ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Απρίλη 2002
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
Πομπώδεις εξαγγελίες για συνήθη μέτρα - «ασπιρίνες»!

Αυξημένη αστυνόμευση και ...ρύθμιση των φαναριών, αποφάσισε χτες η Διυπουργική

Την ...ανυπαρξία πρόσθετων μέτρων και παρεμβάσεων για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας, εκτός από τα συνήθη και αυτονόητα, δηλαδή την αστυνόμευση για παράνομο παρκάρισμα σε σημαντικούς κόμβους και στις λεωφορειολωρίδες, την αναμόρφωση της σήμανσης, τη ρύθμιση των φαναριών και την τήρηση της νομοθεσίας για τις ώρες τροφοδοσίας των καταστημάτων, διαπίστωσε ουσιαστικά η Διυπουργική Επιτροπή, που συνεδρίασε χτες με τόσες τυμπανοκρουσίες!

Κύριος στόχος της Διυπουργικής, στην οποία μετείχαν οι υπουργοί, ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου, Μεταφορών Χρ. Βερελής, Δημόσιας Τάξης Μ. Χρυσοχοΐδης, οι υφυπουργοί Εσωτερικών Λ. Παπαδήμας, ΠΕΧΩΔΕ Γ. Τσακλίδης, η Πρόεδρος του «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου, ο διοικητής της Τροχαίας Χρ. Τζέκης και ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γ. Μανιάτης, ήταν η λήψη μέτρων για την ανακούφιση των Αθηναίων από την ταλαιπωρία που συνεπάγεται η - με πλήρη ευθύνη της κυβέρνησης - ταυτόχρονη κατασκευή των Ολυμπιακών έργων στο Λεκανοπέδιο.

Το πόσο αποτελεσματική, όμως, ήταν η συνεδρίαση αυτή φαίνεται και από τις δηλώσεις των συναρμόδιων υπουργών αμέσως μετά και κυρίως της Β. Παπανδρέου, η οποία δήλωσε πως «δεν μπορούμε να πάρουμε μέτρα για τη θεαματική βελτίωση της κατάστασης, αλλά για τη μείωση κατά το δυνατόν της επιβάρυνσης από τα έργα». Την εικόνα της ασάφειας συμπλήρωσε και ο Μ. Χρυσοχοΐδης, ο οποίος δήλωσε ότι δεν επαρκούν οι άνδρες της Τροχαίας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα όλα να εναποτίθενται στην προμήθεια και νέων καμερών για την αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων και του παράνομου παρκαρίσματος, ένα μέτρο που αγγίζει τα όρια της αντισυνταγματικότητας.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις των υπουργών, στο άμεσο μέλλον προβλέπεται, εκτός της αυξημένης αστυνόμευσης, να ληφθούν τα εξής μέτρα: Η αναμόρφωση της σηματοδότησης και η ρύθμιση των φαναριών για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στους μεγάλους οδικούς άξονες, αν και δεν είναι σίγουρο ότι αυτά δε θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα στους παράδρομους. Η επέκταση των λεωφορειολωρίδων (ήδη, είπε ο Χρ. Βερελής κατασκευάζονται 6 χιλιόμετρα λεωφορειοδρόμων, ενώ στις μελέτες είναι άλλα 10 χιλιόμετρα, με στόχο να υπάρχει δίκτυο λεωφορειολωρίδων 45 χιλιομέτρων μέχρι το 2004, έναντι 16 που υπάρχουν σήμερα). Παράλληλα και με ορίζοντα τις μέρες των Ολυμπιακών Αγώνων, μελετώνται η αλλαγή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων με νέα νομοθετική ρύθμιση, η αλλαγή της κίνησης των απορριμματοφόρων σε συνεργασία με τους δήμους και η ενημέρωση των πολιτών για τη μείωση των άσκοπων μετακινήσεων...


ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Βγάζουν γλώσσα τα μεγάλα συμφέροντα

Ο Κ. Σημίτης, ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης που έχει αναγάγει σε κύρια πολιτική της την εξυπηρέτηση των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, δε δίστασε χτες, κατά τη διάρκεια της Διυπουργικής Επιτροπής για την Ολυμπιάδα, να κατηγορήσει τους δήμους και τους τοπικούς φορείς, κυρίως της Παραλίας του Σαρωνικού, ότι αντιπροσωπεύουν «θιγόμενα συμφέροντα», επειδή αντιδρούν στα σχέδια τσιμεντοποίησης της παραλίας και της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού!

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υφυπουργού Τύπου, Τ. Χυτήρη, ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της Διυπουργικής κατηγόρησε τους τοπικούς φορείς λέγοντας ότι είναι αδιανόητο, έργα όπως το τραμ, αθλητικές υποδομές, η αναμόρφωση του θαλάσσιου μετώπου (σ.σ. δηλαδή η τσιμεντοποίησή του), αλλά και το Πάρκο του Ελληνικού (σ.σ. ποιο πάρκο;) να αποτελούν πεδίο αντιπαράθεσης επειδή κάποιοι τοπικοί φορείς αδυνατούν να αντιμετωπίσουν μια μικρή ομάδα που αντιπροσωπεύει θιγόμενα συμφέροντα! Μάλιστα, ούτε λίγο-ούτε πολύ, ζήτησε από τους δήμους να μην υποθάλπουν αντιδράσεις ολίγων από το φόβο του πολιτικού κόστους!..

Κατά τα άλλα, συζητήθηκε το θέμα της φιλοξενίας των επισκεπτών σε ενοικιασμένα διαμερίσματα και όπως δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού, Ε. Βενιζέλος, το πρόγραμμα αυτό θα επιλυθεί με νομοσχέδιο το οποίο θα συνταχθεί με τη συνεργασία των υπουργείων Πολιτισμού, Ανάπτυξης (δηλαδή του ΕΟΤ) και της Οργανωτικής Επιτροπής «Αθήνα 2004». Οπως αποφασίστηκε, η Οργανωτική Επιτροπή θα προκηρύξει το διαγωνισμό για την ανάδειξη ιδιωτικών κοινοπραξιών που θα αναλάβουν τη διαδικασία ενοικίασης και θα ορίσει τις σχετικές προδιαγραφές, ενώ παράλληλα ο ΕΟΤ θα κάνει την πιστοποίηση των προδιαγραφών αυτών.

Ενα δεύτερο θέμα που συζητήθηκε ήταν το θέμα της προετοιμασίας της Παραολυμπιάδας. Σύμφωνα με τον Τ. Χυτήρη, η Αθήνα θα υποδεχτεί 4.000 αθλητές γι' αυτούς τους αγώνες, που έχουν προϋπολογισμό 130 εκατ. δολάρια, από τα οποία το 38% θα επιβαρύνει την «Αθήνα 2004», το 37% το ελληνικό δημόσιο και το υπόλοιπο 25% θα εξευρεθεί από ιδιώτες και χορηγούς.

Τέλος, ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Βερελής, απέκλεισε την επιβολή διοδίων μέσα στην πόλη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ