Η διοίκηση των ΗΣΑΠ, αδιαφορώντας για την επίλυση των προβλημάτων των εργαζομένων και κατ' επέκταση αδιαφορώντας για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, προσέφυγε στα δικαστήρια, ζητώντας να κηρυχτεί παράνομη η σημερινή απεργιακή κινητοποίηση. Παράλληλα, επιχειρεί να συκοφαντήσει τους ηλεκτροδηγούς, χαρακτηρίζοντας «άκαιρη και άνευ αντικειμένου» τη σημερινή τους κινητοποίηση. Το επιχείρημα της διοίκησης είναι ότι ήδη έχει συμφωνήσει να υπογράψει ΣΣΕ με το πλέον αντιπροσωπευτικό Σωματείο Εργαζομένων, «η οποία ισχύει για όλο το προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτροδηγών». Η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται να κοινοποιηθεί σήμερα το πρωί, αλλά οι εργαζόμενοι σε χτεσινή τους Γενική Συνέλευση, που συνεχιζόταν μέχρι αργά το βράδυ, δήλωναν αποφασισμένοι να προχωρήσουν κανονικά στη στάση εργασίας, αλλά και να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Με ανακοίνωσή του το Σωματείο Ηλεκτροδηγών ΗΣΑΠ επισημαίνει ότι η διοίκηση της επιχείρησης, παρά τις εναλλακτικές προτάσεις που έχουν υποβάλει οι εκπρόσωποι του κλάδου, επιμένει σε μια παρελκυστική και αδιέξοδη στάση, ακυρώνοντας κάθε προσπάθεια προσέγγισης και συμφωνίας για την υπογραφή ΣΣΕ 2001.
Υπενθυμίζεται ότι απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν κηρύξει για αύριο και την ερχόμενη Τετάρτη, 26 του Σεπτέμβρη, και οι οδηγοί της Εταιρίας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), διαμαρτυρόμενοι για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού τους έργου.
Ετσι, για αύριο οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων της Αθήνας έχουν προγραμματίσει δύο στάσεις εργασίας, από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 7 π.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της κυκλοφορίας. Την ερχόμενη Τετάρτη οι οδηγοί της ΕΘΕΛ συγκαλούν Γενική Συνέλευση, με παράλληλη στάση εργασίας, από τις 11 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ.
Την απόφαση για τις απεργιακές κινητοποιήσεις πήρε ομόφωνα το ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, μετά από επανειλημμένες επαφές και προτάσεις των εργαζομένων προς τη διοίκηση του ΟΑΣΑ και τα υπουργεία Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης.
Στο μεταξύ, για άλλη μια φορά χτες τα δικαστήρια έκριναν παράνομη και καταχρηστική απεργία εργαζομένων. Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκανε αποδεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της διοίκησης της ΟΑ και έκρινε παράνομη και καταχρηστική τη σημερινή 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΟΣΠΑ, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα.
Την ένταση της φορομπηχτικής της πολιτικής, στο πλαίσιο του παράλογου, αντιπεριβαλλοντικού και παραπλανητικού δόγματος «ο ρυπαίνων πληρώνει» και με πρόσχημα τη δήθεν... συμφιλίωση μεταφορών και περιβάλλοντος, προωθεί ανοιχτά η Ευρωπαϊκή Ενωση!
Η κατεύθυνση αυτή προς τα κράτη - μέλη περιλαμβάνεται σε ανακοινωθέν του Συμβουλίου Περιβάλλοντος και Μεταφορών που εκδόθηκε με αφορμή της 22ας Σεπτέμβρη «Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητα». Στην ανακοίνωση αυτή, αφού ομολογείται ότι η πολιτική που ακολουθήθηκε μέχρι τώρα ουσιαστικά απέτυχε, καθώς «η αύξηση του όγκου των μεταφορών και ιδιαίτερα του όγκου των οδικών μεταφορών έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στο αστικό και το ευρύτερο περιβάλλον της Ευρώπης και η ένταση των επιπτώσεων βαίνει αυξανόμενη», αναφέρει επί λέξει τα εξής: «Βασικό εργαλείο στην προσπάθεια συμφιλίωσης Μεταφορών και Περιβάλλοντος πρέπει να είναι η απορρόφηση του εξωτερικού κόστους με εφαρμογή της αρχής "ο ρυπαίνων πληρώνει". Αυτό μπορεί να γίνει μέσω της τιμολόγησης - με βάση το πραγματικό κόστος - των διαφόρων τύπων μεταφορικών μέσων, αλλά και με αλλαγές στο σημερινό φορολογικό σύστημα».
Μπορεί βέβαια να μη διευκρινίζεται ακριβώς ποια θα είναι αυτά τα φορολογικά μέτρα, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι εννοούνται σημαντικές αυξήσεις της φορολογίας της βενζίνης, της αγοράς αυτοκινήτων, των διοδίων - που δεν αποκλείεται να επιβληθούν και μέσα στις πόλεις κλπ.
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συμβουλίου ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Η. Ευθυμιόπουλος πρότεινε την προώθηση των αυτοκινήτων «χαμηλών εκπομπών», που έγινε κατ' αρχάς αποδεκτή, ενώ παρόμοια ήταν η πρόταση και του Βρετανού υπουργού περί καθιέρωσης Ζωνών Μηδενικής Ρύπανσης στις αστικές περιοχές με μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας ή με την κυκλοφορία «καθαρών» αυτοκινήτων, όπως τα υβριδιακά και τα ηλεκτρικά.
Σε όργανα ιδιωτών μετατρέπονται οι πάλαι ποτέ 100% δημόσιες επιχειρήσεις και, μάλιστα, στην προσπάθεια των μεγαλοκαρχαριών να κλέψουν κέρδη από άλλες, ελεγχόμενες από το κράτος εταιρίες. Χαρακτηριστική περίπτωση, ο ΟΤΕ που συνεταιρίζεται με τον Ομιλο Κοπελούζου, δίνοντας τις υποδομές του για να «χτυπήσει» τη ΔΕΗ και τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ).
Χθες, οι πρόεδρος του Οργανισμού Ν. Μανασής και ο Δ. Κοπελούζος ανακοίνωσαν ότι ο ΟΤΕ αγόρασε αντί 725 εκατ. δρχ. το 50% της θυγατρικής του δεύτερου «MULTICOM». Στόχος είναι η δημιουργία του διαδικτυακού τόπου (site) www.Multiutility.gr. Το site θα πουλά «πακέτα» τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και προϊόντων, φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας. Ο ΟΤΕ θα «βάζει» τα τηλεπικοινωνιακά και ο Κοπελούζος τα ενεργειακά.
Ως πλεονέκτημα προβάλλουν ότι ο καταναλωτής θα έχει ένα (κοινό) λογαριασμό και ότι θα του γίνονται εκπτώσεις. Οπως είπε ο Δ. Κοπελούζος - θέλει από 1ης 2002 να παρέχει φυσικό αέριο στα νοικοκυριά μισθώνοντας το δίκτυο της ΔΕΠΑ - «ο υπάρχων ΟΤΕ θα μας βοηθήσει στην είσοδό μας στα σπίτια» και ότι «ο κοινός λογαριασμός θα βοηθά τον καταναλωτή, αλλά βοηθά κι εμάς, αφού ο μηχανισμός του ΟΤΕ, κατόπιν συμφωνίας, θα μας εκδίδει τους λογαριασμούς».
Έκτιμάται ότι η κίνηση του ΟΤΕ να συνεταιριστεί με ανταγωνιστή της ΔΕΗ αποτελεί απάντηση στην επιχείρηση που - στο ίδιο πολιτικό πλαίσιο και αδιέξοδο - συνέστησε τη θυγατρική «ΔΕΗ Τηλεπικοινωνίες» με στόχο να πουλά τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Το site www.Multiutility.gr αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία σε μία διετία από σήμερα.
Κλειστή θα παραμείνει μέχρι σήμερα το απόγευμα τουλάχιστον η Εθνική Οδός Κορίνθου - Πατρών, εξαιτίας... κατολίσθησης που σημειώθηκε στο 146ο χιλιόμετρο και συγκεκριμένα στην περιοχή Αιγείρας, μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Δερβενίου και Ακράτας.
Οπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ, συνεργεία της αρμόδιας Υπηρεσίας έσπευσαν και καθάρισαν ήδη από χτες το οδόστρωμα. Ωστόσο, για λόγους καθαρά προληπτικούς και επειδή υπάρχουν στο επάνω μέρος του πρανούς χαλαρά υλικά (πέτρες και χώμα), ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός μέχρι να καθαριστούν και αυτά με εργασίες που ξεκίνησαν χτες το απόγευμα.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός μέχρι σήμερα το μεσημέρι οπότε πρόκειται να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία το ρεύμα προς την Πάτρα, ενώ πιθανολογείται μέχρι αργά το απόγευμα να παραδοθεί και το ρεύμα προς την Κόρινθο. Μέχρι τότε η κυκλοφορία θα εξακολουθεί να διεξάγεται από την παλαιά Εθνική Οδό μέσω των Ανισόπεδων Κόμβων Ακράτας και Δερβενίων και με τη συνεχή παρουσία της Τροχαίας.