναϊκές και γενικότερα αρχαιοελληνικές ρίζες, δεσπόζει και στις φετινές πολιτιστικές εκδηλώσεις της Παλαιομάνινας Αιτωλοακαρνανίας, που πραγματοποιούνται στις 16 Αυγούστου. Στους χιλιάδες επισκέπτες που θα κατακλύσουν το γραφικό χωριό θα διανεμηθεί το βράδυ της 16/8 δωρεάν το περίφημο βλάχικο γαμήλιο φαγητό (ντόπιο φρέσκο προβατίσιο κρέας με χοντρά μακαρόνια σε πικάντικη σάλτσα). Παρασκευάζεται στην ύπαιθρο, μέσα σε παραδοσιακά καζάνια και πάνω σε φωτιά από ξύλα του δάσους, από ντόπιους βλάχους, που εφαρμόζουν πιστά την πατροπαράδοτη συνταγή. Επίσης, θα γίνει αναπαράσταση μερικών σκηνών (με αρχαιοελληνικές πτυχές) του βλάχικου γάμου της Παλαιομάνινας (ξύρισμα γαμπρού, ο χορός του νουνού, της νύφης και του γαμπρού, το γλέντι των γερόντων -«Κουτάρου» - η «κούπα» ή «απορίε» ή «πουρίε»). Οι φετινές εκδηλώσεις θα κορυφωθούν με συναυλία του Βασίλη Σαλέα.
Τις «Αρκαδίες» του Μίκη Θεοδωράκη θα τραγουδήσει ο Γιώργος Νταλάρας, στη Δημητσάνα μεθαύριο 16/7 και στα Εξαμίλια Κορινθίας (στις 17/8), μαζί με τραγούδια από το «Ραντάρ» και τα «Λιανοτράγουδα». Μαζί του, ο Κώστας Θωμαΐδης, η Μαρία Σουλτάτου, μικρό χορωδιακό σύνολο και η «Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης».
ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ της Κικής Δημουλά συναντά η μουσική του Κυριάκου Σφέτσα, στο έργο «Γη των Απουσιών», που θα παρουσιαστεί στις 25 Αυγούστου στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας. Το έργο παρουσιάζεται σε πρώτη εκτέλεση για αφηγητή, Ορχήστρα (εκτελεί η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρών), Χορωδία και Οργανικό Σύνολο. Η μουσική παράσταση είναι συμπαραγωγή της Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρών και του Διεθνούς Φεστιβάλ. Αφήγηση Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, διεύθυνση ορχήστρας: Θανάσης Τσιπινάκης.