Μεγαλύτεροι χώροι, άνεση και ένα Ibiza με όλα τα καλά του, αλλά και αμάξωμα τριών όγκων είναι και το νέο Seat Cordoba
Το Cordoba, λοιπόν, αποτελεί μια αυτοδύναμη παρουσία στην αγορά και όχι μια σεντάν έκδοση του Ibiza. Μοιάζουν αλλά δεν είναι ίδια. Απευθύνονται σε άλλο κοινό, κυρίως λόγω διαστάσεων, αφού το Cordoba μπορεί να συγκριθεί ως μέγεθος με μοντέλα που ουσιαστικά ανήκουν στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία από αυτή του Ibiza.
Αν τοποθετήσει κανείς το νέο Cordoba δίπλα στο παλιό, θα διαπιστώσει ότι το νέο είναι 11,7 εκατοστά μακρύτερο - 4,280 μέτρα συνολικά -, 5,8 εκατοστά πλατύτερο - 1,698 μέτρα - και 1,7 εκατοστά ψηλότερο - 1,441 μέτρα. Η αύξηση του μεταξονίου στα 2,460 μέτρα -από τα 2,445 - μεγάλωσε κατά 30 λίτρα και το χώρο αποσκευών, που φτάνει πια τη χωρητικότητά των 485 λίτρων, τιμή από τις μεγαλύτερες και για την αμέσως επόμενη κατηγορία. Οι διαστάσεις και οι χώροι το καθιστούν πρώτης τάξεως επιλογή κυρίως για νέους οικογενειάρχες, με δεδομένο και το ότι το Cordoba διατηρούσε ανέκαθεν μια ικανοποιητική σχέση αξίας/τιμής.
Το νέο Cordoba θα διατεθεί στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις από πλευράς κινητήρα, με κυβισμό 1.400 cc, οι οποίοι αποδίδουν 75 και 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 6.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις η μέγιστη ροπή φτάνει τα 126 Nm, μόνον που στη λιγότερο ισχυρή έκδοση εμφανίζεται 600 σ.α.λ. χαμηλότερα. Στην έκδοση των 75 ίππων χρειάζεται 13,6 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 176 χλμ./ώρα. Οι τιμές που αντιστοιχούν στην έκδοση των 100 ίππων είναι 11,5 δευτερόλεπτα και 193 χλμ./ώρα. Στην γκάμα δεν αποκλείεται να προστεθεί μελλοντικά και μια έκδοση 1.200 κ.εκ., ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί και η 1.600 κ.εκ. έκδοση που μάλλον αποτελεί και απαίτηση των καιρών. Το μεταλλικό χρώμα σε όλες τις εκδόσεις κοστίζει επιπλέον 320 ευρώ. Εκτός Αθηνών θα εισαχθεί και πετρελαιοκίνητο Cordoba, 1.900 κ.εκ. - 101 ίππων και 1.900 κ.εκ.- 130 ίππων.
Η τιμή της έκδοσης αυτής ανέρχεται σε 11.600 ευρώ. Η επόμενη έκδοση, Senso ABS, περιλαμβάνει επιπλέον ABS με EBD+MSR, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ενώ η τιμή της είναι 12.600 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση, Signo RCD, κοστίζει 13.500 ευρώ και περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της επιπλέον των δύο προηγούμενων, αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, πλευρικούς αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, προβολείς ομίχλης και ράδιο-cd με 4 ηχεία.
Η έκδοση με τους 101 ίππους έχει ως βασική την έκδοση Senso ABS RCD με τιμή 13.500 ευρώ και εξοπλισμό όμοιο με αυτόν της ομώνυμης έκδοσης του Cordoba με τους 75 ίππους με επιπλέον ράδιο-cd με 4 ηχεία και 4 δισκόφρενα (εξοπλισμός όλων των εκδόσεων με 101 ίππους). Η έκδοση Signo RCD κοστίζει 14.500 ευρώ και έχει εξοπλισμό όμοιο με αυτόν της ίδιας έκδοσης με τους 75 ίππους και επιπλέον ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και, τέλος, η έκδοση Sport RCD κοστίζει 15.300 ευρώ και περιλαμβάνει, πλέον της παραπάνω έκδοσης, EDS και TCS (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης), δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και ζάντες 16 ιντσών.
Η Opel εισάγει τους έξυπνους προβολείς Bi-Xenon στη μεσαία κατηγορία, με την ονομασία Adaptive Forward Lighting (AFL) (Προσαρμοζόμενος Εμπρόσθιος Φωτισμός). Το σύστημα AFL, το οποίο συνδυάζει προβολείς Bi-Xenon κινούμενης δέσμης, που περιστρέφεται σε γωνία 90 μοιρών στις διασταυρώσεις και στις κλειστές στροφές, θα προσφέρεται από του χρόνου με το Opel Vectra και το νέο Signum. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναλύσεις της Υπηρεσίας Στατιστικής της Γερμανίας, πάνω από το 40% όλων των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν τη νύχτα, παρά το γεγονός ότι η κυκλοφορία στους δρόμους είναι σχεδόν 80% μικρότερη από όσο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η οπτική αντίληψη, με την οποία αφομοιώνουμε το 90% όλων των πληροφοριών που έχουν σχέση με την κυκλοφορία, μειώνεται κατά 4% περίπου, όταν η ορατότητα είναι περιορισμένη τη νύχτα. Συγκριτικά με τους στάνταρ προβολείς, το νέο σύστημα Προσαρμοζόμενου Εμπρόσθιου Φωτισμού προσφέρει στις στροφές φωτισμό μέχρι 90% καλύτερα. Οι διασταυρώσεις και οι κλειστές στροφές φωτίζονται με έναν πρόσθετο ευρυγώνιο φωτισμό. Ο φωτισμός είναι σχεδόν 90 μοίρες προς την κατεύθυνση του ταξιδιού σε μία απόσταση περίπου 30 μέτρων από το αυτοκίνητο. Ο φωτισμός αλλαγής κατευθύνσεων έχει σχεδιαστεί, ώστε να μην ενεργοποιείται σε περιπτώσεις, όπως οι αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο.
Τα φώτα Bi-Xeon προσφέρουν εξαιρετικά ισχυρή φωτεινότητα δέσμης στη μεγάλη σκάλα, ενώ η μεσαία και η μεγάλη σκάλα μπορούν να προβάλλονται στο δρόμο μέσω ενός μόνο λαμπτήρα Xenon ανά προβολέα.