INTIME NEWS |
Η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, εξετάζοντας τον μάρτυρα Παύλο Σατολιά, πρόεδρο της Εθνικής Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΑΓΕ), του έθεσε το ερώτημα: «Το γεγονός πως η κατανομή των εκτάσεων ήταν εικονική και δεν είχε καμία σχέση με το αν υπήρχαν ζώα ή το πού έβοσκαν αυτά, κάτι που επιβεβαίωναν η ΕΕ και το κράτος, ευνοεί τις απάτες και τα σκάνδαλα;». Ο μάρτυρας επιβεβαίωσε ότι αυτή η πρακτική «ευνοεί τις απάτες», ωστόσο «πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε τις επιδοτήσεις της ΕΕ», συμπλήρωσε, προκειμένου να «αθωώσει» την εγκληματική πολιτική της ΕΕ που ξεκληρίζει τους φτωχούς αγρότες. Λες και δεν είναι λεφτά των λαών της ΕΕ, λες και η ΕΕ δεν δίνει αυτά τα χρήματα για να ευνοήσει τους μεταποιητές προκειμένου να αγοράσουν φτηνότερα την πρώτη ύλη...
Ο Π. Σατολιάς δήλωσε ακόμα ότι «για μένα είναι σκάνδαλο. Γιατί έχουμε συμμετοχή αξιωματούχων, ακούγονται και στις επισυνδέσεις στελέχη του ΟΠΕΚΕΠΕ, ορισμένα Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων, που είχαν στήσει φάμπρικα στο να μοιράζουν ενισχύσεις και βοσκοτόπια, ψευτοαγρότες και απατεώνες».
Στη συνέχεια η Δ. Μανωλάκου έθεσε το ζήτημα της αναγκαστικής πληρωμής χαρατσιού από τους βιοπαλαιστές αγρότες στα Κέντρα Υποβολής Δηλώσεων για να πάρουν επιδότηση, και ρώτησε τον μάρτυρα - ο οποίος είναι κτηνοτρόφος - αν συμφωνεί με αυτό. Εκείνος δήλωσε ότι συμφωνεί, με την αιτιολογία ότι «με βάση την ΚΑΠ και τις νέες εφαρμογές, το να κάνεις μια δήλωση είναι "λαβύρινθος"». Η Δ. Μανωλάκου τόνισε ότι «η κυβέρνηση θα έπρεπε να καλύπτει το κόστος αυτό, και όχι να "αρμέγονται" οι βιοπαλαιστές αγρότες από παντού».
Ακολούθως η βουλευτής του ΚΚΕ ρώτησε τον μάρτυρα για την κατάσταση που βιώνουν οι αγρότες, δεδομένου ότι «υπάρχει στάση πληρωμών και η κυβέρνηση επικαλείται τους ελέγχους της ευρωπαϊκής εισαγγελίας», ενώ τόνισε ότι «οι βιοπαλαιστές αγρότες βρίσκονται στα όρια της εξαθλίωσης, και πληρώνουν τις συνέπειες της ΚΑΠ και τα σκάνδαλα των επιδοτήσεων». Αυτό που προέκυψε είναι ότι παραγωγοί σε βαμβάκι και ρύζι πουλούν την παραγωγή κάτω του κόστους, ενώ στη Νεμέα φέτος υπάρχει το 1/3 της παραγωγής σε σχέση με πέρυσι.
Η Δ. Μανωλάκου επεσήμανε ακόμα ότι οι συνεταιρισμοί, που έτσι κι αλλιώς έχουν μετατραπεί σε ΑΕ πλέον, δεν κάνουν τίποτα για το γεγονός ότι τα πρόστιμα και τους καταλογισμούς θα τα πληρώσει ο λαός. Υπογράμμισε δε ότι η Τεχνική Λύση (ένα από τα εργαλεία υλοποίησης της ΚΑΠ), που ισχύει από το 2014, «θα μπορούσε να έχει καταργηθεί, παρόλα αυτά συνεχίζεται με αποτέλεσμα να ανακυκλώνεται όλη αυτή η κατάσταση», και τέλος κατήγγειλε για άλλη μια φορά ότι ΟΠΕΚΕΠΕ και τεχνικός σύμβουλος, δηλαδή οι εταιρείες, ήταν οι μόνοι που είχαν πρόσβαση στις επιλέξιμες εκτάσεις και πάνω σε αυτό αναπτύχθηκαν τα σκάνδαλα που ακολούθησαν.
Να σημειωθεί ότι χτες η κυβερνητική πλειοψηφία της ΝΔ κατέθεσε αίτημα να πραγματοποιηθούν τεχνικοί έλεγχοι στα πληροφοριακά συστήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ από το 2009 και μετά από την ΑΑΔΕ, η οποία θα τα αξιολογήσει. Στην τοποθέτησή της επ' αυτού η Δ. Μανωλάκου εξέφρασε τη διαφωνία της, λέγοντας ότι «το θέμα μας είναι η διερεύνηση πιθανών ποινικών ευθυνών υπουργών και άλλων στελεχών για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και έρχεστε να μας πείτε τώρα ότι ο ελεγχόμενος θα γίνει και ελεγκτής».
Στη συνέχεια εξετάστηκε ο μάρτυρας Γ. Πιτσιλής, διοικητής της ΑΑΔΕ. Η Δ. Μανωλάκου ζήτησε διευκρινίσεις για τον τρόπο με τον οποίο οι εργαζόμενοι του ΟΠΕΚΕΠΕ θα μεταφερθούν στην ΑΑΔΕ, χωρίς όμως να πάρει κάποια συγκεκριμένη απάντηση.
Σε εξέλιξη ήταν χτες έρευνα της αστυνομίας για παράνομες επιδοτήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, στο πλαίσιο της γνωστής προσπάθειας της κυβέρνησης της ΝΔ να παρουσιάσει ότι τάχα μπορεί να φέρει την «κάθαρση» ενώ επί χρόνια υλοποιούσε την πολιτική της ΚΑΠ, πάνω στην οποία φύτρωσε το σκάνδαλο, και παράλληλα κάλυπτε το κύκλωμα που λυμαινόταν τα χρήματα τα οποία δικαιούνταν αγρότες και κτηνοτρόφοι, όπως άλλωστε και οι προηγούμενες των ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ.
Μέχρι στιγμής έχουν γίνει 37 συλλήψεις σε Θεσσαλονίκη, Εδεσσα, Γιαννιτσά, Γιάννενα, Αττική και Κρήτη, με κατηγορίες για εγκληματική οργάνωση και κακουργηματική απάτη. Εχουν πιαστεί και οι δύο φερόμενοι ως επικεφαλής του κυκλώματος, ένας 36χρονος και ένας 38χρονος, οι οποίοι συνελήφθησαν σε Κρήτη και Γιαννιτσά αντίστοιχα. Ο 36χρονος που συνελήφθη στην Κρήτη εργάζεται σε κέντρα υποδοχής δικαιολογητικών, ενώ ο 38χρονος φέρεται να έβρισκε πρόσωπα και εκτάσεις που δεν είχαν δηλωθεί και υπήρχε η δυνατότητα να δηλωθούν. Υπάρχουν ακόμα 11 άτομα που ήταν και εκμισθωτές και μισθωτές, από άσχετα επαγγέλματα. Το ποσό που φέρεται να έχει διακινηθεί μέσω των παράνομων επιδοτήσεων εκτιμάται περίπου στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το διάστημα που ερευνήθηκε είναι από το 2018 μέχρι το 2022.
Ο Μανώλης Συντυχάκης, ειδικός αγορητής του Κόμματος, στην καταληκτική του ομιλία, υπογράμμισε πως οι απαράδεκτες συνθήκες και η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας χτυπούν «καμπανάκι κινδύνου». Οπως είπε, «πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα για να μην έχουμε νέα Τέμπη, αυτή τη φορά "Τέμπη του αέρα", με πολύ πιο τραγικά αποτελέσματα». Τόνισε τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, εξοπλισμού και αναγκαίων μέσων για τη διασφάλιση της ασφάλειας πτήσεων, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα της πολιτικής ιδιωτικοποίησης της αεροναυτιλίας, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών. Ολες οι κυβερνήσεις, ανεξαρτήτως χρώματος, υπηρετούν αυτή την πολιτική, είπε, εξυπηρετώντας την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων του κλάδου, που απολαμβάνουν στήριξη και νέα ρεκόρ κερδών.
Επανέλαβε ότι το ΚΚΕ είχε από την αρχή αντιταχθεί στον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό» και στο EUROCONTROL, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κόμματα που στηρίζουν την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών. «Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να είναι ενιαία και δημόσια», είπε, «με όλα τα αεροδρόμια κρατικά - συμπεριλαμβανομένου του "Ελ. Βενιζέλος" - και ενταγμένη σε έναν ενιαίο κρατικό φορέα μεταφορών που να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες». Κάλεσε σε εξαγωγή συμπερασμάτων για την «αντιλαϊκή και επικίνδυνη πολιτική της ΕΕ» που, όπως είπε, «θυσιάζει την ασφάλεια και τα δικαιώματα των εργαζομένων στον βωμό του ανταγωνισμού και του κέρδους».
Ο Νίκος Καραθανασόπουλος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, σημείωσε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί με το νομοσχέδιο να προσαρμόσει τις αερομεταφορές της χώρας στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων, στο πλαίσιο του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού». Υπενθύμισε ότι η «απελευθέρωση» έχει ήδη οδηγήσει στην κατάργηση του κρατικού αερομεταφορέα, στην ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής και στην παράδοση υποδομών - όπως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και 14 ακόμη αεροδρόμια - στη «Fraport». «Ολα αυτά έγιναν για να μειωθεί το κόστος και να αυξηθεί η κερδοφορία των ευρωπαϊκών μονοπωλίων», σημείωσε.
Ανέδειξε τη σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον τομέα - ιδιωτικούς αερομεταφορείς και εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων - γεγονός που έχει οδηγήσει σε απαρχαιωμένα συστήματα, μείωση προσωπικού και εντατικοποίηση της εργασίας. Επεσήμανε πως η κυβέρνηση προωθεί ακόμη και συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου χωρίς φυσική παρουσία εργαζομένων, πρακτική που δεν διασφαλίζει την ασφάλεια των πτήσεων. Φέρνοντας παραδείγματα πρόσφατων δυστυχημάτων στις ΗΠΑ, υπογράμμισε ότι όσο εξελιγμένα κι αν είναι τα μηχανήματα, χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευμένο προσωπικό παραμένουν άχρηστα. Κατέληξε ότι η πολιτική αυτή οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε «νέα Τέμπη στον αέρα», καθώς, όπου κυριαρχεί το κέρδος, «θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές».
Από την πλευρά του, ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ, τόνισε ότι η μετατροπή της ΥΠΑ σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου εξυπηρετεί την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών και όχι την ασφάλεια των πτήσεων. Αναφέρθηκε στην υπέρβαση των ασφαλών ορίων εναέριας κυκλοφορίας και στη θέσπιση bonus για τους ελεγκτές, που, όπως είπε, «εντείνει την πίεση και αυξάνει τον κίνδυνο λαθών». Θύμισε ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων ξεκίνησε το 2011 επί ΠΑΣΟΚ, συνεχίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ με την ένταξή τους στο Υπερταμείο και ολοκληρώθηκε με την εκχώρηση 14 αεροδρομίων στη «Fraport», ενώ επί της σημερινής κυβέρνησης προχωρά η πλήρης διάσπαση της ΥΠΑ σε δύο νομικά πρόσωπα, με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) να έχει πλέον εποπτικό ρόλο.
Απαντώντας στα κυβερνητικά επιχειρήματα περί «ασφάλειας», ο Γ. Δελής υπογράμμισε ότι οι ίδιες οι καθυστερήσεις στην αντικατάσταση παλιού εξοπλισμού και η υποστελέχωση των υπηρεσιών διαψεύδουν την κυβέρνηση. Εφερε ως παράδειγμα την ΑΠΑ, που διαθέτει προσωπικό μόνο στην Αθήνα, με αποτέλεσμα ελάχιστους ελέγχους στα αεροδρόμια της χώρας. Παράλληλα, αναφέρθηκε στα συνεχή εργατικά «ατυχήματα», στα απαρχαιωμένα ραντάρ και στην ψυχολογική πίεση που βιώνουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καλώντας να αντικατασταθεί άμεσα ο παλιός εξοπλισμός της ΥΠΑ.
Επεσήμανε ακόμη πως οι καθυστερήσεις στην προμήθεια κρίσιμων εξοπλισμών οφείλονται στις δικαστικές προσφυγές και τον ανταγωνισμό των εταιρειών για το ποια θα πάρει το έργο - όπως έγινε και στους σιδηρόδρομους, με γνωστά τραγικά αποτελέσματα. «Να γιατί εμείς θέλουμε ενιαίο κρατικό φορέα μεταφορών με ΥΠΑ ενιαία και δημόσια, με όλα τα αεροδρόμια κρατικά, συμπεριλαμβανομένης και της αεροναυτιλίας, γιατί έτσι και μόνο έτσι εξασφαλίζονται και οι θέσεις εργασίας, και η ασφάλεια των πτήσεων, και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, και οι ποιοτικές και φθηνές αεροπορικές υπηρεσίες για τον λαό» κατέληξε.
Μόνος ασφαλής δρόμος για τον λαό ο αγώνας με σύνθημα «τα κέρδη τους ή οι ζωές μας»
Παρέμβαση στη συζήτηση για την κατάσταση στη Σερβία έναν χρόνο μετά την τραγωδία στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σαντ πραγματοποίησε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης υπογράμμισε τα εξής:
«Τέμπη στην Ελλάδα, Νόβι Σαντ στη Σερβία, Ροζνάβα στη Σλοβακία και αλλού: Ιδιο φονικό δρομολόγιο της εγκληματικής πολιτικής του καπιταλιστικού κέρδους, κοινή σε ΕΕ και Σερβία. Παντού στο σύστημά σας κριτήριο είναι τα κέρδη των ομίλων, που αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας ως κόστος, για αυτό εξελίσσονται σε κανονικότητα οι συγκρούσεις τρένων ή τραγωδίες τύπου Νόβι Σαντ.
Η οργανωμένη συγκάλυψη αυτών των εγκλημάτων από τις κυβερνήσεις, με τη στήριξη της ΕΕ, για το κουκούλωμα των ανταγωνισμών και την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών συμφερόντων, πέφτει στο κενό από τον επίμονο εργατικό - λαϊκό αγώνα.
Η ένταση της καταστολής, τα απαράδεκτα μέτρα περιορισμού των διαδηλώσεων, όπως με την απαράδεκτη τροπολογία στην Ελλάδα με πρόσχημα το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, μόνο τον φόβο τους προδίδουν, ενώ συνθλίβεται ο μύθος περί δήθεν "κράτους δικαίου της ΕΕ".
Η πάλη του εργατικού κινήματος με σημαία το δίλημμα "ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας" είναι ο μόνος ασφαλής δρόμος για να ξεσκεπαστούν, να μην επαναληφθούν αυτά τα εγκλήματα, να τιμωρηθούν οι πολιτικά και ποινικά υπεύθυνοι».